Hoe vaak zien jullie je schoonouders?

27-04-2009 13:53 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik in maart,in april en afgelopen weekend mijn schoonouders gezien. (daarvoor in januari, december 2x) Over 4 weken willen zij op vakantie, en ja hoor: 'voor die tijd zien we jullie nog vast wel' ...

Ik heb weinig met ze, vind met name mijn schoonmoeder onprettig en ouwelijk in de omgang en ga eigenlijk altijd met tegenzin. Ook heb ik het gevoel geclaimd te worden op deze manier: alsof ze recht hebben om ons (het gaat ws ook om het zien van hun kleindochter) een x aantal keer per maand te zien. Hoe vaak zien jullie je schoonouders, ga je ook weleens niet en je man wel, en hoe breng je dit dan over?

Gewoon een kwestie van niet gaan en er verder niet teveel woorden aan vuil maken? Of toch maar blijven gaan? Ik ben op het moment overspannen en kan maar weinig hebben. Tips?
cha wijzigde dit bericht op 27-04-2009 14:22
Reden: Reacties van forummers op basis van onwetendheid
% gewijzigd
.
ik zie mn schoonouders elke week. en schoonpa hangt dagelijks aan de foon.

ze wonen 10 min van ns vandaan.

ik heb niks met hen....maarged ze willen de kleinkids graag zien. en dat mag natuurlijk, dat ga ik ze niet verbieden
.
dubbel
anoniem_7909 wijzigde dit bericht op 02-09-2009 14:51
Reden: krijg alles dubbel vandaag?!
% gewijzigd
Veel vaker dan me lief is.
Mijn schoonouders wonen aan de andere kant van het land, dus ik zie ze ca eens in de 2 maanden, en dat vind ik prima. Mijn vriend gaat er ook wel eens een weekend alleen heen, voor mij is een weekend veel te lang en slaap het liefst in mijn eigen bed! Mijn schoonmoeder zegt wel eens dat ze het jammer vindt dat ze mij/ons niet vaker ziet, maar het is niet anders. Ik ben sowieso niet echt fan van familiedagen en alles wat daarbij komt kijken. Het is zo verplicht gezellig doen, niks voor mij...
Ik zie mijn schoonouders ongeveer iedere week. De ene keer 10 minuten de andere keer echt een bezoek. Eigenlijk is er niet veel verandert nu wij een kind hebben. Ze bellen alleen wat sneller als we ze bij hoge uitzondering eens twee weken niet gezien hebben. Het gaat ze alleen niet meer om ons maar om de kleine. :-)

Mijn ouders zie ik zo'n twee keer in de week. Zij wonen veel dichterbij, bij hun fiets of loop ik sneller langs als ik naar de stad ofzo moet. Echte bezoeken zitten er hierdoor vaak niet in, omdat ik meestal onderweg ben.

Het valt mij wel op dat de meesten hun schoonouders minder zien dan hun eigen ouders. Waar heeft dit mee te maken? Dat je ze later hebt leren kennen, en niet de band met ze hebt zoals met je eigen ouders? Of zitten wij vrouwen er meer achter dat we onze eigen ouders vaker zien? Ik kan nu zeggen, na 10 jaar, dat ik heel veel om ze geef. Van mijn ouders houd ik echt. Ik vind dat heel moeilijk om over mijn schoonouders te zeggen, omdat ik niet met die woorden "strooi".
Ik zie mijn schoonouders ook minder vaak dan mijn eigen ouders.

Mijn ouders passen 1 keer in de week op mijn kids en sinds een jaar doet mijn schoonoeder dit niet meer. ze kan het niet aan, heeft een nieuwe knie, baarmoeder eruit etc etc en daarnaast kan ze ongeloofelijk goed zeiken zeuren.

Ben blij dat mijn ouders de enige opassers nog zijn. Schoonmoeder past nog wel op bij zwager en schoonzus, en dat is misschien voor haar meer dan genoeg.

Schoonmoeder is zo druk dat na een bezoekje van haar mijn kinderen nog 2 uur nastuiteren.

Bij bezoek aan haar zit er in 1 uur tijd drinken, koekje, nog meer drinken, snoepje, kaasje, koekje en worstje in......ff te veel dus.

Verder is het zo'n grote muts dat ze zichzelf laatst wilde inschrijven in een bejaardentehuis en daar werd ze geweigerd omdat ze de leeftijd van 75 jaar nog niet had bereikt, ze is net 65.....

Mijn stiefschoonmoeder en schoonvader zien we minder vaak omdat zij nog werken en het gewoon druk hebben met hun dingetjes en andere kinderen en kleinkinderen, als we daar zijn of zij bij ons is het bijna altijd gezellig en goed!

Kinderen zijn verder dol op alle opa's en oma's wel niet echt onderscheid maken maar om eerlijk te zijn zien ze dus mijn ouders wel iets vaker naast de oppasdag.
ik heb niets met mn schoonouders;-) dus ik kom er zo weinig mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven