Hoe krijg je een narcist zo kwaad mogelijk?

09-03-2018 23:33 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig momenteel in een scheiding van een narcistische man. Ondanks dat het al twee jaar geleden is dat ik de scheiding aanvroeg, is hij nog steeds woedend (narcistische krenking) en is de boedel nog niet verdeeld. Hij meent namelijk dat hij recht heeft op meer dan de helft en tot zijn grote ergernis staat meer dan de helft van de boedel op mijn naam. Zijn advokaat is keihard aan het werk en hij betaalt haar grif om de meest belachelijke schikkingsvoorstellen op papier te zetten, waar ik uiteraard niet op inga. Nu wil ik hem eigenlijk nog kwaaier krijgen dan hij al is, zodat de stoppen compleet doorslaan. Hoe kan ik dat het beste bewerkstelligen?
Labalade schreef:
10-03-2018 09:31
Wie raadde dat aan dan? o_o Beetje uhm, smerig zeg maar.
Dat was een fabeltje. Een presentatrice (Tineke Verburg) zou dat ooit gedaan hebben. Uiteindelijk leerde ik deze dame persoonlijk een keer kennen en bleek het een grote fabel te zijn. Het enige wat zij had gedaan was de knoopjes van al zijn shirts af knippen met een briefje erbij ‘als ze zo goed kan naaien is dit een koud kunstje voor haar’. Maar het roddelcircuit had er van alles bijverzonnen, waaronder de garnalen
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 09:45
2.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
10-03-2018 09:31
Wie raadde dat aan dan? o_o Beetje uhm, smerig zeg maar.
Dat is een heel bekend verhaal uit het boek “broodje (a)(a)p”. Verhaal gaat daardoor al jarenlang als “zelfbedacht goed advies rond” :facepalm: (ik heb het boek vroeger ooit eens gelezen, daarom herkende ik het).

http://www.broodjeaap.nl/xgarnaal.html
Alle reacties Link kopieren
nononono schreef:
10-03-2018 08:12
Slapen met zijn advocaat.
En daarna met zijn broer, vader en beste vriend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
:popcorn:
stripverhaal schreef:
10-03-2018 09:44
Dat is een heel bekend verhaal uit het boek “broodje (a)(a)p”. Verhaal gaat daardoor al jarenlang als “zelfbedacht goed advies rond” :facepalm: (ik heb het boek vroeger ooit eens gelezen, daarom herkende ik het).

http://www.broodjeaap.nl/xgarnaal.html
Ja! Ik dacht al dat ik het verhaal herkende, dan was het hiervan.

Ik denk dat er best wel mensen zijn die zover zullen gaan, garnalen verstoppen. Was er ook niet zo’n verhaal waarbij de ex uiteindelijk het huis verliet door de stank en de vrouw dan alsnog zelf in het huis ging wonen? 🤔
Door te laten zien dat hij geen enkele grip meer op je heeft, en dat lukt je alleen door zelf los te laten. En gewoon je eigen leven te gaan leiden en gelukkig worden (al dan niet met iemand anders).

Hier zelfde verhaal als Pokkewijf en Lampie, maar dan zonder kinderen. Hij mocht van mij alles hebben, als ik maar van hem af was. (Dat was op zich nog wel een uitdaging, want hij vond dat hij naast de volledige inboedel en al mijn verjaardagskado's van de afgelopen jaren die hij terug heeft gekregen, vervolgens ook recht had op mijn verzekeringen en mijn laptop / telefoon van de zaak :bonk: .) En verder wilde ik geen enkel contact. Nooit meer. Dat laatste heeft nog wel wat moeite gekost (en jaren (!!!) geduurd).

Maar goed, jij meent nog wraak te moeten nemen dus je bent nog niet klaar om (jezelf het beste te gunnen en) los te laten. Wat overigens geen oordeel is, ik ben zelf ook door dat proces gegaan.

Sterkte en wijsheid!
Ik denk trouwens ook dat TO eigenlijk gewoon zelf de ex nog niet kan loslaten. Dat de pijn nog onverdraaglijk is.
Als je echt, echt met iemand klaar bent dan kunnen die spullen je niets meer schelen.

We hebben allemaal wel zulke dingen meegemaakt, denk ik. Mijn ex wilde een grote stapel prachtig gereedschap niet teruggeven, deze had ik van Mn vader gehad. Drilboor, schuurmachine dat soort spullen van een deftig merk. Toen zei Mn vader “laat hem die zooi maar houden. Zie het als een omgekeerde bruidsschat waarmee je jezelf weer vrijkoopt”. En dat voelde heel goed! Probeer het ook zo te zien TO!
Door hem los te laten en verder te gaan met je leven.
Tis wat met die narcisten en bijbehorende gekke wijven.
blijfgewoonbianca schreef:
10-03-2018 09:48
En daarna met zijn broer, vader en beste vriend.
En zijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Houd de eer aan jezelf. Laat hem die spullen lekker meenemen. Ga jij gewoon verder met je leven. Kinderachtig dit. Van allebei.
Koffiekop schreef:
10-03-2018 04:57
Wat een flauwekul. Een narcist is niet agressiever dan een andere man, en ook geen psychopaat. Dat is weer een andere DSM bladzijde.
Als je hem kwaad maakt .
Of wanneer hij zelf vindt dat hij gelijk heeft , en de ander(en) niet. Een narcist kan snel ontploffen.

Een geslepen of psychopatische narcist is in staat om het leven van slachtoffer(s) te vernietigen , moord in het ergste geval. Hij zal zichzelf daarbij als slachtoffer zien en zijn daden rechtvaardigen .
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 11:06
23.16% gewijzigd
Joh, laat die kerel. Bemoei je gewoon niet meer met hem, neem enkele spullen waar je een band mee hebt en laat 'm lekker in z'n prut gaar stoven met de rest.
Als je het gevecht met hem aan blijft gaan geef je het signaal af dat hij nog belangrijk voor je is en dat wil hij juist.
Voor hem is het veel erger wanneer je hem de rug toekeert en een nieuw leven opbouwt.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem voor Acda en de Munnik - de kapitein deel 2
Altijd verstandig, om mensen die psychisch niet in orde zijn nog even extra te gaan zieken. Dat loopt vast goed af. :thumbsup:
blijfgewoonbianca schreef:
10-03-2018 09:48
En daarna met zijn broer, vader en beste vriend.
Op zijn bureau. Om hem daarna een lauwwarm spermasoepje op te dienen.

Viva is écht een bron van informatie !
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
10-03-2018 08:24
Ik vraag me altijd af waarom mensen zoveel moeite doen om de inboedel te krijgen. Alles doet je dan toch denken aan je ex?

Toen mijn relatie jaren geleden uitging was het in om aan te raden overal garnaaltjes in te stoppen. Dat gaat uiteindelijk ongelovelijk stinken en is nauwelijks vindbaar.
En het is vermoedelijk nieteens waar. Zodra het vocht uit die beestjes is verdampt verdwijnt de geur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
We doen allemaal stomme dingen, zoals lang vasthouden aan de verkeerde man, worden daar dan voor gestraft en daardoor worden we wijzer. In plaats van "dankjewel voor de les" te zeggen wil je ook nog dat hij zich hels gaat voelen. Maar die macht heb je helemaal niet. Zolang iemand van je houdt heb je macht maar als dat over is dan is je macht 0 geworden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een spiegel kopen, mooi inpakken en met de je mooiste lach overhandigen, en vraag aan de verkoper nog zo'n exemplaar laat die ook inpakken en pak die zelf uit. Verder advies voor je advocaat: er met gestrekt been in gaan, succes!
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
10-03-2018 04:53
Dit. En een andere man aan de haak slaan wil ook wel helpen om de narcist te krenken. De meeste narcisten geven dan trouwens gewoon op en praten zichzelf aan dat jij toch hun moeite niet waard bent. Als zij in hun eigen gedachten maar als winnaar uit de bus komen.
Is daar wetenschappelijk bewijs voor?

Mijn ex ging ook toen gewoon door. Ik kreeg de meest vreemde brieven en verhalen en theorieën over karma toegestuurd.

Diagnose narcisme is ook hier niet bewezen, maar dat schijnt moeilijk te zijn, aangezien ze zelf denken dat er niets mis met ze is. Daarom zei ik ook 'zeggen dat ze narcistisch zijn maakt hen boos'. Mijn ex flipte als je ook maar lichtelijk insinueerde dat hij egocentrisch was. Proberen een gesprek aan te gaan over dat een bepaalde situatie voor mij ook niet gemakkelijk was geweest mondde uit in een woede uitbarsting.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent dus de hele tijd met hem bezig. Dat vindt een narcist prachtig.

Goed bezig dus!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hem de diagnose narcistische persoonlijkheid stoornis gegeven?

Joh ik zou lekker accoord gaan dan ben je er van af.
Met negeren.

Telkens als hij merkt dat jij ergens op in gaat of bezig met hem bent heeft hij weer voeding en jouw aandacht.
Ben je serieus? Dan ben je niet goed bij je hoofd!
Wat is iets meer dan de helft van de inboedel? Waarom is je eer je zo vreselijk meer waard dan al 2 jaar ellende?

Handel het snel af en ga door met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
09-03-2018 23:42
Trouwen met z'n broer vind ik wel een leuke. Iedereen voor trouwen met de broer?
Ik begin dit topic pas net te lezen, dus misschien is hij al langs gekomen: trouwen met zijn beste vriend (als hij die heeft)
don't watch the movie, read the book

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven