Hoe los ik dit op?

06-08-2009 13:14 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zit met een probleempje... Heb een paar weken geleden een weekendje weg geboekt met een vriendin. Nu waren we gisteren met ons groepje samen (paar dames en 1 jongen) en hadden we het erover. We zeiden, dat als iemand nog mee wilde, er nog bijgeboekt kon worden. (zeg je meestal ook wel uit fatsoen) De jongen gaf aan wel mee te willen. Nu kwam ik gisteren thuis, kreeg ik een sms van die jongen, dat mijn medereizigster zijn ticket al geboekt had. (Dit zonder met mij te overleggen of ik het ECHT goed vindt) Kan het met beide goed vinden, dus dat zal geen probleem opleveren.

Máár.. Sinds een paar maanden is die jongen mijn medereizigster via msn / sms aan het 'verleiden'. Hij zegt dat hij haar leuk vindt, maar ik betwijfel dat. (Hij is echt een flirt en volgens mij probeert hij haar uit haar tent te lokken) Zij zegt dat ze niet geinteresseerd te zijn in hem, maar hangt wel enorm aan hem en vraagt de hele tijd aandacht. Dus ik hem terug gesmst, of hij niet een vriend wilde meenemen. Hij zei dat hij in eerste instantie alleen meeging (en dus bij ons op de kamer komt)

Wat moet ik hier nu mee? Ik wil haar deze week er wel op aanspreken als ik haar weer zie. Ze zal dan wel zeggen, nee natuurlijk ga ik niet aan hem hangen, maar of ze dat ook werkelijk niet gaat doen? Ik heb geen zin om het hele weekend me aan haar te moeten ergeren en het 5e wiel aan de wagen te zijn. Heb er nu eigenlijk al geen zin meer in, maar wil het weekendje niet door mijn neus laten boren.

Wat zouden jullie doen?
Raar dat hij bij jullie op de kamer komt, hadden jullie een 3 persoonskamer geboekt en kan een ander zich daar zomaar bij boeken?
Zou eerst eens bij die vriendin gaan navragen of ze echt dat ticket heeft geboekt.

(zeg je meestal ook wel uit fatsoen) Dit vind ik wel raar hoor. Als ik vertel dat ik met een vriendin een weekendje weg ga, zeg ik echt niet automatisch dat er nog andere mee kunnen, zeker niet als er mensen in het gezelschap zijn die ik absoluut niet mee wil hebben.
quote:leveline1 schreef op 06 augustus 2009 @ 13:14:

Hoi dames,

Ik zit met een probleempje... Heb een paar weken geleden een weekendje weg geboekt met een vriendin. Nu waren we gisteren met ons groepje samen (paar dames en 1 jongen) en hadden we het erover. We zeiden, dat als iemand nog mee wilde, er nog bijgeboekt kon worden. (zeg je meestal ook wel uit fatsoen) De jongen gaf aan wel mee te willen. Nu kwam ik gisteren thuis, kreeg ik een sms van die jongen, dat mijn medereizigster zijn ticket al geboekt had. (Dit zonder met mij te overleggen of ik het ECHT goed vindt) Kan het met beide goed vinden, dus dat zal geen probleem opleveren.

Máár.. Sinds een paar maanden is die jongen mijn medereizigster via msn / sms aan het 'verleiden'. Hij zegt dat hij haar leuk vindt, maar ik betwijfel dat. (Hij is echt een flirt en volgens mij probeert hij haar uit haar tent te lokken) Zij zegt dat ze niet geinteresseerd te zijn in hem, maar hangt wel enorm aan hem en vraagt de hele tijd aandacht. Dus ik hem terug gesmst, of hij niet een vriend wilde meenemen. Hij zei dat hij in eerste instantie alleen meeging (en dus bij ons op de kamer komt)

Wat moet ik hier nu mee? Ik wil haar deze week er wel op aanspreken als ik haar weer zie. Ze zal dan wel zeggen, nee natuurlijk ga ik niet aan hem hangen, maar of ze dat ook werkelijk niet gaat doen? Ik heb geen zin om het hele weekend me aan haar te moeten ergeren en het 5e wiel aan de wagen te zijn. Heb er nu eigenlijk al geen zin meer in, maar wil het weekendje niet door mijn neus laten boren.

Wat zouden jullie doen?Uit fatsoen zeggen dat andere mensen ook wel mee kunnen? Die kende ik nog niet. Ik zal wel een hork eerste klas zijn maar mijn reisgenoten kies ik zelf en ook ga ik niet uit een vreemde beleefdheidsvorm zeggen dat mensen wel mee mogen terwijl ik er geen bal van meen...

Verder heb jij 1 sms gekregen van die jongen en ik vraag me af of je niet beter eerst eea kunt checken bij je vriendin. Is het uberhaupt wel zo dat hij meegaat, of loopt hij geintjes te maken.

Verder denk ik dat als het wel zo is, je het door die 'fatsoens'-opmerking het wel op de hals hebt gehaald...
Ik zou iig niet met hem op een kamer willen slapen.
quote:fleurtje schreef op 06 augustus 2009 @ 13:22:

Ik zou iig niet met hem op een kamer willen slapen.Ik ook niet.
Cum non tum age
Het is niet dat ik hem niet mee wil hebben hoor! En ja, ik zeg dat wel uit fatsoen, omdat ik het zeker leuk vind als er meer mensen mee gaan.

Het gaat mij puur om het feit dat zij waarschijnlijk aan hem gaat hangen en ik er dus voor Jan met de korte achternaam bij loop :S

Nee, weet zeker dat het geen geintje is. Zie haar dit weekend, dan zal ze het me wel vertellen.

De kamer kan nog gewijzigd worden ja.
Zo, jij hebt jezelf lekker in de nesten gewerkt! Misschien moet je in de toekomst wat minder beleefd zijn .

Als die vriendin echt een ticket voor hem heeft geboekt, dan zou ik nog een vriendin meevragen en er een kamer bijboeken. Ben je in ieder geval niet het derde wiel...
Dat snap ik ook niet helemaal. Dat hij bij jullie op de kamer komt. Dat kan toch niet zomaar?

Verder vind ik dat als jezelf hebt aangeboden dat er nog mensen meekunnen dat je niet raar moet kijken als dat dan vervolgens gebeurt. Dan had je het nooit moeten aanbieden (ook niet uit beleefdheid).
De volgende keer dan maar mijn mond houden Of inderdaad nog kijken of een van die andere dames nog mee wilt..
quote:ramiaatje schreef op 06 augustus 2009 @ 13:27:

Dat snap ik ook niet helemaal. Dat hij bij jullie op de kamer komt. Dat kan toch niet zomaar?.Je kan altijd personen bijboeken, dat is het probleem niet.
quote:leveline1 schreef op 06 augustus 2009 @ 13:26:

Het is niet dat ik hem niet mee wil hebben hoor! En ja, ik zeg dat wel uit fatsoen, omdat ik het zeker leuk vind als er meer mensen mee gaan.

Het gaat mij puur om het feit dat zij waarschijnlijk aan hem gaat hangen en ik er dus voor Jan met de korte achternaam bij loop :SDus je vindt het wél vervelend omdat jij graag met je vriendin een leuk weekend weg wilde. Wil je niet plagen of lopen muggeziften hier (veul te warm vandaag) maar dit vind ik wel een vorm van heel dubbel communiceren (ondanks dat je het waarschijnlijk zelf oprecht meent),
hm, tja, dan had je maar niet moeten beloven dat er nog iemand mee kon. Kijk anders zelf even of je een andere vriend(in) bereid kan vinden om ook mee te gaan, dan heb je in ieder geval iemand erbij als die twee toch het hele weekend met elkaar op gaan trekken.
@Tia Dalma, maakt niets uit :-) Als ik niks negatiefs wil horen, moet ik geen topic openen!

Ga inderdaad maar de andere dames nog eens vragen, als we met z'n 4-en zijn dan is voor mij het probleem opgelost. Anders ga ik toch serieus overwegen om niet mee te gaan.
Ik snap niet dat je het normaal vindt om iemand zogenaamd uit te nodigen, terwijl je er niet op zit te wachten dat ie toehapt. Houd voortaan je mond en doe niet zo dom.

En begrijp ik het goed dat je een 2pk geboekt had maar dat als hij mee gaat dit 'n 3pk wordt? Laat je vriendin dat maar mooi cancelen en omzetten naar 'n 1pk. Daar zou ik al helemaal nooit mee akkoord gaan, ik boek sowieso voor mezelf altijd al 'n 1pk.
quote:elninjoo schreef op 06 augustus 2009 @ 13:44:

Houd voortaan je mond en doe niet zo dom.

Nou zeg, je hoeft niet zo te reageren Snap nu wel dat ik niet zo beleefd moet zijn. Ik vind het echt superleuk dat hij meegaat, heb ik al 6x gezegd, maar het gaat me om HAAR!

En vind ook dat ze mij eerst nog eens had mogen bellen voordat ze die vlucht voor hem ging bijboeken.
En als je 'n kerel meeneemt die gaat lopen vozen met je vriendin, dan heb je aan die vriendin ook niets en hang jij er maar 'n beetje bij. Ik zou cancelen en zelf iets leukers gaan doen.
quote:leveline1 schreef op 06 augustus 2009 @ 13:47:

[...]

Nou zeg, je hoeft niet zo te reageren Snap nu wel dat ik niet zo beleefd moet zijn. Ik vind het echt superleuk dat hij meegaat, heb ik al 6x gezegd, maar het gaat me om HAAR!

En vind ook dat ze mij eerst nog eens had mogen bellen voordat ze die vlucht voor hem ging bijboeken.Hij vindt jouw vriendin leuk en jij vindt hem leuk? Kansloos.
Nee hoor, heb geen gevoelens voor hem.

Vlucht was supergoedkoop, dus als ik niet meega, is het geen financiële ramp.
Eens met de rest. als je eigenlijk niet wil dat iemand meegaat, moet je niet uitnodigen. Snap ook niet dat je van je vreindin verwacht dat ze aan jou vraagt of het echt wel goed is, want JIj kwam met het idee.

Overigens zou ik me wel kunnen voorstellen dat die vriendin er ook niet op zat te wachten dat JIj zomaar de rest van de club ook uitnodigd, of hadden jullie dit afgestemd?

Ik denk dat je dit of zo snel mogelijk recht moet zetten met je vriendin. geef aan dat je toch liever niet hebt dat ie meegaat, tenzij er nog iemand meegaat. met 3 is er altijd wel een 5e wiel, en met een man erbij is de sfeer toch anders.

mss is ze blij dat jij dit zegt. Zo niet, dan kun je idd mss beter afzeggen. Jjij hebt zelf het weekend door je neus geboord.
Ik vertelde dat we weggingen en toen zei zij tegen de rest dat ze meekonden. Dus heb het niet zelf gezegd, maar ermee ingestemd.
quote:leveline1 schreef op 06 augustus 2009 @ 13:57:

Ik vertelde dat we weggingen en toen zei zij tegen de rest dat ze meekonden. Dus heb het niet zelf gezegd, maar ermee ingestemd.

Je maakt het wat warriger nu. Uit je eerdere antwoorden maak ik in ieder geval op dat je er falikant achter stond. (Het lijkt nu uit dit antwoord alsof dit wat schoorvoetender is gebeurd).

Maar hoe dan ook: bedenk nou eens wat je WILT. Je vindt het leuk dat hij meegaat. Maar ook weer niet want wat als jij het 5e wiel aan de wagen wordt. Het gaat je dan echter niet om hem maar om haar. Jij denkt dat zij vervelend wordt door zijn aanwezigheid. Jij had al dat weekend met je vriendin geboekt. Maarrr je vindt het ook leuk dat hij meegaat.

Kiezen of delen, dunkt me. Weekend met je vriendin, wat het plan was. Weekend met zijn drieën, wat jou op zich ook leuk lijkt. Of de boel maar cancellen. Volgens mij kan het niet alledrie tegelijk.
Als zij het heeft voorgesteld, dan zou ik haar bellen en zeggen dat je ht er toch nioet zo mee eens bent dat zij anderen uitnodigd op jullie tripje, zonder dat met jou te overleggen.

En dat zij maar moet kiezen, hij mee of jij mee, omdat jij geen zin hebt in 5e wiel. ( en als ze hem kiest, dan heb je gelijk en vind zij hem ook leuk).
Ah, ik wilde juist gaan vragen hoe dat precies zat, die opmerking dat er wel weer mensen mee konden. Ben het helemaal ens met anderen hier dat je dat niet voor de beleefdheid moet aanbieden terwijl je het eigenlijk liever niet hebt. Maar in het algemeen beamen dat het gezellig als er meerdere mensen mee gaan, dat is iets anders dan dat er ineens een ticket geboekt wordt voor een gozert die achter je vriendin aan zit (en aangezien zij hem blijkbaar mee wil, neem ik aan dat haar verhaal dat ze hem niet ziet zitten gewoon flauwekul is).

Denk dat je je vriendin duidelijk moet maken dat je dit niet leuk vindt, en waarom. Hopelijk komen jullie dan tot een oplossing - nog iemand mee zou dan het elegantst zijn. En hopelijk toont ze ook begrip voor jouw kant, want voor zover ik het uit je verhaal kan beoordelen vind ik het niet netjes van haar.
- mosterd -

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven