Hij is vreemdgegaan

07-01-2020 16:18 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Op oudjaarsavond vertelde een kennis dat mijn vriend vreemd is gegaan. Hij zei er verder niks over omdat hij al aardig wat biertjes op had. Meteen ging ik met het verhaal naar mijn vriend die dit meteen ontkende. Ik heb vanmorgen in zijn telefoon gekeken en zag daar berichtjes van een andere vrouw. Meteen heb ik via fb haar opgezocht en haar de vraag gesteld of zij iets heeft met mijn man. Ze reageerde niet op mijn bericht maar ze stuurde een kopie van mijn bericht naar zijn telefoon. Meteen heb ik erop gereageerd en gedaan of ik hem was. Zo kwam ik erachter dat ze toch sex hebben gehad. Ook staan er in de berichtjes pikante fotos van haar naar hem.
Meteen confronteerde ik hem hiermee en huilend bekende hij dat hij een half jaar geleden dronken naar haar toe was gegaan. Echte sex was het niet zegt hij vanwege de alcohol.
Intens verdrietig en helemaal gebroken ben ik door dit nieuws. We hebben 7.5 jaar een relatie en hebben al aardig wat meegemaakt samen. Dit jaar 5 miskramen gehad wat een heftige tijd samen is geweest.
Hij zegt dat het niet een excuus is maar dat ik teveel bezig was met zwanger worden en dat de spontaniteit even weg was en dat het een uitvlucht voor even was.
Natuurlijk heeft hij zijn excusses aangeboden en wil hij met mij verder. Ik weet het allemaal niet meer en wat moet ik ervan geloven? Die meid wil absoluut niet reageren op mijn berichtjes waar ik beleefd vraag of zij haar verhaal wil doen bij mij.
Dit zou allemaal in mei gebeurd zijn 1 keer maar zag in zijn berichtjes dat hij eind nov en 1 dec nog contact met haar had. Hij zegt dat dat niks voorstelde.
Hoe en wat moet ik geloven?
Hem nog een kans geven of op zoek naar nieuw geluk???
Ik hou zielsveel van hem maar vertrouw ik hem ooit nog
ach jeej
jullie hebben ook wel veel voor de kiezen gehad. Niet om zijn gedrag goed te praten. Maar het is wel een moeilijke tijd

Ik denk dat het wijs is, dat jullie samen hulp zoeken
Wat denk je zelf?
Hij ontkent in eerste instantie.
Daarna jankend zeggen dat het niks voorstelde want dronken.
Geen echte seks want dronken. (Telt het dan niet?)
En vervolgens het verhaal zo draaien dat het jou schuld is dat hij vreemd gegaan.
Nog ff en jij bent degene die excuses gaat aanbieden. En de benen onder je kont vandaan lopen om hem maar te pleasen.
Wegkieperen dit exemplaar. Klinkt als iemand die niet echt toe is aan het vaderschap als je zijn 'excuses' hoort.
.
Oh jee dat klinkt heftig allemaal voor je joh.
Het is aan jou of je hem nog gelooft en vertrouwd en dus nog een kans wil geven.
Ik zou zeggen, blijf praten met hem maar zou verder haar verhaal niet aanhoren want wie zegt je dat je van haar een eerlijk verhaal krijgt?

N.a.v. jullie gesprekken kan je pas de definitieve balans opmaken wat verder te doen.

Succes en heel veel sterkte gewenst.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd (wel afgezaagd maar zo is het wel).
Ik zou relatie therapie voorstellen en daar vanuit je beslissing maken of je wel door kunt gaan met hem.
Je vertrouwen is enorm beschadigd en het is maar de vraag of je dat weer terug krijgt.
Ik wist wel wat te doen, weg ermee.
Wat een vervelende situatie..
Het vreemdgaan valt zeker niet goed te praten. Seks is seks, dronken of niet.. Vooral het liegen zou voor mij persoonlijk zwaar wegen. Hij heeft enkel toegegeven, omdat ontkennen geen optie meer was. Tuurlijk zegt hij dat de berichtjes van november en december niks voorstellen. Je zult zelf je conclusies moeten trekken, maar mijn vertrouwen in hem zou nihil zijn.
lilalinda schreef:
07-01-2020 16:21
ach jeej
jullie hebben ook wel veel voor de kiezen gehad. Niet om zijn gedrag goed te praten. Maar het is wel een moeilijke tijd

Ik denk dat het wijs is, dat jullie samen hulp zoeken

+1

Problemen binnen een relatie moet je niet buiten een relatie oplossen, jullie zijn elkaar kennelijk kwijt geraakt door alles wat je mee gemaakt hebt. Met elkaar praten was dus moeilijk.

Een relatietherapeut kan hulp bieden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Jullie hebben een zware tijd gehad, maar dat is geen excuus! Dus als t leven nog eens niet vlekkeloos loopt, zoekt bij dezelfde uitweg?
Er is nog geen kind, je bent niet aan hem verbonden en kan met iemand anders nog een mooi leven opbouwen. Wegwezen!
yukon schreef:
07-01-2020 16:31
Jullie hebben een zware tijd gehad, maar dat is geen excuus! Dus als t leven nog eens niet vlekkeloos loopt, zoekt bij dezelfde uitweg?
Er is nog geen kind, je bent niet aan hem verbonden en kan met iemand anders nog een mooi leven opbouwen. Wegwezen!
natuurlijk is het geen excuus, maar als je relatie volkomen kut is (aanname) en je vriendin altijd verdrietig/chagrijning
als seks alleen nog is om een baby te maken (allemaal aannames van mij)
en je wil heel graag toch niet weg van deze vrouw (omdat je toch intens van haar houdt) , snap ik wel, dat je een keer (dronken) een fout maakt

Overspel is vaak een uitvloeisel van dat er veel meer fout zit

En als TO verder van hem houdt en gelooft in een toekomst, zou ik zeker therapie aanraden

en zo niet, dan vind ik dumpen ook prima
Als jij er niet achtergekomen was had hij het je nooit verteld.
Hij liegt en draait vanwege een moeilijke periode, ben benieuwd hoe hij dat van plan is met een baby. Dat is pas een moeilijke periode.
Laat die vrouw verder met rust, je moet bij je man zijn.
suicideblond schreef:
07-01-2020 16:23
Wat denk je zelf?
Hij ontkent in eerste instantie.
Daarna jankend zeggen dat het niks voorstelde want dronken.
Geen echte seks want dronken. (Telt het dan niet?)
En vervolgens het verhaal zo draaien dat het jou schuld is dat hij vreemd gegaan.
Nog ff en jij bent degene die excuses gaat aanbieden. En de benen onder je kont vandaan lopen om hem maar te pleasen.
Precies, bah. Ik kom het excuus 'ik was dronken' zo vaak tegen. Was is het toch dat sommigen dit een goed excuus vinden? Hij wist echt wel waar hij mee bezig was. En er dan nog keihard over liegen ook.
lilalinda schreef:
07-01-2020 16:36
natuurlijk is het geen excuus, maar als je relatie volkomen kut is (aanname) en je vriendin altijd verdrietig/chagrijning
als seks alleen nog is om een baby te maken (allemaal aannames van mij)
en je wil heel graag toch niet weg van deze vrouw (omdat je toch intens van haar houdt) , snap ik wel, dat je een keer (dronken) een fout maakt
Dan kan je ook even relativeren voor jezelf hè. Je realiseren dat het allemaal kut is maar ook dat het hoogstwaarschijnlijk iets tijdelijks is waar jullie samen doorheen moeten. In plaats van het nog erger te maken.

Maar ik ben misschien te zwart wit hierin
Geen excuus hoor!!!! Jij bent er ook! Ook jouw jaar was mega kut het brengt een vrouw al veel verdriet en onzekerheid om die miskramen door te gaan en dan ook nog een verwijt dat dit een excuus kan zijn dat degene waar je het meest op zou moeten kunnen vertrouwen je bedondert!! Ja een dikke doei naar hem!
Zorg goed voor jezelf en vertrouw hierin mensen die er voor jou zijn ongeacht je keuze hierin.
En die andere meid benader haar niet meer je gaat niets van haar krijgen ik snap het wel want je wil weten wat en waarom..
Heel veel sterkte en wat mensen ook zeggen het ligt niet aan jou, was je het gedurende afgelopen jaar minder daar voor hem of minder 'gezellig' dan had hij daar toen iets mee moeten doen en niet zijn piemel in een ander duwen!
Niet het vreemdgaan maar het liegen zou voor mij een reden zijn om de relatie te verbreken.
Iemand die liegt kan ik niet vertrouwen en zonder vertrouwen geen relatie.
Anyco schreef:
07-01-2020 16:59
Niet het vreemdgaan maar het liegen zou voor mij een reden zijn om de relatie te verbreken.
maar tja, hij loog uit schaamte? angst?

als ze verder wil, zullen ze moeten praten
ALS ze verder wil
Anyco schreef:

Want iemand die vreemdgaat kun je wel vertrouwen? :nut:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Het pas bekennen als er echt geen andere mogelijkheid is, is een slecht teken, sorry dat ik het zeg.
Als hij het direct bekend had, als hij eerlijk over het doorgaande contact was geweest. Dit zijn wel heel veel rode vlaggen bij elkaar.
Het liegen zorgt ervoor dat herstellen van de relatie heel moeilijk/ onmogelijk is.
Sterkte, hij had jou moeten steunen in jullie moeilijk tijd en contact met jou moeten zoeken. Nu heeft hij vluchtgedrag vertoond.
Het vreemdgaan EN het liegen zou voor mij de reden zijn om de relatie op te breken. Ze hebben beide voor mij te maken met vertrouwen, en dat zou voorgoed geschonden zijn.
Iedere keer als het even wat minder loopt in het leven zou ik opnieuw angst hebben of dit weer zo'n trigger is om het buiten de deur te gaan zoeken. Of dat het alweer gaande is maar hij het voor me verzwijgt.
Het zou me ook continu confronteren met mezelf: Ben ik in zo'n moeilijke periode nog wel leuk genoeg? Doe ik vrolijk genoeg? Geef ik hem wel voldoende aandacht?

Dit is niet hoe ik een relatie zie of hoe ik een relatie vorm zou willen geven.
Anyco schreef:
Eigenlijk vind ik vreemdgaan ook een vorm van liegen. Ze spreken in deze situatie toch van de bedrogen partner?
mcsteamy schreef:
07-01-2020 17:08
Want iemand die vreemdgaat kun je wel vertrouwen? :nut:
ja joh, als een man thuis komt en bij de voordeur (niet later natuurlijk) al roept: Zo, ik heb me net de buurvrouw eens lekker genomen!

is alles koek&ei
TO: dit soort topics zullen een kamp hebben met direct dumpen en een kamp
met even eerst een rustig bedenken voor jezelf wat jij wil.

Ik ben zelf van dat laatste kamp. Als jij voelt dat het vertrouwen weg is en niet meer terugkomt, of dat je het hem gewoon niet wil vergeven, wat dan ook is dat een prima besluit. Net zo goed als het besluit om het toch te proberen (hoe moeilijk dat ook zou zijn).

Ik zou sowieso aanraden om niet vanuit de eerste emotie te handelen.
Het is heel dubbel, ik merk ook te neigen naar weg gaan, want hij heeft er inderdaad over gelogen en toen even niet lekker liep, ging hij dat buiten de relatie zoeken, ipv daarover te praten en het op te lossen.
Tijd om alle kaarten op tafel te leggen. Vanaf 0 beginnen in alle eerlijkheid, ook de lelijke eerlijkheid. En blijven communiceren. Maar dat lukt niet altijd, dat had hij toen ook moeten doen als het allemaal niet zo lekker liep.
'Happiness is only real when shared'.
DS1971 schreef:
07-01-2020 17:12
TO: dit soort topics zullen een kamp hebben met direct dumpen en een kamp
met even eerst een rustig bedenken voor jezelf wat jij wil.

Ik ben zelf van dat laatste kamp. Als jij voelt dat het vertrouwen weg is en niet meer terugkomt, of dat je het hem gewoon niet wil vergeven, wat dan ook is dat een prima besluit. Net zo goed als het besluit om het toch te proberen (hoe moeilijk dat ook zou zijn).

Ik zou sowieso aanraden om niet vanuit de eerste emotie te handelen.
ik ben ook van Kamp2 (maar als jij wil dumpen TO, snap ik dat ook).
Tot voor kort, had je de wens met deze man een gezin te stichten, er zijn dus ook heel veel dingen, heel erg leuk aan hem.
Ik zou eerst gaan praten en kijken waar dit vandaan komt.
En dat kan aan jullie thuissituatie liggen, of gewoon aan hem, het kan 1x geweest zijn, of nooit meer overgaan. (als je bedenkt dat ruim 30% van de mensen in een relatie wel eens vreemdgaat, is de kans dat het 'gewoon in hem' zit best groot)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven