hoe moet je het brengen?

27-07-2009 00:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vorig jaar Maart heb ik een enorm leuke kerel ontmoet.

Ik had mijn relatie net uit, en wilde de eerste periode niet zoveel van hem weten. Maar uiteindelijk wel met hem afgesproken en het ging super met alles..

Hoe meer ik toe gaf en liet merken hoe dol ik op hem was, vond hij het toch spannend en wilde weer vriendschapperlijker afspreken.

En dat doen we nu alweer 3 kwart jaar, we zien elkaar elke maand zo`n 2 keer.

hij wou het even op het beloop laten maargoed als we bij elkaar zijn , zijn we wel gewoon een stel.

hij heeft 2 prachtkinderen,Ik weet dat het contact met zijn ex helaas niet erg goed is.

Ik wil toch aan hem vragen of er nog toekomst inzit, aangezien ik ook ouder word en geen energy in een man wil steken die toch nooit een relatie zou willen. Het is ook niet dat ik op hem wacht maar ik merk gewoon dat ik meer wil zijn ...

Alleen nu weet ik niet goed hoe ik het onderwerp moet aankaarten , Ik wil namelijk best een relatie kalm beginnen want ik ga hem heus niks afnemen.. alleen ik wil duidelijkheid voor mijzelf.

alleen mannen vinden het volgens mij vaak toch lastig over gevoelens te praten dus ik wil het beetje luchtig en rustig overbrengen..

we kunnen samen erg goed praten maar het laatste halfjaar is het wat oppervlakkiger en hebben we gewoon veel gezelligheid als we afspreken,

iemand tips ?

dankjewel alvast.

liefs,
Ik begrijp het niet. Jij wil meer dan wat er nu is? En waarom heb je dit in die driekwart jaar nog niet besproken?
Niet te moeilijk maken. Eerstvolgende keer dat je em ziet zeg je: 'Even over ons... (vul de rust maar in).
Je moet altijd uitgaan van jezelf en wat jij witl; nou, dat heb je duidelijk voor jezelf. Jij wilt een serieuze relatie en geen tijd verspillen.

DAT is precies wat je moet zeggen. De reden dat je het niet durft is omdat je bang bent om een blauwtje te lopen maar ben je het jezelf niet verplicht om duidelijkheid te scheppen?

Niet omheen draaien, dat zou hij ook niet doen als hij niets meer zou willen.

Daarmee bewijs je ook dat je om jezelf geeft en juist DAT vinden mannen nou interessant.

En zeg nou eerlijk; als hij niet wilt dan verlies je iets wat je toch niet wilt hebben?
gewoon duidelijk zijn... geen subtiel gedoe. Vragen waar het op staat en of het binnen afzienbare periode een relatie wordt.

(vooral niet kán worden, dan geef je hem nog meer ruimte)
Laat hem je openingspost lezen.

Inderdaad ik denk dat je jouw gevoel voor hem rustig moet kunnen bespreken. Niet er om heen draaien. Gewoon zeggen wat jij ervan verwacht en vragen of hij er net zo over denkt.
Nou na het commentaar van caro is enig andere aanvulling overbodig:-)
Er springen twee zaken in het oog voor mij als ik je tekst zo lees.

Ten eerste zeg je dat jullie 'wel gewoon een stel zijn' als jullie elkaar zien. Is dat een sociaal wenselijke manier om te zeggen dat jullie dan sex hebben?

Ten tweede geef je aan dat jullie contact in het laatste halfjaar een stuk oppervlakkiger is geworden.

Nou ben ik een groot voorstander van sex voor de leuk, maar wel alleen als beide partijen er zo in staan. Als ik jouw woorden lees bekruipt mij het gevoel dat je je weleens ernstig kunt hebben vergist in de intenties van deze meneer...
quote:badmeester schreef op 27 juli 2009 @ 11:33:

Nou na het commentaar van caro is enig andere aanvulling overbodig:-)Nou, gelukkig is het een forum en geen zwembad, anders kreeg ik nog op mijn flikker
Ik zou gewoon eens vragen wij híj er van vindt? In de trant van: "Hoe vind jij het gaan met ons? Hoe zie jij de toekomst?"

Jij weet immers wat jij wilt.'t Is de vraag wat hij wil.

Als hij het zo allemaal prima vindt, dan ben je snel uitgeluld.

Ik vind het altijd zo vreemd, dat 'doel: relatie'-gedoe. Wat is jouw definitie van een relatie eigenlijk? Kinderen? Trouwen? Samenwonen?

Als iemand tegen mij, een vrouw, zou zeggen "ik wil binnen die en die periode een relatie met jou', dan zou ik er behoorlijk kriegel van worden.
nee joh, wie kan ik nu op zijn flikker geven?

overigens moet ik helaas toegeven dat je post iets toevoegt:-)
quote:badmeester schreef op 27 juli 2009 @ 11:50:

nee joh, wie kan ik nu op zijn flikker geven?

Tja euh... jij bent de badmeester...

quote:overigens moet ik helaas toegeven dat je post iets toevoegt:-)
quote:Melpomene schreef op 27 juli 2009 @ 11:41:

Ik vind het altijd zo vreemd, dat 'doel: relatie'-gedoe. Wat is jouw definitie van een relatie eigenlijk? Kinderen? Trouwen? Samenwonen?

Als iemand tegen mij, een vrouw, zou zeggen "ik wil binnen die en die periode een relatie met jou', dan zou ik er behoorlijk kriegel van worden.Dat heb ik nou ook. En daarom vind ik het dus ook moeilijk om tegen hém te zeggen wat ik wil. Want wat verwacht ik van een relatie? En ik zou ook kriegel worden als iemand tegen mij zegt: 'Ik wil dat het serieus wordt'. Sorry, moet ook ff mijn hart luchten...

Daarentegen vind ik dat als TO weet wat ze wil, en ook wil weten wat HIJ wil, dat gewoon bespreekbaar moet maken. Ja ja altijd makkelijk praten als het om een ander gaat...
Gewoon open en eerlijk vertellen dat je gek op hem bent en door wil, dat zal die zeker snappen, of hard wegrennen
ik wist niet dat mijn nickname me dat soort volmachten gaf, leuk:-)
maar als je niet praat over hoe serieus het is of zal worden, blijf je in de cirkel zitten van: elkaar zien, maar geen relatie hebben. Dan blijft alles zo vaag. Het is wél of niet wat.
Heel veel vrouwen zijn bezig iemand in een keurslijf te persen: ik wil een RELATIE, of ik wil een kind, en daar moet dan een man bij gaan passen...

Ik weet ook wel dat er voor velen een biologische klok gaat tikken e.d., maar het blijft me verbazen. Het heeft veel te maken met onzekerheid naar mijn idee. Zorg eerst dat je zelf stevig in je schoenen staat, dan heb je niemand anders meer nodig.

Ik keer het zelf liever om: ik heb een man ontmoet, en dan kijk ik wat ik met hém wil.
quote:sweetcandy schreef op 27 juli 2009 @ 12:58:

maar als je niet praat over hoe serieus het is of zal worden, blijf je in de cirkel zitten van: elkaar zien, maar geen relatie hebben. Dan blijft alles zo vaag. Het is wél of niet wat.

Ja, wat IS het dan? Wat is serieus? Wat is een relatie?

Voor de een is het een LAT-relatie, voor de ander een officieel huwelijk. Noem maar wat.
quote:Melpomene schreef op 27 juli 2009 @ 16:06:

Heel veel vrouwen zijn bezig iemand in een keurslijf te persen: ik wil een RELATIE, of ik wil een kind, en daar moet dan een man bij gaan passen...

Ik weet ook wel dat er voor velen een biologische klok gaat tikken e.d., maar het blijft me verbazen. Het heeft veel te maken met onzekerheid naar mijn idee. Zorg eerst dat je zelf stevig in je schoenen staat, dan heb je niemand anders meer nodig.

Ik keer het zelf liever om: ik heb een man ontmoet, en dan kijk ik wat ik met hém wil.

Nou ik wil niemand in een keurslijf persen, en heb liever ook niet dat iemand dat bij mij doet. :-)

Ik ben niet onzeker, sta stevig in mijn schoenen, heb een leuk leven, was niet op zoek, en ben verliefd geworden. Mag echt wel zeggen dat een relatie voor mij een aanvulling zou zijn, ben ook gelukkig zonder.

Heb nu dus een man ontmoet, maar het is niet zo heel makkelijk om te bedenken wat ik met hem wil. Zoals hierboven al gezegd is, wat is een relatie dan precies? Niet iedereen verwacht daarvan hetzelfde hoor...
Zeker verwacht niet iedereen hetzelfde. Maar als je het niet weet, kun je er toch over praten?

Reageerde eigenlijk meer op Sweetcandy: als je er niet over praat, weet je niet of het serieus gaat worden, dan blijf je elkaar zien, zonder dat je een relatie hebt. Dat verbaast me.

Beetje kleuterschool: dan gaf je elkaar een brief, of je met iemand wou 'gaan', en daarna was je een setje en liep je trots met elkaar rond. Zo lang als het duurden, dan.
Nee helemaal niet, maar je wilt toch op een gegeven moment wel weten of iemand het bij daten wil laten of ook open staat voor het huisje boompje beestje. Kan me voorstellen dat sommige vrouwen niet 4 jaar willen daten zonder dat er iets duidelijk is over de toekomst.
Maar wat nou als je zélf ook niet echt weet wat je wil? Je kan moeilijk verwachten dat een man zegt wat ie wil, terwijl je het zelf niet weet. Dingen benoemen maakt het ook écht.

Kleuterschool was easy, verkering was verkering, veel meer smaken had je destijds niet.

@ sweetcandy: Inderdaad, een intentie uitspreken kan wel. Maar de invulling ervan moet je toch gaandeweg bepalen?
quote:sweetcandy schreef op 27 juli 2009 @ 16:28:

Nee helemaal niet, maar je wilt toch op een gegeven moment wel weten of iemand het bij daten wil laten of ook open staat voor het huisje boompje beestje. Kan me voorstellen dat sommige vrouwen niet 4 jaar willen daten zonder dat er iets duidelijk is over de toekomst.

Daarbij ga je er dan al van uit, dat die vier jaar eigenlijk niets voorstellen als 'ze nergens toe leiden'.

Ik heb zelf bijvoorbeeld geen kinderen. Heb dat altijd af laten hangen van wat er op mijn pad zou komen. Ben ook best lang vrijgezel gebleven, maar ik heb in die tijd wel veel waardevolle relaties gehad. Uiteindelijk werd mijn pad gekruist door een avontuurlijke, heerlijke man, met een vrij beroep, die best vaak weg is. Dat vind ik prettig. We hebben eigenlijk een soort LAT-relatie door zijn werk. Heerlijk huwelijk, gelukkig. Voor mij prima. Kinderen zijn er nooit gekomen, wij hadden beiden bij elkaar die behoefte niet.

Maar ik sluit niet uit, dat ik misschien wel kinderen had gehad als ik een andere man was tegengekomen.Misschien had iemand anders die behoefte bij mij wél gewekt. Dan was mijn leven een andere kant uitgegaan en was ik misschien op een geheel andere manier ook heel gelukkig geweest.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: FIXEER je niet op doelen. Niet in relaties, niet in het leven.
quote:jamilla schreef op 27 juli 2009 @ 00:10:

Hallo,

Vorig jaar Maart heb ik een enorm leuke kerel ontmoet.

Ik had mijn relatie net uit, en wilde de eerste periode niet zoveel van hem weten. Maar uiteindelijk wel met hem afgesproken en het ging super met alles..

Hoe meer ik toe gaf en liet merken hoe dol ik op hem was, vond hij het toch spannend en wilde weer vriendschapperlijker afspreken.

En dat doen we nu alweer 3 kwart jaar, we zien elkaar elke maand zo`n 2 keer.

hij wou het even op het beloop laten maargoed als we bij elkaar zijn , zijn we wel gewoon een stel.

hij heeft 2 prachtkinderen,Ik weet dat het contact met zijn ex helaas niet erg goed is.

Ik wil toch aan hem vragen of er nog toekomst inzit, aangezien ik ook ouder word en geen energy in een man wil steken die toch nooit een relatie zou willen. Het is ook niet dat ik op hem wacht maar ik merk gewoon dat ik meer wil zijn ...

Alleen nu weet ik niet goed hoe ik het onderwerp moet aankaarten , Ik wil namelijk best een relatie kalm beginnen want ik ga hem heus niks afnemen.. alleen ik wil duidelijkheid voor mijzelf.

alleen mannen vinden het volgens mij vaak toch lastig over gevoelens te praten dus ik wil het beetje luchtig en rustig overbrengen..

we kunnen samen erg goed praten maar het laatste halfjaar is het wat oppervlakkiger en hebben we gewoon veel gezelligheid als we afspreken,

iemand tips ?

dankjewel alvast.

liefs,Ten eerste: in een topic van jou uit 2006 zei je dat je zestien was. Dus nu zou je 18 of 19 moeten zijn. Vind ik in ieder geval niet zo heel oud

Ten tweede: als je je bij deze man niet genoeg op je gemak voelt, om over deze dingen te praten, kap het dan af. Jij durft niet je gevoelens en wensen ten opzichte van hem te uiten. Dan is het per definitie geen relatie-materiaal in mijn ogen. Jammer maar helaas. Kap het af. Het heeft geen toekomst.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven