Hoe krijg je een narcist zo kwaad mogelijk?

09-03-2018 23:33 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig momenteel in een scheiding van een narcistische man. Ondanks dat het al twee jaar geleden is dat ik de scheiding aanvroeg, is hij nog steeds woedend (narcistische krenking) en is de boedel nog niet verdeeld. Hij meent namelijk dat hij recht heeft op meer dan de helft en tot zijn grote ergernis staat meer dan de helft van de boedel op mijn naam. Zijn advokaat is keihard aan het werk en hij betaalt haar grif om de meest belachelijke schikkingsvoorstellen op papier te zetten, waar ik uiteraard niet op inga. Nu wil ik hem eigenlijk nog kwaaier krijgen dan hij al is, zodat de stoppen compleet doorslaan. Hoe kan ik dat het beste bewerkstelligen?
Sunshine585 schreef:
10-03-2018 00:17
Tegen hem zeggen dat hij een narcist is...

Maar even serieus, ik zou maar een beetje uitkijken met zo'n figuur die ook al heeft gedreigd met wraak.
Als hij ECHT een narcist is, wat TO beweert, dan kan TO het zich niet permitteren om hem "voor de lol" kwaad te maken.
Zij is haar leven dan namelijk niet meer zeker .
Dus inderdaad , kijk maar uit.

Trouwens, als hij echt een narcist zou zijn en zij heeft dat ervaren , zou ze niet eens durven om hem kwaad te maken. Want ze weet de ernstige gevolgen al van als ze niks fout doet.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 00:33
4.14% gewijzigd
Allemachtig, dat moet je helemaal niet willen, dat zijn stoppen doorslaan, dan wil je er alleen maar z.s.m vanaf zijn, en het liefst zonder kleerscheuren.
Als je met een echte narcist te maken hebt, Slaan z'n stoppen waarschijnlijk al door als jij gewoon een fijn leven leidt, zonder dat je hem nodig hebt, of uberhaubt aan hem denkt.
en dat is al erg genoeg.
Laat dat gaan joh, als je echt serieus bent, moet je je helemaal niet meer met hem bezighouden,
Trouwens is hij ook officieel gediagnosticeerd als narcist? dat is namelijk een ernstige psychiatrische stoornis, maar daar wordt nogal makkelijk mee rondgestrooid tegenwoordig, net als autisme.
iemand00 schreef:
10-03-2018 00:32
Allemachtig, dat moet je helemaal niet willen, dat zijn stoppen doorslaan, dan wil je er alleen maar z.s.m vanaf zijn, en het liefst zonder kleerscheuren.
Als je met een echte narcist te maken hebt, Slaan z'n stoppen waarschijnlijk al door als jij gewoon een fijn leven leidt, zonder dat je hem nodig hebt, of uberhaubt aan hem denkt.
en dat is al erg genoeg.
Laat dat gaan joh, als je echt serieus bent, moet je je helemaal niet meer met hem bezighouden,
Trouwens is hij ook officieel gediagnosticeerd als narcist? dat is namelijk een ernstige psychiatrische stoornis, maar daar wordt nogal makkelijk mee rondgestrooid tegenwoordig, net als autisme.
Nee, lijkt me niet dat hij die diagnose heeft. Lijkt me eerder dat TO zichzelf een reden toedicht om hem te zieken / "terug te pakken".

Het gaat hier om de verdeling van spulletjes waar ze het niet over. eens zijn met elkaar.

Narcisme heeft hier m.i niets mee te maken. Wel handig als scheldwoord .
Haha, je bent zelf net zo leip als hij.
Ga je scheiding regelen en zoek een goede psychiater.
Alle reacties Link kopieren
Een narcist komt altijd onverwachtser en harder terug dan jij. En heeft een hele lange adem. Hij maakt jou dusdanig 'gestoord' dat jij terug gaat vechten en hem te slim af wil zijn.
Dit gebeurt niet: je speelt zijn spel mee. En dat is een voordeel voor hem. Hij kan jouw rotstreek tegen jou gebruiken en zegt tegen zijn advocaat doodleuk: zie je nou wel, het is een rotwijf!
Vervolgens pakt ie deze gelegenheid aan om jou weer een hak te zetten.

Hoe ver wil je gaan??

Je wint van een narcist om tegenover hem je gevoelens buitenspel te zetten. En laat het recht zijn beloop doen. Handel netjes en correct. En vul je leven terug in voor jezelf. Sluit hem buiten.
Dan heb je de narcist te pakken. En valt jou niks te verwijten. Dat is je kracht tegenover de rechtbank ook. Jou treft geen blaam. Je kan met een gerust hart ademhalen.
chrystal wijzigde dit bericht op 10-03-2018 02:22
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doe toch eens normaal zeg.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Zeggen dattie een kleine piemel heeft.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
09-03-2018 23:47
Is het niet zo dat narcisten vaak relaties aangaan met borderliners waarmee het dan vreselijk knalt, en de borderliner uiteindelijk probeert om de narcist helemaal kapot te maken door steeds meer olie op het vuur te gooien? :idee:
Het lijkt mij waarschijnlijker dat de narcist de borderliner tot zelfmoord drijft. En er uiteraard totaal geen schuld aan heeft maar juist de zielige achtergelatene is.

Tip voor TO: negeren negeren negeren. Als een narcist ergens van door het lint gaat is door niet gezien te worden.
Santaaa schreef:
09-03-2018 23:42
Trouwen met z'n broer vind ik wel een leuke. Iedereen voor trouwen met de broer?
Dat je tijd hebt om lollig te doen gezien het tijdstip waarop je dit post.

Soms denk ik weleens dat je meerdere accounts hebt, als ik je hier loep is het al heel ehmm bijzonder wat je allemaal meemaakt. Of niet, dat ligt aan... ja waaraan eigenlijk?

Serieus, leg eens uit??
n
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 02:19
99.56% gewijzigd
n
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 02:18
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Benerklaarmee schreef:
09-03-2018 23:51
Klopt, ik wil eigenlijk zsm van hem af, maar aangezien dat toch niet gaat lukken, dacht ik dan kan ik er maar beter een beetje van genieten.
jawel hoor daar kun je prima van af. Laat los...
Wat je aandacht geeft dat groeit.
Wil je gelijk of wil je vrede?

ik ben destijds met allemaal zooi uit de kringloop en advertenties opnieuw begonnen.
Nooit zo gelukkig geweest als in die tijd.
Láát los dan heb je twee handen vrij

:there:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Lampie1986 schreef:
09-03-2018 23:54
Ik zou schijt hebben aan inboedel maar ben geen vergelijkingsmateriaal.. Spullen boeien mij niks.
Dus heb ik een enorme aarshole mijn. Hele hebben en houwen mee laten nemen en had ik zelf alleen mijn meisje en alleen haar slaapkamer want haar speelgoed en alles was weg.. Allemaal naar zijn nieuwe vriendin met kind.


Ze heeft nu alles wat ze moet hebben... Materialistisch is niks wat waard want ik mis niks en mijn meisje al helemaal niet.
Er is niks aan te doen. Geef hem die spullen en laat het. Dag strijd hallo nieuw leven.
Bijna mijn verhaal (alleen twee kinderen)
:hug:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Weet je zeker dat hij de narcist is?????
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je die man en die spullen niet gewoon los?

Er is een conflict omdat er 2 mensen aan mee doen. Wanneer je niet meer strijd ben je vrij. Vrij van hem, vrij van huwelijk. Spullen kun je vervangen. Sowieso; heb je het echt allemaal nodig of doe je mee om hem nog een hak te zetten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou het er niet voor over hebben. Van mij mocht hij de hele zooi houden, dan kon ik door met mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Iemand kwaad maken is het domste wat je kan doen in een relatie. Voel je je onheus behandeld en vertrouw je hem niet meer, verbreek dan gewoon op een volwassen manier de relatie en ga alleen verder.

Die woede is niet voor niets he. Kennelijk verlangde jij veel meer van hem dan hij jou kon geven. Neem het jezelf kwalijk dat jij die werkelijkheid niet aankon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Slapen met zijn advocaat.
Geef hem een grote bos narcissen.
Alle reacties Link kopieren
Wat schiet je er mee op?
Een narcist krenk je het meest in zijn ego.
En dan vooral door hem te laten merken dat wat hij doet jou totaal niet raakt.
Wat denk je wat voor blamage het voor hem is als hij tegenover zijn vrienden en familie moet zeggen dat jij de spullen toch niet hoefde. Dat je afzag van die troep die je toch alleen maar aan hem herinnerde en dat je liever lekker opnieuw wilde beginnen?

Tip: ga alleen voor wat persoonlijke spullen en laat hem stikken in de rest.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af waarom mensen zoveel moeite doen om de inboedel te krijgen. Alles doet je dan toch denken aan je ex?

Toen mijn relatie jaren geleden uitging was het in om aan te raden overal garnaaltjes in te stoppen. Dat gaat uiteindelijk ongelovelijk stinken en is nauwelijks vindbaar.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Je nick klopt niet. Wat ik lees is iemand die zo lang mogelijk wil vasthouden aan een ex. Het zijn maar spullen. Je bent er niet klaar mee, je wil niet van hem af je wilt nog langer rekken. Mijn ex mocht alles hebben. Kon ik mooi opnieuw beginnen met verse spulletjes waar nergens een herinnering aan hem of ‘ons’ aan kleefde. Heerlijk. Hij heeft nog jaren in ‘onze’ oude troep gezeten. Prima.

Jij wil aandacht. Wat voor eeen aandacht maakt niet meer uit. En negatieve aandacht is ook aandacht. Alles zolang hij maar met jou bezig is....
Lambchop schreef:
10-03-2018 08:24
Toen mijn relatie jaren geleden uitging was het in om aan te raden overal garnaaltjes in te stoppen. Dat gaat uiteindelijk ongelovelijk stinken en is nauwelijks vindbaar.
O_O
Iemand die er plezier uithaalt en wil ‘genieten’ (!) van de strijd met iemand anders, en deze strijd om die reden ook wil aanwakkeren, die heeft 1 tip nodig: therapie.
Lambchop schreef:
10-03-2018 08:24
Ik vraag me altijd af waarom mensen zoveel moeite doen om de inboedel te krijgen. Alles doet je dan toch denken aan je ex?

Toen mijn relatie jaren geleden uitging was het in om aan te raden overal garnaaltjes in te stoppen. Dat gaat uiteindelijk ongelovelijk stinken en is nauwelijks vindbaar.
Wie raadde dat aan dan? o_o Beetje uhm, smerig zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven