Hoe moet ik dit opvatten?
woensdag 23 juni 2021 om 01:21
Eergister had ik een gesprek met mijn ex via whatsapp. Dit gesprek was op zich vrij open. Toen we op het onderwerp seks uitkwamen zei hij seks kan ook soms helen toen zei ik ja “soms” waarop hij zei: bij jou alleen rage fuck.
Dus ik zei wat is rage? Toen zei hij “soort van woede/ frustratie.
Toen zei ik tegen hem dat ik dat geen compliment vond. (Merkte dat ik me al meteen emotioneel kut voelde)
Dus ik zei iets verder: “vond je seks met mij kut dan?”
Waarop hij zegt: in begin was het lekker daarna niet eigenlijk mrja vasthouden hé (huilpoppetje)
ik zeg: hoe bedoelde je daarna leg uit?
Waarop hij zei: “daar voelde het geforceerd aan. Vanaf Utrecht woning. Denk eerder zelfs. Maar had een beetje plaat voor me kop.
Dus ik zeg maar hoezo neuk je me dan 5 keer op een dag?
Waarop hij zegt: dat weet ik eigenlijk niet misschien was ik gefixeerd op seks
Dus ik zeg toen bleef je bezig en nu is het slecht? Dus nu zeg je eigenlijk tegen mij je hebt je laten gebruiken voor de seks een soort van.
Hij zegt: ik door jou of jij door mij?
ik door jou zeg ik waarop hij zegt: misschien wel ik heb er nooit zo over na gedacht want ik zeurde best wel eigenlijk kwam niet echt van jou af.
Sinds dat moment verloor ik hem helemaal. En ben ik helemaal emotioneel op hem uitgeflipt.
Hoe zouden jullie dit opvatten als een man dit tegen je zei? En reageer ik te emotioneel of is het te begrijpen?
Ik vind het gewoon niet eerlijk als je 3/5 keer op een dag seks met mij hebt en dan achteraf doet dat het niet lekker was. En weet ook niet hoe ik dit allemaal moet opvatten. Máár wel dat ik er helemaal vanaf was. Als je het niet lekker vind waarom dan meerdere keren op een dag?
Dus ik zei wat is rage? Toen zei hij “soort van woede/ frustratie.
Toen zei ik tegen hem dat ik dat geen compliment vond. (Merkte dat ik me al meteen emotioneel kut voelde)
Dus ik zei iets verder: “vond je seks met mij kut dan?”
Waarop hij zegt: in begin was het lekker daarna niet eigenlijk mrja vasthouden hé (huilpoppetje)
ik zeg: hoe bedoelde je daarna leg uit?
Waarop hij zei: “daar voelde het geforceerd aan. Vanaf Utrecht woning. Denk eerder zelfs. Maar had een beetje plaat voor me kop.
Dus ik zeg maar hoezo neuk je me dan 5 keer op een dag?
Waarop hij zegt: dat weet ik eigenlijk niet misschien was ik gefixeerd op seks
Dus ik zeg toen bleef je bezig en nu is het slecht? Dus nu zeg je eigenlijk tegen mij je hebt je laten gebruiken voor de seks een soort van.
Hij zegt: ik door jou of jij door mij?
ik door jou zeg ik waarop hij zegt: misschien wel ik heb er nooit zo over na gedacht want ik zeurde best wel eigenlijk kwam niet echt van jou af.
Sinds dat moment verloor ik hem helemaal. En ben ik helemaal emotioneel op hem uitgeflipt.
Hoe zouden jullie dit opvatten als een man dit tegen je zei? En reageer ik te emotioneel of is het te begrijpen?
Ik vind het gewoon niet eerlijk als je 3/5 keer op een dag seks met mij hebt en dan achteraf doet dat het niet lekker was. En weet ook niet hoe ik dit allemaal moet opvatten. Máár wel dat ik er helemaal vanaf was. Als je het niet lekker vind waarom dan meerdere keren op een dag?
donderdag 24 juni 2021 om 20:10
En dan. Dan meent hij wat hij zegt. Dus dat ie seks met jou gebruikte om zich af te reageren, de seks niet fijn vond maar er wel 5 x per dag zijn bezigheden voor onderbrak en nog meer van wat ik lulkoek en jij de waarheid noemt.Desperatewomen schreef: ↑23-06-2021 22:47Ja maar de angst dat hij meent wat hij zegt daar kan ik gewoon mee zitten. Voelt gewoon traumatisch.
Dan nog steeds is het maar zijn mening. En is er nog steeds geen enkele reden om je leven erdoor te laten verzieken. Als je er geen waarde aan hecht, dan heb je een leuker leven.
Je kunt hem ook heel serieus blijven nemen, maar voor wie doe je dat? Niet voor jezelf want het levert je vooral drama op. En verder kan het ook niemand op de wereld ene reet schelen wat meneer vindt.
Dus als je van drama houdt, ga zo door. Als je van jezelf houdt of dat wil leren, kap met dit energielek. Je hebt altijd een keuze. Ik zou alleen al vreselijk afknappen op zijn manier van formuleren. Afschuwelijk, de woorden die hij gebruikt om jou een slecht gevoel over jezelf te geven. En zo zonde dat je zelf niet ziet dat dat zijn doel is.
donderdag 24 juni 2021 om 21:29
Ja, klopt ook. Ja soms ook minder dan 5 x per dag maar even extreem doorgetrokken. Maar het was wel zo dat we niet heel veel afspraken en als we dan afspraken hij meteen bij binnenkomst aan me zat en het niet snel genoeg kon. Hij was ook jaloers op mijn kledingstijl vond hij veel te hoerig. Dus dat triggerde hem ook soms in de frustratie / woede.Marelyse schreef: ↑24-06-2021 20:10En dan. Dan meent hij wat hij zegt. Dus dat ie seks met jou gebruikte om zich af te reageren, de seks niet fijn vond maar er wel 5 x per dag zijn bezigheden voor onderbrak en nog meer van wat ik lulkoek en jij de waarheid noemt.
Dan nog steeds is het maar zijn mening. En is er nog steeds geen enkele reden om je leven erdoor te laten verzieken. Als je er geen waarde aan hecht, dan heb je een leuker leven.
Je kunt hem ook heel serieus blijven nemen, maar voor wie doe je dat? Niet voor jezelf want het levert je vooral drama op. En verder kan het ook niemand op de wereld ene reet schelen wat meneer vindt.
Dus als je van drama houdt, ga zo door. Als je van jezelf houdt of dat wil leren, kap met dit energielek. Je hebt altijd een keuze. Ik zou alleen al vreselijk afknappen op zijn manier van formuleren. Afschuwelijk, de woorden die hij gebruikt om jou een slecht gevoel over jezelf te geven. En zo zonde dat je zelf niet ziet dat dat zijn doel is.
Misschien omdat ik veel moeite deed om leuk te dag te komen voor hem. De seks zelf was wel altijd plat. Niet heel sensueel dus idd meer woede/ frustratie niet echt veel zoenen enz.
Maar ja. Hij voelde toen iig wel veel drang. Ook na of tijdens een ruzie vaker.
Ja, daar twijfel ik dus over of hij dat express zegt om mij een slecht gevoel te geven. Door de medicijnen die hij slikt (anti pscyhotica) is hij emotioneel platter geworden hij claimt ook dat hij geen jaloezie meer voelt. Maar is dat dan te verwijten aan karakter veranderingen door de pscyhose of puur door die medicijnen die je emoties dempen? Zulke dingen begrijp ik niet.
Maar omdat hij dus emotioneel platter geworden is leek het gewoon alsof hij het niet express zei maar puur nu in zijn “visie” van nu over de wereld. Dus “droog” gezegd er was toen naar mijn idee ook geen woede/ of irritatie.
Ja, klopt. Ik moet me inderdaad distantiëren van zijn negatieve meningen. Maar ergens vind ik het enorm leuk als hij wat positiefs te zeggen heeft of iets van me waardeert.
Maar misschien zit dat er niet in. Andersom doe ik vaker positief. En zeg ik wat ik bijv aan hem leuker vindt tegenover een andere man.
donderdag 24 juni 2021 om 22:31
Ik kan je niet redden. Dat zal je zelf moeten doen.
Je hebt het in dit topic over fysiek geweld, hij forceert seks (dat heet verkrachting hè!), hij negeert je, zegt nooit wat aardigs, noemt je hoerig gekleed enzovoort enzovoort. Het komt niet eens een milimeter in de buurt van liefde. Integendeel. Hij laat alleen maar haat zien.
Jammer dat je niet inziet dat je zoveel meer verdient dan een man die je alleen maar narigheid brengt. Ik hoop dat er een moment komt dat je tot de conclusie komt dat deze eikel jouw energie niet langer waard is. Tot die tijd, veel sterkte.
Je hebt het in dit topic over fysiek geweld, hij forceert seks (dat heet verkrachting hè!), hij negeert je, zegt nooit wat aardigs, noemt je hoerig gekleed enzovoort enzovoort. Het komt niet eens een milimeter in de buurt van liefde. Integendeel. Hij laat alleen maar haat zien.
Jammer dat je niet inziet dat je zoveel meer verdient dan een man die je alleen maar narigheid brengt. Ik hoop dat er een moment komt dat je tot de conclusie komt dat deze eikel jouw energie niet langer waard is. Tot die tijd, veel sterkte.
donderdag 24 juni 2021 om 22:41
Lijkt mijn ex wel die kan ook dat soort uitspraken doen.
Hij heeft je mooi te pakken to. Het is de bedoeling waarschijnlijk dat jij je daar vervelend over voelt. Dat jij de hele dag erover na gaat denken en er slecht van slaapt.
Blokkeren en niet meer met deze man bezig zijn.
Hij heeft je mooi te pakken to. Het is de bedoeling waarschijnlijk dat jij je daar vervelend over voelt. Dat jij de hele dag erover na gaat denken en er slecht van slaapt.
Blijf in jezelf geloven !
vrijdag 25 juni 2021 om 06:21
Ja dat is dus het rare ik had best veel geduld voor hem en dacht vaker van “hij heeft een pscyho gehad en slikt zware medicijnen” ik moet hem niet zo serieus nemen als ie me kwetst.Marelyse schreef: ↑24-06-2021 22:31Ik kan je niet redden. Dat zal je zelf moeten doen.
Maar toen dacht ik waarom doe ik nu of hij me voor dit alles zo goed behandelde? Want dat is helemaal niet het geval geweest. Alsof ik ben vergeten wat hij me allemaal heeft aangedaan dus omdat ik hem onbewust zielig vind ben ik in chock als er weer gedrag vroeger omhoog komt. Terwijl een ziektebeeld natuurlijk niet een mens veranderd. En soms denk ik we dat hij nu een ander persoon is omdat hij zegt dat zijn visie veranderd is enz. Maar uit sommige dingen vind ik hem dat dan helemaal niet een anders persoon. Misschien laat die anti pscyhotica hem dat denken.
Ja klopt. Hoop op een dag ik alleen nog positivitieve mensen om mij heen wil <3
vrijdag 25 juni 2021 om 06:22
Nou dat is ook klote jij dat zelfde meegemaakt hebt. De reden dat ik het geloofde was omdat hij het dus tussen neus en lippen door zei en we hadden geen ruzie het was gewoon een nuchter gesprek.05-2019 schreef: ↑24-06-2021 22:41Lijkt mijn ex wel die kan ook dat soort uitspraken doen.
Maar inderdaad. Huilend naar bed, huilend wakker. En hele dag extreem depri.
vrijdag 25 juni 2021 om 06:24
Naja ik vond hem ook aantrekkelijk in die tijd en naar mijn idee hadden we wel een hoge aantrekkingskracht naar elkaar waardoor ik persoonlijk de slecht niet slecht vond. Maar bepaalde dingen konden we beter. Maar ik als vrouw vind aantrekkingskracht het halve werkt. Dat hij sexueel de grens met mij over ging. Daar had ik het mentaal moeilijk mee. Want ene kant kickte ik op hem als persoon andere kant sloopte het me volledig.Esmeralda9 schreef: ↑24-06-2021 23:30Dus een joch kan met een klein beetje moeite, een vrouw overhalen om 5 x per dag (eigen woorden) te neuken.
Hoe moet ik dit opvatten is jouw vraag dan
Dit is geen hogere wiskunde denk?
vrijdag 25 juni 2021 om 06:30
Hij had me deze avond een bericht gestuurd. Ik reageerde al botter en korteraf dan normaal.
En heb uiteindelijk het ini mini gesprekje afgekapt en gezegd. Fijne avond. En dat ie maar een dagboek moest kopen. ( al kunnen jullie dat ook tegen mij zeggen haha) Toen zei hij : “lol. niet zo doen johhh beetje aardig zijn” ik vervolgens alweer. Fijne avond. Toen stuurde hij een kusje was het gesprek klaar.
Altijd als ik heel emotioneel op iets gereageerd heb dan negeert hij mijn lappe aan tekst volledig. Hij opent ze en reageert 1 of 2 dagen nergens meer op. Om vervolgens als ik denk van ach rot dan maar op 3 dagen later een random droog gesprek te starten alsof er niets gebeurd is? Zonder excuses aan te bieden? Wat ik ook super vreemd vind. Hij begint dan gewoon een nieuw gesprek.
En heb uiteindelijk het ini mini gesprekje afgekapt en gezegd. Fijne avond. En dat ie maar een dagboek moest kopen. ( al kunnen jullie dat ook tegen mij zeggen haha) Toen zei hij : “lol. niet zo doen johhh beetje aardig zijn” ik vervolgens alweer. Fijne avond. Toen stuurde hij een kusje was het gesprek klaar.
Altijd als ik heel emotioneel op iets gereageerd heb dan negeert hij mijn lappe aan tekst volledig. Hij opent ze en reageert 1 of 2 dagen nergens meer op. Om vervolgens als ik denk van ach rot dan maar op 3 dagen later een random droog gesprek te starten alsof er niets gebeurd is? Zonder excuses aan te bieden? Wat ik ook super vreemd vind. Hij begint dan gewoon een nieuw gesprek.
vrijdag 25 juni 2021 om 07:01
Hahaha en dat betekentviva-amber schreef: ↑25-06-2021 06:52TO je bent een zuignap met dubbele kracht. [img][https://www.usu.edu/today/images/storie ... ng.jpg/img]
vrijdag 25 juni 2021 om 07:16
Nou, echt ja. Wat een zieke giftige relatie to.Marelyse schreef: ↑24-06-2021 22:31Ik kan je niet redden. Dat zal je zelf moeten doen.
Blokkeer hem overal en zoek alsjeblieft hulp via je huisarts. Ga in therapie, zodat je hopelijk in gaat zien dat geweld en verkrachting niets met liefde te maken hebben. En dat je beter verdient.
vrijdag 25 juni 2021 om 07:24
vrijdag 25 juni 2021 om 07:49
viva-amber schreef: ↑25-06-2021 07:24Het zijn twee mensen die zich giftig gedragen. Niet alleen dat vriendje, to is zelf ook een zuiger.
Bah, wat een domme kutopmerking weer.
vrijdag 25 juni 2021 om 08:05
TO, is blijft maar achter die man aanlopen en om aandacht bedelen (het is haar ex en ze wonen niet samen) tot het niveau van je vond de seks toch wel lekker...beetje raar slachtoffer van huiselijk geweld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 25 juni 2021 om 09:00
viva-amber schreef: ↑25-06-2021 08:05TO, is blijft maar achter die man aanlopen en om aandacht bedelen (het is haar ex en ze wonen niet samen) tot het niveau van je vond de seks toch wel lekker...beetje raar slachtoffer van huiselijk geweld?
Jij hebt duidelijk niet voldoende empathisch vermogen om te begrijpen hoe iemand in zo'n patroon terecht komt, waarbij geweld verward wordt met liefde, en wat zo iemand zichzelf vertelt om goed te praten wat de ander doet.
Dat geeft niks, maar hou dan gewoon je mond. Victimblamen is misselijk.
vrijdag 25 juni 2021 om 09:20
Hij weet dat jij altijd beschikbaar bent als hij aandacht wil. Dus hij appt je wanneer het hem uitkomt en als je even kortof reageert zuigt hij net zo lang door tot je hem wel aandacht geeft. Maar andersom ga jij nooit aandacht van hem krijgen.Desperatewomen schreef: ↑25-06-2021 06:30Hij had me deze avond een bericht gestuurd. Ik reageerde al botter en korteraf dan normaal.
Dat vrouwen zich dit laten aandoen, ik kan er niet bij. Blijven smeken om aandacht van een man die je verkracht en mentaal mishandelt. Je hebt in elk geval wel inzicht in het ongezonde patroon, wellicht maakt dat je op een dag sterk genoeg.
Misschien helpt het om te bedenken hoe je over een aantal jaar terug wil kijken op deze periode in je leven? Wil je dan terugkijken op een periode waarin je mooie jaren liet verpesten en je liet misbruiken en mishandelen door een of andere klootviool? Of wil je terugkijken op een tijd waarin je in je eentje of met een wel leuke en lieve man (ze bestaan! Echt waar! ) gelukkig was?
vrijdag 25 juni 2021 om 16:34
Het ligt vaak echt wel wat genuanceerder dan dader-slachtoffer bij relationeel geweld. Door meteen 'victimblamen' te roepen maak je dat onbespreekbaar.Rondstruiner schreef: ↑25-06-2021 09:00Jij hebt duidelijk niet voldoende empathisch vermogen om te begrijpen hoe iemand in zo'n patroon terecht komt, waarbij geweld verward wordt met liefde, en wat zo iemand zichzelf vertelt om goed te praten wat de ander doet.
Dat geeft niks, maar hou dan gewoon je mond. Victimblamen is misselijk.
Los daarvan is het in dit topic niet direct van toepassing.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 25 juni 2021 om 20:22
Echt waar to zoals ik al zei kon het mijn ex zijn.Desperatewomen schreef: ↑25-06-2021 06:30Hij had me deze avond een bericht gestuurd. Ik reageerde al botter en korteraf dan normaal.
Hij speelt met je en jij laat je bespelen.
Hij pakt je op jouw emoties en weet precies hoe hij het spelletje met jouw moet spelen.
Op deze manier blijf je aan hem gebonden en hij weet dat. Het is niet eens dat hij je terug zou willen maar hij geniet er alleen al van om jou op de kast te jagen. Hij weet dat jij piekert en wat jij wel of niet leuk vind.
Om uit zijn Web te komen zal je echt los van hem moeten komen.
Dat ga je dus niet doen als je blijft reageren. Hij geeft jou nog steeds in zijn macht.
Wat is de reden dat je met deze man contact wilt blijven houden?
Blijf in jezelf geloven !
zaterdag 26 juni 2021 om 07:58
Ja ene kant zie ik dat in andere kant niet. Het is een tweestrijd. Op sommige dagen wil ik beter en sommige dagen kan ik het niet. Maar ja. Ik verdien wel beter. Denk ik.Rondstruiner schreef: ↑25-06-2021 07:16Nou, echt ja. Wat een zieke giftige relatie to.
Blokkeer hem overal en zoek alsjeblieft hulp via je huisarts. Ga in therapie, zodat je hopelijk in gaat zien dat geweld en verkrachting niets met liefde te maken hebben. En dat je beter verdient.
zaterdag 26 juni 2021 om 08:02
Hij zoekt door zijn huidige toestand vaker contact op dan wanneer zou doen als zijn leven op orde was.Athena1905 schreef: ↑25-06-2021 07:24Dus jij beledigt je, kwetst je, heeft gewelddadige seks met je. En jij denkt dat hij om jou geeft? Hij gebruikt je. En jij laat je gebruiken. Hij heeft geen respect voor je en gaat dat ook niet krijgen.
Ik weet het niet ik “vergeet” de slechte dingen van mensen snel weer in de zin dat ik niet heel snel iets als ernstig zie terwijl het dat wel is. Misschien gebrek aan vreugde en levenslust in mijn eigen leven. Maar snap je punt.
zaterdag 26 juni 2021 om 08:26
Het is niet dat ik achter hem aanloop want we hebben zelfs 2,5 jaar geen (0,0) contact gehad. Zo emotioneel klaar was ik ermee en hij denk ik ook wel. Van 2016 tot 2019 is er geen contact geweest ergens in maart 2019 begon het contact weer dat terwijl hij in 2017 december een bericht naar me stuurde via mail. Maar dat was zo’n raar bericht dat ik het genegeerd hebt want leek ook niet om mij te gaan. Iig in maart 2019 heeft hij contact gezocht via Skype die bij mij altijd “online” staat.viva-amber schreef: ↑25-06-2021 08:05TO, is blijft maar achter die man aanlopen en om aandacht bedelen (het is haar ex en ze wonen niet samen) tot het niveau van je vond de seks toch wel lekker...beetje raar slachtoffer van huiselijk geweld?
De reden dat ie contact zocht is wel duidelijk. Hij had een pscyhose gehad. En was aan lager wal geraakt en zit/zat dus in een kliniek en zocht waarschijnlijk naar contacten van vroeger want had niet veel meer over. Ik ben in die jaren ook niet vooruit gegaan want had ook persoonlijke issues. + mijn zwak voor hem bleef in die jaren.
Dus dan heb je 2 mensen, met een ontevreden leven die elkaar kennen van vroeger en issues hebben en dan op gegeven moment ga je elkaar weer op zoeken. Anderszijds weet ik wel dat als ik een pscyhose had gehad en in kliniek zat en vertelde dat ik stemmen hoorde hij me waarschijnlijk heel hard uit zou lachen als zijn eigen leven nog “ok” was “sorry geen tijd hiervoor” hij zou me iig niet het geduld terug geven.
Sinds Maart 2019 hebben we dus enkel online contact dit was in begin heel consistent want hij was platgespoten door de medicijnen dus hij belde me bijna elke dag en dan spraken we gezellig. Was een soort rebound voor hem. Maar naarmate dat hij zich weer meer ontwikkelde naar de “oude” ik kregen we weer botsingen en hadden we ook weer paar maanden geen contact. Het feit blijft dat hij wil afspreken. (Dit nu niet meer per se direct zegt omdat tegen dove mans oren is want al 42242 x geprobeerd).
Dit is dus de angst en onzekerheid in mij die ik mijn hele leven al heb. En de angst is iets heel nadeligs maar soms iets voordeligs omdat ik hier dus hem soort van uit mijn directe leven houd waardoor hij me niet nog meer pijn te doen. Ik ben gewoon te fragiel voor hem vind ik in mijn hoofd daarom wil ik niet afspreken. Bang dat hij me lelijker vindt geworden of na de seks afstoot. Bang op taferelen van vroeger.
Dus dat is beetje het verhaal die hieraan vast hangt de reden dat hij zelf vaker contact zoekt is de reden dat ik een obsessie voor hem heb denk ik. Ik accepteer hem (voor zover mijn angsten toelaten) zoals hij is. En daarom ziet ie mij als een soort prooi voor zijn ego. En soms laat ie merken dat ik dat alleen maar ben (indirect) en soms lijkt het weer persoonlijker.
Dus ja. Het is voor mijzelf emotioneel ingewikkeld. Omdat ik ook nooit veel sociale contacten gehad heb. Ik ben een isoleer type dus hij wordt dan al snel de grootste prikkel.
zaterdag 26 juni 2021 om 08:28
Toevallig net gereageerd waarin het beetje omschreven staat. Maar nee nooit geweest. Altijd extreem onzeker en angstig geweest (leegte) en als ik iemand dan binnen laat ik mijn leven wordt het al snel een ongezonde obsessie.