Hij annuleerde eerste date

17-05-2011 23:01 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah, ik wil even wat kwijt, en ben op zoek naar herkenning en hpff... weet ik veel wat.

Heb zo'n 3 weken terug iemand leuk ontmoet, maar slechts heel vluchtig en via via (zelfs niet gepraat toen). Hij heeft me toegevoegd op Twitter.

Hij is niet veel online, maar in ons eerste aangename gesprek vroeg hij of ik 's anderendaags geen zin had om naar de stad te komen om samen een terrasje te doen (hij zou er sowieso zitten of vertoeven in de buurt). We spraken af dat ik die dag nog iets zou laten weten per sms. Ik heb dan ge-sms't dat ik er niet meer ga geraken.Volgend kort gesprek was enkele dagen terug, waarin hij voorstelde om dinsdagavond (vandaag) iets kleins te gaan eten in de stad. Ik zag het helemaal zitten en heb er supererg naar uitgegeken. Helemaal opgemaakt, en toen kreeg ik opnieuw sms. Mosterd.
quote:maximamma79 schreef op 18 mei 2011 @ 13:28:

[...]

Wel eens gehoord van vlaams? Dat is dit dus.

Komen wij echt zo ouderwets over?!?

*maakt zich opeens zorgen over haar toekomstige professionele bezigheden in Nederland*
Vlaams is echt leuk. Ik vind het mooi om te horen. Het is niet ouderwets, jullie gebruiken gewoon andere woorden. Is prima. Bij jullie komen sommige nederlandse woorden vast weer vreemd over.
Ik vind het vlaams schattig! Sorry, kan ik niets aan doen. Favoriete vlaamse mensen: de kleuterjuffies die met hun klasje door de antwerpse zoo zeulen. Zo leuk!

Maar on-topic: ik zou gewoon wachten, hij zegt af, dus de bal ligt bij hem lijkt me.

Maar ik ben wel een mega-schijterd die zelf dus niet eens durft te smsen
@ Kristianna en Xsxaxmx: Oef! Thanx!

Ik vind dat TO eerst een paar dagen kan wachten en dan iets sturen genre 'mooi weer voorspeld dit weekend, zin om iets te doen?' en dan pas de bal in zijn kamp te laten.

Ik heb geleerd dat door af te wachten soms de bal nergens in wordt geschoten. Als je wat 'normaal' initiatief neemt, zonder claimerig of desperate over te komen, kan de andere persoon dit als prettig ervaren. Mocht hij/zij er negatief op reageren door ofwel niet te antwoorden of te zeggen dat het niet gaat, zonder een nieuw voorstel aan te brengen, dan weet je ook hoe laat het is en kun je je focussen op iemand met wie het wel kan gaan.

Succes!!!
quote:yaqui schreef op 19 mei 2011 @ 00:06:

[...]

Komen wij echt zo ouderwets over?!?

*maakt zich opeens zorgen over haar toekomstige professionele bezigheden in Nederland*

Euh... met sommige woorden wel (zoals geraken)

Jullie zinsopbouw is vaak ook heel anders.

Engelse woorden spreken wij ook in het Engels uit, jullie niet

Het Vlaams zoals de Pfaffs praten is niet om aan te horen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kan gebeuren, het is jammer dat hij heeft afgezegd maar ja: jij had de eerste keer afgezegd.

Probeer gewoon nog een afspraak te maken!
quote:Apollon schreef op 18 mei 2011 @ 13:19:

[...]

Zeg zeg, wat is dat toch met dat gedoe over mijn woord 'geraken' ??? Is dat zo vreemd ?

Hier dan eindelijk de connotatie (= gevoelswaarde, taalgevoel) van mijn Vlaamse uitdrukking.

'Ik ga er niet meer geraken.' = Ik kom er niet meer aan toe. Het had eventueel gekund, maar door omstandigheden gaat het dan toch niet door... Het wordt gebruikt bij afspraakjes die nog niet echt afspraakjes waren, omdat de kans er op voorhand al in zat dat het niet zou kunnen doorgaan.

Of bijvoorbeeld als je het druk hebt: 'Ik wou nog langs de supermarkt, maar ik ga er niet meer geraken voor sluitingstijd.'

OK... En dan nu terug ON TOPIC !!! :-)

Ja, dat is vreemd.

Je zit immers op een Nederlands forum en wij gebruiken dit niet.

Je uitleg is helder, vertaling = IK GA HET NIET REDDEN!
Misschien iets te veel gefocust op de eerste date? Wat voor jou een date was, was misschien voor hem wel gezellig even wat kleins eten..Sms of bel hem of ie zin heeft in een nieuwe afspraak? Wil hij vast wel en anders...NEXT!
quote:calvijn1 schreef op 21 mei 2011 @ 13:12:

[...]

Euh... met sommige woorden wel (zoals geraken)

Jullie zinsopbouw is vaak ook heel anders.

Engelse woorden spreken wij ook in het Engels uit, jullie niet

Het Vlaams zoals de Pfaffs praten is niet om aan te horenJe kan mij altijd opvegen als Jean Marie 'buitenlands' praat.... frans, duits of engels, hij blijft gewoon belgisch praten, gooit er wat woorden uit de betreffende taal tussen, praat heel hard en sluit af met ''He!'' (als in: bevestigend) en slaat zijn gesprekspartners op de schouders.
Sms hem anders dat jij ook nog wel een dossier thuis hebt liggen waar hij in mag duiken, ghehe.
quote:Holgadepolga schreef op 21 mei 2011 @ 22:19:

Sms hem anders dat jij ook nog wel een dossier thuis hebt liggen waar hij in mag duiken, ghehe.
En nog wat gehoord?
\"Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.\"
Ik vind dat als hij heeft afgezegd hij ook degene moet zijn die met een nieuwe datum komt.

Mijn ervaring is dat wanneer je zelf met een datum komt de kans groot is dat hij weer gaat afzeggen.
En? Nog iets gehoord?

* zit al die tijd al te duimen *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven