Hij hield meer van haar
zondag 3 februari 2019 om 07:03
Klein stukje voorgeschiedenis:
Ik kwam uit een lastige ongezonde relatie. Mijn huidige vriend was net gebroken met zijn toenmalige vriendin, waarna ze als 'vrienden' verder gingen: wat uiteindelijk inhield dat zij geen relatie meer wilde, maar hem ook niet kwijt wou. Eigenlijk kon ze niet alleen zijn en ze lagen elk weekend toch weer bij elkaar in bed, en hij zette alles op alles om hun relatie nog te redden. Dat is nooit gelukt, en hij en ik werden steeds closer. Zijn ex werd daar boos om, maar vooral ook jaloers. Na de zoveelste ruzie heeft hij destijds het contact verbroken en niet veel later zijn wij officieel gaan daten.
Inmiddels anderhalf jaar verder en eigenlijk gaat het heel goed. We hebben een huis samen, hebben bijna nooit ruzie, kunnen over alles praten, hij begrijpt me wanneer ik angstig voor iets ben en ik ben gewoon nog steeds écht verliefd. Hij heeft inmiddels ook weer oppervlakkig contact met zijn ex, maar verzekert me ervan dat hij nooit naar hun relatie terug zou willen. Ik weet dat dat waar is, en ik weet dat hij van mij houd. Maar ineens knaagt het aan me dat hij minder van mij houd dan dat hij van haar hield. Als zij voor haar werk naar Amerika moest ging hij haar opzoeken, hij schreef haar zelfs liefdesbrieven en wanneer ze ruzie hadden gehad moest hij vaak huilen, wanneer ze jarig was nam hij haar mee uit eten... Ik heb zelfs tekeningen gevonden waarin hij haar perfect natekende en liedjes die hem deden denken aan haar.
Voor mij doet hij eigenlijk niets bijzonders of romantisch. Soms voelt het of ik minder dan haar ben, maar omdat het tussen hun nooit zou werken ik een soort oplossing ben geworden. Maar dan nog, mijn enige referentiekader is mijn ex, ik heb geen idee wat "gezond" is. Moet ik me hier druk over maken?
Ik kwam uit een lastige ongezonde relatie. Mijn huidige vriend was net gebroken met zijn toenmalige vriendin, waarna ze als 'vrienden' verder gingen: wat uiteindelijk inhield dat zij geen relatie meer wilde, maar hem ook niet kwijt wou. Eigenlijk kon ze niet alleen zijn en ze lagen elk weekend toch weer bij elkaar in bed, en hij zette alles op alles om hun relatie nog te redden. Dat is nooit gelukt, en hij en ik werden steeds closer. Zijn ex werd daar boos om, maar vooral ook jaloers. Na de zoveelste ruzie heeft hij destijds het contact verbroken en niet veel later zijn wij officieel gaan daten.
Inmiddels anderhalf jaar verder en eigenlijk gaat het heel goed. We hebben een huis samen, hebben bijna nooit ruzie, kunnen over alles praten, hij begrijpt me wanneer ik angstig voor iets ben en ik ben gewoon nog steeds écht verliefd. Hij heeft inmiddels ook weer oppervlakkig contact met zijn ex, maar verzekert me ervan dat hij nooit naar hun relatie terug zou willen. Ik weet dat dat waar is, en ik weet dat hij van mij houd. Maar ineens knaagt het aan me dat hij minder van mij houd dan dat hij van haar hield. Als zij voor haar werk naar Amerika moest ging hij haar opzoeken, hij schreef haar zelfs liefdesbrieven en wanneer ze ruzie hadden gehad moest hij vaak huilen, wanneer ze jarig was nam hij haar mee uit eten... Ik heb zelfs tekeningen gevonden waarin hij haar perfect natekende en liedjes die hem deden denken aan haar.
Voor mij doet hij eigenlijk niets bijzonders of romantisch. Soms voelt het of ik minder dan haar ben, maar omdat het tussen hun nooit zou werken ik een soort oplossing ben geworden. Maar dan nog, mijn enige referentiekader is mijn ex, ik heb geen idee wat "gezond" is. Moet ik me hier druk over maken?
zondag 3 februari 2019 om 07:12
Je bent nooit minder dan een ander.
Wel kan het zijn dat jij zijn rebound bent. Dat jij de vriendin bent die ervoor moet zorgen dat hij zijn ex vergeet.
Hoe doet hij over het algemeen tegen jou? Hebben jullie het leuk? Kun je met hem lachen? Goed praten? Ben je gelukkig? Het maakt niet uit hoe iemand zich heeft gedragen in een vorige relatie, het gaat om nu. En om hoe jij je voelt in deze relatie. Word je blij van deze relatie? Zo niet, dan gaat het dus niet goed en moet je bedenken of dit het wel voor je is.
Wel kan het zijn dat jij zijn rebound bent. Dat jij de vriendin bent die ervoor moet zorgen dat hij zijn ex vergeet.
Hoe doet hij over het algemeen tegen jou? Hebben jullie het leuk? Kun je met hem lachen? Goed praten? Ben je gelukkig? Het maakt niet uit hoe iemand zich heeft gedragen in een vorige relatie, het gaat om nu. En om hoe jij je voelt in deze relatie. Word je blij van deze relatie? Zo niet, dan gaat het dus niet goed en moet je bedenken of dit het wel voor je is.
zondag 3 februari 2019 om 08:37
Dit kan. Sommige mensen kunnen niet alleen zijn en hebben altijd iemand naast hun nodig. Betekend niet dat hij niet van je houdt maar op een andere manier.
zondag 3 februari 2019 om 08:57
Je bent nog maar 21 en 15 maanden geleden ging je vorige relatie uit. Hoe je anderhalf jaar met je vriend kunt zijn, begrijp ik niet maar dat terzijde.
Vanwaar al die haast? Zowel hij als jij van de ene woelige relatie meteen over in de andere en dan al zo jong samen een huis. Why?! Zijn jullie elkaars rebound, kunnen jullie beide slecht alleen zijn? Sinds je 16de zit je al in relaties.
Op zich kun je geen enkele relatie met elkaar vergelijken. Misschien is wat jullie met elkaar hebben rustiger en daardoor stabieler terwijl je vriend met zijn ex door alle problemen ook heftiger op haar reageerde maar ook harder voor haar liep.
Vanwaar al die haast? Zowel hij als jij van de ene woelige relatie meteen over in de andere en dan al zo jong samen een huis. Why?! Zijn jullie elkaars rebound, kunnen jullie beide slecht alleen zijn? Sinds je 16de zit je al in relaties.
Op zich kun je geen enkele relatie met elkaar vergelijken. Misschien is wat jullie met elkaar hebben rustiger en daardoor stabieler terwijl je vriend met zijn ex door alle problemen ook heftiger op haar reageerde maar ook harder voor haar liep.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 03-02-2019 09:04
0.31% gewijzigd
zondag 3 februari 2019 om 09:25
Nee, dat loepen en 'extra' informatie naar boven halen, dat is chill. En dat mensen vaak dingen verdraaien om herkenbaarheid te voorkomen, wordt dan maar even vergeten. Schandpaaltoerisme.
Such fun!1
zondag 3 februari 2019 om 09:31
Kan ook gewoon een andere levensfase zijn geweest.. ik deed ook andere dingen voor mijn ex (was ik een stuk jonger) maar daar heb ik ook van geleerd. Ben lief voor mijn man, maar vergeet mezelf niet meer. Ik hield zeker niet meer van mijn ex, wel was ik jonger en naïever en had ik door hoe hij deed altijd het gevoel moeite te móeten doen. Zou zoiets ook bij jouw vriend kunnen spelen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
zondag 3 februari 2019 om 09:35
Malagueña schreef: ↑03-02-2019 09:31Kan ook gewoon een andere levensfase zijn geweest.. ik deed ook andere dingen voor mijn ex (was ik een stuk jonger) maar daar heb ik ook van geleerd. Ben lief voor mijn man, maar vergeet mezelf niet meer. Ik hield zeker niet meer van mijn ex, wel was ik jonger en naïever en had ik door hoe hij deed altijd het gevoel moeite te móeten doen. Zou zoiets ook bij jouw vriend kunnen spelen?
Dit denk ik ook. Klinkt alsof hij veel meer moeite voor haar moest doen, van haar of van ziczhelf, maar het klinkt niet als de beste relatie.
Such fun!1
zondag 3 februari 2019 om 09:38
Misschien dat hij na de vorige relatie wat voorzichtiger is geworden. De vorige relatie heeft hem niet zoveel gegeven als hij had gewild dus voor hem een reden om niet zoveel meer van zichzelf te geven en zich zo in te zetten als hij bij haar heeft gedaan.
En misschien was en zal zij altijd zijn grote liefde blijven. Wil niet zeggen dat zij ooit nog bij elkaar komen. Ik denk dat er veel drama kwam kijken bij zijn ex.
Vraag het hem.
En misschien was en zal zij altijd zijn grote liefde blijven. Wil niet zeggen dat zij ooit nog bij elkaar komen. Ik denk dat er veel drama kwam kijken bij zijn ex.
Vraag het hem.
zondag 3 februari 2019 om 09:40
De persoon die je vroeger was (met de mensen die toen belangrijk voor je waren) word je nooit meer. Dank zij hen ben je geworden die je was en je hoeft nooit meer zo labiel te worden dat je alleen om een glimp van hem op te vangen de hele avond op een tochtig hoekje gaat staan of rare gedichten gaat schrijven.
Hij heeft je al, dus hij kan gewoon tevreden en gelukkig zijn.
Ik raad je aan wat meer naar hem te luisteren en dan niet met je jaloerse oren.
Hij heeft je al, dus hij kan gewoon tevreden en gelukkig zijn.
Ik raad je aan wat meer naar hem te luisteren en dan niet met je jaloerse oren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 3 februari 2019 om 09:41
zondag 3 februari 2019 om 09:44
zondag 3 februari 2019 om 09:46
Hier denk ik ook aan.Malagueña schreef: ↑03-02-2019 09:31Kan ook gewoon een andere levensfase zijn geweest.. ik deed ook andere dingen voor mijn ex (was ik een stuk jonger) maar daar heb ik ook van geleerd. Ben lief voor mijn man, maar vergeet mezelf niet meer. Ik hield zeker niet meer van mijn ex, wel was ik jonger en naïever en had ik door hoe hij deed altijd het gevoel moeite te móeten doen. Zou zoiets ook bij jouw vriend kunnen spelen?
Mijn huidige man vraagt de idiote dingen niet eens die ik voor een bepaalde ex heb gedaan of zou het niet eens willen.
Andersom zou ik bepaald gedrag nu ook eerder eng dan aantrekkelijk vinden van sommige heren van vroeger.
Toen ik 13 was fietste ik dag in dag uit langs het huis van mijn obsessie David* en tekende hem ook na en had bandjes vol met liedjes die ik niet aan hem durfde te geven.
maar dat zegt niet dat als David nu voor mijn neus sta ik mijn man vaarwel zeg, want ik kende die hele jongen amper.
zondag 3 februari 2019 om 09:59
zondag 3 februari 2019 om 10:02
zondag 3 februari 2019 om 11:29
Jij bent geen van de drie, denk ik zomaar.ZaraZara100 schreef: ↑03-02-2019 09:52Meedenken gaat beter bij een totaler plaatje van iemand. Doet een arts, maatschappelijk werker of vriend ook. Ik zou er vooral niet meer achter zoeken.
Misselijk gedrag dat geloep.