Hij hield meer van haar

03-02-2019 07:03 43 berichten
Klein stukje voorgeschiedenis:
Ik kwam uit een lastige ongezonde relatie. Mijn huidige vriend was net gebroken met zijn toenmalige vriendin, waarna ze als 'vrienden' verder gingen: wat uiteindelijk inhield dat zij geen relatie meer wilde, maar hem ook niet kwijt wou. Eigenlijk kon ze niet alleen zijn en ze lagen elk weekend toch weer bij elkaar in bed, en hij zette alles op alles om hun relatie nog te redden. Dat is nooit gelukt, en hij en ik werden steeds closer. Zijn ex werd daar boos om, maar vooral ook jaloers. Na de zoveelste ruzie heeft hij destijds het contact verbroken en niet veel later zijn wij officieel gaan daten.

Inmiddels anderhalf jaar verder en eigenlijk gaat het heel goed. We hebben een huis samen, hebben bijna nooit ruzie, kunnen over alles praten, hij begrijpt me wanneer ik angstig voor iets ben en ik ben gewoon nog steeds écht verliefd. Hij heeft inmiddels ook weer oppervlakkig contact met zijn ex, maar verzekert me ervan dat hij nooit naar hun relatie terug zou willen. Ik weet dat dat waar is, en ik weet dat hij van mij houd. Maar ineens knaagt het aan me dat hij minder van mij houd dan dat hij van haar hield. Als zij voor haar werk naar Amerika moest ging hij haar opzoeken, hij schreef haar zelfs liefdesbrieven en wanneer ze ruzie hadden gehad moest hij vaak huilen, wanneer ze jarig was nam hij haar mee uit eten... Ik heb zelfs tekeningen gevonden waarin hij haar perfect natekende en liedjes die hem deden denken aan haar.

Voor mij doet hij eigenlijk niets bijzonders of romantisch. Soms voelt het of ik minder dan haar ben, maar omdat het tussen hun nooit zou werken ik een soort oplossing ben geworden. Maar dan nog, mijn enige referentiekader is mijn ex, ik heb geen idee wat "gezond" is. Moet ik me hier druk over maken?
Soulsista schreef:
03-02-2019 11:29
Jij bent geen van de drie, denk ik zomaar.

Misselijk gedrag dat geloep.
niet zo misselijk als een topic openen en tien minuten later je laten anonimiseren
S-Meds schreef:
03-02-2019 11:34
niet zo misselijk als een topic openen en tien minuten later je laten anonimiseren
Ik heb daar geen last van.
To zal vast wel terug komen om de reacties te lezen en eruit te halen waar ze wat aan heeft en daar gaat het uiteindelijk om.
Soulsista schreef:
03-02-2019 11:29
Jij bent geen van de drie, denk ik zomaar.

Misselijk gedrag dat geloep.
Je mist mijn punt maar dat is oke.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
03-02-2019 12:26
Je mist mijn punt maar dat is oke.
Als je haar loept, zie je dat ze vaker het punt mist ;-D

(Flauw, flauw, ik weet het. Gelukkig loep ik nooit :rofl: )
¡Apagando las luces!
S-Meds schreef:
Kan je dan niet meer reageren als je anoniem bent?
appelientjex schreef:
03-02-2019 12:36
Kan je dan niet meer reageren als je anoniem bent?
Nope.
¡Apagando las luces!
Zijn ex klinkt als een obsessie voor hem, een ideaalplaatje dat hij van haar heeft gemaakt. En jij bent daardoor een soort tweede keus. Zo zou ik dat wel voelen in ieder geval. Waarom moeten zij nog contact hebben?
Is hij wel ready voor de relatie met jou?

Waarom neemt hij tussen 2 relaties geen time out.

Voor jou lijkt mij het vreselijk om een relatie te hebben met iemand die nog zo aan zijn ex verkleefd zit.
mariekkk schreef:
03-02-2019 12:53
Zijn ex klinkt als een obsessie voor hem, een ideaalplaatje dat hij van haar heeft gemaakt. En jij bent daardoor een soort tweede keus. Zo zou ik dat wel voelen in ieder geval. Waarom moeten zij nog contact hebben?
Ja precies.
Niet gezond.
Laat hem eerst werken aan het oplossen van die obsessie.
Voordat hij jou ermee besmet.
Gevalletje kan niet alleen zijn denk ik. Er zijn mannen die perse iemand moeten hebben omdat ze denken dat ze dan meetellen. En dan nemen ze genoegen met de eerste de beste die wil maar gaan er niet echt voor
Ik maak er totaal niet uit op dat hij er niet echt voor gaat, dat TO tweede keus is, dat ze rebound is, dat hij geobsedeerd is door zijn ex en wat sommige mensen haar hier nog meer graag aan willen praten. Hij is zelf helemaal niet meer met die ex bezig. Als er iemand geobsedeerd is dan is het wel TO. De relatie loopt goed, je kan met hem over alles praten, je bent nog steeds verliefd, wat wil je nou nog meer? Je kunt je wel blindstaren op zijn vorige relatie, maar zo perfect was die blijkbaar niet. Misschien is hij juist wel heel blij dat deze relatie veel stabieler is en hij niet meer zo op zijn tenen hoeft te lopen als bij zijn ex. Echt, stop met vergelijken, want je maakt jezelf knettergek.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
03-02-2019 14:42
Ik maak er totaal niet uit op dat hij er niet echt voor gaat, dat TO tweede keus is, dat ze rebound is, dat hij geobsedeerd is door zijn ex en wat sommige mensen haar hier nog meer graag aan willen praten. Hij is zelf helemaal niet meer met die ex bezig. Als er iemand geobsedeerd is dan is het wel TO. De relatie loopt goed, je kan met hem over alles praten, je bent nog steeds verliefd, wat wil je nou nog meer? Je kunt je wel blindstaren op zijn vorige relatie, maar zo perfect was die blijkbaar niet. Misschien is hij juist wel heel blij dat deze relatie veel stabieler is en hij niet meer zo op zijn tenen hoeft te lopen als bij zijn ex. Echt, stop met vergelijken, want je maakt jezelf knettergek.
Waarom dan weer contact met de ex?
Geen idee, misschien hebben ze wederzijdse kennissen waar hij haar wel eens tegenkomt. Na anderhalf jaar helemaal geen contact weer oppervlakkig contact vind ik niet echt overkomen als geobsedeerd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
03-02-2019 16:22
Geen idee, misschien hebben ze wederzijdse kennissen waar hij haar wel eens tegenkomt. Na anderhalf jaar helemaal geen contact weer oppervlakkig contact vind ik niet echt overkomen als geobsedeerd.
Iemand waar hij stapelgek op was en het niet kon verkroppen dat het uit ging. Die hij terug wilde. Daar weer contact mee opnemen? Lijkt me niet handig.
Ik had ooit een vriendje die zijn liefdesgedichten recycelde.
Hij had deze ooit voor zijn ex geschreven, en ook naar haar gestuurd , maar stuurde ze later naar mij.
Dat voelde nogal tweedehands en absoluut niet persoonlijk. Ik ben niet lang bij hem gebleven.
S-Meds schreef:
Nou inderdaad. Stom gedrag.
Oké komt ie: Had hij een huis samen met zijn ex? Dat jullie nooit ruzie hebben zegt dat dan niet iets over dat jullie relatie beter is dan die hij had? Kon hij met zijn ex over alles praten? Voelt hij zich misschien niet veel vertrouwder bij jou? Ben jij weleens naar het buitenland gegaan voor lange tijd? Als jullie nooit echt ruzie hebben, dan kan hij ook niet huilen na een ruzie toch? En wat zegt dit überhaupt over houden van? Wat geeft hij jou voor je verjaardag? En heb jij wel aangegeven dat je graag uit eten zal willen als verjaardagscadeau? Wat zou je er van vinden als hij jou perfect na tekende? Zou je dat dan bijzonder vinden of voelt dat afgezaagd? Het zou toch veel bijzonderder zijn als hij dingen voor jou doet die hij bij zijn ex niet deed? Zijn die dingen er?

Bij alles wat je opnoemt ter vergelijking vraag ik mij dingen af.
Er is heel wat gezegd en geschreven over vrouwen die voor 'bad boys' vallen, maar er zijn net zo goed mannen die voor 'drama queens' vallen.

Ik snap dat je het niet leuk vindt dat hij bij haar passioneler was. Verrast hij je wel eens met iets romantisch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven