Hoe vaak seks per week
dinsdag 11 februari 2020 om 21:03
misschien weet haar man niet, hoe ze over hem denktMeneer-Uil schreef: ↑11-02-2020 20:55In zo'n situatie vind ik het van man ook niet handig om te gaan vragen om meer. En dan vooral omdat er nog wel gesekst wordt, had ze hem volledig drooggelegd dan is het weer een ander verhaal.
TO is echt niet perfect, maar ik denk ook niet dat gedrag van man heel passend is. Misschien dan toch op zoek naar een betere match.
en hoe ze hun relatie beziet (dat beeld ontstaat uit de posts), grote kans dat hij alleen maar denkt: we hebben het toch prima, waarom wordt er dan niet geneukt?
woensdag 12 februari 2020 om 08:10
Ik wordt zelf echt niet blij van alle genoemde relatie compromissen vormen van zin in seks.
Als ik even niet blij wordt van mijn partner, heb ik helemaal geen zin is seks met hem, en als ik het toch doe wordt ik nog kwaad ook, heb ik ooit geleerd toen ik nog wel 'voor de lieve vrede / wie weet is het goedmaakseks' had.
Al die compromissen en niet zo moeilijk doen maakt bij mij dat mijn libido langzaamaan steeds verder wegzakt. Het mag vast niet, maar ergens gaat er dan blijkbaar toch een teller lopen. Wat de kwaliteit van mijn seksleven niet ten goede komt.
Prima als het bij anderen wel werkt hoor, maar ik begin daar niet meer aan. En ik heb ook genoeg partners gehad voor wie dat ook zo is.
Ik heb over het algemeen vaak genoeg gewoon zin, ik ben als alles verder wel goed zit ook regelmatig prima te verleiden, maar als ik geen zin heb dan niet. En nee, daar gaat mijn partner niet gefrustreerd half aan onderdoor.
Als ik even niet blij wordt van mijn partner, heb ik helemaal geen zin is seks met hem, en als ik het toch doe wordt ik nog kwaad ook, heb ik ooit geleerd toen ik nog wel 'voor de lieve vrede / wie weet is het goedmaakseks' had.
Al die compromissen en niet zo moeilijk doen maakt bij mij dat mijn libido langzaamaan steeds verder wegzakt. Het mag vast niet, maar ergens gaat er dan blijkbaar toch een teller lopen. Wat de kwaliteit van mijn seksleven niet ten goede komt.
Prima als het bij anderen wel werkt hoor, maar ik begin daar niet meer aan. En ik heb ook genoeg partners gehad voor wie dat ook zo is.
Ik heb over het algemeen vaak genoeg gewoon zin, ik ben als alles verder wel goed zit ook regelmatig prima te verleiden, maar als ik geen zin heb dan niet. En nee, daar gaat mijn partner niet gefrustreerd half aan onderdoor.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 12 februari 2020 om 08:36
Dat is niet voor iedereen zo. Zin in seks wordt, volgens onderzoek, bepaald door je interne ‘gaspedaal’ en ‘rem’.
Sommige mensen hebben een gevoeliger gaspedaal en zijn dus sneller opgewonden, anderen hebben een stuggere gaspedaal. Bij hen kost het meer tijd of context.
Iedereen heeft ook een rem, datgene waardoor je je opwinding verliest. En ook die is bij sommigen gevoelig en bij anderen helemaal niet, en alles daar tussenin.
Het is dus niet voor iedereen eenvoudig kunstje. En het is ook niet altijd hetzelfde. Context speelt een grote rol: ben je ontspannen, moe, heb je zorgen, of ben je ziek. Allemaal dingen die meespelen.
Ik heb het boek al eerder aangeraden, maar voor iedereen die deze discussie interessant vindt: Come as you are van Emily Nagoski. Daar wordt dit fenomeen heel helder in uitgelegd met tal van herkenbare voorbeelden. Ook vind je er veel handvatten om met een verschil zin om te gaan.
woensdag 12 februari 2020 om 08:38
Maar waarom geldt dit niet voor het huishouden?Evenaar schreef: ↑12-02-2020 08:36Dat is niet voor iedereen zo. Zin in seks wordt, volgens onderzoek, bepaald door je interne ‘gaspedaal’ en ‘rem’.
Sommige mensen hebben een gevoeliger gaspedaal en zijn dus sneller opgewonden, anderen hebben een stuggere gaspedaal. Bij hen kost het meer tijd of context.
Iedereen heeft ook een rem, datgene waardoor je je opwinding verliest. En ook die is bij sommigen gevoelig en bij anderen helemaal niet, en alles daar tussenin.
Het is dus niet voor iedereen eenvoudig kunstje. En het is ook niet altijd hetzelfde. Context speelt een grote rol: ben je ontspannen, moe, heb je zorgen, of ben je ziek. Allemaal dingen die meespelen.
Ik heb het boek al eerder aangeraden, maar voor iedereen die deze discussie interessant vindt: Come as you are van Emily Nagoski. Daar wordt dit fenomeen heel helder in uitgelegd met tal van herkenbare voorbeelden. Ook vind je er veel handvatten om met een verschil zin om te gaan.
Waarom kunnen vrouwen energie opbrengen voor de keukenvloer en niet voor hun man?
woensdag 12 februari 2020 om 08:48
Nou is dat ten eerste helemaal niet zo. Het huishouden doe ik ook niet regelmatig tegen mijn zin. Ik vind 7 dagen per week koken veel, en ik haal dat vaak niet.
En dan nog blijft het verschil in hoe persoonlijk het is om zoiets te doen. Anders zou sekswerker zijn net zo'n gewone baan zijn als huishoudelijke hulp, en dat is het niet.
Het gaat om zeggenschap hebben over je eigen lichaam en daar de grens over gaan is iets heel anders. Wat je zelf ook al aangeeft door intimiteit te benoemen als een van de belangrijke aspecten. Met mijn stofzuiger speelt intimiteit geen rol.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 12 februari 2020 om 08:55
Omdat voor veel mensen dat niet hetzelfde is. Voor hen is seks en huishouden niet te vergelijken. Prima dat dat voor jou wel zo is, maar dat betekent niet dat het voor anderen ook zo geldt. Daar zit verder niet zo veel ‘waarom’ achter. Of die is in elk geval heel individueel. Weet jij precies waarom het voor jou hetzelfde is? Hoe dat in jouw lijf werkt? Welke knoppen en stofjes op welk moment aan gaan?
Aan je reacties te zien vermoed ik dat jij een heel gevoelig gaspedaal hebt en een minder gevoelige rem. Je kunt gemakkelijk ‘in the mood’ komen als je je daartoe zet. En je vindt het niet vervelend om te doen als je niet helemaal in de mood bent. Super toch, geniet ervan! Maar realiseer je ook dat niet iedereens brein en lijf zo werkt als dat van jou.
donderdag 13 februari 2020 om 13:33
In mijn vorige relatie heb ik meegemaakt dat het scheef groeide. Ik (vrouw) had structureel meer zin in seks dan hij. Achteraf was dat ook al vrij snel in het begin en waren we eigenlijk geen goede match. Mijn ex heeft in het begin nog wel zin gemaakt maar is daar op den duur mee gestopt en wilde alleen als hij wilde en niet wanneer ik wilde. Dus iedere keer dat ik initiatief nam 'zeurde ik/was ik lastig' in zijn ogen en ik voelde me steeds vaker afgewezen. Daar kom je op een gegeven moment niet meer uit. Er was nog wel seks (tot de laatste maanden), maar er zat ook veel scheef (ook op andere gebieden) en we voelden ons beide niet meer gewaardeerd.
Gelukkig zit ik nu in een veel gelijkwaardiger relatie. Er is van beide kanten weleens minder zin (vooral mijn partner minder soms) maar hij laat volop merken dat hij me leuk/lief/lekker vindt en wil vaak seks (maar niet altijd en dat hoeft ook niet).
Ik voel me veel meer gewaardeerd nu.
Ik denk dat ik vrijwel dagelijks wel seks zou kunnen hebben. Mijn partner ietsje minder.
Als er echt scheefgroei zou zijn (bijvoorbeeld de een heeft 1 of 2 keer per week zin en de ander zeker 4 of 5 keer per week) dan zou ik absoluut kijken of er een compromis mogelijk is en erover praten.
Ik heb bij mezelf gemerkt trouwens dat zin maken, niet letterlijk inhoudt dat ik geen zin heb. Maar dat mijn hoofd er (nog even) niet naar stond. Ik kan wel heel makkelijk de knop omzetten en snel zin krijgen als ik bezig ben
. Voor mij werkt het heel ontspannend.
Ik heb trouwens ook de andere kant meegemaakt, dat ik degene was die nooit zin meer had. Daar zat ook iets goed scheef in de relatie en die heeft het niet gered.
Gelukkig zit ik nu in een veel gelijkwaardiger relatie. Er is van beide kanten weleens minder zin (vooral mijn partner minder soms) maar hij laat volop merken dat hij me leuk/lief/lekker vindt en wil vaak seks (maar niet altijd en dat hoeft ook niet).
Ik voel me veel meer gewaardeerd nu.
Ik denk dat ik vrijwel dagelijks wel seks zou kunnen hebben. Mijn partner ietsje minder.
Als er echt scheefgroei zou zijn (bijvoorbeeld de een heeft 1 of 2 keer per week zin en de ander zeker 4 of 5 keer per week) dan zou ik absoluut kijken of er een compromis mogelijk is en erover praten.
Ik heb bij mezelf gemerkt trouwens dat zin maken, niet letterlijk inhoudt dat ik geen zin heb. Maar dat mijn hoofd er (nog even) niet naar stond. Ik kan wel heel makkelijk de knop omzetten en snel zin krijgen als ik bezig ben
Ik heb trouwens ook de andere kant meegemaakt, dat ik degene was die nooit zin meer had. Daar zat ook iets goed scheef in de relatie en die heeft het niet gered.
vrijdag 14 februari 2020 om 22:17
Ondertussen gaat hij vast naar de hoeren wacht dit houdt geen vent volMadeliefjees schreef: ↑08-02-2020 15:181x in de maand, en als hij zeurt wordt het 1x in de 2 maanden.
dinsdag 18 februari 2020 om 18:33
Bij mij is het verhaal precies andersom. Ik vind deze getallen echt shocking. Ik ben zelf de vrouw en mijn vriend wil bijna nooit seks (ik zou zeggen 1x per 3 weken). Dit is al zo na ongeveer 1 jaar relatie, en we zijn beiden begin 20. Vaak over gepraat en toch komt er geen oplossing. Ik hou heel veel van mijn vriend en door het gebrek aan seks is mijn libido zelf nu ook heel laag. Voor nu hou ik het nog vol omdat al het andere in de relatie wel heel fijn is. Echter neemt dit écht de intimiteit weg in een relatie, dus voor degenen die maar pas in een relatie zitten en nu al een libidoverschil hebben zou ik zeggen; wegwezen en bespaar jezelf de pijn van het afgewezen worden of af moeten wijzen.