hoe te handelen bij scheiding?

20-02-2010 08:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen wil ik graag scheiden. Er zijn een aantal dingen die me over de streep getrokken hebben...

Het klinkt misschien naief, maar welke stappen moet ik ondernemen en ben ik verplicht hier in Almere te blijven wonen?

Ik kom uit Overijssel en wil graag terug samen met mijn zoontje die autistisch is.

Momenteel heb ik geen werk en het huis staat op zijn naam...
quote:rider schreef op 20 februari 2010 @ 10:04:

[...]

dat dus.

Maar los daarvan, de vanzelfsprekendheid lijkt in Nederland nog steeds universeel.

Ik zie die vanzelfsprekendheid vooral terug bij de moeders.

In de praktijk ken ik behoorlijk wat gescheiden ouders, en bij maar iets minder dan de helft wonen de kinderen fulltime bij de vader.

Co-ouderschap ken ik vanuit mijn omgeving weer weinig.
Koalagirl, heftig besluit

Gelet op je vorige topics ben ik echter niet verbaasd, en denk ik dat, hoewel er nu veel op je af komt, je hier uiteindelijk veel beter uit zal komen.

Recentelijk is hier ook een topic geopend onder Geld & Recht en wellicht heb je veel aan de daar genoemde tips: vragen mbt scheiden
Gewoon even uit nieuwsgierigheid: de moeder zal niet zonder instemming van de vader mogen verhuizen. Maar wat als de vader naar de andere kant van het land wil verhuizen? Moet de ex dan mee? Of kan zij dan ook "eisen" dat hij bij haar en hun kind in de buurt blijft wonen?
Jammer dat koala girl een topic opent,en vervolgens van den aardbodem is verdwenen?
Daffyduck, denk je niet dat de moeder van een autistisch kindje niet de hele morgen de tijd heeft (zoals wij) om te forummen???
quote:daffyduck schreef op 20 februari 2010 @ 11:04:

Jammer dat koala girl een topic opent,en vervolgens van den aardbodem is verdwenen?Doe ff normaal!
quote:propje schreef op 20 februari 2010 @ 10:35:

Gewoon even uit nieuwsgierigheid: de moeder zal niet zonder instemming van de vader mogen verhuizen. Maar wat als de vader naar de andere kant van het land wil verhuizen? Moet de ex dan mee? Of kan zij dan ook "eisen" dat hij bij haar en hun kind in de buurt blijft wonen?

Het gaat erom dat de ene ouder het kind niet zomaar ver weg mag laten wonen van de andere ouder.

Als een van de ouders zonder kind ver weg gaat wonen doe je er niks aan.

Dus dat het het beste is als kind in zijn vertrouwde omgeving blijft.
Heb even niets kunnen laten horen; druk druk druk en helaas te weinig tijd om te forummen...

Ik heb morgen een afspraak bij het juridisch loket en heb alle papieren die ik nofig heb bij elkaar gezocht, dus ik ben er mee bezig het beter te krijgen voor mijn zoontje en mij.
Ik zit er zelf midden in en ik kan alleen maar adviseren om een eigen advocaat te nemen die jouw raadsman is en jouw belangen behartigt.

En voor Dubiootje, omdat ik weet dat je dit topic volgt:

Je herinnert je vast wel het topic: Recht op partneralimentatie, maar...

Heb veel aan je adviezen gehad. Ja, had een andere nick, dat klopt, maar mijn computer is rond oud en nieuw gecrascht, dus vandaar dat ik nu hier met nieuwe nick ben. Ik wil je nog even laten weten dat ik ben uitgekomen op een partneralimentatie van 1000,00 euro bruto gedurende een periode van twee jaar ter aanvulling op mijn inkomen. Ben erg blij met deze deal.
Kooken, fijn dat je even laat horen hoe het afgelopen is. Ik denk dat dit een goede regeling is. Ik hoop dat het je gauw lukt financieel op eigen benen te staan!
Ga in therapie!
Koalagirl, ik heb je andere topics ook even vluchtig doorgenomen en ik wil alleen maar tegen je zeggen: Heel goed dat je weggaat bij die l*l!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven