Hij hield meer van haar
zondag 3 februari 2019 om 07:03
Klein stukje voorgeschiedenis:
Ik kwam uit een lastige ongezonde relatie. Mijn huidige vriend was net gebroken met zijn toenmalige vriendin, waarna ze als 'vrienden' verder gingen: wat uiteindelijk inhield dat zij geen relatie meer wilde, maar hem ook niet kwijt wou. Eigenlijk kon ze niet alleen zijn en ze lagen elk weekend toch weer bij elkaar in bed, en hij zette alles op alles om hun relatie nog te redden. Dat is nooit gelukt, en hij en ik werden steeds closer. Zijn ex werd daar boos om, maar vooral ook jaloers. Na de zoveelste ruzie heeft hij destijds het contact verbroken en niet veel later zijn wij officieel gaan daten.
Inmiddels anderhalf jaar verder en eigenlijk gaat het heel goed. We hebben een huis samen, hebben bijna nooit ruzie, kunnen over alles praten, hij begrijpt me wanneer ik angstig voor iets ben en ik ben gewoon nog steeds écht verliefd. Hij heeft inmiddels ook weer oppervlakkig contact met zijn ex, maar verzekert me ervan dat hij nooit naar hun relatie terug zou willen. Ik weet dat dat waar is, en ik weet dat hij van mij houd. Maar ineens knaagt het aan me dat hij minder van mij houd dan dat hij van haar hield. Als zij voor haar werk naar Amerika moest ging hij haar opzoeken, hij schreef haar zelfs liefdesbrieven en wanneer ze ruzie hadden gehad moest hij vaak huilen, wanneer ze jarig was nam hij haar mee uit eten... Ik heb zelfs tekeningen gevonden waarin hij haar perfect natekende en liedjes die hem deden denken aan haar.
Voor mij doet hij eigenlijk niets bijzonders of romantisch. Soms voelt het of ik minder dan haar ben, maar omdat het tussen hun nooit zou werken ik een soort oplossing ben geworden. Maar dan nog, mijn enige referentiekader is mijn ex, ik heb geen idee wat "gezond" is. Moet ik me hier druk over maken?
Ik kwam uit een lastige ongezonde relatie. Mijn huidige vriend was net gebroken met zijn toenmalige vriendin, waarna ze als 'vrienden' verder gingen: wat uiteindelijk inhield dat zij geen relatie meer wilde, maar hem ook niet kwijt wou. Eigenlijk kon ze niet alleen zijn en ze lagen elk weekend toch weer bij elkaar in bed, en hij zette alles op alles om hun relatie nog te redden. Dat is nooit gelukt, en hij en ik werden steeds closer. Zijn ex werd daar boos om, maar vooral ook jaloers. Na de zoveelste ruzie heeft hij destijds het contact verbroken en niet veel later zijn wij officieel gaan daten.
Inmiddels anderhalf jaar verder en eigenlijk gaat het heel goed. We hebben een huis samen, hebben bijna nooit ruzie, kunnen over alles praten, hij begrijpt me wanneer ik angstig voor iets ben en ik ben gewoon nog steeds écht verliefd. Hij heeft inmiddels ook weer oppervlakkig contact met zijn ex, maar verzekert me ervan dat hij nooit naar hun relatie terug zou willen. Ik weet dat dat waar is, en ik weet dat hij van mij houd. Maar ineens knaagt het aan me dat hij minder van mij houd dan dat hij van haar hield. Als zij voor haar werk naar Amerika moest ging hij haar opzoeken, hij schreef haar zelfs liefdesbrieven en wanneer ze ruzie hadden gehad moest hij vaak huilen, wanneer ze jarig was nam hij haar mee uit eten... Ik heb zelfs tekeningen gevonden waarin hij haar perfect natekende en liedjes die hem deden denken aan haar.
Voor mij doet hij eigenlijk niets bijzonders of romantisch. Soms voelt het of ik minder dan haar ben, maar omdat het tussen hun nooit zou werken ik een soort oplossing ben geworden. Maar dan nog, mijn enige referentiekader is mijn ex, ik heb geen idee wat "gezond" is. Moet ik me hier druk over maken?
zondag 3 februari 2019 om 11:48
zondag 3 februari 2019 om 12:30
Als je haar loept, zie je dat ze vaker het punt mist
(Flauw, flauw, ik weet het. Gelukkig loep ik nooit
¡Apagando las luces!
zondag 3 februari 2019 om 12:37
Nope.
¡Apagando las luces!
zondag 3 februari 2019 om 14:13
Ja precies.
Niet gezond.
Laat hem eerst werken aan het oplossen van die obsessie.
Voordat hij jou ermee besmet.
zondag 3 februari 2019 om 14:42
Ik maak er totaal niet uit op dat hij er niet echt voor gaat, dat TO tweede keus is, dat ze rebound is, dat hij geobsedeerd is door zijn ex en wat sommige mensen haar hier nog meer graag aan willen praten. Hij is zelf helemaal niet meer met die ex bezig. Als er iemand geobsedeerd is dan is het wel TO. De relatie loopt goed, je kan met hem over alles praten, je bent nog steeds verliefd, wat wil je nou nog meer? Je kunt je wel blindstaren op zijn vorige relatie, maar zo perfect was die blijkbaar niet. Misschien is hij juist wel heel blij dat deze relatie veel stabieler is en hij niet meer zo op zijn tenen hoeft te lopen als bij zijn ex. Echt, stop met vergelijken, want je maakt jezelf knettergek.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 3 februari 2019 om 16:11
Waarom dan weer contact met de ex?Susan schreef: ↑03-02-2019 14:42Ik maak er totaal niet uit op dat hij er niet echt voor gaat, dat TO tweede keus is, dat ze rebound is, dat hij geobsedeerd is door zijn ex en wat sommige mensen haar hier nog meer graag aan willen praten. Hij is zelf helemaal niet meer met die ex bezig. Als er iemand geobsedeerd is dan is het wel TO. De relatie loopt goed, je kan met hem over alles praten, je bent nog steeds verliefd, wat wil je nou nog meer? Je kunt je wel blindstaren op zijn vorige relatie, maar zo perfect was die blijkbaar niet. Misschien is hij juist wel heel blij dat deze relatie veel stabieler is en hij niet meer zo op zijn tenen hoeft te lopen als bij zijn ex. Echt, stop met vergelijken, want je maakt jezelf knettergek.
zondag 3 februari 2019 om 16:22
zondag 3 februari 2019 om 16:50
Iemand waar hij stapelgek op was en het niet kon verkroppen dat het uit ging. Die hij terug wilde. Daar weer contact mee opnemen? Lijkt me niet handig.
zondag 3 februari 2019 om 21:53
maandag 4 februari 2019 om 14:49
Oké komt ie: Had hij een huis samen met zijn ex? Dat jullie nooit ruzie hebben zegt dat dan niet iets over dat jullie relatie beter is dan die hij had? Kon hij met zijn ex over alles praten? Voelt hij zich misschien niet veel vertrouwder bij jou? Ben jij weleens naar het buitenland gegaan voor lange tijd? Als jullie nooit echt ruzie hebben, dan kan hij ook niet huilen na een ruzie toch? En wat zegt dit überhaupt over houden van? Wat geeft hij jou voor je verjaardag? En heb jij wel aangegeven dat je graag uit eten zal willen als verjaardagscadeau? Wat zou je er van vinden als hij jou perfect na tekende? Zou je dat dan bijzonder vinden of voelt dat afgezaagd? Het zou toch veel bijzonderder zijn als hij dingen voor jou doet die hij bij zijn ex niet deed? Zijn die dingen er?
Bij alles wat je opnoemt ter vergelijking vraag ik mij dingen af.
Bij alles wat je opnoemt ter vergelijking vraag ik mij dingen af.
maandag 4 februari 2019 om 15:47