Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Waarvoor dank, Barbitura.

Ik ga mn bed in, vind het mooi geweest voor vandaag.
quote:Gear schreef op 29 april 2015 @ 21:20:

Ik vind wel dat hij ooit moet komen, maar het lijkt me toch echt beter dat hij eerst wacht tot het in Canada weer rustig is, laat iig Mrs Canada in alle rust nadenken wat ze met deze voor haar nieuwe situatie aan moet..

Dit dus. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik niet wil dat hij komt, maar ik wil wel dat er aan de canadese kant eerst rust is. Ik heb hem voorgesteld om te wachten tot na de verjaardag van dochter. Zij weet toch niet dat hij voor dr verjaardag komt, dus het lijkt mij beter om het nog even uit te stellen.

's nachts kun je zoveel beter piekeren dan overdag... ik tenminste.
quote:Gear schreef op 29 april 2015 @ 21:20:

In Canada is het 10 mei ook moederdag, dat kan hij toch niet maken? Het is natuurlijk sowieso niet geschikt en gepast dat hij nu komt, maar met moedersdag is toch wel een extra schop na :(

..Ah joh, zijn vrouw is toch nog geen moeder. En TO wel. Dus...
.
quote:impala schreef op 30 april 2015 @ 06:39:

[...]

Ah joh, zijn vrouw is toch nog geen moeder. En TO wel. Dus...Nee nee nee, zo erg ben ik nou ook weer niet. Ik heb hem al laten weten dat dat, zelfs als er geen gedoe aan zijn kant was, not done is.
quote:kerol schreef op 29 april 2015 @ 17:58:

[...]

Ik heb vanaf het begin van dit topic oprechte interesse in waarom de inmiddels ex-vriend steeds maar weer de zwarte piet toegespeeld moet krijgen van bepaalde figuren. Jij hebt nooit enige interesse gehad in de beweegredenen van de ex om zich te gedragen zoals TO beschrijft, en het dochtertje was gebaat geweest bij een stabiele vaderfiguur, die er gewoon twee jaar lang al was. Maar TO is al die twee jaar met haar hart en met haar gedachten bij mr canada gebleven, terwijl het kind een uitstekend gezin had gehad als TO de afgelopen twee jaar haar best had gedaan om samen een gezin te vormen ten bate van het kind. Dan was de band tussen zorgvader en kind echt heel anders gegroeid.

Voor iemand die claimt de belangen van het kind voor ogen te hebben, heb je erg weinig oog voor hoe de werkelijk aanwezige zorgvader is buitengesloten door deze moeder, die liever door bleef dromen en skypen over haar fantastische lover in Canada.

TO heeft haar kind opgescheept met een vader, maar investeerde verder geen cent in de toekomst met deze vader. Noem dat maar het belang van het kind, zoals deze moeder met de aanwezige vader is omgegaan ten faveure van de afwezige biovader.

Wat een ijdelheid om de oprechtheid van jouw interesse hoger te stellen dan de mijne. Flikker toch op met je eendimensionale leesbril .

Tja Kerol, vanaf het begin zit jij TO te bashen, en de zogenaamde altruïstische EX de heldenrol toe te dichten. Hou op met jezelf voor te doen als zijnde belangstellend naar motieven van TO, want dat ben je totaal niet. Bah vent, ga je schamen!

En doe ons een lol: val ons in dit topic niet lastig met jouw eigen frustraties over je scheiding, daar heeft niemand wat aan, zeker TO niet.
Volgens mij zijn er twee mogelijkheden waarom Canada dit doet.

1. Hij is ijskoud. Verteld zijn vrouw een geheim wat ook nog emotioneel hard aankomt. Zij dacht samen een eerste kindje te krijgen. In plaats van haar steunen gaat hij zo snel mogelijk naar Nederland. Terwijl een maand meer of minder op twee jaar niet uitmaakt.

2. Of hij heeft sterke gevoelens voor TO en wil koste wat het kost bij haar zijn.

Wat TO betreft wat doet zij nu op dit moment verkeerd dan? Als een andere vrouw (TO) er voor moet zorgen dat hij bij zijn zwangere vrouw blijft door hem te negeren dan mag die vrouw blij zijn sls ze hem kwijt is.

Hij is een volwassen man. TO kan niet in haar eentje skypen.

Ik zou zo een laffe kerel niet hoeven maar TO is niet verantwoordelijk voor zijn laffe acties. Hoe sneller hij doordrukt naar Nederland te komen hoe sneller zijn vrouw weet dat ze weinig van hem op aan kan.
quote:VitaNova_13 schreef op 29 april 2015 @ 21:38:

Ik heb even gevraagd of zijn vrouw al wist dat hij dan wil komen. Wat ze daarvan vindt kun je inderdaad wel bedenken...

Natuurlijk wil ik geen wraak vanwege mijn zwangerschap! (die was, ondanks de omstandigheden, zo beroerd nog niet) En sowieso niet over de rug van die vrouw. Zo'n rancuneus sekreet ben ik nou ook weer niet.

Ik heb hem er even op gewezen dat het dan moederdag is, en dat hij dat echt niet kan maken. Dat vindt ie zelf ook -gelukkig-, hij had niet door dat dat die zondag is.

Origineel plan blijft bestaan: een paar dagen later.

Denk jij nou écht dat zijn vrouw er blij mee is dat hij op moederdag in Canada blijft, en twee dagen later alsnog in het vliegtuig stapt voor een bezoek aan zijn (voormalige) scharrel? En wat is zijn idee dan om daar met moederdag te doen? Ontbijt met bloemetje op bed voor zijn vrouw, terwijl hij op ZIJN helft van het bed alvast zijn koffer klaarlegt om in te pakken voor zijn tripje naar jou?

Waarom zeg je hem niet gewoon zijn komst in elk geval uit te stellen tot zijn kind geboren is en er écht de tijd is geweest om alle emoties wat tot bedaren te laten komen? Die regie heb JIJ toch (mede) in handen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:noa783 schreef op 30 april 2015 @ 08:03:

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden waarom Canada dit doet.

1. Hij is ijskoud. Verteld zijn vrouw een geheim wat ook nog emotioneel hard aankomt. Zij dacht samen een eerste kindje te krijgen. In plaats van haar steunen gaat hij zo snel mogelijk naar Nederland. Terwijl een maand meer of minder op twee jaar niet uitmaakt.

2. Of hij heeft sterke gevoelens voor TO en wil koste wat het kost bij haar zijn.

Wat TO betreft wat doet zij nu op dit moment verkeerd dan? Als een andere vrouw (TO) er voor moet zorgen dat hij bij zijn zwangere vrouw blijft door hem te negeren dan mag die vrouw blij zijn sls ze hem kwijt is.

Hij is een volwassen man. TO kan niet in haar eentje skypen.

Ik zou zo een laffe kerel niet hoeven maar TO is niet verantwoordelijk voor zijn laffe acties. Hoe sneller hij doordrukt naar Nederland te komen hoe sneller zijn vrouw weet dat ze weinig van hem op aan kan.

Er is nog een optie drie natuurlijk: Meneer heeft zijn vrouw helemaal niets verteld en komt nu heel toevallig precies op de dag die al veel eerder afgesproken was.

Of nee, hij zou natuurlijk nooit op die manier een vrouw voor de gek houden.
quote:Sharon-Viva schreef op 30 april 2015 @ 07:04:

[...]

Tja Kerol, vanaf het begin zit jij TO te bashen, en de zogenaamde altruïstische EX de heldenrol toe te dichten. Hou op met jezelf voor te doen als zijnde belangstellend naar motieven van TO, want dat ben je totaal niet. Bah vent, ga je schamen!

En doe ons een lol: val ons in dit topic niet lastig met jouw eigen frustraties over je scheiding, daar heeft niemand wat aan, zeker TO niet.+100
@pejeka: Hij heeft zelf ook een moeder hè? Wellicht dat hij daar nog heen wil?

Rond etenstijd weer een skype-momentje ingepland, waarbij we even goed gaan praten, zonder dochter erbij. Als ie op dreef is, maakt canada nogal veelvuldig gebruik van het woordje 'fuck' en ik zit er niet op te wachten dat dochter dat gaat na-papegaaien. Gezien de berichtjes van vannacht/vanochtend, gaat het geen happy-go-lucky gesprekje worden, dus dochter gaat even naar mijn ouders.

Verder ben ik wel klaar met constant alles te moeten verantwoorden eigenlijk. Ik heb verkeerde keuzes gemaakt, stomme dingen gedaan en ben bepaald niet netjes geweest. Hij ook niet. Maar ik wil nu graag verder. Vooruit. Hoe precies, geen idee. Maar als ik constant mijn fuck-ups moet gaan verdedigen, kom ik ook geen stap verder.
quote:VitaNova_13 schreef op 30 april 2015 @ 11:22:

Rond etenstijd weer een skype-momentje ingepland, waarbij we even goed gaan praten, zonder dochter erbij. Als ie op dreef is, maakt canada nogal veelvuldig gebruik van het woordje 'fuck' en ik zit er niet op te wachten dat dochter dat gaat na-papegaaien. Gezien de berichtjes van vannacht/vanochtend, gaat het geen happy-go-lucky gesprekje worden, dus dochter gaat even naar mijn ouders.

Verder ben ik wel klaar met constant alles te moeten verantwoorden eigenlijk. Ik heb verkeerde keuzes gemaakt, stomme dingen gedaan en ben bepaald niet netjes geweest. Hij ook niet. Maar ik wil nu graag verder. Vooruit. Hoe precies, geen idee. Maar als ik constant mijn fuck-ups moet gaan verdedigen, kom ik ook geen stap verder.

Nou, bij dezen dan hoe ik het zou aanpakken om verder te gaan.

Verminder de frequentie/intensiteit van het contact met die Canadees (voorlopig). En richt je op het opnieuw op poten zetten van jouw leven en dat van je dochtertje. Een huis voor jullie zelf, en een toekomst samen.

Laat die Canadees zich voorlopig richten op ZIJN thuissituatie. Daar ligt de boel ook overhoop nu, dus die heeft ook genoeg scherven te rapen en zaken op orde te brengen. Hij heeft een zwangere vrouw die nu haar leven ineens in duigen heeft zien vallen. Hij heeft dus thuis genoeg te doen.

Las het bezoek voor nú af. Spreek met hem af dat jullie wederzijds eerst even orde op zaken stellen en de emoties aan beide kanten wat tot bedaren laten komen en dat je in elk geval wacht tot zijn kind in Canada geboren is. Dan kun je rustig bekijken hoe jullie ieder voor zich verder willen gaan met de hele situatie en gebeurt er niks halsoverkop. Voor je dochtertje maakt het écht niks uit of ze die Canadees over twee weken of over 10 maanden ziet.

Dat zou ik dus doen, als je het hebt over "verder kijken".

Dat lijkt mij een goed plan. Het verleden kan je niet veranderen, hoe graag je dat misschien ook zou willen.

Als je al verantwoording moet afleggen is dat naar je dochter, niet naar ons op een forum.

Ik hoop alleen maar dat je handelt vanuit "beste voor dochter gedachte". Dat zowel jij als hij nog gevoel hebben is wel duidelijk, maar is dat niet het belangrijkste om nu vanuit te gaan.

En uiteraard is er ook nog een ongeboren kind waaraan gedacht moet worden. Maar ik denk dat het onmogelijk is om voor beide kinderen het beste hieruit te halen, die belangen zijn m.i. nogal tegenstrijdig.

Je woont nu toch bij je ouders?

quote:Verder ben ik wel klaar met constant alles te moeten verantwoorden eigenlijk. Ik heb verkeerde keuzes gemaakt, stomme dingen gedaan en ben bepaald niet netjes geweest. Hij ook niet. Maar ik wil nu graag verder. Vooruit. Hoe precies, geen idee. Maar als ik constant mijn fuck-ups moet gaan verdedigen, kom ik ook geen stap verder.

Het gaat niet om je fuck-ups uit het verleden, maar over je fuck ups in de toekomst. Je wil nog steeds dat je canadees langskomt, en echt niet om alleen maar met hem en je dochter te pim-pam-petten.

DAAR ligt de grootste fuck-up. Je bent niet eerlijk tegen jezelf over je eigen motieven.

Voor je dochter is het helemaal geen halszaak dat haar biologische vader nu hals over kop langskomt. Dat kan ook best later. JIJ bent degene die niet kan wachten om hem te zien en het boeit je kennelijk geen fuck wie of wat daar allemaal onder moet lijden.

Laat je wel een spiraaltje plaatsen weer? Straks zit je met twee kinderen van dit lot uit de loterij.

Verder ben ik wel klaar met constant alles te moeten verantwoorden eigenlijk. Ik heb verkeerde keuzes gemaakt, stomme dingen gedaan en ben bepaald niet netjes geweest. Hij ook niet. Maar ik wil nu graag verder. Vooruit. Hoe precies, geen idee. Maar als ik constant mijn fuck-ups moet gaan verdedigen, kom ik ook geen stap verder.Dat hoef je niet
@julius: ja ik woon bij mn ouders, maar in een apart deel van het huis (aanbouw die er ooit is gekomen zodat oma niet naar een zorgflat hoefde), dus dochter gaat vanmiddag even naar de andere kant.

Dat spiraaltje zit er nog steeds in, die gaat er pas uit als zn opvolger is aangeschaft.
Met opvolger heb je het dan mag ik hopen niet over de volgende man 😂😂

Verder; eens met Julius. Maak eens plannen voor haar en niet voor je eigen geilheid.
Why own a room when you can build a house?
Gatver, nee met opvolger bedoelde ik de volgende spiraal. Jezus..

Als ik hem hier zou willen hebben omdat ik al te lang zonder zit, had ik hem veel eerder gevraagd te komen hoor. Mijn god zeg...
Ik begrijp niet dat iemand trouwt en dit verzwijgt, ongelovelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar jouw kleine meid is nu 2, als zij skyped met daddy begrijpt zij dan wel wat hij zegt of hoe moet ik een gesprek tussen een Canadees en een meisje van 2 voor me zien?
quote:VitaNova_13 schreef op 30 april 2015 @ 12:29:

Als ik hem hier zou willen hebben omdat ik al te lang zonder zit, had ik hem veel eerder gevraagd te komen hoor. Mijn god zeg...Maar waarom wil jij niet snappen dat hem NU laten komen gewoonweg aan alle kanten niet handig is? In Canada ligt vanalles overhoop, een zwangere vrouw die met de brokken zit, jij bent zelf net van je ex af en hebt ook nog één en ander af te handelen en te regelen om je eigen leven weer op poten te krijgen, kortom, waarom zo halsoverkop? Waarom niet gewoon even wachten tot alles voor iedereen weer een beetje op de rails staat, tot ook in Canada de emoties weer wat tot bedaren zijn gekomen? Misschien dat die vrouw van die Canadees over een tijdje best snapt dat haar man jou en zijn kind wil bezoeken, maar de wonden zijn nu nog gewoon té vers. Dat maakt toch meer kapot dan dat het goed doet?
quote:pejeka schreef op 30 april 2015 @ 12:36:

[...]

Maar waarom wil jij niet snappen dat hem NU laten komen gewoonweg aan alle kanten niet handig is? In Canada ligt vanalles overhoop, een zwangere vrouw die met de brokken zit, jij bent zelf net van je ex af en hebt ook nog één en ander af te handelen en te regelen om je eigen leven weer op poten te krijgen, kortom, waarom zo halsoverkop? Waarom niet gewoon even wachten tot alles voor iedereen weer een beetje op de rails staat, tot ook in Canada de emoties weer wat tot bedaren zijn gekomen? Misschien dat die vrouw van die Canadees over een tijdje best snapt dat haar man jou en zijn kind wil bezoeken, maar de wonden zijn nu nog gewoon té vers. Dat maakt toch meer kapot dan dat het goed doet?Dit (alleen ben ik niet zo subtiel).
Why own a room when you can build a house?
quote:pejeka schreef op 30 april 2015 @ 12:36:

[...]

Maar waarom wil jij niet snappen dat hem NU laten komen gewoonweg aan alle kanten niet handig is? In Canada ligt vanalles overhoop, een zwangere vrouw die met de brokken zit, jij bent zelf net van je ex af en hebt ook nog één en ander af te handelen en te regelen om je eigen leven weer op poten te krijgen, kortom, waarom zo halsoverkop? Waarom niet gewoon even wachten tot alles voor iedereen weer een beetje op de rails staat, tot ook in Canada de emoties weer wat tot bedaren zijn gekomen? Misschien dat die vrouw van die Canadees over een tijdje best snapt dat haar man jou en zijn kind wil bezoeken, maar de wonden zijn nu nog gewoon té vers. Dat maakt toch meer kapot dan dat het goed doet?Helemaal mee eens!! Met een dergelijk keuze leg jij het fundament voor een nieuwe stap in jouw leven.
quote:VitaNova_13 schreef op 30 april 2015 @ 12:29:

Als ik hem hier zou willen hebben omdat ik al te lang zonder zit, had ik hem veel eerder gevraagd te komen hoor. Mijn god zeg...Wil je beweren dat je denkt dat zijn bezoek zuiver platonisch blijft? Dat je niet hoopt dat er meer gebeurt dan alleen maar vadertje en moedertje spelen als dochter er bij is?
quote:julius schreef op 30 april 2015 @ 12:48:

[...]

Wil je beweren dat je denkt dat zijn bezoek zuiver platonisch blijft? Dat je niet hoopt dat er meer gebeurt dan alleen maar vadertje en moedertje spelen als dochter er bij is?

Nee, dat beweer ik helemaal niet. Ik heb al gezegd dat ik weet dat platonisch met elkaar omgaan, niet gaat lukken. En dat ligt niet alleen aan mij

En waarom nu?

Omdat hij dat nog steeds graag wil. Ik vind een paar maanden uitstel ook prima (beter zelfs, qua bezinking in canada) maar over een tijdje moet hij alweer op trainingskamp, en daarna begint het seizoen alweer. Dan zijn we zo een jaar verder. En dat wil hij niet, zo lang wachten.
@GateKeeper: meestal vertaal ik de boel. Maar dochter laat bijvoorbeeld iets aan hem zien, wat vervolgens een tijdje het onderwerp van gesprek is.

vb:

dochter houdt voet omhoog, want heeft nieuwe schoenen:"kijks! foet! mooi!" ik zeg eerst in nl, dan eng: ja, kijk, *** heeft nieuwe schoenen. Canada reageert daarop, ik vertaal. vervolgens zijn schoenen het gespreksonderwerp. "Does mommy have shoes as well?" waarop dochter gaat kijken...en mijn voet omhoog tilt:"ja! kijks! soen!"

ze begrijpt wel redelijk veel eigenlijk, al hangt het ook van haar stemming af. Sinds is ze het na twee minuten zat en wil ze met iets anders spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven