Hoe vaak seks per week

08-02-2020 13:40 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe vaak hebben jullie seks in jullie relatie? Bij ons is dit 1 a 2 keer in de week en alsnog vind man dit te weinig....
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-02-2020 21:11
Voor de lieve vrede dus, omdat hij graag wil en jij het niet heel erg vindt?
Mijn man masseert bijna elke avond uitgebreid mijn voeten, (zelfs als ik ze niet gewassen heb....("zal ik ze even afspoelen?", "nee joh, blijf lekker zitten")
Gewoon omdat ik dat fijn vind, dat doe je in een relatie. Je zet soms de ander op een voetstuk, ook als je zelf 'ff geen zin' hebt
MinkeDeWit schreef:
10-02-2020 21:11
Voor de lieve vrede dus, omdat hij graag wil en jij het niet heel erg vindt?
Nee, uit liefde!

Is dat nu echt voor zoveel mensen raar?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-02-2020 09:53
Je huurt ook een werkster in voor klussen waar je geen zin in hebt
Als seks je zo tegenstaat, is een ander de klus laten klaren niet onlogisch

Seks is een levensbehoefte. Ramen lappen niet
Ik zie sex niet als levensbehoefte... wel als iets unieks in onze relatie. Dat wat ons ons maakt, de intimiteit die we delen etc.

Zonder sex ga je niet dood. Dus het is geen levensbehoefte. Zonder sex kan je relatie wel dood gaan.

Maar zoals jullie noemen... zin maken etc... dat zou mij tegen staan. Het leukste aan de sex js toch juist dat de ander opgewonden van je raakt? T is niet even een kwakkie lozen... t is samen intimiteit beleven. Mijn vriend zou niet eens willen dat ik zin maak voor hem. Die vind het veel te opwindend om mij op te winden.

Maar ik hoef ook nooit zin te maken. Als ik wel eens denk dat ik geen zin heb weet mijn vriend precies hoe hij mij in dr stemming kan krijgen, massage, knuffelen, bepaalde plekken aanraken, stoeien, me aan het lachen maken etc. Dat is intimiteit. En als ik dan nog niet zou willen zou dat geen enkel probleem zijn. Want hij wil echt niet als ik niet dolgraag wil.
Alle reacties Link kopieren
Overigens als mijn vriend zou zeuren om sex zou ik hem vierkant uitlachen. Als ik geen zin heb en hij wel zal hij dus moeten zorgen dat ik zin krijg. En dat krijg ik niet door zeuren. Wel door knuffelen n andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
10-02-2020 22:02
Overigens als mijn vriend zou zeuren om sex zou ik hem vierkant uitlachen. Als ik geen zin heb en hij wel zal hij dus moeten zorgen dat ik zin krijg. En dat krijg ik niet door zeuren. Wel door knuffelen n andere dingen.
Maar vrouwen die niet willen... willen ook niet 'knuffelen'.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-02-2020 21:11
Voor de lieve vrede dus, omdat hij graag wil en jij het niet heel erg vindt?
Nee, gewoon omdat ik hem dat gun, omdat ik van hem hou.

Als het met tegenzin 'moeten' wordt, zou ik eens verder kijken naar de rest van de relatie...
beetjegek schreef:
10-02-2020 20:19
Ik doe mijn man geen gunst hoor, ik wil het zelf ook.
Als ik seks heb wil ik dat inderdaad zelf ook. En toch is het een gunst. Iets dat ik van harte en uit compleet vrije wil met en voor hem doe. En ik geniet er zelf ook van. En ik hoef het niet te doen. Heb ik geen zin, dan laat ik mij daartoe niet mentaal verplichten 'omdat het hoort'. Omdat hij zo graag wil. Uit de mantel der liefde of whatever.

Sneu dat er vrouwen zijn die hun beentjes spreiden omdat ze bang dat zijn dat die man anders grumpy wordt of de relatie verslechtert. Ik moet er niet aan denken om op die manier aan mijzelf voorbij te gaan en te neuken.
lilalinda schreef:
10-02-2020 21:17
Mijn man masseert bijna elke avond uitgebreid mijn voeten, (zelfs als ik ze niet gewassen heb....("zal ik ze even afspoelen?", "nee joh, blijf lekker zitten")
Gewoon omdat ik dat fijn vind, dat doe je in een relatie. Je zet soms de ander op een voetstuk, ook als je zelf 'ff geen zin' hebt
Niet als het om seks gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
11-02-2020 08:04
Niet als het om seks gaat.
Waarom niet?
Oprechte vraag.
Wat is het verschil tussen voeten masseren en iemand aftrekken?

Waarom kook je wel zijn lievelingskostje, maar wil je hem niet pijpen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-02-2020 08:11


Waarom kook je wel zijn lievelingskostje, maar wil je hem niet pijpen?
Koken moet toch en het raakt me niet wat ik kook. Mijn lichamelijk integriteit en wie er aan mij zit op welke manier, dat raakt me wel en daar kan ik geen compromis over sluiten. Ik kan niet 'een beetje minder' zeggenschap hebben over mijn lichaam en toch gelukkig zijn.

Liefde voor een ander maakt niet dat je maar aan je eigen behoeften voorbij moet gaan. Natuurlijk kan het best een keer, maar soms mis je wederkerigheid, of speelt er teveel, of weet ik wat. En dan ga je zelf vóór.

Als je nooit zin hebt en je gunt je partner eigenlijk niets, zeker niet als jij het zelf zou moeten doen, dan zit er iets mis in je relatie, maar ook niet per se iets onoverkomelijks. En dan maar gewoon weer eens van bil zonder dat de oorzaak in beeld is werkt dan m.i. alleen maar averechts.

Als je je seksleven sowieso al heel leuk vindt, en je hebt een fijne partner dan is het een heel ander onderwerp.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
11-02-2020 08:43
Koken moet toch en het raakt me niet wat ik kook. Mijn lichamelijk integriteit en wie er aan mij zit op welke manier, dat raakt me wel en daar kan ik geen compromis over sluiten. Ik kan niet 'een beetje minder' zeggenschap hebben over mijn lichaam en toch gelukkig zijn.

Liefde voor een ander maakt niet dat je maar aan je eigen behoeften voorbij moet gaan. Natuurlijk kan het best een keer, maar soms mis je wederkerigheid, of speelt er teveel, of weet ik wat. En dan ga je zelf vóór.

Als je nooit zin hebt en je gunt je partner eigenlijk niets, zeker niet als jij het zelf zou moeten doen, dan zit er iets mis in je relatie, maar ook niet per se iets onoverkomelijks. En dan maar gewoon weer eens van bil zonder dat de oorzaak in beeld is werkt dan m.i. alleen maar averechts.

Als je je seksleven sowieso al heel leuk vindt, en je hebt een fijne partner dan is het een heel ander onderwerp.
Als je relatie al drama is, snap ik het (Maar dan stopte ik met de relatie)

Maar in een goeie relatie wil je de ander gelukkig maken en sluit je soms compromissen
Alle reacties Link kopieren
Als ik kijk naar de relatie met ex, die echt lelijk begon te doen als ik geen sex met hem wilde dan snap ik volkomen dat je als vrouw nee zegt en nooit meer zin hebt!

Als ik kijk naar mijn relatie nu, waarvan ik weet dat mijn partner nooit moeilijk zou doen als ik een keer aangeef geen zin te hebben (oke hij zou wel even zijn wenkbrauwen optrekken en vragen of er iets is) dan geef ik hem graag dat genot ook al heb ik eens minder zin of ben ik ongesteld. Het is toch heerlijk om te weten dat hij er van geniet en erna goed slapen kan. Dat doe ik graag voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
11-02-2020 07:59

Sneu dat er vrouwen zijn die hun beentjes spreiden omdat ze bang dat zijn dat die man anders grumpy wordt of de relatie verslechtert. Ik moet er niet aan denken om op die manier aan mijzelf voorbij te gaan en te neuken.
Dat ligt er maar net aan op welke manier dat gaat. Als het puur is omdat de partner vindt dat het weer tijd is...... dan stopt het ook voor mij.

Echter, wanneer mijn man terugkomt na 5 dagen werken heeft hij echt wel zin (ik ook trouwens) Ik weet als ik dan telkens nee zou zeggen de relatie absoluut verslechteren gaat want je mist dan de intimiteit. En soms als hij continu chago is kan het best weleens helpen hem te laten ontspannen. Ik zie daar geen kwaad in. Maar ja ik snap dat als je geen sex wilt dat het dan wel naar moet voelen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-02-2020 08:46
Als je relatie al drama is, snap ik het (Maar dan stopte ik met de relatie)
Soms is je relatie tijdelijk niet zo goed. Of ben je even minder blij met je seksleven. Ik sta niet iedere dag op helemaal vol van liefde voor mijn partner, dan heb ik andere dingen die mijn aandacht opeisen. In een langere relatie zitten er gewoon van die tijden bij. Ik vind dat je ook daar begrip voor mag vragen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
11-02-2020 09:21
Soms is je relatie tijdelijk niet zo goed. Of ben je even minder blij met je seksleven. Ik sta niet iedere dag op helemaal vol van liefde voor mijn partner, dan heb ik andere dingen die mijn aandacht opeisen. In een langere relatie zitten er gewoon van die tijden bij. Ik vind dat je ook daar begrip voor mag vragen.
Ik heb al eeuwig (sinds de vorige eeuw :) ) een prima relatie. Onze dipjes duren een paar dagen, niet een paar weken
Langere tijd geen seks hadden we tijdens zwangerschap en eerste weken na bevalling

Ik heb veel vrienden, leuke mannen met leuke vrouwen die totaal gefrustreed raken door hun seksloze huwelijk. Het gaat dan niet om hun zaadlozen, maar om de intimiteit die stilvalt. Hand-op-bil mag niet. Knuffelen mag niet. Want zij is bang, dat als ze dat toestaat, hij seks wil.
Seks wordt een machtstrijd.
Alle reacties Link kopieren
Sensu schreef:
11-02-2020 09:19
Dat ligt er maar net aan op welke manier dat gaat. Als het puur is omdat de partner vindt dat het weer tijd is...... dan stopt het ook voor mij.

Echter, wanneer mijn man terugkomt na 5 dagen werken heeft hij echt wel zin (ik ook trouwens) Ik weet als ik dan telkens nee zou zeggen de relatie absoluut verslechteren gaat want je mist dan de intimiteit. En soms als hij continu chago is kan het best weleens helpen hem te laten ontspannen. Ik zie daar geen kwaad in. Maar ja ik snap dat als je geen sex wilt dat het dan wel naar moet voelen.
Exact hetzelfde geldt voor degene die wel seks wil maar het niet krijgt.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-02-2020 09:34
Ik heb al eeuwig (sinds de vorige eeuw :) ) een prima relatie. Onze dipjes duren een paar dagen, niet een paar weken
Langere tijd geen seks hadden we tijdens zwangerschap en eerste weken na bevalling

Ik heb veel vrienden, leuke mannen met leuke vrouwen die totaal gefrustreed raken door hun seksloze huwelijk. Het gaat dan niet om hun zaadlozen, maar om de intimiteit die stilvalt. Hand-op-bil mag niet. Knuffelen mag niet. Want zij is bang, dat als ze dat toestaat, hij seks wil.
Seks wordt een machtstrijd.
Idd je ziet dit zo vaak gebeuren.
En dan vrouwen maar klagen dat hij altijd wil. Terwijl hij niets anders zoekt als intimiteit. Mijn man mag mij aanraken wanneer hij wilt. Ik zal hem nooit afwijzen want ik vind die kleine aanrakingen heerlijk intiem. Geeft ook aan dat hij je in het dagelijkse leven ook leuk vind.

Ik vind het bijvoorbeeld ook niet vreemd dat mensen sex buiten de deur gaan zoeken als ze het niet in hun relatie hebben. En iemand hier zei dat het geen eerste levensbehoefte is. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een mens wil zich geliefd voelen en zeker mannen begeert. Dat laat je elkaar ook voelen door sex. Je laat zien dat je elkaars wensen respecteert door sex. Dat je intiem wilt zijn. En als we het heel sec bekijken........ geen sex..... dan sterven we toch binnen nu en 110 jaar uit.
lolapaloeza schreef:
11-02-2020 09:21
Soms is je relatie tijdelijk niet zo goed. Of ben je even minder blij met je seksleven. Ik sta niet iedere dag op helemaal vol van liefde voor mijn partner, dan heb ik andere dingen die mijn aandacht opeisen. In een langere relatie zitten er gewoon van die tijden bij. Ik vind dat je ook daar begrip voor mag vragen.
Als onze relatie in de dipje dreigt te raken of als er wrijving is, dan hebben we júist seks. Niet uit verlangen of geiligheid, maar om weer te verbinden. Om letterlijk weer tot elkaar te komen. Een goede vrijpartij kan net zo effectief zijn als praten. Wie seks weigert als het even niet lekker loopt, laat een hele effectieve manier van communiceren liggen. En maakt de kloof alleen maar groter. Zonde.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
11-02-2020 09:53
Als onze relatie in de dipje dreigt te raken of als er wrijving is, dan hebben we júist seks. Niet uit verlangen of geiligheid, maar om weer te verbinden. Om letterlijk weer tot elkaar te komen. Een goede vrijpartij kan net zo effectief zijn als praten. Wie seks weigert als het even niet lekker loopt, laat een hele effectieve manier van communiceren liggen. En maakt de kloof alleen maar groter. Zonde.
Mee eens :lol:
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
11-02-2020 09:53
Als onze relatie in de dipje dreigt te raken of als er wrijving is, dan hebben we júist seks. Niet uit verlangen of geiligheid, maar om weer te verbinden. Om letterlijk weer tot elkaar te komen. Een goede vrijpartij kan net zo effectief zijn als praten. Wie seks weigert als het even niet lekker loopt, laat een hele effectieve manier van communiceren liggen. En maakt de kloof alleen maar groter. Zonde.
Werkt als een tierelier!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-02-2020 11:53
Nee zeker niet, maar als je partner consequent 2 wil en jij 10, kun je daar geen compromis in sluiten. Dan doe je gewoon een of twee keer pijpen, trekken, zeesterren, is toch geen oplossing? Dat is gewoon je zin doordrijven en over (in dit geval) haar grenzen gaan.

Als de één consequent maar 2x wil en de ander 10x, dan ben ik er echt heilig overtuigd dat je in het algemeen gewoon geen goede relatiematch bent.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
11-02-2020 10:27
Als de één consequent maar 2x wil en de ander 10x, dan ben ik er echt heilig overtuigd dat je in het algemeen gewoon geen goede relatiematch bent.
je kunt dan prima een leuke relatie hebben, mits je beide compromissen wil sluiten.
ik heb niet zo'n hoog libido. Mijn man wel iets hoger, maar hij vindt het niet fijn als ik het alleen voor hem doe, dat vindt hij niet prettig. En die enkele keer dat ik dit toch doe, merkt hij het ook en voelt zich daar dan heel onprettig bij. Hij heeft liever 1 keer per week seks dat we het allebei willen en fijn vinden dan dat ik het 3x per week alleen maar doe om hem een plezier te doen. Blijkbaar heb ik het enorm getroffen met mijn man, ik dacht dat dit wel vrij normaal was.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
11-02-2020 10:35
ik heb niet zo'n hoog libido. Mijn man wel iets hoger, maar hij vindt het niet fijn als ik het alleen voor hem doe, dat vindt hij niet prettig. En die enkele keer dat ik dit toch doe, merkt hij het ook en voelt zich daar dan heel onprettig bij. Hij heeft liever 1 keer per week seks dat we het allebei willen en fijn vinden dan dat ik het 3x per week alleen maar doe om hem een plezier te doen. Blijkbaar heb ik het enorm getroffen met mijn man, ik dacht dat dit wel vrij normaal was.
Maar hij heeft het met jou dus minder getroffen. Voor hem rot
lilalinda schreef:
11-02-2020 10:42
Maar hij heeft het met jou dus minder getroffen. Voor hem rot
:whut:

Aparte redenatie. Blijkbaar is seks in jouw relatie veel belangrijker dan hoe dat wij dat ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven