hoe vaak visite

23-03-2012 09:52 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een aanvaring gehad met een van mijn ouders.

Het probleem was dat ik schijnbaar te weinig op visite kwam.

Toen ik hen er erop wees dat het ook al 8 maanden geleden was dat zij bij mij op visite waren geweest, wilden ze dat niet direct geloven. Ik dacht, dat trekt wel bij, ze komen er wel achter als ze er

eens goed over na gaan denken. Maar nee, dus.

Ze kwamen al heel weinig bij (2 a 3 keer per jaar) maar verlangen wel van ons dat we eens in de maand of 6 weken bij hun langs komen. Ik heb gezegd dat als ze mij willen zien dat ze zelf dan ook langs kunnen komen, maar we zijn nu een jaar verder en er is nog niets veranderd. Vorig jaar zijn ze hier 2 keer op visite geweest, dus de boodschap is niet over gekomen. Ben ik te veeleisend? We wonen 10 minuten rijden van elkaar.

Hoe is dat bij jullie. Gaan jullie ook vaker naar jullie ouders toe dan andersom en vinden ze dat ook de gewoonste zaak ter wereld?
odi et amo
Mijn ouders wonen een uur rijden bij ons vandaan, maar komen regelmatig even langs. Andersom ook.

Mijn schoonouders wonen op 10 minuten fietsen maar die komen nooit. Lekker rustig!

Wij gaan wel regelmatig (paar keer per maand) naar hen toe en ik vind dat prima. Zij zijn ook het type van: ja ik wil wel maar ik heb het druk. Met de was doen of eten koken, want verder hebben ze niets om handen en wij werken fulltime.

Tja, zo zijn ze nu eenmaal. Wij vinden het lekker rustig, en als we willen dat ze komen nodigen we ze uit en dan staan ze er ook. Er iets van zeggen vinden we niet nodig maar heeft ook totaaaal geen zin want ze zien dat gewoon niet.
Welke leeftijd zijn je ouders?
quote:novina schreef op 23 maart 2012 @ 10:04:

Fijn dat je ouders maar 10 minuten bij je vandaan wonen. Ik ben jaloers op je. Mijn ouders wonen aan de andere kant van het land, en ik probeer ze ongeveer 6-8 keer per jaar te bezoeken. Zij komen zelf misschien 1x per jaar bij mij. We zouden elkaar van beide kanten graag vaker willen zien.

Ach, toch logisch dat je ouders je vaak willen zien? Da's liefde.Dat is nu de vraag he, want ze kunnen ook naar mij toe komen als ze mij willen zien. Beiden zijn gepensioneerd en hebben alle tijd van de wereld.
odi et amo
Ik ken het gevoel heel goed. Al is de band met mijn ouders niet slecht. Mijn ouders wonen 200km verderop, maar ik ga zeker 1 keer in de 6 weken langs. Mijn moeder is vorig jaar mei voor het laatst langs geweest en voor mijn vader is dat nog langer geleden. Ik denk dat ze in 5 jaar tijd misschien 3 keer bij mij zijn geweest. Ik snap wel dat ik niet om de hoek woon, maar ik vind dat ze wel wat vaker langs kunnen komen. Ik heb het wel vaker aangegeven, maar ze hebben het te druk zeggen ze. Ach ja, ik blijf gewoon bij ze langs gaan en ik probeer er niet te veel bij stil te staan...
quote:redband schreef op 23 maart 2012 @ 10:10:

Welke leeftijd zijn je ouders?65 en 70
odi et amo
Maar op die leeftijd wachten ze op een uitnodiging om te komen.

Het staat raar op die leeftijd om zo maar langs te gaan.

( vroeger met de paplepel ingegoten)
Ik woon op 10 minuten afstand van mijn ouders en schoonouders.

(Zij wonen in hetzelfde flatgebouw)

Mijn schoonouders bezoeken we elke zondag.

Eerder zagen we elkaar ook op vrijdag en zaterdagavond maar dat is door het werk van mijn man wat minder geworden.

Telefonisch contact met mijn man, dagelijks.

Mijn ouders zie ik minstens 2 keer per week.

Ze komen met boodschappen doen soms naar mijn werk, als ik vrij ben komen ze bij mij op de koffie, op zondag gaan we vaak ook even naar ze toe.

Ik sms dagelijks met mijn vader en bel om de dag om even te kletsen. Of mijn moeder belt dan.

Ik vind het prima zo. De band is goed en het contact verloopt wederzijds.
quote:lamaatje schreef op 23 maart 2012 @ 10:11:

[...]

Dat is nu de vraag he, want ze kunnen ook naar mij toe komen als ze mij willen zien. Beiden zijn gepensioneerd en hebben alle tijd van de wereld.

Aan de reistijd kan 't in elk geval niet liggen en tijd aan jullie zijn ze ook kwijt als ze jullie ontvangen (en dan moeten ze eten koken en de rommel opruimen, bij jullie niet)

Misschien moet je ze zelf 'ns uitnodigen?
Wel herkenbaar. Ik werd -járen geleden, ik wastoen begin 20- ook minstens 3x per maand gedagvaard om op bezoek te komen. Je komt toch wel langs hè!!!!

Was dan altijd te laat naar hun mening en ik ging altijd te vroeg weg.

Zelfs als ik van te voren had aangegeven dat ik NIET bleef eten, kwamen ze op het moment dat ik aanstalten maakte om te vertrekken met een -vooraf speciaal bij de slager bestelde- gourmetschaal aan, want ik bleef toch wel gezellig mee-eten?

Ik heb ze op een gegeven moment laten zitten met het eten en het geclaim. Want het was een verplichting en er was niks gezelligs aan.

Toen dat eenmaal duidelijk was is de relatie volwassener geworden en respecteerden ze het meer dat niet alles volgens hun boekje gaat in het leven.
Ik noem bij mn ouders langsgaan echt geen visite hoor. Helemaal niet als ze zo dichtbij wonen. Gewoon even een half uurtje binnen vallen, kopje koffie drinken, soms zijn ze aan het werk in de tuin en dan pruts ik een beetje mee, soms liggen ze lekker op de bank en dan ga ik er bij liggen Visite zie ik echt als voorbereid langskomen, dat de appeltaart vers uit de oven komt en het hele huis is opgeruimd. Dat is ook veel beladener dan eventjes langs hoppen. Probeer dat eens, ik vind het nog veel gezelliger ook
quote:redband schreef op 23 maart 2012 @ 10:10:

O, ik kom er momenteel 3 x per week, ben mantelzorger van ze.

Anders hebben ze geen boodschappen of komen ze niet richting ziekenhuis.

En ik doe het met liefde, het zijn je ouders.Ze hebben geen zorg nodig redband. Een mooie auto, ze zijn nog met twee en kunnen overal naartoe.
odi et amo
quote:elninjoo schreef op 23 maart 2012 @ 10:07:

[...]

Waarom komen ze dan maar 1 keer per jaar naar jou? Vind dat toch wel heel erg gemakzuchtig.

Als je maar 10 minuten bij elkaar vandaan woont snap ik het gezeur niet over wie naar wie het meest gaat. Je bent geen tijd/reiskosten kwijt en je hebt er zelf geen rommel van als je vaker daar zit dan zij bij jou.Ik ben flexibeler dan zij zijn, en als ik ze bezoek, is dat meestal bij verjaardagen en feestdagen. Die vieren we meestal bij mijn ouders. Ik vind het niet erg.
quote:Lonkaa schreef op 23 maart 2012 @ 10:17:

Ik noem bij mn ouders langsgaan echt geen visite hoor. Helemaal niet als ze zo dichtbij wonen. Gewoon even een half uurtje binnen vallen, kopje koffie drinken, soms zijn ze aan het werk in de tuin en dan pruts ik een beetje mee, soms liggen ze lekker op de bank en dan ga ik er bij liggen Visite zie ik echt als voorbereid langskomen, dat de appeltaart vers uit de oven komt en het hele huis is opgeruimd. Dat is ook veel beladener dan eventjes langs hoppen. Probeer dat eens, ik vind het nog veel gezelliger ook

Dat doen ze hier ook weleens. Even komen zeggen dat ze weer weggaan noem ik dat. Geen tijd voor kofiie want ja, het is al half vijf,

of de kat zit allang alleen of whatever. Ben een beetje klaar met die smoesjes.
odi et amo
quote:redband schreef op 23 maart 2012 @ 10:12:

Maar op die leeftijd wachten ze op een uitnodiging om te komen.

Het staat raar op die leeftijd om zo maar langs te gaan.

( vroeger met de paplepel ingegoten)

Wat is daar zo raar aan Redband.

Mijn zoon komt ook niet zo vaak, maar als het naar mijn idee te lang duurt dat ik wat hoor, bel ik zelf even of ga ik even langs.
odi et amo
Jullie wonen 10 minuten van elkaar vandaan, da's hartstikke dichtbij, en toch zien jullie elkaar zo weinig. Ik begrijp wel dat de slechte relatie tussen jou en je ouders hierbij een rol speelt. Wie weet wordt dat beter naarmate jullie elkaar vaker zien? In dit opzicht is het wel geven en nemen. Ze zijn dan wel van gepensioneerde leeftijd, maar ze zijn wel in staat om de auto te pakken en naar jou toe te komen. Dus, als jullie de relatie willen verbeteren, moeten je ouders jou vaker uitnodigen en jij hen vaker uitnodigen.

Wij wonen op bijna 2 uur rijden van mijn ouders en op 3 kwartier rijden van vriend zijn ouders. We zien elkaar minstens 1x per maand, de ene maand bij hen en de andere maand bij ons. De relatie met onze ouders is super.
Ik ga liever naar mijn ouders, want dan word ik heerlijk verzorgd en hoef ik thuis niet op te ruimen.

(Klinkt erger dan ik het bedoel eigenlijk, nu ik het zo lees)
Mijn moeder komt eigenlijk vaker bij mij dan ik bij haar.

Ze woont op ongeveer een uurtje rijden bij mij vandaan.

Sinds ze niet meer hoeft te werken komt ze regelmatig in de schoolvakanties etc een weekje logeren.

Lekker shoppen etc en een prettige bijkomstigheid is dat mijn huis na zo'n weekje weer lekker gepoetst is,alle was is weggewassen en gestreken..
quote:wellebellie schreef op 23 maart 2012 @ 10:25:

Ik ga liever naar mijn ouders, want dan word ik heerlijk verzorgd en hoef ik thuis niet op te ruimen.

(Klinkt erger dan ik het bedoel eigenlijk, nu ik het zo lees)

Maar wel heel herkenbaar! Mijn mama heeft er eenhandje van om in alle kastjes rond te neuzen en alle niet gepoetste plekjes op te merken... bijzonder irritant. En thuis is het gewoon tafeltje dekje! Altijd superrelaxed om daar eventjes te zijn.

TO: jullie wonen maar 10 min. bij elkaar vandaar, dus ga gewoon eens spontaan langs.
quote:hallon schreef op 23 maart 2012 @ 10:29:

[...]

Maar wel heel herkenbaar! Mijn mama heeft er eenhandje van om in alle kastjes rond te neuzen en alle niet gepoetste plekjes op te merken... bijzonder irritant. En thuis is het gewoon tafeltje dekje! Altijd superrelaxed om daar eventjes te zijn.

TO: jullie wonen maar 10 min. bij elkaar vandaar, dus ga gewoon eens spontaan langs. mijn moeder zegt dan heel wijs niets maar maakt een sopje.
Het is nu een beetje in een machtstrijd verzand Hallon.

Vervelend, maar waar.
odi et amo
quote:superstar_2 schreef op 23 maart 2012 @ 10:33:

[...]

mijn moeder zegt dan heel wijs niets maar maakt een sopje.

Haha, als ik dat bij mijn zoon doe, wordt ik direct de keuken uit gebonjoerd. Komt allemaal goed mam. Ga maar lekker zitten.

En dat doe ik dan ook maar. Al is het wel met jeukende handen.
odi et amo
Mijn schoonouders komen nooit bij ons, tenzij we ze specifiek uitnodigen. Voorheen woonden we inderdaad 10 min bij ze vandaan en liepen wij best vaak daar even aan. tegenwoordig wonenn we een stuk verder, maar zien we lekaar eigenlijk nog wel 2 tot 3 x per maand. Mijn man belt bovendien heel vaak met zijn moeder.

Mijn ouders wonen anderhalf uur bij ons vandaan en ik bel ze niet zo erg vaak. Mijn vader belt wel, als hij het te lang vindt duren en mijn ouders nodigen zichzelf wel bij ons uit. We zien ze gemiddeld 1 x per maand bij hun of bij ons, en daarnaast nog eens gemiddels 1 x per maand op iemands verjaardag.

Ik vind het prima zo, mijn moeder zou wel meer contact willen geloof ik.
quote:lamaatje schreef op 23 maart 2012 @ 10:36:

[...]

Haha, als ik dat bij mijn zoon doe, wordt ik direct de keuken uit gebonjoerd. Komt allemaal goed mam. Ga maar lekker zitten.

En dat doe ik dan ook maar. Al is het wel met jeukende handen.

Ze doet het niet als ze hier gewoon een dagje ofzo is hoor alleen als ze hier wat langer is.

En ach ik laat haar lekker gaan,zet een lekker kopje koffie haal iets lekkers voor erbij en kook haar lievelingseten.

Mijn moeder is trouwens ook de enige die dit mag doen hoor want van anderen pik ik het niet als ze in mijn kastjes snuffelen en zich met mijn wasgoed bemoeien.
Als je maar tien minuten van elkaar woont hoeft het geen visite te zijn met alles erop en eraan. Je kunt ook even een uurtje langsgaan, en zij bij jou. Ik snap persoonlijk niet wat er zo problematisch aan is dat jij vaker bij hen komt dan andersom, het gaat er toch om dat je elkaar ziet? Hoe dan ook, jij kan hen natuurlijk ook uitnodigen (sommige mensen nodigen zichzelf niet graag uit). Ik vraag me wel af hoe goed jullie relatie is als je om zoiets onbenulligs al ruzie hebt.
@liquorice

Ruzie is een groot woord. Het geeft spanning.

We komen nog wel bij hun, maar niet zoveel meer.

Elke keer als ik kom krijg ik een beetje het gevoel

dat ik aan ze toegeef.

Je kunt het onbenullig noemen, maar dat vind ik toch niet.

Als ze ons verwijten dat wij niet komen, terwijl ze zelf ook

al 8 maanden niet geweest zijn, dan vind ik dat bijzonder

vreemd. Want waarom moeten wij wel en hoeven zij niet.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven