Hoe kijken jullie hier tegen aan? Geen OP

17-09-2021 21:23 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie adviezen👍
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2021 10:40
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
96.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 22:34
Tja een man alleen vind dat toch wel vaker minder belangrijk? Dat dacht ik, dat verandert in een relatie wel. En dat is wel al enorm verbeterd.
Nee!!! Normale mensen zijn zindelijk, vervuilen is niet normaal
Je hoeft dit echt niet oke te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Plentyplenty schreef:
17-09-2021 22:30
Dus maar wel eens flink ruzie maken dus
Precies, laat het maar eens flink knallen. Dan weet hij ook dat het menes is. Ruzie is niet altijd slecht. Soms moet het even schuren om verder te kunnen.

Nu blijf je in het kringetje; jij wordt boos, hij zegt sorry, jij bindt in want je wilt geen ruzie, hij denkt ‘zo daar kwam ik goed vanaf’ en doet het gewoon weer op nieuw. Waarschijnlijk niet eens hee bewust. Want het is toch weer goed als ik sorry zeg? Dan maakt een beetje zeuren na een tijd ook geen indruk meer. Sorry.. en door!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn mannen die niet hun poepbroeken en glasscherven en sokken en was overal neergooien. ECHT zelf als ze alleen wonen zijn er gewoon mannen die gewoon normaal functioneren.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
17-09-2021 22:10
‘Ik vraag hem of hij het wel opgeruimd heeft’

Bij deze zin haak ik af.
Ik heb werkelijk nog nooit op zo’n kleuter achtige manier zoiets aan mijn partner gevraagd.

Doordat jij hem zo betuttelt, gedraagt hij zich zo.
Jij doet het toch wel want zijn manier is toch niet goed (genoeg).
NEE HOOR.

Jeetje, wat een onzin dit! We hebben het over een volwassen man hè. Die horen gewoon te kunnen stofzuigen en glas op te ruimen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 22:34
Tja een man alleen vind dat toch wel vaker minder belangrijk? Dat dacht ik, dat verandert in een relatie wel. En dat is wel al enorm verbeterd.
Tja, daar ga je dus de mist in. Hoezo vind jij het normaal dat 'een man alleen' alles laat verslonzen omdat het 'normaal' is dat een hij dat minder belangrijk vindt? Een viespeuk is een viespeuk. Wat er ook tussen de benen zit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 22:14
Hanke, dat is dus absoluut niet het geval in ons huis. Zo klaag ik nooit over zijn vieze sokken en ondergoed wat ik altijd overal weg kan plukken om op te ruimen, zo ruim ik geregeld al zijn troep op zodat het huis weer netjes is. Wat jij schetst is wat ik echt niet wil.
Euhm...
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 22:21
Ik begon eerst met vragen of hij die onderbroeken misschien ook even in de wasmand wilde gooien. En geregeld: we moeten nu echt weer eens even opruimen, zou jij je kleding ook even willen opruimen? Daarna jouw aanpak, ruim je onderbroeken eens op.. Helpt ongeveer voor max 3 dagen.
Volgende keer zeg je 'Ruim GVD je onderbroeken op' en daarna leg je al zijn vuile was in zijn bed. Of beter, in zijn ontbijtkom.

Echt, ik snap dit niet hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 20:05
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
17-09-2021 21:55
Nee, mocht dat er wat rottig staan: ik bedoel dat niet zo. Ik bedoel dat zij hem betuttelt en als een kind benadert, en dat is dodelijk wat mij betreft in een relatie. Neemt niet weg dat hij zich inderdaad als een kind gedraagt.
Ik begrijp ook best dat dat niet fijn is, mogelijk zelfs een afknapper. Maar door hem als een kind te behandelen gaat ze het niet oplossen.
Dit, dit en dit!!!

Hier moet je het met je vriend over hebben. Dat jij in een moederrol schiet en dat niet wil want dat is echt killing voor je relatie. Net als nu al (hoe lang wonen jullie precies samen??) maar accepteren dat jij af en toe het huis een echt goede beurt geeft, omdat het anders niet schoon genoeg is. Echt, dat wil je toch niet de rest van je leven? Op die manier ben en blijf jij namelijk verantwoordelijk voor JULLIE huis. Ik zou er niet aan moeten denken.
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 22:21
Ik begon eerst met vragen of hij die onderbroeken misschien ook even in de wasmand wilde gooien. En geregeld: we moeten nu echt weer eens even opruimen, zou jij je kleding ook even willen opruimen? Daarna jouw aanpak, ruim je onderbroeken eens op.. Helpt ongeveer voor max 3 dagen.
Werkelijk?
Ik zou zijn onderbroeken of laten liggen of weggooien. Ik vind het gedrag van jullie beiden niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 22:43
Dit heb ik wel al 1x gedaan waarbij ik aan gaf dat er dan maar een schoonmaakster op onze beiden kosten zou moeten komen. En hij wilde dit niet, vond dat het geld niet waard. En ik gaf aan dat je krijgt wat je geeft dus als hij iedere x maar schijt aan mij heeft, hij dit terug krijgt. Maar dan raakt het hem wel, want dat vind hij voor zichzelf vervelend en hij geeft dan aan dat ik niet hetzelfde mag doen.

Dan maar ieder voor zich dingen doen. Waarom zou ik blijven zorgen voor hem als hij dat niet voor mij wil doen. Dus kook dan maar voor jezelf, doe je eigen boodschappen maar, op mij hoef je niet meer te rekenen. Ook dit leid tot niets, behalve hij die aangeeft zo niet verder te willen want dan gaan we als huisgenoten leven. Dan volgt daarna wel een gesprek hoe we wel verder kunnen maar zelfs dan kan hij maar zo blijven liegen.. totdat hij daarna over gaat in sorry, ik weet dat ik ook anders moet reageren ipv alles bij jou neer te leggen.
En hij is verder echt leuk????
Alle reacties Link kopieren
Ow wacht... ik had nog even door moeten lezen... O_O Jij verzamelt zijn vuile sokken en onderbroeken, nadat je vaker dan 1 keer gevraagd hebt of hij ze alsjeblieft in de wasmand wilt doen?

Je bent hartstikke gek.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn echt leukere partners. Echt.
Je doet jezelf tekort.
Je bent te goed, schoonmaker voor de helft willen betalen als de ander niets wil doen. o_o En hij liegt.

Je klinkt als een lieve deurmat TO.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 17-09-2021 22:48
5.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 22:43
Dit heb ik wel al 1x gedaan waarbij ik aan gaf dat er dan maar een schoonmaakster op onze beiden kosten zou moeten komen. En hij wilde dit niet, vond dat het geld niet waard. En ik gaf aan dat je krijgt wat je geeft dus als hij iedere x maar schijt aan mij heeft, hij dit terug krijgt. Maar dan raakt het hem wel, want dat vind hij voor zichzelf vervelend en hij geeft dan aan dat ik niet hetzelfde mag doen.

Dan maar ieder voor zich dingen doen. Waarom zou ik blijven zorgen voor hem als hij dat niet voor mij wil doen. Dus kook dan maar voor jezelf, doe je eigen boodschappen maar, op mij hoef je niet meer te rekenen. Ook dit leid tot niets, behalve hij die aangeeft zo niet verder te willen want dan gaan we als huisgenoten leven. Dan volgt daarna wel een gesprek hoe we wel verder kunnen maar zelfs dan kan hij maar zo blijven liegen.. totdat hij daarna over gaat in sorry, ik weet dat ik ook anders moet reageren ipv alles bij jou neer te leggen.
Maar voor de rest hebben jullie echt echt echhie waar een hele leuke relatie. Toch TO? :facepalm:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Als ie die onderbroeken niet in de mand gooit zou ik ze dus ook niet wassen. Leg je ze op z'n nachtkastje Heb je er geen last van verder en is het aan hem als ie niks schoons meer heeft om aan te trekken.
Of je neemt een poets, dan zal hij uit gene waarschijnlijk wel z'n onderbroeken opruimen.

Dat van dat glas vind ik kut want je zou er maar in gaan staan maar voor de rest vind ik jouw gedrag kleinerend en behoorlijk claustrofobisch klinken.
Een volwassen man die zich moet verantwoorden voor zijn manier van stofzuigen en hem dan ook nog een leugenaar noemen? Ik vind dit kleineren en ik zou het niet pikken.
Hee het is maar een kant van je en er zijn vast een hoop leuke kanten aan je maar Ai deze kant is niet mooi en ik vind dat je hier iets mee moet.
anoniem_650b5afa74dc8 wijzigde dit bericht op 17-09-2021 22:50
1.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 22:28
Hij woont al jaren op zichzelf maar deed toen zeer weinig in het huishouden en woonde alleen, dus vieze bende. En hij geeft zelf ook wel toe altijd weg te komen met dingen door het bij een ander neer te leggen en te liegen. Dat deed hij thuis ook altijd. Hij wil het zelf eigenlijk ook veranderen maar geeft aan dit lastig te vinden. Ik ga zeker wel eens op mijn strepen staan maar dan gaat hij gelijk proberen goed te maken. En ik wil geen ruzie dus dan is het meteen weer goed en veranderd er vervolgens niks.
Geen ruzie willen met je partner en daarmee lastige problemen of essentiele normen en waardeverschillen onbespreekbaar maken, is een ernstig rode vlag voor je relatie hoor. Daar hoef je niet eens voor te liegen en verantwoordelijkheid af te schuiven.

Hoe oud zijn jullie? Is dit je eerste relatie?

Ik snap ook niet zo goed hoe je vol kunt houden dat dit verder echt een hele fijne relatie is...
Alle reacties Link kopieren
AgirlnamedSue schreef:
17-09-2021 22:49
Als ie die onderbroeken niet in de mand gooit zou ik ze dus ook niet wassen. Leg je ze op z'n nachtkastje Heb je er geen last van verder en is het aan hem als ie niks schoons meer heeft om aan te trekken.
Of je neemt een poets, dan zal hij uit gene waarschijnlijk wel z'n onderbroeken opruimen.
Echt: zij moet een poets betalen omdat hij????? Zij moet zijn onderbroeken op een nachtkastje leggen en de was niet doen (sowieso al raar dat je daar meteen haar taak van maakt) omdat hij???? Echt. Met deze 'tips' hebben vrouwen nog een lange weg te gaan om zichzelf als mens te zien.
oudblond wijzigde dit bericht op 17-09-2021 22:55
40.09% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dit doet me aan dit topic van laatst denken:

relaties/twijfel-over-relatie-vanwege-h ... ges/481917

Ermee eens dat het mijn relatie ook niet zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
AgirlnamedSue schreef:
17-09-2021 22:49
Als ie die onderbroeken niet in de mand gooit zou ik ze dus ook niet wassen. Leg je ze op z'n nachtkastje Heb je er geen last van verder en is het aan hem als ie niks schoons meer heeft om aan te trekken.
Of je neemt een poets, dan zal hij uit gene waarschijnlijk wel z'n onderbroeken opruimen.

Dat van dat glas vind ik kut want je zou er maar in gaan staan maar voor de rest vind ik jouw gedrag kleinerend en behoorlijk claustrofobisch klinken.
Een volwassen man die zich moet verantwoorden voor zijn manier van stofzuigen en hem dan ook nog een leugenaar noemen? Ik vind dit kleineren en ik zou het niet pikken.
Hee het is maar een kant van je en er zijn vast een hoop leuke kanten aan je maar Ai deze kant is niet mooi en ik vind dat je hier iets mee moet.
Lees even al haar reacties
Alle reacties Link kopieren
TO klinkt in mijn ogen helemaal niet alsof ze bemoedert. Maar alsof ze verkering heeft met de broer van Kloontje de reuzekind. Oftewel een soort puber achtig wezen. Hoezo glas laten liggen. Hoezo dagenlang de vaat niet doen. Hoezo de kast leegvreten en vervolgens vertikken even nieuw spul te halen ..nee dat moet TO en constateren en uitvoeren. Wat een debiel.

En dan hier met zijn allen roepen dat TO deze vuile onderbroeken en sokken uitbrakende ransaap zo maakt omdat ze hem bemoedert? De wereld op zijn kop.
Alle reacties Link kopieren
Nou het begon met alleen niet helemaal netjes stofzuigen en dat er nog wat scherven lagen. Maar het is nu ondertussen duidelijk een ranzige luie donder.
Alle reacties Link kopieren
Dit doet mijn puber ook. 🤣
hanke321 schreef:
17-09-2021 22:21
Dan is het het strenge van je ouders wat ik oppik, in de toon over hem in je eerdere posts.

En ja het kan zijn dat hij nog niet heel erg volwassen is. In mijn twenties deed ik ook dingen (niet) in het huishouden die ik nu heel anders aanpak. Kan me voorstellen dat een inwonende partner dat bij tijd en wijle ook echt niet leuk had gevonden.
Het klinkt voor mij ook als jonge mensen. Ik ben nu nog niet eens huishoudelijk aangelegd, maar toen ik begin 20 was stapelde ik de afwas ook op tot er niets meer was om van te eten. Ik ben zelfs weleens naar de Blokker gegaan om borden te halen omdat ik geen zin had in afwassen. De mokken thee stonden bij met schimmel in de vensterbank. Op die leeftijd had je bij mij echt niet met op afgesproken tijden stofzuigen aan moeten komen zetten. Maar goed, ik ben echt vreselijk op dat vlak. Kleding laat ik nog steeds overal slingeren. Goddank woon ik niet samen.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 17-09-2021 23:31
5.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 20:06
99.51% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven