Hoe overleef ik dit feestje?

24-11-2023 20:48 188 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, klein beetje een topic met een knipoog maar ergens ook wel serieus. Ik heb morgen een feestje van iemand die dicht bij me staat die iets belangrijks te vieren heeft wat al maanden geleden gepland is. Niet gaan is dus voor mij geen optie.

Ik zie er alleen enorm tegenop. Ik ben zelf erg introvert dus feestjes zijn sowieso al niet mijn hobby, maar in dit geval komen er veel mensen waarvan ik weet dat ze zo ver afstaan van hoe ik in het leven sta. Nu na de verkiezingen van deze week kan ik al helemaal voorspellen hoe de gesprekken gaan: eindelijk Wilders de grootste, weg met die vluchtelingen, welkom terug zwarte Piet, eindelijk klaar met die genderonzin, etc. De meesten mensen komen uit het dorp waar het feest plaatsvindt, ik ben de enige van buitenaf en ook de enige met een partner van niet-nederlandse afkomst. Het is een hot-topic natuurlijk maar ik voel me zelf erg naar over de verkiezingsuitslag en sta daar dan dus als een van de weinige die er zo anders over denkt. Beetje suf maar ik kan me dus nu al druk maken over hoe ik daar dan sta. Ik heb geen zin om de discussie aan te gaan want ik ben verbaal niet zo sterk, maar het voelt ook niet goed om met ze mee te praten/lachen. Zijn er mensen die dit herkennen en hebben jullie tips of goeie one-liners die ik er op zo'n moment in kan gooien om te laten merken dat ik anders denk, maar geen zin heb in de discussies?
Ik probeer feestjes met dit gezelschap zo veel mogelijk te vermijden maar dat gaat morgen dus echt niet.
Ik zou lekker hapjes rondbrengen en afwassen enzo.
Is er muziek? Druk dansen een idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon reageren met: "en hoe gaat het nou met jou?" 🙂
Groetjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een vooroordelen zeg.
Je gaat gewoon voor degene om wie het gaat, het gaat niet om jou. En wie weet hé, vallen die andere mensen nog mee ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
En welkom in de gewone wereld, waar iedereen een mening mag hebben. Of heb je in je verdere leven overal alleen maar gelijkgestemden om je heen?
Wat ik zou doen? In ieder geval geen topic erover openen, je maakt het alleen maar groter en groter zo voor jezelf, gewoon er zo min mogelijk mee bezig zijn, niet allerlei scenario’s in je hoofd voorstellen, etc. Een noodzakelijk kwaad waar je morgen van tijdstip x tot y even doorheen moet. Punt. ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp niet zo goed dat je de verkiezingen gebruikt als argument.
Het is een feestje voor iemand dat belangrijks te vieren heeft.

Dat je er geen zin hebt dat kan ik me voorstellen. Maar terug komen op de verkiezings probleem. Je hoeft hier niets mee waarom maak je hier een probleem van?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp dit topic helemaal niet, wil je provoceren oid? De verkiezingen zijn voorbij en er komen nog veel meer feesten aan…
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff als ik op een feestje met allemaal pvda-ers en Groenlinksen zou zijn zou ik er ook tegenop zien.
rvandevelden123 schreef:
24-11-2023 20:57
En welkom in de gewone wereld, waar iedereen een mening mag hebben. Of heb je in je verdere leven overal alleen maar gelijkgestemden om je heen?
De gewone wereld is nu er eentje waar je gewoon haat mag uitspreken? nou, in die wereld heb ik ook geen zin.
Ik ben helemaal niet introvert maar ik ga de komende tijd ook niet naar van die triomf types, die altijd al de meest walgelijke uitspraken deden. Mensen vergelijken met ongedierte enzo, en tja, nu mag het, want 'iedereen'heeft erop gestemd.
Dat veel mensen dat normaal vinden wil niet zeggen dat ik zin heb om ernaar te luisteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu ben je van alles al in je hoofd aan het invullen he TO. Zo zonde eigenlijk, van je kostbare energie. Misschien gaat het daar wel helemaal niet over. Ik ben lid van een politieke partij en zelfs met vrienden die ik daarvan ken en die er heel actief zijn gaat het, ook nu, lang niet alleen maar over politiek.

Mijn ervaring: de feestjes waar je het meeste tegenop ziet, blijken vaak het meeste mee te vallen.

Maar idd, ik zou gaan helpen in de keuken, of proberen het onderwerp te veranderen als het er toch te veel over gaat.
milesdavis wijzigde dit bericht op 24-11-2023 21:13
18.79% gewijzigd
Wat een gehak op TO. Ze wil iemands feestje niet verpesten, dat valt haar te prijzen. Tegelijkertijd is het moeilijk lief glimlachen als er racistische taal wordt uitgeslagen.
TO: mensen horen zichzelf graag praten, maar de meeste mensen zijn ook goed af te leiden. "En, al vakantie geboekt?" "Ik wil hier wel eens lekker uit eten, wat zijn jouw tips?" "Zo, wat een weer!"
En als dat niet werkt, inderdaad met de hapjes rond.
GroenTuintje schreef:
24-11-2023 21:05
Ik begrijp dit topic helemaal niet, wil je provoceren oid? De verkiezingen zijn voorbij en er komen nog veel meer feesten aan…
Dat is altijd zo grappig, dat gaslighten wat sommigen zo leuk vinden.
To is bang voor haatzaaiende uitspraken, normaal deed men dit al is haar ervaring, en nu is zij bang dat deze mensen helemaal los gaan. Je leest hier precies waarom: daar moet je dus maar tegenkunnen, zo niet, dan ben JIJ aan het provoceren.
Omgekeerde wereld lijkt mij. Op een feestje ben ik niet degene die nare dingen moet roepen over bepaalde bevolkingsgroepen, en dat is nu eenmaal wat veel wilders stemmers beweegt, dat heeft die man ook tijden gedaan.
Het feit dat veel mensen dit nu blijken te onderschrijven wil in mijn geval niet zeggen dat ik het ga opzoeken.
Dus ik snap to heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet gaan is dus voor mij geen optie.
Dan niet zeuren en gewoon ff doorbijten.

Wat mij betreft zou ik niet gaan en een een-op-een afspraak maken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon over iets anders beginnen (klinkt lekker makkelijk, ik weet het..).
Maar ik zou er vooral zonder te veel vooroordelen en (negatieve) verwachtingen heengaan, want dan wordt het een soort self-fulfilling prophecy (ervaringsdeskundige hier :P).

Ik herken het wel. Ik ben ook erg introvert, maar ik moet zeggen dat ik toch ook wel leuke feestjes heb gehad met mensen die ik niet echt kende en die een compleet andere politieke voorkeur hadden dan ik.

En als het echt niet leuk is zou ik gewoon eerder weggaan en de eer aan mezelf houden.
semlar wijzigde dit bericht op 24-11-2023 21:16
Reden: Aanvulling
8.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
milesdavis schreef:
24-11-2023 21:11
Nu ben je van alles al in je hoofd aan het invullen he TO. Zo zonde eigenlijk, van je kostbare energie. Misschien gaat het daar wel helemaal niet over. Ik ben lid van een politieke partij en zelfs met vrienden die ik daarvan ken en die er heel actief zijn gaat het, ook nu, lang niet alleen maar over politiek.

Mijn ervaring: de feestjes waar je het meeste tegenop ziet, blijken vaak het meeste mee te vallen.

Maar idd, ik zou gaan helpen in de keuken, of proberen het onderwerp te veranderen als het er toch te veel over gaat.
En idd, feestjes waar je tegenop zit, zijn vaak het leukst. Want weinig verwachtingen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Zij in hun appgroep "gottegot komt die over het paard getilde zus van Jan ook weer?"
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
24-11-2023 21:15
En idd, feestjes waar je tegenop zit, zijn vaak het leukst. Want weinig verwachtingen.
Hier ben ik het mee eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om mensen die een keer zat zijn van de massale immigratie en alle problemen van dien neer te zetten als racistisch vind ik ook erg racistisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Libelle44 schreef:
24-11-2023 21:18
Om mensen die een keer zat zijn van de massale immigratie en alle problemen van dien neer te zetten als racistisch vind ik ook erg racistisch.
Zullen we het ontopic houden?
Alle reacties Link kopieren Quote
En nee..ik heb niet op wilders gestemd. Deze keer helemaal niet gestemd, want ik woon in het buitenland.
Maar ik had anders wel op Wilders gestemd. Niet omdat ik fan van hem ben, maar omdat de rest er een grote puinhoop van heeft gemaakt
Libelle44 schreef:
24-11-2023 21:18
Om mensen die een keer zat zijn van de massale immigratie en alle problemen van dien neer te zetten als racistisch vind ik ook erg racistisch.
Wie doet dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
milesdavis schreef:
24-11-2023 21:19
Zullen we het ontopic houden?
TO wil niet naar het feestje vanwege de verkiezingsuitslag
Alle reacties Link kopieren Quote
Libelle44 schreef:
24-11-2023 21:18
Om mensen die een keer zat zijn van de massale immigratie en alle problemen van dien neer te zetten als racistisch vind ik ook erg racistisch.
Mensen die het nog steeds over 'massale immigratie' hebben en daarmee voornamelijk asielzoekers bedoelen zijn over het algemeen idd racistisch.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven