Hoe vaak seks per week

08-02-2020 13:40 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe vaak hebben jullie seks in jullie relatie? Bij ons is dit 1 a 2 keer in de week en alsnog vind man dit te weinig....
shala91 schreef:
09-02-2020 15:59
En als het nou andersom is? Dat de hoge libido-partner vroeger een lager libido had? Moet diegene dan ook effe dimmen om het weer op ouderwets niveau te krijgen?
Ik snap wel waar je naartoe wil, maar (nog even afgezien van dat het een situatie is die zeldzaam is) ik heb er al een antwoord op gegeven. Je probeert het op te lossen en lukt dat niet is het zoals altijd accepteren of vertrekken.
DS1971 schreef:
09-02-2020 09:34
Zoals ik hierboven al zei: je hoeft niet altijd te neuken, gewoon een pijpbeurt werkt ook.
En daar hoeft een vrouw ook niet altijd zin in te hebben.
Lachattenoir schreef:
09-02-2020 16:45
En daar hoeft een vrouw ook niet altijd zin in te hebben.
En even uit nieuwsgierigheid. Als je vrouw dat dan doet om tja wat ‘de druk eraf te halen’, draagt dat dan bij aan intimiteit? Moet ze ook doen of ze het leuk vindt? Of mag ze na vijf minuten lurken direct verder met iets nuttigs of gaan slapen?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-02-2020 16:55
En even uit nieuwsgierigheid. Als je vrouw dat dan doet om tja wat ‘de druk eraf te halen’, draagt dat dan bij aan intimiteit? Moet ze ook doen of ze het leuk vindt? Of mag ze na vijf minuten lurken direct verder met iets nuttigs of gaan slapen?

Als dit je manier is van tegen sex aankijken.....Op deze manier klinkt het net alsof sex is slecht iets is

Je bent toch gek op je partner? Is het dan zo naar om sex met hem te hebben. Is het dan zo erg om hem een plezier te doen? Als ik minder zin heb of ongesteld ofzo pijp ik hem vaak genoeg. Nu vind ik dat leuk om te doen, als dat je tegenstaat is dat wel een ding natuurlijk.

Draagt het er aan bij aan intimiteit. Zeker wel ja. Je partner voelt zich geliefd en gewaardeerd. Dat is heel veel waard. Brengt heel veel warmte, liefde en intimiteit mee.
Lachattenoir schreef:
09-02-2020 16:45
En daar hoeft een vrouw ook niet altijd zin in te hebben.
Je hoeft nooit zin ergens in te hebben en niets tegen je wil te doen. Een man kan ook zeggen dat het geen zin heeft in meehelpen met het huishouden.

Allemaal waar.

Niet heel goed voor de relatie verder.
MinkeDeWit schreef:
09-02-2020 16:55
En even uit nieuwsgierigheid. Als je vrouw dat dan doet om tja wat ‘de druk eraf te halen’, draagt dat dan bij aan intimiteit? Moet ze ook doen of ze het leuk vindt? Of mag ze na vijf minuten lurken direct verder met iets nuttigs of gaan slapen?
Zoiets noemen wij hier ‘er met de pet naar gooien’.

Maar saboteren van je relatie is verder toegestaan, dus het mag. :)
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
09-02-2020 17:35
Je hoeft nooit zin ergens in te hebben en niets tegen je wil te doen. Een man kan ook zeggen dat het geen zin heeft in meehelpen met het huishouden.

Allemaal waar.

Niet heel goed voor de relatie verder.
Het is geen gunst hè, als je partner zijn deel doet in het huishouden. Zo breng je het wel. Als je samenwoont hoor je gewoon allebei je deel te doen ten aanzien van zorg en het huishouden. Dat is niet te vergelijken met baas over je eigen lichaam zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sensu schreef:
09-02-2020 17:16

Je bent toch gek op je partner? Is het dan zo naar om sex met hem te hebben. Is het dan zo erg om hem een plezier te doen?
Ik vind dit wel een vervelende toon, die ik in mijn relatie niet zou waarderen.
Helemaal altruïstisch is niemand. Soms heb ik aan mezelf en het leven al genoeg gedoe. Vind ik het al mooi als ik in ieder geval de belangrijkste verplichtingen weggewerkt krijg voor ik in mijn bed stap. Kom ik niet eens aan mezelf toe.
Dan sta ik minder open voor een partner die ook nog aan de beurt wil komen. Als je er zelf ook wat uithaalt, ontspanning, intimiteit, dan is het geen moeite, maar dat is niet altijd zo.

Misschien heeft niet iedereen dat soort momenten in het leven, dat kan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
DS1971 schreef:
09-02-2020 17:36
Zoiets noemen wij hier ‘er met de pet naar gooien’.

Maar saboteren van je relatie is verder toegestaan, dus het mag. :)
Het is net of ik met mijn ex in discussie ben. Je bent het niet, want die doet iets anders vandaag, maar anders zou ik erover kunnen twijfelen.
frettie schreef:
09-02-2020 17:52
Het is geen gunst hè, als je partner zijn deel doet in het huishouden. Zo breng je het wel. Als je samenwoont hoor je gewoon allebei je deel te doen ten aanzien van zorg en het huishouden. Dat is niet te vergelijken met baas over je eigen lichaam zijn.
Seks is wel een gunst?
MinkeDeWit schreef:
09-02-2020 18:14
Het is net of ik met mijn ex in discussie ben. Je bent het niet, want die doet iets anders vandaag, maar anders zou ik erover kunnen twijfelen.
Nou, als jij in jouw relatie destijds zo stond als dat je nu in de discussie staat, dan snap ik wel dat jullie er niet uit zijn gekomen.

Zijn opstelling kan ik verder niet beoordelen.

Ik heb overigens alleen maar relaties gehad met vrouwen die een hoog tot zeer hoog libido hebben, dus sowieso ben ik niet jouw ex. ;)
DS1971 schreef:
09-02-2020 17:35
Je hoeft nooit zin ergens in te hebben en niets tegen je wil te doen. Een man kan ook zeggen dat het geen zin heeft in meehelpen met het huishouden.

Allemaal waar.

Niet heel goed voor de relatie verder.
Meehelpen in het huishouden komt sowieso niet voor in een geëmancipeerd woordenboek. Een fatsoenlijke man doet zijn deel in het huishouden, net zoals zijn partner dat doet. Van 'mee'helpen is geen sprake. Beiden hebben ze de regie.

Verder hebben we het hier over seksualiteit, niet over een huishoudelijk klusje. Tenzij je seks als huishoudelijke taak ziet natuurlijk, wat uitermate triest is. Inderdaad niet goed voor je relatie om er zo tegenaan te kijken.
frettie schreef:
09-02-2020 17:52
Het is geen gunst hè, als je partner zijn deel doet in het huishouden. Zo breng je het wel. Als je samenwoont hoor je gewoon allebei je deel te doen ten aanzien van zorg en het huishouden. Dat is niet te vergelijken met baas over je eigen lichaam zijn.
Zo simpel, maar kennelijk toch een heel moeilijk te begrijpen concept voor sommigen hier.
DS1971 schreef:
09-02-2020 18:39
Seks is wel een gunst?
Ja, dat is het zeker. Een gunst waar je als mens zelf ook vaak van geniet, maar een gunst is het zeker.

Seks is absoluut geen plicht. Of recht.
Lachattenoir schreef:
09-02-2020 19:10
Meehelpen in het huishouden komt sowieso niet voor in een geëmancipeerd woordenboek. Een fatsoenlijke man doet zijn deel in het huishouden, net zoals zijn partner dat doet. Van 'mee'helpen is geen sprake. Beiden hebben ze de regie.

Verder hebben we het hier over seksualiteit, niet over een huishoudelijk klusje. Tenzij je seks als huishoudelijke taak ziet natuurlijk, wat uitermate triest is. Inderdaad niet goed voor je relatie om er zo tegenaan te kijken.
Ik spreek en schrijf Nederlands, niet geëmancipeerd, aangezien dat nu eenmaal geen taal is. Hoogstens een dialect. ;)

Lees je overigens bewust over mijn punt heen?
Lachattenoir schreef:
09-02-2020 19:13
Ja, dat is het zeker. Een gunst waar je als mens zelf ook vaak van geniet, maar een gunst is het zeker.

Seks is absoluut geen plicht. Of recht.
Ik heb nergens gezegd dat het een plicht of recht is.

Maar het is zeker ook geen gunst. Het is iets wat je met elkaar deelt, intimiteit, seksualiteit.

Als je echt denkt dat het een gunst is om seks te hebben met je man, dan zit er iets enorm scheef in de relatie.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
09-02-2020 19:32
Ik heb nergens gezegd dat het een plicht of recht is.

Maar het is zeker ook geen gunst. Het is iets wat je met elkaar deelt, intimiteit, seksualiteit.

Als je echt denkt dat het een gunst is om seks te hebben met je man, dan zit er iets enorm scheef in de relatie.
Hier ben ik het enorm mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Seks is geen gunst als je het allebei wilt. Je hebt er alleen geen plicht toe, dat is met een gezamenlijk huishouden iets heel anders. Vandaar dat de vergelijking zo vreselijk mank gaat.
Lachattenoir schreef:
08-02-2020 22:02
Bron?
Hahahaha

Tjah. 5x per week is ook gewone tijd die je intiem doorbrengt. Het is wel meer dan seks en toch wel een bevestiging waarom je bij elkaar bent.
frettie schreef:
09-02-2020 20:30
Seks is geen gunst als je het allebei wilt. Je hebt er alleen geen plicht toe, dat is met een gezamenlijk huishouden iets heel anders. Vandaar dat de vergelijking zo vreselijk mank gaat.
Er is ook geen plicht om beiden in het huishouden mee te helpen. Als je dat wil kun je dat prima 100/0 verdelen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
09-02-2020 21:39
Er is ook geen plicht om beiden in het huishouden mee te helpen. Als je dat wil kun je dat prima 100/0 verdelen.
Nee idd. Als ik graag op een schone wc wil kakken en partner heeft daar geen zin in, dan heeft hij/zij daar geen zin in. Dan moet ik het, juist ja, zèlf doen, want ik heb handjes gekregen.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
09-02-2020 18:06
Ik vind dit wel een vervelende toon, die ik in mijn relatie niet zou waarderen.
Helemaal altruïstisch is niemand. Soms heb ik aan mezelf en het leven al genoeg gedoe. Vind ik het al mooi als ik in ieder geval de belangrijkste verplichtingen weggewerkt krijg voor ik in mijn bed stap. Kom ik niet eens aan mezelf toe.
Dan sta ik minder open voor een partner die ook nog aan de beurt wil komen. Als je er zelf ook wat uithaalt, ontspanning, intimiteit, dan is het geen moeite, maar dat is niet altijd zo.

Misschien heeft niet iedereen dat soort momenten in het leven, dat kan.
Ik snap je wel hoor. Dat als je het druk hebt je er af en toe geen zin in kan hebben.

Nou ja ik zie het ook als iets waar je tijd voor maken moet. Het is de verbinding tussen jou en je partner en zorgt ervoor dat je relatie niet verwaterd. En ook sex kan soms keihard werken zijn aan je relatie. Iets waar je niet altijd zin in hebt maar wat jullie samen wel goed doet. Er zit natuurlijk ook wel een verschil in af en toe eens geen zin en zeggen ‘joh, ik ben te moe’ of gewoon standaard niet willen en bij elke knuffel denken: ‘o, hij moet weer’!

Ik heb mijn partner denk ik nog nooit echt afgewezen. Het is weleens voorgekomen dat ik wist dat hij graag wilde maar ik in slaap viel voor we beginnen konden. Maar verder nooit.
Alle reacties Link kopieren
Interessante wending van dit topic... Ik vind het geen gunst, maar eigenlijk voor beide partners toch wel een soort van plicht. Al klinkt dat weer alsof het MOET, en zo bedoel ik het niet.

Sex is bij ons een essentieel onderdeel van onze relatie. Wat er hierboven ook al werd geschreven: het zorgt voir verbinding tussen jou en je partner.

Bij 'werken aan je relatie' maak je toch ook zin/ tijd om samen iets te doen zodat er weer meer verbinding komt?
Zo ervaar ik dat met sex ook.

Wij matchen best goed qua sexdrive, maar sommige periodes heb ik een stuk minder zin dan mijn man.
Ik wijs hem dan niet af, maar geef wel aan dat ik niet zo'n behoefte heb op dat moment. Dan wordt het toch wel sex, maar anders dan wanneer we beide veel zin hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
09-02-2020 19:13
Ja, dat is het zeker. Een gunst waar je als mens zelf ook vaak van geniet, maar een gunst is het zeker.

Seks is absoluut geen plicht. Of recht.
Ik doe mijn man geen gunst hoor, ik wil het zelf ook.
Kyndra schreef:
10-02-2020 10:27
Interessante wending van dit topic... Ik vind het geen gunst, maar eigenlijk voor beide partners toch wel een soort van plicht. Al klinkt dat weer alsof het MOET, en zo bedoel ik het niet.

Sex is bij ons een essentieel onderdeel van onze relatie. Wat er hierboven ook al werd geschreven: het zorgt voir verbinding tussen jou en je partner.

Bij 'werken aan je relatie' maak je toch ook zin/ tijd om samen iets te doen zodat er weer meer verbinding komt?
Zo ervaar ik dat met sex ook.

Wij matchen best goed qua sexdrive, maar sommige periodes heb ik een stuk minder zin dan mijn man.
Ik wijs hem dan niet af, maar geef wel aan dat ik niet zo'n behoefte heb op dat moment. Dan wordt het toch wel sex, maar anders dan wanneer we beide veel zin hebben.
Voor de lieve vrede dus, omdat hij graag wil en jij het niet heel erg vindt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven