Hij weigert uit elkaar te gaan, wat nu?

13-04-2019 09:06 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van meelezer naar TO, nu heb ik ook eens advies nodig, maar toch ook een beetje bang voor de reacties.

De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
Lucifer2018 schreef:
14-04-2019 11:27
Niet per se. Ligt aan welk soort regeling je treft mbt zorg van de kinderen. Bij co-ouderschap die 50/50 is verdeelt zal de minder verdienden partij echt geen alimentie betalen aan de ander.
.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 11:34
11.58% gewijzigd
Lacuba schreef:
14-04-2019 11:29
Nee dan natuurlijk niet duh! Dan hebben we het niet meer over alimentatie.
yasmijn schreef:
14-04-2019 11:26
Vermoeiend.
Je houdt er niet zo van tegengesproken te worden, ik weet het. Geeft niet, TO kan zien waar je bewering op gebaseerd is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
blijfgewoonbianca schreef:
14-04-2019 11:22
hoezo is dat zo waarschijnlijk ?
Waarschijnlijk willen ze het liefst in het huis blijven, en als dat dan perse met 1 ouder is kan dat net zo goed vader zijn.
Maar ze blijven niet full time : TO wil voor 50-50 gaan.
Jammer is dat.

Ik ken 2 stellen die zelf wisselen. Lijkt me ook moeilijk en alleen kunnen als beiden partijen goed met elkaar kunnen omgaan. Dat gaat wel al een hele tijd prima.

Ik ken ook een stel dat gewoon samenwoont. Wel een redelijk groot huis, dus eigen kamers en geen nieuwe liefjes mee. Maar dat is nog maar kort, ik zie dat nog wel mislopen/ anders ingericht worden.

Maar dat kan echt alleen als je samen beslist te stoppen en verantwoording neemt in goede afloop. Iets wat TO wil maar haar ex niet. Die wil helemaal niks (nog).
Lacuba schreef:
14-04-2019 11:29
Precies.

Dat was mijn punt. ;-0
yasmijn schreef:
14-04-2019 11:28
TO wil alles op haar manier. En zo werkt het niet. Er zijn meerdere partijen die ook dingen willen.
En daar wordt aan alle kanten rekening mee gehouden, lees ik.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-04-2019 11:41
Reden: op de man
98.30% gewijzigd
Geen bijzonderheden
redbulletje schreef:
Waarom slaap je nog in dezelfde slaapkamer? Maak gewoon een andere kamer tot 2e master bedroom (of schop hem naar zolder omdat jij de hoofdkostwinner bent) Als je kids de deur uit zijn verkoop je de toko en ga je alleen wonen. Daar kun je nu alvast voor gaan sparen ipv dat je dat aan kinderalimentatie en dubbele woonlasten kwijt bent.
nou ik geloof niet dat ik nog tig jaar in mn eentje de hypotheek zou betalen van een huis dat voor de helft van hem is
dat is pas geld weggooien
Lucifer2018 schreef:
14-04-2019 11:31
Precies.

Dat was mijn punt. ;-0
Deze begrijp ik niet.
yasmijn schreef:
TO wil alles op haar manier. En zo werkt het niet. Er zijn meerdere partijen die ook dingen willen.
Man wil helemaal niets en kinderen weten nog van niets dus willen ook nog helemaal niets. Aangezien man niets wil, zal TO op haar manier moeten beginnen. Ze wil op een goede wijze uit elkaar, dat kan ook met een eigen advocaat.
yasmijn schreef:
14-04-2019 11:32
[...]
Beschaving is wat hoog gegrepen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
redbulletje schreef:
Waarom slaap je nog in dezelfde slaapkamer? Maak gewoon een andere kamer tot 2e master bedroom (of schop hem naar zolder omdat jij de hoofdkostwinner bent) Als je kids de deur uit zijn verkoop je de toko en ga je alleen wonen. Daar kun je nu alvast voor gaan sparen ipv dat je dat aan kinderalimentatie en dubbele woonlasten kwijt bent.
Zou inderdaad kunnen als we een zolder/logeerkamer hadden. Maar zo groot wonen we ook weer niet! Maw, er is geen extra kamer. En om op de bank te gaan slapen en hij in bed, nee dankje. Om en om zou wel bespreekbaar zijn overigens.
Lacuba schreef:
Ja ik weet wat TO wil. Maar toch denk ik dat de kinderen als ze mogen kiezen bij TO willen wonen. Ze zien het verschil ook wel. Ze zijn al wat ouder hè...
Welk verschil ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.psycholoogmirellabrok.nl/De% ... hakken.pdf

Dit lijkt me een goede om je eens in te verdiepen. Schuif hem ook bij je man onder zijn neus.
JollyRider schreef:
14-04-2019 11:33
Beschaving is wat hoog gegrepen
:D
Welk verschil ?
Tussen de manier van leven van TO en man.
Nummer987 schreef:
Zou inderdaad kunnen als we een zolder/logeerkamer hadden. Maar zo groot wonen we ook weer niet! Maw, er is geen extra kamer. En om op de bank te gaan slapen en hij in bed, nee dankje. Om en om zou wel bespreekbaar zijn overigens.
Dan kun je dat huis beter verkopen ook. Het is toch niet groot genoeg blijkbaar voor je grote gezin.
Als je de toko verkoopt moet hij wel z'n eigen plan trekken wat woonruimte betreft.
Lacuba schreef:
Ja ik weet wat TO wil. Maar toch denk ik dat de kinderen als ze mogen kiezen bij TO willen wonen. Ze zien het verschil ook wel. Ze zijn al wat ouder hè...
TO beschrijft haar man als een prima vader. En gezien hij parttime werkt is hij misschien wel meer bij de kinderen dan haar.
14-04-2019 11:34
http://www.psycholoogmirellabrok.nl/De% ... hakken.pdf

https://www.relatietherapie-nijmegen.nl ... el-is-weg/

Dit lijkt me een goede om je eens in te verdiepen. Schuif hem ook bij je man onder zijn neus.
Lacuba schreef:
Deze begrijp ik niet.

Jij tikt:

Waarschijnlijk willen de kinderen het liefst met moeder in het huis blijven. En kan hij kinderalimentatie betalen.

Lucifer2018 schreef: ↑14-04-2019 11:18
TO verdient meer en ze wil liefst gewoon voor co-ouderschap gaan. Ook dat is helemaal niet zo zeker dus.

Lacuba schreef: ↑14-04-2019 11:21
Ook iemand die minder verdient moet kinderalimentatie betalen....

Niet per se. Ligt aan welk soort regeling je treft mbt zorg van de kinderen. Bij co-ouderschap die 50/50 is verdeelt zal de minder verdienden partij echt geen alimentie betalen aan de ander.

Nee dan natuurlijk niet duh! Dan hebben we het niet meer over alimentatie.

Precies mijn punt. TO geeft meerdere keren aan de meest verdienende te zijn en wil 50/50 co-ouderschap voor haar en haar ex.
Wat begrijp je daar niet aan?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 11:42
4.54% gewijzigd
Lacuba schreef:
Wat moeten de kinderen daarvan vinden dan? Een moeder die fulltime werkt versus een vader die veel thuis is?
Als de kinderen er al iets van vinden, dan misschien iets heel anders dan jij blijkbaar verwacht. En het zijn drie meningen, niet één.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 11:43
21.16% gewijzigd
Lacuba schreef:
14-04-2019 11:36
Tussen de manier van leven van TO en man.
Eh.....ja, en ?
Waarom zouden ze liever bij iemand wonen die 5 dagen werkt dan bij iemand die 3 dagen werkt ? Kinderen waarderen dan TO’s mentaliteit volgens jou ?
Nummer987 schreef:
Heb je inmiddels alweer met je man gepraat over de volgende stappen? Dus dat jij een advocaat in gaat schakelen, omdat hij niet aanwezig was bij mediation? Dat je dat niet doet om een vechtscheiding te willen, maar om vooruit te komen in het proces?
Nummer987 schreef:
Ook nog een optie : 1 klein iets huren / kopen waar jij en partner om en om een week gaan wonen. Ik denk dat dat de minst kostbare optie is.
Zeurkont? En dan staffen en weghalen? :HA: :HA: :HA:

Mafklappers hier op het forum.

Oh PS heb de mods al uitgenodigd om deze post te bekijken.
Serieus? Zeurkont mag niet? :HA:
enn wijzigde dit bericht op 14-04-2019 11:45
35.06% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven