Hoe om te gaan met...

29-05-2018 15:59 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Zo'n forum is compleet nieuw voor mij en mijn laatste "redding/hulp", aangezien ik verder op internet niks kan vinden wat mij kan helpen.

Sinds een maand of 4 heb ik een relatie met mijn collega waar ik al 4 jaar lang mee samenwerk. Zijn relatie met zijn ex liep niet meer soepel en wij trokken steeds meer naar elkaar toe. Tijdens het naderende einde van zijn relatie zij er een aantal dingen gebeurd tussen ons en heeft hij besloten te breken met haar en met mij verder te gaan.

Ik ben echt ANTI drugs.. Dat een ander blowt en gebruikt vind ik helemaal prima en moet diegene zelf weten. Maar nu het gaat om mijn vriend, is dat toch wel anders. In de tijd dat we nog gewoon collega's waren en hij dus nog een andere relatie had, blowde hij regelmatig en uiteraard vond ik dat prima: we waren immers niks meer dan collega's.
Ik had van mezelf verwacht dat ik er gewoon oké mee zou zijn dat hij af en toe blowde, maar het blijkt helaas toch anders..
Hij blowt trouwens ook niet veel meer, maximaal 3x in de week (mocht dat voorkomen), omdat hij ook weet hoe ik erover denk. "Vroeger" deed hij het veel meer/vaker.

Het punt nu:
Ik weet gewoon niet hoe ik moet omgaan met zijn blowen...
Ik word er onwijs onzeker van. Ik krijg letterlijk pijn in mijn buik en in mijn hart wanneer hij blowt (of ik daar nou wel of niet bij ben). Ik weet wel dat het op den duur een keer ophoudt, omdat we een toekomst samen zien (samenwonen, trouwen, kindje etc.). Maar ja, tot die tijd moet ik er wel mee dealen, want stoppen zal hij voorlopig niet.

Ik houd onwijs veel van mijn vriend en zou het mezelf niet vergeven als het tussen ons stuk gaat om deze reden.

Ik hoop dat er antwoorden komen die mij kunnen helpen met mijn struggle..
anoniem_370349 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 16:11
1.00% gewijzigd
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat hij wel stopt als jullie gaan samenwonen, trouwen of een kindje krijgen, daar lees ik hier iets te vaak het tegengestelde over. Waarom denk jij dat hij dan wel stopt?
Het zou mijn partner niet zijn, ik vind blowen (drie keer in de week!) echt een verschrikking. Zo onvolwassen.
als je in een relatie tegen iets aanloopt bij de ander, waar je het niet mee eens bent, heb je 2 keuzes:
put up or shut up, buigen of barsten zeg maar
Of je zeikt er niet meer over, of je gaat bij hem weg
Waarom zou jij je het jezelf niet vergeven? Jij blowt toch niet? Waarom moet jij ermee dealen? Het is aan hem op dat op te lossen, voor jou is het een brug te ver.
hoe oud is hij? Ik vind 3 x per week al erg veel voor iemand die al werkt.
Waarom ga je in godsnaam een relatie met hem aan terwijl je zijn gedrag niet kan tolereren? Ik vind dat je je enorm aanstelt. Je wist immers waar je aan begon, en nu je ziet dat hij niet a la minute stopt met drie keer per week blowen ga je opeens miepen.

Tja.
Gewoon. Niet mee omgaan.
Ik denk er anders over.
Of dacht je: zijn relatie loopt niet lekker en daarom blowt hij. Maar als ík met hem ben zal hij vast stoppen want dan heeft ie het niet meer nodig?
Maak je jezelf ook wijs dat hij vást niet vreemdgaat bij jou, dat het vast was omdat het niet lekker liep met zijn ex?
3x per week en hij deed het nog veel vaker? Wat is dit voor verslaafde joh?

Maar waarom word jij onzeker van zijn blowen?
Ben je tegen het blowen, of tegen zijn gedrag als hij geblowd heeft?

Heb ook een vriendje gehad dat veel blowde, maar hij gedroeg zich daarna niet anders, hing niet laveloos op de bank, etc
Ik had er dus geen last van en wat hij dan doet moet hij zelf weten.

Hij is een volwassen vent dus je kunt hem niets verbieden. Je kunt enkel aan hem vragen of hij wil stoppen en wil hij dat niet, dan moet jij kiezen of je blijft of niet.

Wat ik wel merk in mijn omgeving is dat de enige mensen die (vast) blowen behoorlijke, eh, losers zijn. Aardige, leuke mensen. Prima om erbij te hebben op een feestje, maar desalniettemin losers. Houden geen relatie in stand, verwaarlozen hun woning, gaan van baan naar baan omdat ze steeds ontslagen worden, of doen niet eens de moeite om te werken.
Er zullen vast ook goed functionerende blowers zijn, maar ik ken ze niet.

Kijk dus kritisch naar jezelf en je vriend. Wat voor type is hij (de loser, of de wat zeldzamere goed functionerende) en kun je hier een toekomst mee zien?
Niet.
Iemand kan je niet veranderen. Take it or leave it. Meer smaken zijn er niet. En dat je het nu ineens niet meer kan verdragen en pijn in je buik en hart krijgt? Vind ik erg overdreven.
Daar doe je toch echt wat in bij jezelf, ga dat gedrag eens onder de loep nemen. Wat maakt dat je dit zo zwaar op neemt ineens?
Het komt op mij wat manipulatief over dat je zo ver gaat om lichamelijke klachten te ontwikkelen omdat jij het psychisch ineens niet kan bolwerken dat je vriend blowt.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 16:23
0.10% gewijzigd
Hij blowt zich dus wél helemaal suf met die drie keer per week. Wat voor een kansloze baan heeft hij dat hij dit kan maken?
En dit gedrag houdt eens op? Ik zou er maar niet vanuit gaan.
Je weet nu wat voor een vent het is. Minder leuk dan je had gedacht dus. Waarom zou je doorgaan met deze junk?
Dit moet toch niet de vader van je kinderen worden?
Waarom hebben zoveel mensen toch problemen met blowen? Zou je ook zo reageren als hij drie keer per week twee biertjes nam? En natuurlijk kun je gewoon werken als je de avond ervoor een joint hebt gerookt, je blijft geen dagen stoned van een joint hoor. Waar gaat het over zeg, drie keer blowen per week. Aangezien hij ruime ervaring heeft wordt hij niet eens knetterstoned, familie van mijn man doet het al jaren, merk je vrijwel niks van.
Creativity is intelligence having fun
sinnombre schreef:
29-05-2018 16:22
Hij blowt zich dus wél helemaal suf met die drie keer per week. Wat voor een kansloze baan heeft hij dat hij dit kan maken?
En dit gedrag houdt eens op? Ik zou er maar niet vanuit gaan.
Je weet nu wat voor een vent het is. Minder leuk dan je had gedacht dus. Waarom zou je doorgaan met deze junk?
Dit moet toch niet de vader van je kinderen worden?
Hou toch op. Het is een blowtje, geen herione.

Hele volksstammen drinken een fles wijn leeg na hun werk, maar iemand die een blowtje rookt om te ontspannen is meteen een junk die eigenlijk niet zou kunnen functioneren in de maatschappij?
Ik ben jaren geleden gestopt, na jaren dagelijks geblowd te hebben, het stoppen werd voor mij eigenlijk erg gemakkelijk gemaakt doordat degene waarop in waanzinnig verliefd werd geen wietrokende vent wilde. Inmiddels al lang weer uit elkaar, maar ik ben nog steeds blij dat ik er mee opgehouden ben.
Castor1975 schreef:
29-05-2018 16:31
Ik ben jaren geleden gestopt, na jaren dagelijks geblowd te hebben, het stoppen werd voor mij eigenlijk erg gemakkelijk gemaakt doordat degene waarop in waanzinnig verliefd werd geen wietrokende vent wilde. Inmiddels al lang weer uit elkaar, maar ik ben nog steeds blij dat ik er mee opgehouden ben.
Ga je nu als geheelonthouder door het leven?
julius schreef:
29-05-2018 16:30
Hou toch op. Het is een blowtje, geen herione.

Hele volksstammen drinken een fles wijn leeg na hun werk, maar iemand die een blowtje rookt om te ontspannen is meteen een junk die eigenlijk niet zou kunnen functioneren in de maatschappij?
Er zullen vast wel mensen zijn die het kunnen, maar ik ken ze niet en aan de reacties te zien ben ik echt niet de enige.
Heb een handjevol mensen die blowen in familie en kennissen kring en geen daarvan heeft enig doel in zijn leven of is bereid ergens voor te werken. Helemaal prima als dat is wat je gelukkig maakt, maar in een relatie is dat gewoon heel lastig.
HaPu schreef:
29-05-2018 16:40
Er zullen vast wel mensen zijn die het kunnen, maar ik ken ze niet en aan de reacties te zien ben ik echt niet de enige.
Heb een handjevol mensen die blowen in familie en kennissen kring en geen daarvan heeft enig doel in zijn leven of is bereid ergens voor te werken. Helemaal prima als dat is wat je gelukkig maakt, maar in een relatie is dat gewoon heel lastig.
Als het eerste wat je doet als je wakker wordt, een blowtje roken is, ja, dan wordt het een lastig verhaal. Dat geldt voor alle genotsmiddelen.

Maar drie keer per week, na je werk, als anderen een wijntje nemen?
HaPu schreef:
29-05-2018 16:40
Dan ga je vast met een slag volk om die dat niet kan en niet bepaald doelgericht zijn.
Ik ken alleen maar mensen die af en toe een blowtje doen, universitair opgeleid, goede baan en veel doelen in het leven. Jouw beeld is dus erg beperkt en vind niet dat je dat in z'n algemeenheid zo neer kan zetten.
Kirby schreef:
Waarom hebben zoveel mensen toch problemen met blowen? Zou je ook zo reageren als hij drie keer per week twee biertjes nam? En natuurlijk kun je gewoon werken als je de avond ervoor een joint hebt gerookt, je blijft geen dagen stoned van een joint hoor. Waar gaat het over zeg, drie keer blowen per week. Aangezien hij ruime ervaring heeft wordt hij niet eens knetterstoned, familie van mijn man doet het al jaren, merk je vrijwel niks van.

+1
Kirby schreef:
+1
Heb je het al met hem besproken?
Wie wat wil die moet wat.
ywtje schreef:
29-05-2018 17:00
Dan ga je vast met een slag volk om die dat niet kan en niet bepaald doelgericht zijn.
Ik ken alleen maar mensen die af en toe een blowtje doen, universitair opgeleid, goede baan en veel doelen in het leven. Jouw beeld is dus erg beperkt en vind niet dat je dat in z'n algemeenheid zo neer kan zetten.
Ik schrijf vanuit mijn eigen referentiekader en benoem dit ook. Nergens zeg ik dat ik weet hoe het met alle blowers zit, maar MIJN ervaring is dat het moeilijk is een relatie te onderhouden en dat ze daar kritisch naar moet kijken.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die maar soms blowen ter ontspanning, maar vriend van to heeft veel meer geblowd en daarnaast is een joint echt niet te vergelijken met een glas wijn. Het beeld heerst nog steeds dat wiet niet verslavend is, maar dat is al jaren niet meer waar.
nessemeisje schreef:
29-05-2018 16:04
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat hij wel stopt als jullie gaan samenwonen, trouwen of een kindje krijgen, daar lees ik hier iets te vaak het tegengestelde over. Waarom denk jij dat hij dan wel stopt?
Het zou mijn partner niet zijn, ik vind blowen (drie keer in de week!) echt een verschrikking. Zo onvolwassen.

+1

Verwachten dat hij wel verandert zodra jullie een gezin starten is hét recept voor een scheiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven