Hoe vaak seks per week

08-02-2020 13:40 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe vaak hebben jullie seks in jullie relatie? Bij ons is dit 1 a 2 keer in de week en alsnog vind man dit te weinig....
Alle reacties Link kopieren
Evenaar schreef:
09-02-2020 12:19
Dat is ook een goede vraag voor je man: is het de mate van seks (penetratie) die hij mist of intimiteit?

Mijn man en ik zitten zo te lezen behoorlijk onder het qua seks, maar wat ik om me heen zie is dat wij gedurende de dag en week veel meer intiem zijn dan mijn vriendinnen met hun man. Zij hebben dan misschien wel 2x in de week seks, maar verder raken ze elkaar nauwelijks aan. Wij knuffelen, zoenen, aaien, pakken vast, geven kussen de hele dag door. Op de bank zitten we praktisch altijd helemaal in elkaar gekropen en in bed ook.

Dat kwalificeert voor mij net zo goed als intimiteit als seks.

En dan heb je binnen seks ook nog alle verschillende mogelijkheden: het hoeft niet altijd penetratie te zijn. En een man hoeft echt niet altijd te komen.

Kortom: er is een hele wereld aan intimiteit.
Ja helemaal mee eens!
Intimiteit is zo belangrijk en dat bereik je op meerdere manieren.
BlaZoo schreef:
09-02-2020 12:18
Precies, jouw persoonlijke mening breng je standaard als feit. Het komt niet bij je op dat jouw mening niets meer waard is dan die van DS1971
Ik vind niet dat je seks moet hebben tegen je wil, en uren op iemand inpraten of zeuren tot diegene dan maar ja zegt vind ik ook neigen naar ‘tegen diens wil’. Als het libido niet matcht is dat misschien wel een dealbreaker voor de relatie. Ik vind seks niet zo’n groot punt, leuk voor af en toe, helemaal missen wil ik het ook niet, maar drie of vier keer per maand vind ik zat. Een partner zal dat moeten accepteren, of liefst natuurlijk er op dezelfde manier in staan.
Normaal gesproken 3 a 4 keer per week (niet samenwonend) maar sinds mijn depressie is het denk ik 1 keer per week en soms iets meer en soms 1 keer per 2 weken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-02-2020 13:15
Ik vind niet dat je seks moet hebben tegen je wil, en uren op iemand inpraten of zeuren tot diegene dan maar ja zegt vind ik ook neigen naar ‘tegen diens wil’. Als het libido niet matcht is dat misschien wel een dealbreaker voor de relatie. Ik vind seks niet zo’n groot punt, leuk voor af en toe, helemaal missen wil ik het ook niet, maar drie of vier keer per maand vind ik zat. Een partner zal dat moeten accepteren, of liefst natuurlijk er op dezelfde manier in staan.
Waarom moet hij jouw zin doen?
lilalinda schreef:
09-02-2020 14:01
Waarom moet hij jouw zin doen?
Omdat nee nu eenmaal nee is.
lilalinda schreef:
09-02-2020 14:01
Waarom moet hij jouw zin doen?
Dat werkt naar twee kanten, anders is er gewoon geen match. Het lijkt mij nogal een open deur, maar ik zie dat er toch wel een aantal mensen anders over denken.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-02-2020 13:15
Ik vind niet dat je seks moet hebben tegen je wil, en uren op iemand inpraten of zeuren tot diegene dan maar ja zegt vind ik ook neigen naar ‘tegen diens wil’. Als het libido niet matcht is dat misschien wel een dealbreaker voor de relatie. Ik vind seks niet zo’n groot punt, leuk voor af en toe, helemaal missen wil ik het ook niet, maar drie of vier keer per maand vind ik zat. Een partner zal dat moeten accepteren, of liefst natuurlijk er op dezelfde manier in staan.
Zal dat moeten accepteren? Dan ben je toch net zo erg bezig? Alleen dan de andere kant op. Want als je partner graag meer wilt is dit ook ‘tegen diens wil’ dat hij het maar accepteren moet van jou. Wat is er mis met een compromis vinden.

Verder ben ik het wel met je eens wat betreft inpraten en zeuren. Dat is niet goed. Maar gewoon een normaal gesprek moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
09-02-2020 14:13
Omdat nee nu eenmaal nee is.
Vind ik nogal star. Sex gaat over Intimiteit voor mij. Wanneer ik continu nee te horen krijg gaat het niet goedkomen met de relatie.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-02-2020 14:01
Waarom moet hij jouw zin doen?
Het is tot daaraan toe dat je een verschillend libido hebt. Je kunt kijken hoe je elkaar daarin tegemoet kan komen. Maar bij het gedram om seks ging het voor mijn gevoel helemaal niet om mij of wat ik wilde of fijn vond. Laat staan dat ik daardoor meer in de stemming kwam voor seks. Het had niet het idee dat het over behoefte aan intimiteit met mij ging, meer 'ik moet ff ergens overheen, doe niet zo moeilijk'. Dan ga je wat mij betreft maar lekker zelf aan de slag.

Die relatie is logischerwijs beëindigd. Dat geloof ik hier ook hoor, of de hoog libido of laag libido persoon nou de kern is van de issue, er zit iets niet goed. Je denkt vanuit je eigen behoefte en niet meer vanuit gezamenlijke wensen en mogelijkheden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn 9 jaar samen, 2 jonge kinderen en nu zwanger van nummer 3. We doen het gemiddeld 6x per week..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een hamburger willen maar hem niet krijgen toch echt heel anders dan hem niet willen maar toch per se moeten eten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
09-02-2020 14:13
Omdat nee nu eenmaal nee is.
In een relatie kom je er samen uit. Nee is nee, is ook drammen
lilalinda schreef:
09-02-2020 14:55
In een relatie kom je er samen uit. Nee is nee, is ook drammen
Hoe stel je je dat voor? Degene die minder wil gaat akkoord met een keer per week zin maken voor de lieve vrede? En dat week in week uit, maand in maand uit.
Nou ja, wij gaan hier in ieder geval niet uitkomen.
Sensu schreef:
09-02-2020 14:20
Vind ik nogal star. Sex gaat over Intimiteit voor mij. Wanneer ik continu nee te horen krijg gaat het niet goedkomen met de relatie.
Dat is logisch, maar ik vind het tegen je in in hebben van seks niet oké en ik denk dat het niet gaan werken als de één veel vaker wil dan de ander. Het lijkt me dat het dan alleen nog maar meer tegen gaat staan om het te doen.
MinkeDeWit schreef:
09-02-2020 14:15
Dat werkt naar twee kanten, anders is er gewoon geen match. Het lijkt mij nogal een open deur, maar ik zie dat er toch wel een aantal mensen anders over denken.
Even voor de goede orde: bij het begin van de relatie werkt dat natuurlijk zonder meer zo.

Maar wat je vaak ziet is dat na x aantal jaren ineens de behoefte kan veranderen en vaak is dat (fors) naar beneden.

Daar ligt vaak iets aan ten grondslag, wat ik bij het begin al aangaf, en het is verstandig om daar iets aan te doen. Maar wat je vaak ziet is dat degene die minder vaak zin heeft gaat bepalen en dan krijg je de dooddoener ‘nee is nee’. Wat op zich op basis van een enkele keer natuurlijk 100% waar is.

Maar niet als het verwordt tot ‘jouw behoeftes zijn niet belangrijk’. Dat is liefdeloos.

Als je merkt dat jouw partner behoeftes heeft die niet vervuld worden en jij daar de aangewezen persoon voor bent, dan lijkt het mij normaal dat je gaat kijken wat je daarmee kan doen.

En als die poging niet lukt, kun je alsnog uit elkaar.

Maar wat ik hier vooral lees is ‘ik heb er geen behoefte aan en hij neemt me maar zoals ik ben’.

Dan vraag ik mij af wat voor een relatie je dan hebt...
Suzan_1991 schreef:
09-02-2020 15:04
Dat is logisch, maar ik vind het tegen je in in hebben van seks niet oké en ik denk dat het niet gaan werken als de één veel vaker wil dan de ander. Het lijkt me dat het dan alleen nog maar meer tegen gaat staan om het te doen.
Of je gaat eens op zoek naar manieren om het libido weer op ouderwets niveau krijgen.

Het is wel erg gemakkelijk om te denken ‘het is nu eenmaal zo’.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-02-2020 14:55
In een relatie kom je er samen uit. Nee is nee, is ook drammen
In zekere zin wel (bijvoorbeeld bij een eerste ontmoeting waar hij wel sex wil en zij niet). Maar als in een (langdurige) relatie een vrouw niet wil dan kun je je als haar vriend zijnde moeilijk opdringen (wat voor mij drammen betekent).
Maar goed, het blijft een moelijk dilemma. Communiceren is dan belangrijk. Als man veel vaker wil (omgekeerd kan natuurlijk ook) dan kan het ook zo zijn dat als zij dan toch 'toegeeft' (en dan niet op een manier van 'vooruit jij je zin') dan kan dat een compromis zijn. Al kan ik me voorstellen dat sommige handelingen die bepaalde vrouwen echt niet willen (bijv. in de mond laten klaarkomen bij pijpen of achterin neuken) dat zo kan tegenstaan dat het moeilijk is om dat te overwinnen.
DS1971 schreef:
09-02-2020 15:29
Of je gaat eens op zoek naar manieren om het libido weer op ouderwets niveau krijgen.

Het is wel erg gemakkelijk om te denken ‘het is nu eenmaal zo’.
Misschien was het ouderwetse niveau wel nog minder of hetzelfde? Ik zie nergens een bericht van TO dat het vroeger veel meer was.
Suzan_1991 schreef:
09-02-2020 15:42
Misschien was het ouderwetse niveau wel nog minder of hetzelfde? Ik zie nergens een bericht van TO dat het vroeger veel meer was.
Dan hadden ze nooit aan een relatie moeten beginnen.
DS1971 schreef:
09-02-2020 15:47
Dan hadden ze nooit aan een relatie moeten beginnen.
Want? als ze bijv. toen beiden 2x per week voldoende vonden en nu ineens 1 van de 2 niet, waarom hadden ze dan niet aan een relatie moeten beginnen?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-02-2020 15:01
Hoe stel je je dat voor? Degene die minder wil gaat akkoord met een keer per week zin maken voor de lieve vrede? En dat week in week uit, maand in maand uit.
Nou ja, wij gaan hier in ieder geval niet uitkomen.
Ja hoor, zin-maken valt echt mee. Het is minder vervelend dan de badkamervloer schrobben of eten met je schoonouders en dat doe je ook.
Het gaat ook om gunnen en compromissen willen sluiten.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
09-02-2020 15:29
Of je gaat eens op zoek naar manieren om het libido weer op ouderwets niveau krijgen.

Het is wel erg gemakkelijk om te denken ‘het is nu eenmaal zo’.
En als het nou andersom is? Dat de hoge libido-partner vroeger een lager libido had? Moet diegene dan ook effe dimmen om het weer op ouderwets niveau te krijgen?
Suzan_1991 schreef:
09-02-2020 15:49
Want? als ze bijv. toen beiden 2x per week voldoende vonden en nu ineens 1 van de 2 niet, waarom hadden ze dan niet aan een relatie moeten beginnen?
Als toen al de libido’s uit elkaar lagen, uiteraard.
lilalinda schreef:
09-02-2020 15:54
Ja hoor, zin-maken valt echt mee. Het is minder vervelend dan de badkamervloer schrobben of eten met je schoonouders en dat doe je ook.
Het gaat ook om gunnen en compromissen willen sluiten.
Alleen zijn die dingen totaal niet vergelijkbaar. Daarnaast vindt een ander misschien de badkamervloer schrobben of eten met schoonouders helemaal niet vervelender. Ik vind de dingen die jij opnoemt ook allemaal een stuk minder moeite dan het hebben van seks.
Daarnaast gaat het niet altijd alleen maar om gunnen. Je kunt een ander van alles gunnen, maar als je geen zin hebt, dan heb je geen zin. Niet iedereen is in staat om zin te maken. Seks hebben tegen je zin vind ik toch heel wat anders dan tegen je zin bij je schoonouders eten.
Inderdaad, bij mijn schoonouders vrolijk blijven is echt bijna niet te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven