Hoe relatie beeindigen

26-07-2009 20:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,

Op zoek naar goed advies ben ik hier op het forum terecht gekomen. Ik ben Henk en mijn vriendin en ik zijn nu een aantal jaren bij elkaar en hebben een zoontje van 2. Er is nogal veel gebeurd de afgelopen jaren en ik wil een einde maken aan onze relatie. Nu ben ik ontzettend bang dat mijn vriendin er aan onder door gaat wanneer ik de relatie verbreek en mijn zoontje hier de dupe van zal zijn.

Hoe kan ik voorkomen dat mijn vriendin instort wanneer ik de relatie verbreek?
Dat kun je niet voorkomen, of je moet dus de relatie niet verbreken. Hoe weet je zo zeker dat ze in zal storten?
Je lijkt te verwachten dat ze gaat instorten? Is daar een aanleiding voor? Gaat het voor haar heel onverwachts komen? Aangezien je schrijft dat jullie problemen gehad hebben...

Een relatie beëindigen is nooit makkelijk en natuurlijk gaat zij verdriet hebben en is het sneu voor jullie zoontje. Maar jij hebt ook recht om de relatie te beëindigen als je echt het gevoel hebt dat het niet meer gaat.

Eerlijk zeggen dat je de relatie niet meer ziet zitten (ook niet laten aanslepen nu), probeer het zo te brengen dat zij een positief gevoel over haarzelf houdt, dat kan al wat helpen. Neem tijdens het gesprek de tijd om eventueel nog op haar vragen ed. te antwoorden, indien ze daar nood aan heeft. Meer kan je volgens mij niet doen.
Door je relatie op een fatsoenlijke manier te beeindigen,en zorgen dat er een goeie omgangsregeling komt.Waarom zou je vriendin instorten?
je kan niet voorkomen dat je vriendin instort en dat je zoontje eronder gaat lijden. Dus misschien nog eens een reden om erover na te denken. hebben jullie als relatietherapie geprobeerd. Heel slecht kan die relatie niet zijn want jullie hebben 2 jaar geleden nog een baby gemaakt
quote:meds schreef op 27 juli 2009 @ 00:57:

je kan niet voorkomen dat je vriendin instort en dat je zoontje eronder gaat lijden. Dus misschien nog eens een reden om erover na te denken. hebben jullie als relatietherapie geprobeerd. Heel slecht kan die relatie niet zijn want jullie hebben 2 jaar geleden nog een baby gemaakt

Je hoeft niet verliefd op elkaar te zijn of van elkaar te houden om met elkaar het bed in te duiken hoor. Hoe vaak je wel niet hoort dat de vader wegloopt tijdens of vlak na de zwangerschap.

@Henk; ik ben ook benieuwd waarom je denkt dat ze instort. Denk je dat ze niet inziet dat het slecht dat het tussen jullie gaat? En waarom wil je nu plots de relatie verbreken?
Vraag me inderdaad af waarom je denkt dat ze in zal storten? Of is de reden dat je weg wilt dat zij is verandert in een labiel wrak dat constant aandacht en bevestiging nodig heeft?

Ik zou zelf geen partner willen hebben die alleen bij me blijft uit medelijden of uit angst dat ik niet zonder hem kan. natuurlijk is het pijnlijk en verdrietig als een relatie wordt verbroken, maar als je zo afhankelijk van je partner bent dat je instort als ie je verlaat, dan heb je allebei iets laten liggen in de relatie.

Overweeg therapie als je denkt dat er nog iets te redden valt, neem je kind met je mee als zijn moeder echt een gevaar zou kunnen zijn voor zichzelf en voor hem, of vertrouw er op dat ze zichzelf wel gaat redden als ze geen psychiatrische patient is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven