Hij weigert uit elkaar te gaan, wat nu?
zaterdag 13 april 2019 om 09:06
Van meelezer naar TO, nu heb ik ook eens advies nodig, maar toch ook een beetje bang voor de reacties.
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?
De situatie: ik woon al 15 jaar samen met mijn vriend (geen samenlevingscontract oid), we hebben 3 jongens (13,12,10) waarvan hij de erkende vader is, en ik wil uit elkaar. Het loopt al langer niet lekker tussen ons, we hebben erover gesproken, ik heb relatietherapie voorgesteld (wil hij niet aan), en ik hebt het echt gehad. 2 weken geleden heb ik het hem gemeld, dat ik dus uit elkaar wil, maar hij doet alsof zijn neus bloed en er niets is gebeurd.
Hoe krijg ik hem in beweging? Welke stappen kan ik zetten?
Ik wil dus: de kinderen informeren en naar de mediator voor het ouderschapsplan, familie informeren, naar de hypotheker om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het huis over te nemen (ik denk dat ik het kan betalen).
En hij doet niets! Hij stapt gewoon naast mij in bed, doet normaal tijdens ontbijt/avondeten (wat ik voor de kinderen dan wel rustig vind), maar er gebeurt niets. En als ik niets doe, zie ik de situatie zo nog wel een jaar duren.
Wat nu?

zondag 14 april 2019 om 11:45

Ik vind het echt heel grappig dit. Letterlijk kleuterschool niveau, echt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zondag 14 april 2019 om 11:46
Wat je punt is. En deze chaos maakt het niet duidelijker. Maar geeft niet.Lucifer2018 schreef: ↑14-04-2019 11:39Jij tikt:
Waarschijnlijk willen de kinderen het liefst met moeder in het huis blijven. En kan hij kinderalimentatie betalen.
Lucifer2018 schreef: ↑14-04-2019 11:18
TO verdient meer en ze wil liefst gewoon voor co-ouderschap gaan. Ook dat is helemaal niet zo zeker dus.
Lacuba schreef: ↑14-04-2019 11:21
Ook iemand die minder verdient moet kinderalimentatie betalen....
Niet per se. Ligt aan welk soort regeling je treft mbt zorg van de kinderen. Bij co-ouderschap die 50/50 is verdeelt zal de minder verdienden partij echt geen alimentie betalen aan de ander.
Nee dan natuurlijk niet duh! Dan hebben we het niet meer over alimentatie.
Precies mijn punt. TO geeft meerdere keren aan de meest verdienende te zijn en wil 50/50 co-ouderschap voor haar en haar ex.
Wat begrijp je daar niet aan?

zondag 14 april 2019 om 11:53

zondag 14 april 2019 om 11:53
Ja schater schater. Hilarisch inderdaad.Lucifer2018 schreef: ↑14-04-2019 11:50Hier nog een bakje. Misschien kan je dan wat makkelijker dingen opslaan.![]()
zondag 14 april 2019 om 12:46
+100
Ik ben al vanaf 6:00 vanochtend aan het studeren. Ik open dit topic speciaal om even te lachen (niet om to overigens..) om al die wannabee juristen en de moraalridders die hele verhalen invullen om vervolgens te 'adviseren'.
Geldt niet voor iedereen maar er zijn er een paar actief op dit forum..

zondag 14 april 2019 om 12:47
summerheat schreef: ↑14-04-2019 12:46+100
Ik ben al vanaf 6:00 vanochtend aan het studeren. Ik open dit topic speciaal om even te lachen (niet om to overigens..) om al die wannabee juristen en de moraalridders die hele verhalen invullen om vervolgens te 'adviseren'.
Geldt niet voor iedereen maar er zijn er een paar actief op dit forum..![]()
![]()

Geen bijzonderheden
zondag 14 april 2019 om 12:50
Enne, bedankt he!summerheat schreef: ↑14-04-2019 12:46+100
![]()

Elk nadeel (mijn shit) heb zn voordeel (jullie vermaak), zou Cruijf zeggen...
zondag 14 april 2019 om 13:07
Ik probeer me een voorstelling te maken hoe het in de praktijk er aan toe gaan bij jullie to maar het lukt me niet.
Praten jullie met elkaar of zwijgen jullie elkaar dood. Hebben de kinderen iets in de gaten? Leven jullie langs elkaar heen of wat?
Hoe gaat het met de was en koken ed? Als ik toch zo klaar was met mijn partner dan no way dat ik er nog naast ging liggen in bed al moest ik op de grond slapen. Maar blijkbaar heb jij dat niet. Snap je dan niet dat je je vriend mixed signals geeft? Wel bij hem in bed, wel de was doen, samen eten, samen op de bank ed maar toch willen scheiden?
Als hij werken niet zo leuk vindt maar wel goed voor de kinderen zorgt en het huis en het huishouden ed dan is dat jou ook prima uitgekomen in je werkende leven toch? Dan kun je nu wel hoog opgeven over dat jij de hypotheek betaald maar hij maakt het voor een deel ook mogelijk dat jij dat kunt.
Hoe zie jij het co-ouderschap voor je? Als hij weg moet dan zal hij meer moeten gaan werken om rond te kunnen komen. Dat is wel pech voor jullie kinderen dan. Hoe zie je dat stukje dan voor je? Voor co-ouderschap zal hij toch ook fatsoenlijke woonruimte moeten vinden en betalen want op een kamertje bij iemand in huis kun je geen 3 kinderen laten wonen.
Praten jullie met elkaar of zwijgen jullie elkaar dood. Hebben de kinderen iets in de gaten? Leven jullie langs elkaar heen of wat?
Hoe gaat het met de was en koken ed? Als ik toch zo klaar was met mijn partner dan no way dat ik er nog naast ging liggen in bed al moest ik op de grond slapen. Maar blijkbaar heb jij dat niet. Snap je dan niet dat je je vriend mixed signals geeft? Wel bij hem in bed, wel de was doen, samen eten, samen op de bank ed maar toch willen scheiden?
Als hij werken niet zo leuk vindt maar wel goed voor de kinderen zorgt en het huis en het huishouden ed dan is dat jou ook prima uitgekomen in je werkende leven toch? Dan kun je nu wel hoog opgeven over dat jij de hypotheek betaald maar hij maakt het voor een deel ook mogelijk dat jij dat kunt.
Hoe zie jij het co-ouderschap voor je? Als hij weg moet dan zal hij meer moeten gaan werken om rond te kunnen komen. Dat is wel pech voor jullie kinderen dan. Hoe zie je dat stukje dan voor je? Voor co-ouderschap zal hij toch ook fatsoenlijke woonruimte moeten vinden en betalen want op een kamertje bij iemand in huis kun je geen 3 kinderen laten wonen.

zondag 14 april 2019 om 13:15
Helaas voor TO, dat wel.summerheat schreef: ↑14-04-2019 12:46+100
![]()
Maar volgens mij kan die het wel hebben.

zondag 14 april 2019 om 13:25
Sterke post.summerheat schreef: ↑14-04-2019 12:46+100
![]()
Heeft TO echt wat aan.

zondag 14 april 2019 om 13:45
https://www.depsycholoog.nl/relatietherapie/
Staan prima tips op voor als je niet in therapie wilt maar wel veranderingen wil.
Het is echt niet zo dat ik vind dat mensen koste wat het kost bij elkaar dienen te blijven, maar ik denk wel dat je van scheiden niet perse gelukkiger wordt als men elkaar in de loop der tijd uit het oog is verloren en de boel maar een beetje voortkabbelt.
Zeker niet als er - thuiswonende - kinderen in het spel zijn.
Ik denk dat mensen vaak onrealistische verwachtingen hebben over langdurige relaties.
Staan prima tips op voor als je niet in therapie wilt maar wel veranderingen wil.
Het is echt niet zo dat ik vind dat mensen koste wat het kost bij elkaar dienen te blijven, maar ik denk wel dat je van scheiden niet perse gelukkiger wordt als men elkaar in de loop der tijd uit het oog is verloren en de boel maar een beetje voortkabbelt.
Zeker niet als er - thuiswonende - kinderen in het spel zijn.
Ik denk dat mensen vaak onrealistische verwachtingen hebben over langdurige relaties.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 14 april 2019 om 14:18
In heel praktische zin is er in de afgelopen weken niets veranderd.Subnautica schreef: ↑14-04-2019 13:07Ik probeer me een voorstelling te maken hoe het in de praktijk er aan toe gaan bij jullie to maar het lukt me niet.
Ik heb het hem medegedeeld, en gezegd dat hij het even kon laten bezinken, en dat ik daarna van hem wilde horen hoe we nu verder gaan.
Nouja, dat er de eerste week niets uit komt, snap ik dan nog, maar afgelopen week heb ik het onderwerp een paar keer proberen te bespreken (plus concrete afspraken bij mediator en hypotheker), maar dan geeft hij aan dat hij niet uit elkaar wil.
Hij probeert ook zoveel mogelijk niet alleen met mij te zijn, maar dat de kinderen er bij zijn, want hij weet dat ik dan niets zeg.
Overdag leven we langs elkaar heen, Ik doe maak s morgens ontbijt voor mij en de kinderen en lunchboxen. Daarna gaan de kinderen naar school en ik naar werk. Inmiddels staat hij ook op en gaat naar werk of hobby.
s avonds kookt hij en eten we samen, tenzij kinderen naar sport, dan is het eten in ploegen. Daarna wil ik sporten en hij zit voor de tv. Hij probeert de kinderen bij hem te krijgen.
Qua huishouden doe ik meer dan hij, dus dat is niet de reden dat hij minder is gaan werken.
En ik durf prima naast hem te slapen. Hij is niet geweldadig en ik heb er alle vertrouwen in dat dat zo blijft. Op de bank slapen zie ik niet zo zitten voor altijd. Af en toe een nachtje is prima, maar ik heb mijn slaap/rust echt nodig om te kunnen functioneren.
zondag 14 april 2019 om 16:40
“ overdag leven we langs elkaar heen “
Eh....ja ? Wat is jouw ideale plaatje dan ?
Nooit overwogen samen te gaan sporten ? In het weekend samen eens uit eten te gaan ? Je mag je lat natuurlijk zo hoog leggen als je zelf wilt, maar in een gezin met drie opgroeiende - en sportende - kinderen is je tijd voor 89 % gevuld met hele basale, sleurderige, drukke, geestdodende dingen. Wat heb jij gedaan met die overblijvende 11% behalve dat jij gaat sporten? Waar bestond de tijd voor jullie als stel uit ?
Nooit overwogen samen te gaan sporten ? In het weekend samen eens uit eten te gaan ? Je mag je lat natuurlijk zo hoog leggen als je zelf wilt, maar in een gezin met drie opgroeiende - en sportende - kinderen is je tijd voor 89 % gevuld met hele basale, sleurderige, drukke, geestdodende dingen. Wat heb jij gedaan met die overblijvende 11% behalve dat jij gaat sporten? Waar bestond de tijd voor jullie als stel uit ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 14 april 2019 om 16:57
.blijfgewoonbianca schreef: ↑14-04-2019 16:40“ overdag leven we langs elkaar heen “
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 16:59
12.56% gewijzigd

zondag 14 april 2019 om 16:58
Lacuba schreef: ↑14-04-2019 16:57Ja TO, ga dat nu eens allemaal haarfijn uitleggen en verantwoorden. Anders kan er volgens het forum echt geen sprake van uit elkaar gaan zijn hoor! Je weet toch dat je met een etentje alles kan oplossen. En samen sporten...dat moet echt een eye-opener voor je zijn. Dat je daar toch niet opgekomen bent!