Hoe het uitmaken...
woensdag 16 december 2020 om 11:36
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
woensdag 16 december 2020 om 15:10
woensdag 16 december 2020 om 15:14
Is het dan echt waar dat je eerst jezelf leuk moet vinden/jezelf echt moet accepteren alvorens je echt verliefd kan worden op iemand?Doreia* schreef: ↑16-12-2020 15:10Dat komt omdat jij jezelf eigenlijk niet zoveel waard vind. En ondergeschikt aan de rest van de wereld. Want wie ben ik nu helemaal? En dat is echt heel jammer. En gelukkig ook te veranderen. Maar dan wel met hulp en ondersteuning. En dat geeft dan weer helemaal niets .
Als ik het zou zeggen ben ik op zich best tevreden met mezelf. Ook al ben ik lelijk. (Objectief gezien.) Ik heb daar geen probleem mee. Ook niet met het feit dat ik niet de meest slimme persoon ben. Het zij nu eenmaal zo.
woensdag 16 december 2020 om 15:16
To, serieuze vraag: ben je uitgehuwelijkt ofzo? Denken jouw ouders als ze maar onder de pannen is... hoe ongelukkig ook?
Een andere generatie, mijn buurvrouw. Zolang ik haar ken, 25 jaar, hoor ik dat Piet uit z'n slof schiet, om niets, Piet nooit een knuffel geeft, de koffie is te sterk of te slap,, als Piet thuis is kan ze de deur niet uit ... Ze zet de wekker op 6 uur 's mo om zijn broodtrommel te vullen en dan wil Piet kaas ipv worst.
Buuf vindt het eigenlijk wel prima, heerlijk klagen en blij met de kerstlichtjes die hij ophangt. Buuf is 75 en weet niet beter. Jij bent 40 en te beroerd om op eigen benen te staan. Ken je het gezegde: je hebt leuners en steuners?
Een andere generatie, mijn buurvrouw. Zolang ik haar ken, 25 jaar, hoor ik dat Piet uit z'n slof schiet, om niets, Piet nooit een knuffel geeft, de koffie is te sterk of te slap,, als Piet thuis is kan ze de deur niet uit ... Ze zet de wekker op 6 uur 's mo om zijn broodtrommel te vullen en dan wil Piet kaas ipv worst.
Buuf vindt het eigenlijk wel prima, heerlijk klagen en blij met de kerstlichtjes die hij ophangt. Buuf is 75 en weet niet beter. Jij bent 40 en te beroerd om op eigen benen te staan. Ken je het gezegde: je hebt leuners en steuners?
Alles sal reg kom
woensdag 16 december 2020 om 15:17
Hoe kun je nu je droomman vinden als je jezelf lelijk en dom voelt? Dat kan dan toch helemaal niet?AudiR8 schreef: ↑16-12-2020 15:14Is het dan echt waar dat je eerst jezelf leuk moet vinden/jezelf echt moet accepteren alvorens je echt verliefd kan worden op iemand?
Als ik het zou zeggen ben ik op zich best tevreden met mezelf. Ook al ben ik lelijk. (Objectief gezien.) Ik heb daar geen probleem mee. Ook niet met het feit dat ik niet de meest slimme persoon ben. Het zij nu eenmaal zo.
Want dan ga je toch al uit van het feit dat de ander je ook wel lelijk en dom zal vinden?
Ik zal ook best niet voor iedereen aantrekkelijk zijn. Maar ik vind mezelf een prima uitziende vrouw. Ja, hier en daar mag wel iets gewijzigd, maar dat is uiterlijk. Van binnen voel ik me zelfverzekerd, vol vertrouwen in mijzelf en dat ik op eigen benen kán staan als dat nodig moet zijn. Ik heb een leuk en goed leven, doe wat ik leuk vind, mooi huis, financieel onafhankelijk. Had ik niet gedacht 15 jaar geleden hoor, dat ik vandaag hier zou staan. Toen was ik maar een schim van wie ik nu ben. Maar ik heb mezelf onder handen genomen en mezelf in de juiiste omgeving gezet en zie daar, nu ben ik wie ik moet zijn.
woensdag 16 december 2020 om 15:22
Ik ben niet uitgehuwelijkt. Dat zou ik ook nooit accepteren. Mijn ouders kiezen niet voor mij, dat doe ik zelf. (Ik bedoel met wie ik date en een relatie aanga.) Mijn ouders zijn hem in de loop van de tijd zo leuk gaan vinden dat ze behoorlijk moeite zouden hebben met een eventuele breuk. Vooral mijn moeder.
woensdag 16 december 2020 om 15:24
Wiens probleem is dat? Van jou of van je moeder?AudiR8 schreef: ↑16-12-2020 15:22Ik ben niet uitgehuwelijkt. Dat zou ik ook nooit accepteren. Mijn ouders kiezen niet voor mij, dat doe ik zelf. (Ik bedoel met wie ik date en een relatie aanga.) Mijn ouders zijn hem in de loop van de tijd zo leuk gaan vinden dat ze behoorlijk moeite zouden hebben met een eventuele breuk. Vooral mijn moeder.
woensdag 16 december 2020 om 15:27
Kan je niet bij je vader gaan wonen?AudiR8 schreef: ↑16-12-2020 15:22Ik ben niet uitgehuwelijkt. Dat zou ik ook nooit accepteren. Mijn ouders kiezen niet voor mij, dat doe ik zelf. (Ik bedoel met wie ik date en een relatie aanga.) Mijn ouders zijn hem in de loop van de tijd zo leuk gaan vinden dat ze behoorlijk moeite zouden hebben met een eventuele breuk. Vooral mijn moeder.
En je moeder bij je vriend.
woensdag 16 december 2020 om 16:16
Ik ken iemand die daaraan zou kunnen voldoen.
Waarom denk je gelijk dit?
woensdag 16 december 2020 om 16:17
Nou tadaaa. Je hebt al iemand op het oog. Je schrijft het toch zelf? Ik kan enorm goed begrijpend lezen, dus ik stel de vraag maar vast.
Eerst netjes uitmaken en je shit afhandelen voor je met een ander gaat. Zo wil jij behandeld worden, zo wil je partner behandeld worden, zo wil je nieuwe partner behandeld worden.
woensdag 16 december 2020 om 16:21
Waarom is het in jouw wereld gelijk het geval dat je "een ander hebt"?Doreia* schreef: ↑16-12-2020 16:17Nou tadaaa. Je hebt al iemand op het oog. Je schrijft het toch zelf? Ik kan enorm goed begrijpend lezen, dus ik stel de vraag maar vast.
Eerst netjes uitmaken en je shit afhandelen voor je met een ander gaat. Zo wil jij behandeld worden, zo wil je partner behandeld worden, zo wil je nieuwe partner behandeld worden.
Aan wat ik zei in een eerdere post.
woensdag 16 december 2020 om 16:25
Zo goed als geen contact. Ben je autistisch ofzo dat je het zó letterlijk neemt? Alleen heel toevallig laatst weer eens, maar als dat niet zo was was het geen contact meer. Maar we hebben nog wel elkaars nummer, dus contact kan op ieder ogenblik. Dus het is niet helemaal "geen contact meer". Dat beschouw ik als je elkaar geblockt hebt en geen contact meer hebt gezocht over een langere periode.
woensdag 16 december 2020 om 16:29
Een nieuwe oude man..
Vage raar gedoe. Succes TO.