Hoe om te gaan met...
dinsdag 29 mei 2018 om 15:59
Hi allemaal,
Zo'n forum is compleet nieuw voor mij en mijn laatste "redding/hulp", aangezien ik verder op internet niks kan vinden wat mij kan helpen.
Sinds een maand of 4 heb ik een relatie met mijn collega waar ik al 4 jaar lang mee samenwerk. Zijn relatie met zijn ex liep niet meer soepel en wij trokken steeds meer naar elkaar toe. Tijdens het naderende einde van zijn relatie zij er een aantal dingen gebeurd tussen ons en heeft hij besloten te breken met haar en met mij verder te gaan.
Ik ben echt ANTI drugs.. Dat een ander blowt en gebruikt vind ik helemaal prima en moet diegene zelf weten. Maar nu het gaat om mijn vriend, is dat toch wel anders. In de tijd dat we nog gewoon collega's waren en hij dus nog een andere relatie had, blowde hij regelmatig en uiteraard vond ik dat prima: we waren immers niks meer dan collega's.
Ik had van mezelf verwacht dat ik er gewoon oké mee zou zijn dat hij af en toe blowde, maar het blijkt helaas toch anders..
Hij blowt trouwens ook niet veel meer, maximaal 3x in de week (mocht dat voorkomen), omdat hij ook weet hoe ik erover denk. "Vroeger" deed hij het veel meer/vaker.
Het punt nu:
Ik weet gewoon niet hoe ik moet omgaan met zijn blowen...
Ik word er onwijs onzeker van. Ik krijg letterlijk pijn in mijn buik en in mijn hart wanneer hij blowt (of ik daar nou wel of niet bij ben). Ik weet wel dat het op den duur een keer ophoudt, omdat we een toekomst samen zien (samenwonen, trouwen, kindje etc.). Maar ja, tot die tijd moet ik er wel mee dealen, want stoppen zal hij voorlopig niet.
Ik houd onwijs veel van mijn vriend en zou het mezelf niet vergeven als het tussen ons stuk gaat om deze reden.
Ik hoop dat er antwoorden komen die mij kunnen helpen met mijn struggle..
Zo'n forum is compleet nieuw voor mij en mijn laatste "redding/hulp", aangezien ik verder op internet niks kan vinden wat mij kan helpen.
Sinds een maand of 4 heb ik een relatie met mijn collega waar ik al 4 jaar lang mee samenwerk. Zijn relatie met zijn ex liep niet meer soepel en wij trokken steeds meer naar elkaar toe. Tijdens het naderende einde van zijn relatie zij er een aantal dingen gebeurd tussen ons en heeft hij besloten te breken met haar en met mij verder te gaan.
Ik ben echt ANTI drugs.. Dat een ander blowt en gebruikt vind ik helemaal prima en moet diegene zelf weten. Maar nu het gaat om mijn vriend, is dat toch wel anders. In de tijd dat we nog gewoon collega's waren en hij dus nog een andere relatie had, blowde hij regelmatig en uiteraard vond ik dat prima: we waren immers niks meer dan collega's.
Ik had van mezelf verwacht dat ik er gewoon oké mee zou zijn dat hij af en toe blowde, maar het blijkt helaas toch anders..
Hij blowt trouwens ook niet veel meer, maximaal 3x in de week (mocht dat voorkomen), omdat hij ook weet hoe ik erover denk. "Vroeger" deed hij het veel meer/vaker.
Het punt nu:
Ik weet gewoon niet hoe ik moet omgaan met zijn blowen...
Ik word er onwijs onzeker van. Ik krijg letterlijk pijn in mijn buik en in mijn hart wanneer hij blowt (of ik daar nou wel of niet bij ben). Ik weet wel dat het op den duur een keer ophoudt, omdat we een toekomst samen zien (samenwonen, trouwen, kindje etc.). Maar ja, tot die tijd moet ik er wel mee dealen, want stoppen zal hij voorlopig niet.
Ik houd onwijs veel van mijn vriend en zou het mezelf niet vergeven als het tussen ons stuk gaat om deze reden.
Ik hoop dat er antwoorden komen die mij kunnen helpen met mijn struggle..
anoniem_370349 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 16:11
1.00% gewijzigd
dinsdag 29 mei 2018 om 18:59
Ik ben er wel eens geweest vroeger. Meer dan eens ook. Ik ben niet tegen een blowtje.
Wel hoef ik geen blowende partner meer die dat elke week meerdere keren moet doen. Leuk als je 20 bent.
Daarna heb ik wel wat beters te doen.
Normale gesprekken kunnen voeren bijvoorbeeld.
En het beeld wat ik al had is juist bevestigd, bijna allemaal lutsers in allerlei soorten en maten.
Sommige zitten er zo vaak dat ze bij het meublair horen. Beetje sneue types. Sorry.
Er is echt een verschil tussen een volwassene die het echt af en toe doet dan iemand die het elke week minimaal 3 avonden gaat zitten doen. Of zoals al eerder genoemt.. nee ook geen hele flessen wijndrinker.
dinsdag 29 mei 2018 om 19:03
Ik heb een tijd in de binnenstad gesport en wanneer je om 8.30/09.30 uur door de stad loopt zien de straten al groen en hangen mensen al stoned uit het raam van de coffeeshops...echt niet normaal zelfs op de pont staan men al om 07.00 uur te blowen terwijl men naar het werk gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 29 mei 2018 om 20:00
Mooi gezegd.viva-amber schreef: ↑29-05-2018 18:05Wanneer je echt anti bent dan begin je geen relatie met iemand die het doet.
Ik ben anti-roken en heb long problemen. Ik begin geen vaste liefdesrelatie met een roker. Jij kunt jouw principes niet aan hem opdringen maar je kunt wel leven naar je eigen principes omdat je jezelf anders mentaal of fysiek geweld aan doet.
Jij doet jezelf pijn middels je eigen keuzes.
Ik kan hier een heel mooi verhaal ophangen over hoe tolerant ik ben blablabla maar mijn man mag nooit badslippers aan behalve in de sauna. Daar krijg ik dus serieus buikpijn van.
Je kende deze man al en wist ervan.
Dan kan ik hier vanaf de bank gaan roepen dat blowers leuke mensen zijn maar jij trekt het niet.
Gaat niet werken.
dinsdag 29 mei 2018 om 20:01
Het-groepje schreef: ↑29-05-2018 20:00Mooi gezegd.
Ik kan hier een heel mooi verhaal ophangen over hoe tolerant ik ben blablabla maar mijn man mag nooit badslippers aan behalve in de sauna. Daar krijg ik dus serieus buikpijn van.
Dan kan ik hier vanaf de bank gaan roepen dat blowers leuke mensen zijn maar jij trekt het niet.
Gaat niet werken.
dinsdag 29 mei 2018 om 20:02
En er zitten ook al alcoholisten s ochtends vroeg in de kroeg.viva-amber schreef: ↑29-05-2018 19:03Ik heb een tijd in de binnenstad gesport en wanneer je om 8.30/09.30 uur door de stad loopt zien de straten al groen en hangen mensen al stoned uit het raam van de coffeeshops...echt niet normaal zelfs op de pont staan men al om 07.00 uur te blowen terwijl men naar het werk gaat.
dinsdag 29 mei 2018 om 20:04
Het is/was wel even heel hip:Het-groepje schreef: ↑29-05-2018 20:00Mooi gezegd.
Gaat niet werken.
https://www.ad.nl/binnenland/de-camping ... ~ad34e14a/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 29 mei 2018 om 20:05
Wel als je van dat een biertje de halve avond niet normaal aanspreekbaar bent, dat is wel zo onaatrekkelijk. Dat gezever dat er meestal uit komt.. of juist helemaal niks. Verschilde nog wel eens maar beiden strontvervelend.YellowLemon schreef: ↑29-05-2018 20:01Zou je het erg vinden als hij 3 keer per week 1 biertje drinkt?
En als je dan ook nog van dat 1e biertje al mijn kasten leegvreet en de dag erna een kuthumeur hebt..
Gekke is dat dat ik dat nou nooit mee hebt gemaakt van vriendjes die wel eens een biertje dronken op een avond. Goede vergelijking hoor.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 20:06
0.58% gewijzigd
dinsdag 29 mei 2018 om 20:05
Precies wanneer je daar 3 per week uithangt wordt het op een gegeven moment een beetje sneu...je denkt zelf misschien dat je er cool en nuchter uit ziet...maar nee helaas.YellowLemon schreef: ↑29-05-2018 20:02En er zitten ook al alcoholisten s ochtends vroeg in de kroeg.![]()
dinsdag 29 mei 2018 om 20:13
Lol goed beeld ja. Niet iedereen reageert als een puber op een jointje.Lucifer2018 schreef: ↑29-05-2018 20:05Wel als je van dat een biertje de halve avond niet normaal aanspreekbaar bent, dat is wel zo onaatrekkelijk. Dat gezever dat er meestal uit komt.. of juist helemaal niks. Verschilde nog wel eens maar beiden strontvervelend.
En als je dan ook nog van dat 1e biertje al mijn kasten leegvreet en de dag erna een kuthumeur hebt..
Gekke is dat dat ik dat nou nooit mee hebt gemaakt van vriendjes die wel eens een biertje dronken op een avond. Goede vergelijking hoor.
Net als dat niet iedereen agressief of kinderachtig word van drank. Kijk als die kerel zich zo gedraagd zou ik er ook snel klaar mee zijn maar dat zijn toch allemaal vrij extreme aannames van je.
dinsdag 29 mei 2018 om 20:22
En als je nou 'blowen' door 'alcohol' vervangt?
Zou je met iemand die 3x per week laten we zeggen 3 glazen wijn of bier drinkt kunnen leven, wat is het verschil?
Ik lees hier dingen waar mijn mond van openvalt eerlijk gezegd zeker in de wetenschap dat hier pas een topic liep over wel of niet te veel drinken en echt heel veel mensen vertelden dagelijks een fles wijn, of een halve weg te werken.
Daar schrok ik dan weer van, maar wie weet is het toch geen vervuilde bende bij hen in huis en gaan ze gewoon op tijd hun bed weer uit.
Ik ken wel mensen die blowen trouwens. De mensen die dagelijks of alleen in het weekend alcohol drinken zijn verdwenen uit mijn vriendenkring.
Omdat MIJN ervaring is: mensen die veel drinken zijn over het algemeen strontvervelend, vinden zichzelf superleuk en gezellig terwijl ze ondertussen vrijwel altijd de sfeer verzieken en heel wat feestjes verpest hebben met hun gewaggel naar de wc, hun luide stemmen die dingen zeggen die je gewoon niet zegt -hun ook niet zolang ze nuchter zijn- en vooral vertellen over mensen die nog veeeeeel meer drinken en tóch geen alcoholist zijn.
Net als hunzelf trouwens: gewoon, even ontspannen met een wijnTJE of een bierTJE als je thuiskomt, en 's avonds gewoon gezellig nog een. Of twee. Of nog meer. Maar alcoholist? Neuh hoor. Gewoon gezellige mensen, das alles
Ik heb meer moeite met alcoholisten, zulke vervelende, agressieve mensen vaak -en al heel wat dates snel afgekapt- met vrouwen omdat ze dagelijks wel een reden vonden om 'gezellig een wijnTJE in te schenken'.
Ik ken werkelijk niemand die naar huis gaat en meteen begint te blowen en dat elke dag. Jouw vriend doet dat ook niet.
O ja, mensen stoppen zelden met drinken, blowen of vanillevla eten omdat ze kinderen krijgen, of een huis kopen. Just saying..
Zou je met iemand die 3x per week laten we zeggen 3 glazen wijn of bier drinkt kunnen leven, wat is het verschil?
Ik lees hier dingen waar mijn mond van openvalt eerlijk gezegd zeker in de wetenschap dat hier pas een topic liep over wel of niet te veel drinken en echt heel veel mensen vertelden dagelijks een fles wijn, of een halve weg te werken.
Daar schrok ik dan weer van, maar wie weet is het toch geen vervuilde bende bij hen in huis en gaan ze gewoon op tijd hun bed weer uit.
Ik ken wel mensen die blowen trouwens. De mensen die dagelijks of alleen in het weekend alcohol drinken zijn verdwenen uit mijn vriendenkring.
Omdat MIJN ervaring is: mensen die veel drinken zijn over het algemeen strontvervelend, vinden zichzelf superleuk en gezellig terwijl ze ondertussen vrijwel altijd de sfeer verzieken en heel wat feestjes verpest hebben met hun gewaggel naar de wc, hun luide stemmen die dingen zeggen die je gewoon niet zegt -hun ook niet zolang ze nuchter zijn- en vooral vertellen over mensen die nog veeeeeel meer drinken en tóch geen alcoholist zijn.
Net als hunzelf trouwens: gewoon, even ontspannen met een wijnTJE of een bierTJE als je thuiskomt, en 's avonds gewoon gezellig nog een. Of twee. Of nog meer. Maar alcoholist? Neuh hoor. Gewoon gezellige mensen, das alles
Ik heb meer moeite met alcoholisten, zulke vervelende, agressieve mensen vaak -en al heel wat dates snel afgekapt- met vrouwen omdat ze dagelijks wel een reden vonden om 'gezellig een wijnTJE in te schenken'.
Ik ken werkelijk niemand die naar huis gaat en meteen begint te blowen en dat elke dag. Jouw vriend doet dat ook niet.
O ja, mensen stoppen zelden met drinken, blowen of vanillevla eten omdat ze kinderen krijgen, of een huis kopen. Just saying..
dinsdag 29 mei 2018 om 20:23
YellowLemon schreef: ↑29-05-2018 20:13Lol goed beeld ja. Niet iedereen reageert als een puber op een jointje.![]()
Net als dat niet iedereen agressief of kinderachtig word van drank. Kijk als die kerel zich zo gedraagd zou ik er ook snel klaar mee zijn maar dat zijn toch allemaal vrij extreme aannames van je.
Nou, ik zie het nog steeds hoor. En ik ben alles behalve een puber. En die kennissen ook niet.
Ben niet tegen joints. Zo af en toe.
Maar ze reageren allemaal ongeveer zo, vooral dat vage gelul of gezweef..
Zelf vinden ze van niet trouwens. Maar ze hebben geen idee hoe ze echt zijn als ze hebben geblowt. Ik vind het in ieder geval strontvervelend om met een stoned iemand op de bank te zitten thuis.
Ieder zijn soort vertier, maar als je het niks vind of juist helemaal oke, kan je beter een partner nemen die er net zo over denkt. Toch?
En als iemand vaak drinkt moet ik er ook niks van hebben.
dinsdag 29 mei 2018 om 20:52
Lucifer2018 schreef: ↑29-05-2018 20:05Wel als je van dat een biertje de halve avond niet normaal aanspreekbaar bent, dat is wel zo onaatrekkelijk. Dat gezever dat er meestal uit komt.. of juist helemaal niks. Verschilde nog wel eens maar beiden strontvervelend.
Voor iemand die al jaren blowt is het hetzelfde als een biertje/wijntje drinken. Ken er zat die echt niet die dingen doen die jij opnoemt na 1 jointje. Een beginner misschien.
Wel is het zo dat verstokte blowers vaak niet te initiatiefrijkste mensen zijn.
Als ik zo anti was als TO zou ik de relatie niet voortzetten. Ikzelf leef al jaren met een regelmatige blower. Hij functioneert verder prima.
dinsdag 29 mei 2018 om 20:54
Nou.. vriendjes in de zin van lovers waren het niet gezien ik hetero ben maar ik heb wel een aantal vrienden vaarwel gezegd omdat ze elke avond met bier op zaten te zeuren over hun werk waar niets deugde behalve hunzelf -iets anders gaan doen, opleiding volgen kon niet want dat ging van hun netto-drinktijd af- of over hoe hun vriendinnen 'altijd wat te zeiken hadden' enz.Lucifer2018 schreef: ↑29-05-2018 20:05Wel als je van dat een biertje de halve avond niet normaal aanspreekbaar bent, dat is wel zo onaatrekkelijk. Dat gezever dat er meestal uit komt.. of juist helemaal niks. Verschilde nog wel eens maar beiden strontvervelend.
Of ze vonden zichzelf supergrappig terwijl ze dat niet waren.
Ik zie dat meer mensen die vergelijking trekken en is ws ook gewoon waar. De laatste vriend die ik heb besloten te schrappen was gescheiden, zijn ex had geen zin meer in een man die in het weekend (alleen in het weekend hoor!!) ontbeet met bier en dan de hele tijd zat te kankeren op de hele wereld.
Nu dacht hij dat bij mij te kunnen komen doen incl. de woede over het feit dat hij alimentatie moest betalen en dat ze hem verweet het hele weekend dronken te zijn.
Overigens heb ik zelf problemen met longen en ben jaren geleden gestopt met roken, heb wel geblowd rond mijn 20e maar voor mij is het vooral een goed slaapmiddel: niets voor op een feestje dus. Hooguit om een grappige film te gaan kijken en dan halverwege in slaap vallen. Niet gezellig, sliep wel heel goed maar nu ook dus voor mij hoeft het ook niet.
Drinken mag eigenlijk ook niet maar soms drink ik wel alcohol. Tijdens een etentje of zo en dan echt 1 glas anders word ik er letterlijk ziek van dus niet omdat ik erop tegen ben. Ik ben meer van: geniet van ............. maar met mate. Of je nou lam bent van wiet of van alcohol: je wordt er niet gezelliger van. Met mate vind ik het wel ok, dus.
Moet trouwens zeggen dat al mijn vrienden en vriendinnen op hun 20e veel meer dronken/blowden dan op hun 30e. Ik denk dat gaan werken en op jezelf wonen voor velen een omslagpunt is.
Of niet.... en dan gaat het vaak verkeerd. Sterkte, lijkt me moeilijk. Ik kan echt beter niet in doorgerookte kamers rondhangen, dan hoest ik me kapot. Stel dat ik val als een blok voor een dame die rookt als een ketter
Geen idee wat ik dan zou doen...
dinsdag 29 mei 2018 om 20:57
De vergelijking werd gemaakt met 3x een joint roken en 3x 1 biertje drinken. Niet 3 avonden vol lopen.Lenn12345 schreef: ↑29-05-2018 20:54Nou.. vriendjes in de zin van lovers waren het niet gezien ik hetero ben maar ik heb wel een aantal vrienden vaarwel gezegd omdat ze elke avond met bier op zaten te zeuren over hun werk waar niets deugde behalve hunzelf -iets anders gaan doen, opleiding volgen kon niet want dat ging van hun netto-drinktijd af- of over hoe hun vriendinnen 'altijd wat te zeiken hadden' enz.
Of ze vonden zichzelf supergrappig terwijl ze dat niet waren.
Ik zie dat meer mensen die vergelijking trekken en is ws ook gewoon waar. De laatste vriend die ik heb besloten te schrappen was gescheiden, zijn ex had geen zin meer in een man die in het weekend (alleen in het weekend hoor!!) ontbeet met bier en dan de hele tijd zat te kankeren op de hele wereld.
Nu dacht hij dat bij mij te kunnen komen doen incl. de woede over het feit dat hij alimentatie moest betalen en dat ze hem verweet het hele weekend dronken te zijn.
Overigens heb ik zelf problemen met longen en ben jaren geleden gestopt met roken, heb wel geblowd rond mijn 20e maar voor mij is het vooral een goed slaapmiddel: niets voor op een feestje dus. Hooguit om een grappige film te gaan kijken en dan halverwege in slaap vallen. Niet gezellig, sliep wel heel goed maar nu ook dus voor mij hoeft het ook niet.
Drinken mag eigenlijk ook niet maar soms drink ik wel alcohol. Tijdens een etentje of zo en dan echt 1 glas anders word ik er letterlijk ziek van dus niet omdat ik erop tegen ben. Ik ben meer van: geniet van ............. maar met mate. Of je nou lam bent van wiet of van alcohol: je wordt er niet gezelliger van. Met mate vind ik het wel ok, dus.
Moet trouwens zeggen dat al mijn vrienden en vriendinnen op hun 20e veel meer dronken/blowden dan op hun 30e. Ik denk dat gaan werken en op jezelf wonen voor velen een omslagpunt is.
Of niet.... en dan gaat het vaak verkeerd. Sterkte, lijkt me moeilijk. Ik kan echt beter niet in doorgerookte kamers rondhangen, dan hoest ik me kapot. Stel dat ik val als een blok voor een dame die rookt als een ketter![]()
Geen idee wat ik dan zou doen...
Van die 1 joint heb ik als buitenstaander meer en langer last dan van de persoon die het 1e biertje drinkt. Dus je hele verhaal is leuk maar daar heb ik het niet over.
dinsdag 29 mei 2018 om 21:31
O? Ik weet van sommige mensen dat ze blowen, alleen merk ik er niks van als ik ze vlak daarna zie/spreek. En let maar op, mensen die blowen kunnen het vaak prima bij 1 blowtje laten, bij drank moet de fles of het sixpack toch leeg. Om dan als de sodemieter naar de avondwinkel te racen voor nog wat meer, gezellig!!Lucifer2018 schreef: ↑29-05-2018 20:57De vergelijking werd gemaakt met 3x een joint roken en 3x 1 biertje drinken. Niet 3 avonden vol lopen.
Van die 1 joint heb ik als buitenstaander meer en langer last dan van de persoon die het 1e biertje drinkt. Dus je hele verhaal is leuk maar daar heb ik het niet over.
Nog NOOIT heb ik iemand in paniek horen zeggen: o man de wiet is op en de koffiesjop al dicht... wat nu?
Nogmaals, ik denk aan dat topic pas over wel of niet drinken en het enorme aantal mensen dat een fles wijn per dag drinkt en liever nog wat meer. En dan te bedenken dat alcoholisten altijd liegen over hun gebruik. Als ze een biertje bij jou nemen hebben ze er geheid al een paar op en nemen er nog een paar als ze weggaan. Zeg maar eens tegen zo'n gezelligheidsdrinker dat je geen alcohol in huis hebt; sneller krijg je ze de deur niet uit
dinsdag 29 mei 2018 om 21:39
sinnombre schreef: ↑29-05-2018 18:15Als je een joint vergelijkt met een glas wijn, dan ben je vast zelf een blower die eigen gedrag goedpraat. Of ben je aardig van het padje door weet ik veel wat.
Lekker gezellig een blowtje opsteken als de ander een wijntje neemt?
Ik ben erg benieuwd uit wat voor een milieu je dan komt, als je dat als normaal beschouwt.
Drank is ook drugs. Alleen wat meer geaccepteerd.
dinsdag 29 mei 2018 om 21:41
Je kan heel goed dingen verzinnen/aannemen en bedenken.Lenn12345 schreef: ↑29-05-2018 21:31O? Ik weet van sommige mensen dat ze blowen, alleen merk ik er niks van als ik ze vlak daarna zie/spreek. En let maar op, mensen die blowen kunnen het vaak prima bij 1 blowtje laten, bij drank moet de fles of het sixpack toch leeg. Om dan als de sodemieter naar de avondwinkel te racen voor nog wat meer, gezellig!!
Nog NOOIT heb ik iemand in paniek horen zeggen: o man de wiet is op en de koffiesjop al dicht... wat nu?
Nogmaals, ik denk aan dat topic pas over wel of niet drinken en het enorme aantal mensen dat een fles wijn per dag drinkt en liever nog wat meer. En dan te bedenken dat alcoholisten altijd liegen over hun gebruik. Als ze een biertje bij jou nemen hebben ze er geheid al een paar op en nemen er nog een paar als ze weggaan. Zeg maar eens tegen zo'n gezelligheidsdrinker dat je geen alcohol in huis hebt; sneller krijg je ze de deur niet uit![]()
Waar heb je het allemaal over?
dinsdag 29 mei 2018 om 21:57
Ik merk aan mezelf dat ik geïrriteerd raak van jouw posts, door telkens het vergelijk te maken tussen alcohol en blowen.
Zowel drie keer per week blowen als drie keer per week een wijntje nemen na je werk, is drie keer per week vergif in je lichaam douwen.
Is niet gezond en heeft allebei effecten op brein en lichaam.
Heb relatie gehad met blowende man, hij deed het ook paar keer per week. Hij werd er absoluut passiever van, minder empathisch, sowieso 'meer in zijn hoofd' en goed voor het libido is het ook niet.
Kijken we naar alcohol-gebruik, dan kun je dezelfde effecten zien.
Natuurlijk zijn er functionerende gebruikers, maar ik weet vrijwel zeker dat het functioneren, zowel in leven als relaties, nog net even beter wordt zónder.
Voor TO: praat met hem, vertel wat het met jou doet. Verbied niets, vraag of hij zich bewust is van de gevolgen op lange termijn en laat het aan hem verder.
En bedenk voor jezelf of je hier wel of niet mee wilt leven.
(ik zou het absoluut niet meer willen)
donderdag 31 mei 2018 om 13:22
Ik heb het een keer letterlijk uitgeprobeerd op mijn beste vriendin. Ik blow omdat ik dat fijner vind dan kalmeringsmiddelen/pijnstillers te nemen vanwege mijn ptss en fibromyalgie klachten.Lenn12345 schreef: ↑29-05-2018 21:31O? Ik weet van sommige mensen dat ze blowen, alleen merk ik er niks van als ik ze vlak daarna zie/spreek. En let maar op, mensen die blowen kunnen het vaak prima bij 1 blowtje laten, bij drank moet de fles of het sixpack toch leeg. Om dan als de sodemieter naar de avondwinkel te racen voor nog wat meer, gezellig!!
Nogmaals, ik denk aan dat topic pas over wel of niet drinken en het enorme aantal mensen dat een fles wijn per dag drinkt en liever nog wat meer. En dan te bedenken dat alcoholisten altijd liegen over hun gebruik. Als ze een biertje bij jou nemen hebben ze er geheid al een paar op en nemen er nog een paar als ze weggaan. Zeg maar eens tegen zo'n gezelligheidsdrinker dat je geen alcohol in huis hebt; sneller krijg je ze de deur niet uit![]()
Zij kent mij echt al 10 jaar. Ik heb een keer een joint opgestoken voor ik naar haar toe ging en heel paniekerig was in mijn hoofd. Ik wilde eigenlijk afzeggen. 2 dagen later vertelde ik het pas. Ze had geen verschil aan me gemerkt en was vet verbaasd.
Ik heb een hele vriendengroep met niet blowers. Ik ben de enige die er regelmatig een opsteekt. Als ik raar zou doen of wat dan ook zouden ze me echt niet moeten.
Eens kijken hoeveel mensen er nu over me heen gaan vallen.
Dus hij kan wel een joint opsteken. Maar als hij een joint opsteekt zoals een ander regelmatig een biertje opdrinkt, dan vind ik al die reacties hypocriet tot en met. Als je nooit drinkt en je neemt opeens alcohol, dan ga je ook raar doen. Met wiet is het net zo. Als je nooit cafeïne nuttigt en je drinkt opeens een sterke bak koffie sta je ook strak.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 13:26
0.25% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 13:24
Maar dat is dus maar net wat je standaarden zijn. En in welke levensfase je zit natuurlijk. Als je kinderen hebt vind ik ook niet dat je 3 avonden in de week een biertje open trekt bijvoorbeeld.Piratesse schreef: ↑29-05-2018 21:57Ik merk aan mezelf dat ik geïrriteerd raak van jouw posts, door telkens het vergelijk te maken tussen alcohol en blowen.
Zowel drie keer per week blowen als drie keer per week een wijntje nemen na je werk, is drie keer per week vergif in je lichaam douwen.
Is niet gezond en heeft allebei effecten op brein en lichaam.
Heb relatie gehad met blowende man, hij deed het ook paar keer per week. Hij werd er absoluut passiever van, minder empathisch, sowieso 'meer in zijn hoofd' en goed voor het libido is het ook niet.
Kijken we naar alcohol-gebruik, dan kun je dezelfde effecten zien.
Natuurlijk zijn er functionerende gebruikers, maar ik weet vrijwel zeker dat het functioneren, zowel in leven als relaties, nog net even beter wordt zónder.
Voor TO: praat met hem, vertel wat het met jou doet. Verbied niets, vraag of hij zich bewust is van de gevolgen op lange termijn en laat het aan hem verder.
En bedenk voor jezelf of je hier wel of niet mee wilt leven.
(ik zou het absoluut niet meer willen)
donderdag 31 mei 2018 om 19:26
Klopt. Blijkbaar vindt TO het niet passen nu.YellowLemon schreef: ↑31-05-2018 13:24Maar dat is dus maar net wat je standaarden zijn. En in welke levensfase je zit natuurlijk. Als je kinderen hebt vind ik ook niet dat je 3 avonden in de week een biertje open trekt bijvoorbeeld.
donderdag 31 mei 2018 om 21:33
Ik ben ook antidrug maar ken genoeg mensen in mijn omgeving, ja zelfs van goede stand, hoge opleiding en veeleisende baan, die af en toe blowen. Het staat zeker en vast niet op hun gezicht geschreven dat ze blowen, integendeel. Kleingeestige mensen zijn het die denken dat het lopers zijn, die maar wat lopen te dwalen en losers zijn.ywtje schreef: ↑29-05-2018 17:00Dan ga je vast met een slag volk om die dat niet kan en niet bepaald doelgericht zijn.
Ik ken alleen maar mensen die af en toe een blowtje doen, universitair opgeleid, goede baan en veel doelen in het leven. Jouw beeld is dus erg beperkt en vind niet dat je dat in z'n algemeenheid zo neer kan zetten.