Hij wil emigreren

06-08-2018 09:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo’n 3 maanden geleden heb ik een leuke man leren kennen. Het klikt ontzettend goed en we hebben het erg leuk met elkaar.

Nu blijkt dat hij binnen nu en 2 jaar waarschijnlijk wil emigreren. Helemaal zeker daarvan is hij nog niet omdat dit afhankelijk is van bepaalde factoren.

Mijn verstand zegt dat ik er beter direct een punt achter moet zetten. Mocht het zo goed blijven gaan tussen ons zal dat in een eventuele toekomst een hoop verdriet en ellende besparen. Gezien we elkaar nog maar zo kort kennen is het nu nog vrij makkelijk elkaar los te laten. Daarnaast zou ik nooit iemand willen belemmeren in zijn dromen/idealen.

Mijn gevoel zegt echter iets anders. Ik vind hem erg leuk en zou het onwijs jammer vinden het nu te verbreken terwijl we het zo leuk hebben en de kans bestaat dat hij niet gaat emigreren.

Normaal gesproken ben ik vrij nuchter aan het begin van een relatie/scharrel en zie ik wel waar het schip strand. Nu vind ik het vrij lastig zo te denken omdat ik niet als vermaak/speeltje door hem gezien wil worden voor in de tussentijd en energie heb gestoken in iets wat op voorhand al gedoemd was te mislukken.

Wat is wijsheid?
je eigen leven leiden, dat is wijsheid
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Naar welk land wil hij?
Waar wil hij naartoe emigreren? Heb jij de mogelijkheid om mee te gaan en zou je dit ook willen?

Hij is er nog niet zeker van want het hangt af van verschillende factoren. Waarom zou je dan nu de relatie afkappen en altijd een stemmetje in je achterhoofd houden dat iedere keer weer op ergerlijke wijze fluistert “what if?”
Als het over 2 jaar niet doorgaat, zal hij ermee bezig blijven. Dus dan zal het over 5 of 10 jaar wel gebeuren. Ik zou ermee stoppen, never nooit dat ik zou willen emigreren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
06-08-2018 09:59
Als het over 2 jaar niet doorgaat, zal hij ermee bezig blijven. Dus dan zal het over 5 of 10 jaar wel gebeuren. Ik zou ermee stoppen, never nooit dat ik zou willen emigreren.

Jij niet. Wie zegt dat TO never nooit niet wil emigreren? ;)
En de optie dat jij mee gaat is uitgesloten? Misschien wordt het ook wel jouw droom. Misschien blijft het zijn droom en wordt het nooit realiteit. Veel mensen dromen ervan om een nieuw leven op te bouwen in een ander land, maar uiteindelijk zet niet iedereen die stap.

Nu gewoon je eigen plan trekken en genieten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou veel van zijn wensbestemming af vinden hangen. Als dat 'n land is waar ik zelf ook graag kom is het altijd fijn daar 'n goede vriend te hebben wonen.
Stel dat jullie een relatie krijgen en houden, misschien verandert er in die twee jaar zoveel dat jij misschien wel mee wilt, of dat hij voor jou toch hier blijft. Of misschien wil hij het sowieso niet meer. Ik zou dus niet hierom stoppen met de prille relatie, er kan nog zoveel gebeuren.
pamelacourson schreef:
06-08-2018 10:05
Stel dat jullie een relatie krijgen en houden, misschien verandert er in die twee jaar zoveel dat jij misschien wel mee wilt, of dat hij voor jou toch hier blijft. Of misschien wil hij het sowieso niet meer. Ik zou dus niet hierom stoppen met de prille relatie, er kan nog zoveel gebeuren.

En ik zou ook wel willen weten om welk land het gaat.
redbulletje schreef:
06-08-2018 09:54
Naar welk land wil hij?
Nieuw-Zeeland, niet bepaald naast de deur dus
Zoeys schreef:
06-08-2018 10:06
Geweldig!!! Prachtige bestemming! Ik zou het contact in elk geval warm houden, heb je een logeerplekje als je daar 'n keer wil gaan rondreizen.
Ik zou er trouwens zelf ook prima kunnen aarden, maar als je ouders nog leven is het moeilijker om zover weg te gaan wonen.
Zoeys schreef:
06-08-2018 10:06
Het is hier erg leuk hoor 😎 ;-)
Hello, can you hear me?
Jake99 schreef:
06-08-2018 09:58
Waar wil hij naartoe emigreren? Heb jij de mogelijkheid om mee te gaan en zou je dit ook willen?

Hij is er nog niet zeker van want het hangt af van verschillende factoren. Waarom zou je dan nu de relatie afkappen en altijd een stemmetje in je achterhoofd houden dat iedere keer weer op ergerlijke wijze fluistert “what if?”
Of die mogelijkheid er is weet ik niet. Vind ik nu ook nog niet van toepassing gezien het nog zo pril is.

Waarom ik het zou afkappen? Uit zelfbescherming. Van nature ben ik een type dat altijd in is voor avontuur en nieuwsgierig is naar het onbekende, maar ben in de afgelopen jaren te vaak op mijn bek gegaan met die instelling. Vandaar dat ik nu de druk voel een weloverwogen keuze te maken.
pamelacourson schreef:
06-08-2018 10:05
Maar dat is dus hetgeen ik niet zou willen. Ik wil niet dat iemand hier zou blijven en zijn dromen op zou geven voor mij. Dat zit in hem denk ik en dat zal hem blijven trekken.
redbulletje schreef:
06-08-2018 10:09
Geweldig!!! Prachtige bestemming! Ik zou het contact in elk geval warm houden, heb je een logeerplekje als je daar 'n keer wil gaan rondreizen.
Ik zou er trouwens zelf ook prima kunnen aarden, maar als je ouders nog leven is het moeilijker om zover weg te gaan wonen.
Haha, hier moet ik wel even hard om lachen!
Zoeys schreef:
06-08-2018 10:10
Of die mogelijkheid er is weet ik niet. Vind ik nu ook nog niet van toepassing gezien het nog zo pril is.

Waarom ik het zou afkappen? Uit zelfbescherming. Van nature ben ik een type dat altijd in is voor avontuur en nieuwsgierig is naar het onbekende, maar ben in de afgelopen jaren te vaak op mijn bek gegaan met die instelling. Vandaar dat ik nu de druk voel een weloverwogen keuze te maken.

Je bent niet gebonden aan Nederland doordat je kinderen hebt met een ex bijvoorbeeld. Daar doelde ik een beetje op. Niet of het kon qua relatie met de man in kwestie. ;)

Is een relatie afkappen omdat deze man misschien weleens zou kunnen gaan emigreren in de toekomst nodig? Ik begrijp dat je vaak op je bek bent gegaan. Ik ook. Maar zou ik daarom minder risico nemen? Nee. Ik heb liever een gebroken hart dan dat ik mezelf iedere dag de rest van mijn leven af blijf vragen of ik misschien de liefde van mijn leven heb laten lopen.

Het emigreren is niet zeker. Ook hij kan de keuze maken bij jou te blijven i.p.v. te emigreren. Die keuze maakt hij dan zelf. Jij staat dan niet zijn dromen in de weg. Geef deze man de kans om zelf te denken en te kiezen. Nooit voor mensen gaan denken. Daar komt zelden iets goeds uit voort weet ik uit ervaring.

Geniet van elkaar. Wees gelukkig. En neem nog 1x een risico, for the sake of your heart. Ookal kan deze breken..
redbulletje schreef:
06-08-2018 10:09
Wat hebben ouders er mee te maken?
To is volwassen en een beetje goede ouder zal zijn kind die kans niet misgunnen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Jake99 schreef:
06-08-2018 10:27
Je bent niet gebonden aan Nederland doordat je kinderen hebt met een ex bijvoorbeeld. Daar doelde ik een beetje op. Niet of het kon qua relatie met de man in kwestie. ;)

Is een relatie afkappen omdat deze man misschien weleens zou kunnen gaan emigreren in de toekomst nodig? Ik begrijp dat je vaak op je bek bent gegaan. Ik ook. Maar zou ik daarom minder risico nemen? Nee. Ik heb liever een gebroken hart dan dat ik mezelf iedere dag de rest van mijn leven af blijf vragen of ik misschien de liefde van mijn leven heb laten lopen.

Het emigreren is niet zeker. Ook hij kan de keuze maken bij jou te blijven i.p.v. te emigreren. Die keuze maakt hij dan zelf. Jij staat dan niet zijn dromen in de weg. Geef deze man de kans om zelf te denken en te kiezen. Nooit voor mensen gaan denken. Daar komt zelden iets goeds uit voort weet ik uit ervaring.

Geniet van elkaar. Wees gelukkig. En neem nog 1x een risico, for the sake of your heart. Ookal kan deze breken..
Aah zo, verkeerd geïnterpreteerd :)

Nee. Geen ex, kinderen of andere dingen waardoor ik aan NL gebonden ben. Vrienden en familie zou het enige kunnen zijn wat mij tegen zou houden.

Verder vind ik het erg mooi wat je zegt! Vooral het niet denken voor anderen is iets wat ik in gedachten moet houden.

Dank je wel!
Ikzelf vind mensen die vol passie hun dromen proberen te verwezenlijken, erg aantrekkelijk. Dus ik zou ervoor gaan!

Mits hij er verstandig mee bezig is natuurlijk. Met een chaotische, irreële dromer die een B&B wil beginnen in een land waarvan hij de taal en cultuur niet kent, zou ik niks beginnen. Die zou ik hooguit opgeven voor 'Ik Vertrek'.
calvijn1 schreef:
06-08-2018 10:43
Wat hebben ouders er mee te maken?
To is volwassen en een beetje goede ouder zal zijn kind die kans niet misgunnen
Ik denk dat ze doelt op het gemis. Mijn ouders zullen mij het nooit misgunnen, maar verdrietig zullen ze er zeker om zijn.
yette schreef:
06-08-2018 10:52
Ikzelf vind mensen die vol passie hun dromen proberen te verwezenlijken, erg aantrekkelijk. Dus ik zou ervoor gaan!

Mits hij er verstandig mee bezig is natuurlijk. Met een chaotische, irreële dromer die een B&B wil beginnen in een land waarvan hij de taal en cultuur niet kent, zou ik niks beginnen. Die zou ik hooguit opgeven voor 'Ik Vertrek'.
Ben ik het helemaal mee eens! Hij is er verstandig mee bezig en kan zijn baan daar prima uitoefenen.
Waarom zou je het niet gewoon tot die tijd leuk met hem willen hebben? Of verlang je meer naar een gezamenlijk huishouden/gezin dan naar een relatie?
Punt is, je weet niet of hij ooit daadwerkelijk gaat emigreren. In elk geval de komende 2 jaar kennelijk nog niet. Als je iedereen uitsluit waarmee het misschien ooit uit gaat, dan blijft er niemand over. De meeste relaties eindigen niet door de dood van één van beide partners, maar gewoon omdat het uitgaat. Of dat nu vanwege emigratie is of vanwege het dopje op de tandpastatube maakt in wezen weinig uit.
-jolijn- schreef:
06-08-2018 11:04
Waarom zou je het niet gewoon tot die tijd leuk met hem willen hebben? Of verlang je meer naar een gezamenlijk huishouden/gezin dan naar een relatie?
Punt is, je weet niet of hij ooit daadwerkelijk gaat emigreren. In elk geval de komende 2 jaar kennelijk nog niet. Als je iedereen uitsluit waarmee het misschien ooit uit gaat, dan blijft er niemand over. De meeste relaties eindigen niet door de dood van één van beide partners, maar gewoon omdat het uitgaat. Of dat nu vanwege emigratie is of vanwege het dopje op de tandpastatube maakt in wezen weinig uit.
Daar heb je een punt en die instelling heb ik normaal gesproken ook.

Voor nu wil ik het gewoon leuk hebben en te gekke dingen doen en ben ik nog helemaal niet op zoek naar een gezin/gezamenlijk huishouden.

Wel wil ik (denk ik) ooit kinderen. Ondertussen ben ik 31 en weet dat ik ook niet alle tijd van de wereld meer heb. Die drang heb ik nu nog niet, maar stel dat ik nu weer een jaar of 2 verspil, is het dan ooit nog mogelijk?

Die zekerheid heb je natuurlijk nooit en ik weet niet eens zeker of ik het wel wil. En aan ‘wat als’ heb je ook geen ene zak dat weet ik. Ben lekker aan het doemdenken. Snap ook niet zo goed waar dit ineens vandaan komt.

Ik voel geen druk van buitenaf of wat dan ook, maar ik zit echt in zo’n mega irritante fase waarin ik vooral lekker wil genieten, maar ook het gevoel heb (of mezelf opleg) dat ik eens serieuze en weloverwogen keuzes moet maken ipv te blijven aankloten.
Madeliefjees schreef:
06-08-2018 09:59

Hoeft niet hoor. Sommige mensen hebben een einddatum in hun hoofd, simpelweg omdat het anders heel lang 'later' is.
Vriend heeft vanaf het begin van onze relatie al gezegd dat hij niet zijn hele leven in Nederland wil blijven. Hij ziet zich later wel in Canada of Scandinavië wonen. Lijkt mij geen ruk aan, veel te koud en te lange winters. Als hij dit ooit echt gaat uitvoeren, ga ik gewoon niet mee. Maar tot nu toe heb ik het idee dat het meer een droom is, dan dat hij dat echt wil gaan doen.

Een vriend van mij had een vriendin die ook al jaren naar Nieuw-Zeeland wilde. Ze heeft daar eerst tijdelijk gewoond en toen besloten om daar te blijven. Tot die tijd hebben ze gewoon een relatie gehad. En ja, hij vond het echt wel erg dat zij emigreerde, maar hij was wel heel blij met de periode die ze samen hadden (een jaar of 2 meen ik). Het scheelde natuurlijk wel dat ze geen kinderen hadden/wilden en ze zijn ook nooit gaan samenwonen.

To, als hij zeker binnen 2 jaar die kant op wil gaan en jij wil niet mee, dan heb je twee opties. Genieten van de tijd die je wel samen hebt of ervoor te kiezen om dit niet te doen. Maar als je op kort termijn kinderen wilt, wilt gaan samenwonen enz. dan zou ik er gewoon niet aan beginnen. Net zo goed dat ik dan niet meer zou beginnen aan een man die misschien ooit kinderen wil ed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven