Hoe doen jullie dat?

18-04-2008 19:02 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het financiele? Want ik heb nl een meningsverschil met mijn vriend (geen ruzie). Al zijn geld gaat op aan het huis, de auto, sigaretten/shag en zijn wiet. Hij houd per maand niks over. Komt eigenlijk telkens een stukje verder in de min.

Ik hou meer over van mijn salaris. Ik kan beter sparen (altijd al gekund). Mijn geld gaat voornamelijk op aan boodschappen.

Nou wil ik in oktober verlengen van abbo. En dan is als het goed is de N96 uit. Die wil ik heel graag. Ik wil geen 2 jarig abonnement meer, want ik kan niet zolang wachten totdat ik een nieuw mobieltje mag. Dit betekent ook dat mobieltjes iets duurder worden. Ik kan dit best betalen. BIjv 150 euro bijleggen bij een verlenging van 1 jaar. En ik wil niet met een mobieltje lopen waar ik niet blij mee ben.

Maar mijn vriend vind dit niet goed. Hij gaat dan zeiken over dat het ons geld is, en dat hij niet wil dat ik daar zoiets duurs mee koop. Ik denk dat het gewoon jaloezie is, dat hij niet kan kopen wat hij wil.

Ik vind het mijn geld, waar ik mee mag doen wat ik wil. Hierbij rekening houdend met wat ik aan vaste lasten heb! Ik heb m ook al gezegd: Wat als ik nu ervoor spaar, en dat ik dan -ook al is het 150 euro- bijleg? Vond ie ook niet goed.

Hallo het is nog altijd MIJN geld, waar IK voor werk! Ik mag helemaal niks van mijn geld kopen. (Ja alleen eten, of wiet als meneer zijn geld op is. Wat ik niet doe. Ik heb hem uitdrukkelijk gezegd dat van mijn geld geen wiet meer word gekocht.)

Terwijl ik in feite zo een mobieltje gewoon kan kopen, zonder verlenging van abbo.

Wat vinden jullie? In hoeverre is het "jullie" geld? Wat mag bij jullie wel en wat mag (liever) niet.
Ik wilde eigenlijk iets zeggen over die loser van een vriend van je, naar aanleiding van je openingspost. Maar nu ik je reacties verderop ook gelezen heb, kan ik maar één ding concluderen: jullie verdienen elkaar.

Laat me raden: je denkt dat de Gouden Kooi reality-tv is?
Nou...mijn vriend zei het ook al. Hij denkt dat Brian echt zo'n type is om zijn vriendin te slaan, als ze niet meer in de Gouden Kooi woonden. Maar zij ziet dat niet, of wilt het niet zien.

Nou ja, DGK is geen soap. Dat het inmiddels lijkt op een slechte soap, tja.
O my god...
The neverending stohoryyyyyyy...
Wel mooi geformuleerd Brummetje:

"Maar zij ziet het niet, of wilt het niet zien"

Gaan er al bellen rinkelen??
nee joh ze hoort de bellen niet
volgens mij te dom om te poepen...
En hierom twijfel ik zo; het gaat nu weer best lang goed. Hebben afgelopen dinsdag een gezellig middagje uit gehad zonder ruzie.

Hierdoor weet ik ook niet wat nou echt de juiste keuze is/zal zijn.

Ik vind het iig niet zo heel gek dat ik het niet weet. Dat mogen jullie vinden, maar ik wil gewoon zeker weten wat de juiste keuze is!
Ik stap er ook maar eens even in zo op de vroege morgen.

Zoals ik het lees gunnen jullie elkaar gewoonn iets, zijn beide te star en komen daardoor net nergens.

Als ik de 6 pagina's zo eens doorworstel kom ik echt nergens tegen hoe BLIJ jullie zijn met elkaar.

Rest bij mij de vraag..WAAROM in godsnaam waarom blijf je dan bij elkaar?

Laat hem lekker een vriendin zoeken die zijn portomonee vult

En die hem op zijn wenken bediend als het op andere zaken aankomt en jij zoekt lekker een grote lieverd die niet zeurt over auto's vakanties en famileibezoekjes

want heus.....om nou te zeggen dat jullie heel goed bij elkaar passen...neuh ik denk het niet!

Waarom elkaar dan willens en wetens ongelukkig blijven maken?

Soms zijn dingen gewoon not meant to be

En dit is er 1 van!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bummetje, het is donderdag. De werkweek is nog bezig. Vrije tijd is er wat in de avonduren. Geen bezoekjes aan familie, geen onderling overleg. Kortom geen enkele aanleiding voor strijd.

Juist nu zou het zo goed zijn om eens echt te praten met elkaar. Maar nu vind jij dat het goed gaat, terwijl dat echt schijn is.
Een HELE dinsdagmiddag zonder ruzie, dat is inderdaad al best lang ja...
Ik denk dat Brummetje iemand is die van problemen houdt. Iemand die zich in problemen wentelt en erin zwelgt; iemand die problemen ziet als een reden voor haar bestaan. Heb ik gelijk, Brum? Heerlijk toch, dat je eigen leven net zo is als dat van mensen op TV!

Geniet ervan meid. Blijf fijn bij die gozer, en doe alles waarvan je zeker weet dat het verkeerd afloopt. Baar een sloot kinderen, koop een huis en zet het op zíjn naam, en neem daarna een paar minnaars, die je ook een paar kinderen bij je laat verwekken. Nog genoeg om je op te verheugen!
Na zes pagina's doorgeworsteld te hebben vind ik dat ik ook recht heb op het geven van een reactie:

Brummetje,

ik denk serieus dat je eens met iemand moet gaan praten,

denk aan een instelling als MEE of het RIAGG. Dit zijn mensen die je kunnen helpen met de invulling van je leven en het op de rails zetten hiervan. Zij kunnen je dingen uitleggen over de maatschappij waarin we leven en de omgangsvormen die daarbij horen. Ik heb oprecht het idee dat je hier wel een steuntje bij in de rug kan gebruiken.

Ik kan me voorstellen dat je het eng vind om naar zo'n instelling te stappen of überhaupt openlijk aan te geven dat je het niet alleen redt. Misschien kan je het er open en eerlijk met je ouders of een andere persoon die jij vertrouwd over hebben?

Ik zeg dit niet om je de grond in te trappen, ik hoop ook dat je begrijpt wat ik bedoel, maar ik heb het idee dat je je krampachtig aan iets vasthoudt uit angst om het alleen te doen. Bedenk dat je er niet alleen voor staat! Je schrijft dat je ouders liefdevolle mensen zijn...grijp hun warmte aan en vraag om hulp.

Sterkte,

met alles
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
Ik heb hulp gehad bij Virenze, dat ging goed. Ik vind het jammer dat die psycholoog weer terug moest naar Geleen. Dat is te ver voor mij.

Ik zit bij het Riagg, maar (nog) niet met gesprekken. Bij het Riagg krijg ik nl over een half jaar een onderzoek naar autisme. Als ik nu ga verhuizen komt dat onderzoek er weer niet van, of heb ik mss een nog langere wachttijd (las van iemand hier op het forum 14 maanden in de randstad geloof ik).

Ik vind dat onderzoek wel belangrijk, ben al zolang op zoek naar mezelf, en waarom ik zo ben en doe.

En ik ga binnenkort gesprekken met een psycholoog aanvragen bij het Riagg.

FF een update, sinds de onenigheid over de BBQ geen discussie meer gehad. Het lijkt echt veel beter te gaan. Hij gaat me steunen in het zoeken van nieuw werk. En helpt me ook daarbij.

Hij zegt zelf dat hij ziet dat het beter met me gaat. En ik voel dat ook zo.
Volgens mij heb jij dit topic alleen geopend om een soort dagboek bij te houden want reageren op mensen die je van advies dienen en vragen stellen, doe je niet.

Lijkt wel een autistisch trekje, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

Ik ben bijzonder benieuwd naar jouw reactie op de posting van Onderdezon. Want als ik nu al jouw reacties zie plus je andere topics denk ik ook dat je het allemaal wel prima vindt en helemaal niet zit te wachten op advies of interactie.

Jammer, want ik denk dat je er best je voordeel mee zou kunnen doen.
quote:Onderdezon schreef op 16 mei 2008 @ 10:17:

Ik denk dat Brummetje iemand is die van problemen houdt. Iemand die zich in problemen wentelt en erin zwelgt; iemand die problemen ziet als een reden voor haar bestaan. Heb ik gelijk, Brum? Heerlijk toch, dat je eigen leven net zo is als dat van mensen op TV!

Geniet ervan meid. Blijf fijn bij die gozer, en doe alles waarvan je zeker weet dat het verkeerd afloopt. Baar een sloot kinderen, koop een huis en zet het op zíjn naam, en neem daarna een paar minnaars, die je ook een paar kinderen bij je laat verwekken. Nog genoeg om je op te verheugen!

Nee ik houd niet van problemen. Ik doe niks expres om maar problemen te krijgen bijv. (Als je dat tenminste bedoelde.) Erin zwelgen, tja ik maak me soms drukker dan nodig om kleine dingetjes. Terwijl ik om andere grotere dingen dan weer niet druk maak, terwijl het dan juist wel zou moeten.

Ik ben een makkelijk iemand, bij mij zijn veel dingen snel al goed en ben niet snel écht kwaad te krijgen.

Ik denk ook niet dat ik geboren ben om alleen maar ongeluk te krijgen. Mijn eerste geluk begon eigenlijk al op hele jonge leeftijd. NL geadopteerd worden door hele lieve mensen. Anders was ik er nu misschien niet eens meer geweest.

Kinderen wil ik (nog) niet, misschien wel nooit. Minnaars wat moet ik ermee? Daar heb ik niks aan.
Niet alles zo letterlijk nemen.
Het lijkt erop dat je naast banen er ook moeite mee hebt om relaties te houden....
quote:misschicken schreef op 16 mei 2008 @ 10:01:

Een HELE dinsdagmiddag zonder ruzie, dat is inderdaad al best lang ja...
quote:Brummetje schreef op 17 mei 2008 @ 23:07:

[...]

Nee ik houd niet van problemen.Niet van problemen,maar wel van aandacht.

Brummetje, ik heb het al eerder geschreven, vind het heel apart dat er elke keer iets nieuws tevoorschijn komt.

Het lijkt mij een grote schreeuw om aandacht, maar heee wie ben ik.

Zoals anderen ook al aangaven, je reageert niet of nauwelijks op reacties van anderen.

Ineens komt autisme om de hoek en ik voel bijna het volgende probleem al aankomen, bindingsproblemen omdat je geadopteerd bent.

O ja in 'normale' relaties vind je een middagje zonder ruzie de normaalste zaak van de wereld hoor, kan zelfs een week zijn of 2, of een maand, sommige mensen hebben zelfs bijna nooit ruzie, het komt voor echt.

In mijn ogen heb ik een 'normale' relatie, we hebben wel eens een discussie ergens over, gewoon normaal.

Wordt niet geschreeuwd ofzo, we zijn het ergens niet over eens.

Dan bepraten we samen waarom hij het zo vind en ik dus totaal anders. Ene keer geeft hij mij gelijk, andere keer geef ik hem gelijk en het gebeurt ook dat we allebei bij ons eigen standpunt blijven. Geen probleem, dat is (in mijn ogen) normaal in een relatie.
Wij hebben ook niet vaak ruzie hoor, helemaal niet eigenlijk. Soms gaan er ook 2 weken voorbij voordat het weer zover is. En ik vind niet alles ruzie, soms is het gewoon een meningsverschil.

Schreeuwend staan we gelukkig niet tegenover elkaar.

Dat vind ik nog erger dan iemand die niet praat.

Maar wat mijn vriend vind is dat als er een meningsverschil is, dan kun je daarover doorpraten totdat je een ons weegt, het verandert toch niet. Dus waarom zouden we dan erover praten??? (Zo denkt hij dus.) Dus dan vind ie dat er geen sprake is van uitpraten.

En daar zit dan het probleem, want de een kan wat meer geven, of de ander, of allebei. Of allebei niet maar wel van elkaar accepteren dat de ander anders denkt.

En nee het volgende probleem worden niet bindingsproblemen, heb ik nooit gehad. (En als je al mijn reacties had gelezen, had je geweten dat autisme niet zomaar om de hoek komt zeilen! Daar ben ik al zo lang mee bezig, dat is een onderdeel van het zoeken naar wie/hoe ik precies ben.)
dat van die bindingsproblemen was sarcastisch bedoelt.
Ik zou er niet aan moeten denken om met een man samen te moeten leven die zich dermate egocentrisch opstelt. Maar goed, kennelijk ben jij er voldoende gelukkig mee want opstappen doe je niet.

Mag ik vragen wat je nu eigenlijk wilt met dit topic en wat je er aan hebt (en mee doet)? Je blijft immers toch wel bij iemand die het kennelijk niet kan schelen met wie 'ie samenleeft als diegene maar geld levert en niet zeikt, je stelt allerlei vragen maar negeert de antwoorden. Dat begrijp ik niet zo goed, eerlijk gezegd.

Kun je daar iets duidelijker in zijn? Ik wil best wel met je meedenken, maar zo langzamerhand ben ik een beetje de draad kwijt hoor..
Ik lees vooral een kwetsbare en soms nog wat kinderlijke jonge vrouw tussen de regels. Ik denk alleen al daarin dat je een partner hebt die niet goed voor je is, hij klinkt egocentrisch. Ik heb niet het idee dat dat de juiste stimulans is voor jou om "volwassener" te groeien. En daar lijk je nu wel behoefte aan te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven