Hij 50, ik 26

10-06-2009 19:25 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben nieuw op Viva. Dit leek me een geschikt forum om andere vrouwen hun mening te vragen over de volgende situatie...

Ik: 26, single boerentrien, op mezelf, kantoorbaan met klein loon, geen kinderwens, geen relatiewens.

Hij: 50, gescheiden, stuk of drie woningen, alles dat hij aanraakt verandert in goud, 3 kinderen van mijn leeftijd, geen relatiewens.

Een aantal weken geleden hebben we elkaar leren kennen door een project in één van zijn panden waar ik beroepsmatig bij betrokken was. Het was nog net geen liefde op het eerste gezicht, maar de vonk sloeg wel degelijk meteen over. Na het (meerdaagse) project hebben we nog een aantal keren afgesproken en heel erg veel gekletst en plezier gemaakt.

Gisteren was hij voor het eerst bij mij. Ik voelde me al lichtelijk bezwaard hem rond te leiden in mijn simpele woning, maar hij voelde zich direct thuis. Nadat we over de schrik van de eerste (geweldig spannende) zoen heen waren en doorkregen dat we echt gek op elkaar zijn is hij bij me gebleven vannacht.

Ik was heftig ongesteld dus all the way zijn we niet gegaan, maar dat het een beest was in bed had ik allerminst verwacht..!

Nu ben ik alleen maar verliefder geworden, en hij ook. Terwijl we eigenlijk allebei helemaal klaar waren met relaties...

Is dit fout??

Mijn ouders zijn van zijn leeftijd, zijn kinderen van de mijne. Het is ook nog wat pril dus bekend maken is zowiezo geen goed idee waarschijnlijk. Maar ik wil toch best weten wat andere vrouwen hiervan vinden... Ik ben zelf vrij conservatief en had een redelijk standvastig vooroordeel over jonge vrouwen die een veel oudere, rijke vent aan de haak slaan, namelijk; die doet het voor het geld, no way dat je verliefd kunt worden op zo'n ouwe bok...

Maar wat nou als die ouwe bok je zo oneindig kan boeien, hij de simpelheid zelve blijkt te zijn (en net zo lief een week in een tentje op de camping gaat staan) ondanks die centen, hij bovendien nog een goddelijk lichaam heeft onder dat gerimpelde hoofd, hij ieder gevoelig plekje van je weet te vinden (zowel fysiek als mentaal), hij zowiezo een vent is met z'n hart 100% op de juiste plek, en ook nog eens jouw interesses deelt? Is het dan anders?

Wie heeft zoiets ook meegemaakt, of kent iemand die het meemaakt(e)?
Ik vind het juist wat onvolwassen overkomen, je telefoon-inbox volspammen met berichtjes zoals "ik mis je nu alweer" ...

Vraag je af of deze man wel volwassen is.
Ach, als deze man niet volwassen is, is het leeftijdsverschil gelijk van nóg minder belang...

Wat ik raar vind, is het gehamer op uiterlijk. Als je een man van je eigen leeftijd hebt, is die over 20 jaar toch ook niet meer aantrekkelijk? Ruil je hem dan in voor een jongere?

Ik denk eigenlijk dat je daarin meegroeit met je partner. Dus wat je nu aantrekkelijk vind, vind je over 10, 20 en 30 jaar ook nog aantrekkelijk (ok gruwelijke bierbuiken of andere extremiteiten misschien uitgesloten). En als alle andere dingen goed zijn en blijven, ís dat toch ook niet zo belangrijk?
Ja, over leeftijdsverschil kan ik ook meepraten...

Ik heb een leuke collega leren kennen. Hij werkt op een andere afdeling en ik zie hem bijna nooit, maar we hebben elkaar al een paar keer ontmoet op een bijeenkomst. En twee weken geleden hadden we een personeelsfeest, waar we elkaar wat langer hebben gesproken. Het klikte erg goed en hij had duidelijk meer dan gewone belangstelling voor mij. Dat is natuurlijk leuk, maar.....

Hij is 24 en single en woont nog bij zijn ouders, ik ben 32 en heb 2 lange relaties achter de rug, o.a. 4 jaar samengewoond. Hij zit nog in de fase van uitgaan en lol maken en dat heb ik wel gehad.

Hij heeft mijn nummer gevraagd en ik heb het gegeven, maar tot nu toe heeft hij geen contact opgenomen. Mssch durft hij niet...

Ik ben niet van plan om de eerste stap te zetten, want ik wil mezelf niet aanbieden en ik twijfel of dit wel wat kan worden.

Ten eerste omdat het een collega is en ik heb geen idee wat ik me op de hals haal. Ik kan niet goed tegen geroddel.

En tot slot omdat we qua opleidingsniveau nogal verschillen.

Ik dacht altijd dat ik op rijpe oude kerels val, maar blijkbaar kun je gevoelens niet sturen!

Wie denkt mee?
quote:palientje schreef op 11 juni 2009 @ 00:45:

wat erg dit zeg

het had je vader kunnen zijn.

Dat was ook mijn eerste gedachte, vandaar dit topic... Maar ik begin hoe langer hoe meer te beseffen dat ik gewoon moet genieten voor zolang als het duurt.

maar ja aj de verliefd op bint

Niet te zuinig, wederzijds ook :D

ik weet het niet

maar onthoud 1 ding

hij heeft zoveel andere dingen meegemaakt die jij nog Lang niet hebt meegemaakt.

Feit, maar andersom ook! En die verhalen vertellen aan elkaar is zo ontzettend leuk, we hangen aan elkaars lippen, geloof het of niet.

En het zou veel fijner zijn dat je dat met iemand kunt doen en delen van je eigen leeftijd.

Integendeel, dat doe ik al jaren maar kerels van mn eigen leeftijd kunnen alleen maar dom knikken of vertellen hoe hetzelfde bij hen gebeurd is maar dan véél erger, etc... boriiing

En dan heb ik het niet alleen over kinderen krijgen. ............ Nogmaals, kinderwens is er bij mij ook niet, zal er nooit komen ook, daar heb ik mijn redenen voor!

Het wordt gauw een oude en grijze en suffe man!

Dat zien we dan wel weer

Denk goed na wat je hier mee wilt en gebruik je verstand!

Dank voor je advies. Ik denk dat ik er maar gewoon van ga genieten en iedereen uitlach die klaagt over dat haar kerel haar niet begrijpt, de 'mijne' doet dat wél namelijk Ervaring hè!
quote:Zamirah schreef op 11 juni 2009 @ 09:05:

Ik vind het juist wat onvolwassen overkomen, je telefoon-inbox volspammen met berichtjes zoals "ik mis je nu alweer" ...

Vraag je af of deze man wel volwassen is.

Haha, inderdaad... Misschien issie dáárom zo leuk!

quote:meds schreef op 11 juni 2009 @ 01:09:

Ik vind het een smerig idee, een meisje van 26 met een kerel van 50. Maar goed dat is mijn mening.

Waar TO zich natuurlijk echt zorgen over moet maken is dat hij geen relatiewens heeft. Hij wil zogezegd wel de lusten maar niet de lasten (daarom heeft hij ook drie huizen)

Dat is/was bij mij ook precies de insteek. Was al die relaties ook ff flink zat. En ik zit er nog steeds niet op te wachten eigenlijk. Ik denk dat ik het woord 'realatie' ook maar gewoon ontwijk en lekker met hem scharrel, op zeer regelmatige basis en leuke dingen met hem ga doen, en beste vrienden en stapel verliefd tegelijk op en met elkaar zijn.... Zelfde dus eigenlijk, maar dan onder het mom van 'genieten van het leven'

En ja, misschien waait het wel over... Misschien blijft het hangen... Mijn besluit is er in elk geval... Ik blijf lekker plakken zolang ik voel dat ik welkom ben op zijn roze wolkje!

"Liever spijt van iets dat je hebt gedaan dan van iets dat je hebt gelaten"... toch?
De dochter van mijn vriend is net zo oud als ik, en om het nog completer te maken zijn haar zoontje en mijn zoontje ook nog dezelfde leeftijd! samen met mijn vriend heb ik geen kinderen. willen we ook niet.(alhoewel hij er bij mij gelijk 3 bij heeft gekregen uhum)

De reactie van zijn dochter...eerst nogal wantrouwig, maar ze ziet hoe gelukkig haar vader nu is dus is ze blij voor hem!

Ik vond het best moeilijk..hij is al ouder, heeft een dochter van mijn leeftijd en is notabene ook al opa!!

Ik merk trouwens niet veel van het leeftijdsverschil! Hij heeft in het begin wel vaak gezegd van jij bent nog zo jong, bla bla!

Ook vroeg ie vaak of ik hem niet te oud en te saai vond hihi. Maar we zijn zo gelukkig met zn 2. en vaak ben ik saaier dan hem hoor.

Tuurlijk hebben de mensen om ons heen hun bedenkingen gehad, maar die verdwenen toen ze ons samen hebben gezien. Tsja of ze durven niks te zeggen ofzo, kan natuurlijk ook! daar zit ik niet mee. echt niet! dit voelt gewoon goed.

Tsja...Over de toekomst..over 20 jaar wil ik niet zo nadenken nog, ik wil nu genieten, en wil hem echt niet kwijt door de kwestie leeftijd. Alhoewel ik in het begin wel erg mijn bedenkingen had hoor.

Hij heeft ook wel getwijfeld, ook omdat ik nog jonge kinderen heb en hij die tijd allang achter zich heeft gelaten!. Zijn dochter is zelf al een volwassen vrouw...

Maar dit is ook weer een voordeel, omdat ik echt geen kids meer wil, zou dit geen issue worden tussen ons.

Ooh en jaa de sex! nog nooit zulke goeie sex gehad!
Ik hou niet van gerimpeld.

En zulke grote leeftijdsverschillen vind ik altijd 'niet kloppen'.

Ik heb ze in de familie vind het 3x niks. Maar goed, wat Maurice de Hond kan, kan je vriend ook.
Ik snap iets niet dat niets met de leeftijden te maken heeft: jij wil geen relatie, hij wil geen relatie. Maar jullie zijn niet zuinig verliefd.

Als je verliefd bent wil je toch een relatie en niet alleen maar seks?

En als t alleen maar seks is maakt t toch niets uit wat wie dan ook daarvan denkt want je gaat je neukertjes toch niet aan de buitenwereld voorstellen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
wel een beetje lastig als je allebei zo verliefd bent op elkaar en allebei vindt dat je géén relatie wil!

Maar wat niet is kan nog komen toch? gewoon genieten duss.

Ik vind zijn verhalen ook zo boeiend trouwens. Haha moet je niet terug gaan rekenen, zo van jeetje toen jij uitging moest ik nog geboren worden.

Ooh en omdat ie véél ouder is is ie ook erg galant! denk aan deur openhouden, mij voor laten gaan, portier van de auto altijd voor mij opendoen. of ligt dat gewoon aan hem?

dat hebben die mannen van mijn leeftijd niet zo meegekregen hoor, dat weet ik wél.

en naar mijn verhalen luistert ie ook geboeid, omdat ik toch uit een ander milieu kom, andere vakanties gewend ben, ga zo maar door.
quote:bungaa schreef op 11 juni 2009 @ 20:31:

wel een beetje lastig als je allebei zo verliefd bent op elkaar en allebei vindt dat je géén relatie wil!

Maar wat niet is kan nog komen toch? gewoon genieten duss.

Ik vind zijn verhalen ook zo boeiend trouwens. Haha moet je niet terug gaan rekenen, zo van jeetje toen jij uitging moest ik nog geboren worden.

Ooh en omdat ie véél ouder is is ie ook erg galant! denk aan deur openhouden, mij voor laten gaan, portier van de auto altijd voor mij opendoen. of ligt dat gewoon aan hem?

dat hebben die mannen van mijn leeftijd niet zo meegekregen hoor, dat weet ik wél.

en naar mijn verhalen luistert ie ook geboeid, omdat ik toch uit een ander milieu kom, andere vakanties gewend ben, ga zo maar door.

Elk woord dat je hier schrijft is een feest van herkenning, héérlijk! Dankjewel! Heel tof om te lezen dat het dus wel degelijk kán.

Inderdaad, galant, de seks... voor mij geen mannen meer van eigen leeftijd, hahaha

quote:Spijker schreef op 11 juni 2009 @ 20:09:

Ik snap iets niet dat niets met de leeftijden te maken heeft: jij wil geen relatie, hij wil geen relatie. Maar jullie zijn niet zuinig verliefd.

Als je verliefd bent wil je toch een relatie en niet alleen maar seks?

En als t alleen maar seks is maakt t toch niets uit wat wie dan ook daarvan denkt want je gaat je neukertjes toch niet aan de buitenwereld voorstellen?Ik snap dat je dat niet snapt, ik heb het zelf ook niet helemaal duidelijk hoor... Het idee 'relatie' vinden we allebei niks eigenlijk... Maar hoe we nu met elkaar omgaan, en het bovendien willen schreeuwen van de daken, tja... Okee het heeft er opvallend veel van weg... Ik blijf het maar angstvallig scharrel noemen tot het moment misschien komt dat we zeker weten dat we door willen met elkaar denk ik
Ik heb een relatie gehad met een veel oudere man toen ik 25 was. Nu zeg ik: het was de perfecte relatie. Toch dacht ik er toendertijd na 2,5 jaar anders over.

Hij had alles al gehad in het leven. Ik was net op het punt veel meer te gaan ontdekken. ik wilde dat samen doen. Hij wist heel zeker dat hij alleen wilde blijven. Ik mocht in zijn bed, niet in zijn leven. Ik heb toen gekozen de relatie te verbreken en alleen verder te gaan. Later ontmoette ik mijn huidige man en zijn we samen het leven verder gaan ontdekken.

Nu begrijp ik pas wat hij toen bedoelde. We hadden het beste van elkaar. Een maatje, goede seks, lieve liefde. En het beste van alleen zijn: alles voor jezelf, niets delen, je eigen huis.

Gisteren zag ik hem onverwacht, na 12 jaar. Ik vraag me nu af wat er was gebeurd als ik hem gisteren voor het eerst had ontmoet. Ik heb het gevoel dat ik hem nu begrijp. Aan de andere kant: ik heb nu ook alles zelf ervaren wat ik toen graag wilde ervaren. Je praat vanuit een ander standpunt. En nee, mijn man is mij te dierbaar en te lief om het te veranderen.

Geniet er gewoon van. Geniet van hem. Geniet van je momenten samen. Laat het los te willen weten wat er in de toekomst gaat gebeuren. Je kan toch niets plannen in het leven.Ook dit niet. Je leeft nu. Geniet van het nu. En wat de toekomst je biedt, kom je in de toekomst wel tegen. MIjn advies: GENIET!
Volg je hart. Dat klopt.
quote:NoProblemo schreef op 10 juni 2009 @ 19:53:

[...]

Goed punt. Misschien moet ik het voorlopig maar gewoon zien als scharrel ofzo, kijken hoe het gaat...

Je wil geen relatie zeg je. Maar wat bedoel je dan met misschien moet ik het VOORLOPIG maar zien als een scharrel ? Dat je dus eigenlijk wel denkt aan een relatie op den duur... Een vent van 50 die zegt dat hij geen relatie wil moet je bloedserieus nemen. Anders had-ie er namelijk al wel een.

En dat-ie je mailbox volplempt met ik-mis-jes klinkt idd heel erg kinderachtig. Dat vind je nu misschien nog leuk maar als je straks zelf volwassener bent begin je het sneue ervan te zien. Jij gaat nog volwassen worden, hij gaat dat stadium nooit bereiken.
.
dubbel
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven