hoe vaak visite

23-03-2012 09:52 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een aanvaring gehad met een van mijn ouders.

Het probleem was dat ik schijnbaar te weinig op visite kwam.

Toen ik hen er erop wees dat het ook al 8 maanden geleden was dat zij bij mij op visite waren geweest, wilden ze dat niet direct geloven. Ik dacht, dat trekt wel bij, ze komen er wel achter als ze er

eens goed over na gaan denken. Maar nee, dus.

Ze kwamen al heel weinig bij (2 a 3 keer per jaar) maar verlangen wel van ons dat we eens in de maand of 6 weken bij hun langs komen. Ik heb gezegd dat als ze mij willen zien dat ze zelf dan ook langs kunnen komen, maar we zijn nu een jaar verder en er is nog niets veranderd. Vorig jaar zijn ze hier 2 keer op visite geweest, dus de boodschap is niet over gekomen. Ben ik te veeleisend? We wonen 10 minuten rijden van elkaar.

Hoe is dat bij jullie. Gaan jullie ook vaker naar jullie ouders toe dan andersom en vinden ze dat ook de gewoonste zaak ter wereld?
odi et amo
Nee, daar ben ik niet boos over.

Ik heb gezegd als jullie mij vaker willen zien dan kun je zelf ook komen, maar dat doen ze niet.

Ik vraag me wel af of ik de enige die dat zo ziet, of dat anderen misschien wel vinden je tegemoet dient te komen aan de eisen

van je ouders.
odi et amo
quote:juliaaana schreef op 23 maart 2012 @ 16:45:

[...]

Maar dan gaat het niet alleen om het over en weer bezoeken van elkaar?Jawel
odi et amo
Ze moeten wel vaker komen maar niet in het weekend dan komt het niet uit?

Doe niet zo moeilijk zou ik zeggen en bezoek ze af en toe als je zin hebt en nodig ze af en toe bij jou uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@nouschi

huh?

Ik ga ook regelmatig naar ze toe.
odi et amo
Jee wat zien jullie elkaar weinig! En dan nog kibbelen over dat de een te weinig langskomt...

Doe eens gek, geniet eens van elkaar zolang het nog kan! Elke dag kan de laatste zijn van een van je ouders of jullie (hoop natuurlijk van niet)! Ik zou willen dat ik jullie 'luxe-probleem' had. Was in 1 sekonde opgelost.
Mijn ouders komen regelmatig bij mij, daardoor kom ik weer minder vaak bij hen thuis. Hoeft niet erg te zijn, toch? Als je elkaar maar regelmatig ziet. Maakt niet uit waar.
quote:lamaatje schreef op 23 maart 2012 @ 17:58:

@nouschi

huh?

Ik ga ook regelmatig naar ze toe.

Je zit niet op je ouders te wachten in het weekend zeg je.

Het is toch duidelijk dat hier veel meer aan de hand is dan alleen het bezoek. Dus je kunt kiezen, of je maakt er een heel gedoe van of je legt je erbij neer dat het nooit ideaal wordt zoals jij het graag wilt.

Dus af en toe ga jij daar heen en af en toe nodig je ze uit bij jou.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze hoeven bij mij de deur niet plat te lopen bruggenbouwer, maar dan moeten ze ook niet klagen als ik het ook niet doe.

En nee, ik geniet niet van bezoekjes aan mijn ouders.

Echt gezellig is het niet.
odi et amo
quote:nouschi schreef op 23 maart 2012 @ 18:13:

[...]

Je zit niet op je ouders te wachten in het weekend zeg je.

Het is toch duidelijk dat hier veel meer aan de hand is dan alleen het bezoek. Dus je kunt kiezen, of je maakt er een heel gedoe van of je legt je erbij neer dat het nooit ideaal wordt zoals jij het graag wilt.

Dus af en toe ga jij daar heen en af en toe nodig je ze uit bij jou.

Nouschi, mijn ouders zitten lekkerlijk op ons te wachten in het weekend zeggen ze. Het ging over verwachtingen. Daarop was mijn antwoord dat zij het zijn die verwachtingen hebben, want wij zitten niet op hun te wachten in het weekend (letterlijk, in de zin van ze kunnen weleens komen daarom blijven we thuis)

En nee, zo is het ook niet leuk, ben me er nog over aan het beraden wat ik met de situatie aan moet.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 23 maart 2012 @ 18:23:

[...]

Nouschi, mijn ouders zitten lekkerlijk op ons te wachten in het weekend zeggen ze. Het ging over verwachtingen. Daarop was mijn antwoord dat zij het zijn die verwachtingen hebben, want wij zitten niet op hun te wachten in het weekend (letterlijk, in de zin van ze kunnen weleens komen daarom blijven we thuis)

En nee, zo is het ook niet leuk, ben me er nog over aan het beraden wat ik met de situatie aan moet. sorry ik had niet door dat het letterlijk was.
quote:bruggenbouwer schreef op 23 maart 2012 @ 18:01:

Jee wat zien jullie elkaar weinig! En dan nog kibbelen over dat de een te weinig langskomt...

Doe eens gek, geniet eens van elkaar zolang het nog kan! Elke dag kan de laatste zijn van een van je ouders of jullie (hoop natuurlijk van niet)! Ik zou willen dat ik jullie 'luxe-probleem' had. Was in 1 sekonde opgelost.Ik begrijp wat je wilt zeggen maar de uitdrukking "geniet van elkaar zolang het nog kan" vind ik echt een dooddoener...
Dat dacht ik al, Nouschi

Ze proberen ons een schuldgevoel aan te praten.

In de tijd dat ze op ons zitten te wachten zouden ze ook

de auto kunnen pakken en hier naar toe kunnen komen.

Maar dat doen ze niet. Ze klagen alleen dat wij niet komen.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 23 maart 2012 @ 18:23:

[...]

En nee, zo is het ook niet leuk, ben me er nog over aan het beraden wat ik met de situatie aan moet.

Waarom maken jullie dan geen afspraken?

Als je gewoon afspreekt die dag rond die tijd kom ik, dan weten ze wanneer ze je kunnen verwachten en zitten ze niet 'n heel weekend thuis voor niks.
quote:lamaatje schreef op 23 maart 2012 @ 18:46:

Dat dacht ik al, Nouschi

Ze proberen ons een schuldgevoel aan te praten.

In de tijd dat ze op ons zitten te wachten zouden ze ook

de auto kunnen pakken en hier naar toe kunnen komen.

Maar dat doen ze niet. Ze klagen alleen dat wij niet komen.Dat zou je dan weer wel okee vinden? Dat ze onverwachts voor de deur staan terwijl jij misschien iets heel anders van plan was (al was 't maar lekker bankhangen met 'n dvdtje)
Ik ga ook meestal naar mijn ouders. Ik word er een beetje kriegelig van als ze hier zijn. Mijn moeder gaat dan niet gewoon op de bank zitten met een kopje koffie, maar ze is werkelijk de hele tijd bezig met opruimen. Vreselijk. Het is dus eigenlijk nooit gezellig als ze hier zijn. Ik probeer het opgeruimd te hebben als ze komen (want het kan hier ook best een bende zijn), maar zelfs dan kan mijn moeder bezig zijn met van alles en nog wat, want er valt altijd wel iets op te ruimen. Maar zoals laatst, toen zouden we samen naar de bios gaan, en het was allemaal moeilijk, moeilijk, moeilijk, want het was zo'n gedoe om helemaal hierheen te komen. En toen had ik er best even de pest in. Dat werd dus geen bios, want zij weigerde hier te komen, en ik had geen zin om die kant op te gaan, want dat doe ik al vaak genoeg.
quote:elninjoo schreef op 23 maart 2012 @ 18:49:

[...]

Dat zou je dan weer wel okee vinden? Dat ze onverwachts voor de deur staan terwijl jij misschien iets heel anders van plan was (al was 't maar lekker bankhangen met 'n dvdtje)

Wel even bellen of het gelegen komt is wel zo handig, je weet nooit of de ander net nog boodschappen moest doen of wat ook.

Ja, eerder had ik dat wel leuk gevonden, maar meestal kwamen ze zeggen dat ze weer weggingen. Haha, ze kwamen alleen als we iets nieuws hadden. Echt gek achteraf bekeken.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven