Hoe lang duurt dit?

26-05-2010 19:53 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben een beetje op zoek naar het antwoord op de vraag hoelang dit rotgevoel van alleen zijn, denken dat ik voor altijd alleen zal blijven en het vreselijke gemis gaat duren.

Even kort de situatie..ook mijn relatie is gestrand (net als meerdere op dit deel van het forum), inmiddels al wel 4 maandjes geleden. Voor mijn gevoel moet ik er nu wel klaar mee zijn, maar helaas. Nog steeds heb ik moeite met avondjes alleen thuis (ookal probeer ik ervoor te zorgen dat die er weinig zijn), alleen mijn naam op een verjaardagskaart zetten en die ellendige zondagen (dat zijn echt stelletjes en familiedagen) enz. We woonden 4 jaar samen en nu is alles opeens anders. Ik heb het gevoel terug bij af te zijn en ben soms best bang om over te blijven. Zeker nu m'n omgeving aan de kinderen gaat. Gelukkig zijn de echte scherpe randjes er wel vanaf, maar dat lege gevoel blijft en daar baal ik van. Ik weet dat het niet meer goed kan komen, daarvoor is het vertrouwen echt helemaal stuk, maar het doet pijn dat hij gezellig met een ander is en ik nu alleen....

Wie heeft een paar goede tips voor me???

Groetjes
quote:Zamirah schreef op 27 mei 2010 @ 10:26:

Bij een ongelukkige relatie is het natuurlijk een ander verhaal, lijkt me nogal logisch.

Elke langdurige relatie begon toch als een gelukkige relatie, lijkt me, en (bijna?) elke scheiding is voorafgegaan door een ongelukkige periode.

Daarnaast wordt door relatietherapeuten altijd gezegd dat het moeilijker is om te herstellen na een heel ongelukkige relatie dan na een gelukkige.

Persoonlijk denk ik dat het nooit mogelijk is om algemene 'regels' te stellen over herstellen na een relatiebreuk.

Zoals iemand al schreef: het hangt ook van je persoonlijkheid af.
het ligt ook een beetje aan hoe de breuk is gegaan, is het goed afgesloten of kwam het als donderslag bij helder hemel.
quote:Reiger100 schreef op 27 mei 2010 @ 11:17:

[...]

Elke langdurige relatie begon toch als een gelukkige relatie, lijkt me, en (bijna?) elke scheiding is voorafgegaan door een ongelukkige periode.

Nou, dit lijkt me een beetje kort door de bocht, gezien de vele topics hier op het forum. Volgens mij zijn er toch echt heeeeel wat mensen die volkomen out of the blue ineens gedumpt worden hoor!

Daarnaast wordt door relatietherapeuten altijd gezegd dat het moeilijker is om te herstellen na een heel ongelukkige relatie dan na een gelukkige.

O, dat heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat het er van af hangt wáár je ongeluk in zit. Als het is, dat je eigenlijk al jaren liefde mist (zoals ik net in een andere reactie lees), dan denk ik niet dat het langer hoeft te duren om er overheen te komen. Ben je echter mishandeld, gekleineerd of om wat voor een reden dan ook jezelf ernstig kwijt geraakt in de relatie, ja, dan denk ik dat het langer kost om jezelf terug te vinden. Wat niet perse hetzelfde is als 'over een relatie heenkomen'.

Persoonlijk denk ik dat het nooit mogelijk is om algemene 'regels' te stellen over herstellen na een relatiebreuk.

Zoals iemand al schreef: het hangt ook van je persoonlijkheid af.Dat is wel waar, maar op het moment dat je zelf in 'de rouw' zit vanwege een verbroken relatie, is het denk ik wel lekker als mensen op de proppen komen met een soort 'algemene regel'. Zodat je van jezelf kunt denken 'zie je wel, ik ben niet gek!'...
quote:Zamirah schreef op 26 mei 2010 @ 20:10:

Ze zeggen wel eens dat het rouwen 10% duurt van de lengte van de relatie, dus als je relatie 13 jaar duurde bijvoorbeeld, duurt het rouwen 1 jaar en 4 maanden.kan wel eens kloppen :-) ik heb een relatie gehad van 11 jaar en heeft inderdaad ongeveer een jaar en een maand geduurd voor ik er helemaal over was, maar het GAAT over
quote:Kastanjez schreef op 27 mei 2010 @ 15:21:

Reiger100 schreef op 27 mei 2010 @ 11:17:

[...]

Nou, dit lijkt me een beetje kort door de bocht, gezien de vele topics hier op het forum. Volgens mij zijn er toch echt heeeeel wat mensen die volkomen out of the blue ineens gedumpt worden hoor!

Inderdaad, mijn man is het in zijn eerste huwelijk ook overkomen: bijna van de ene op de andere dag werd hij gedumpt, na 25 jaar. (Bij hem heeft het verwerken ongeveer een jaar gekost.)

Maar achteraf vindt hij dat hij dingen die hem niet lekker zaten , verdrongen had. En dat eigenlijk al van in het begin van de relatie. Ik sluit echter niet uit dat er uitzonderingen kunnen zijn, hoe weinig ik me daar ook bij kan voorstellen.

O, dat heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat het er van af hangt wáár je ongeluk in zit. Als het is, dat je eigenlijk al jaren liefde mist (zoals ik net in een andere reactie lees), dan denk ik niet dat het langer hoeft te duren om er overheen te komen. Ben je echter mishandeld, gekleineerd of om wat voor een reden dan ook jezelf ernstig kwijt geraakt in de relatie, ja, dan denk ik dat het langer kost om jezelf terug te vinden. Wat niet perse hetzelfde is als 'over een relatie heenkomen'.

Ik was het die het over liefde tekort komen had, maar daarnaast werd ik ook heel erg gekleineerd. Toch ben ik mezelf nooit 'kwijtgeraakt' en moest me dus niet 'terugvinden'.

Zoals iemand al schreef: het hangt ook van je persoonlijkheid af.

[...]

Dat is wel waar, maar op het moment dat je zelf in 'de rouw' zit vanwege een verbroken relatie, is het denk ik wel lekker als mensen op de proppen komen met een soort 'algemene regel'. Zodat je van jezelf kunt denken 'zie je wel, ik ben niet gek!'...

Tja, de een zegt dat het een tiende van de relatie duurt, de ander een derde, nog een ander de helft...

Ik denk dat ik het niet fijn zou vinden om te horen dat het de helft duurt, als ik net gescheiden was na een huwelijk van 25 jaar.
Dat idee heb ik ook altijd met de algemene regels. nu ben ik niet iemand die gaat zitten kniezen en probeer veel leuke dingen te doen en huil waar nodig. tis alleen het irritante aan gevoel dat het niet te sturen is, of uit te zetten ofzo. zou erg fijn zijn...

@nieuwe auto, een donderslag was het wel, maar dan een donderslag van 2 weken zeg maar....

ik ben achter een leugen en contacten met een ander gekomen en legde daar m'n grens en hij maakte de keus...
Netscape, 4 maanden lijkt me in elk geval kort om al over een verbroken relatie heen te zijn als je erg verliefd was. Ik denk dat weinig mensen dat in 4 maanden zou lukken. Dus hou moed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven