Hoe vertel je dat het over is?

21-08-2011 21:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie van 4,5 jaar.Ik heb al meerdere momenten gehad dat ik twijfelde of ik wel door wilde gaan.En heb het zelfs al een keer uitgemaakt.Maar had het idee dat ik toen de verkeerde beslissing nam.Het gaat steeds op en down.Maar het probleem is dat ik alles voor hem ben en hij kapot gaat als ik het uit maak.Maar ik wil niet verder.Maar ik durf het hem niet te vertellen.Hoe pak ik dit aan......
Moeilijk hè, iemand pijn doen. Maar ik vrees dat je niet anders kan dan het toch eerlijk te zeggen, leg hem uit waardoor jij je zo voelt, en bovenal: wees duidelijk. Dat het echt over is. Praat samen, schrijf desnoods nog een afscheidsbrief en rond het netjes af. Jij bent er al mee bezig, hij misschien totaal niet. Geef hem ook de tijd om vragen te stellen maar kap het uiteindelijk af. Hoe duidelijker, hoe beter. Betekent niet dat je hard hoeft te zijn.

Jij bent nooit verantwoordelijk voor iemands anders geluk. Vergeet dat niet. En je zal zelf ook verdrietig zijn lijkt me?

Heel veel sterkte.
Het spijt me, Hoops, maar de zin "het probleem is dat ik alles voor hem ben en hij kapot gaat..." is gewoonweg niet waar. Voor niemand. Je geeft hem te weinig en jezelf teveel eer en daar is niemand bij gebaat.

Ga zitten met hem. Vertel het hem, rechtstreeks, niet eromheen draaien. Daarna zal hij boos worden, verdrietig worden, willen weten of je een ander hebt enz enz, en daar zul je doorheen moeten.

Het komt goed, wees sterk en eerlijk.
'het is over'/'ik maak het uit' of iets dergelijks.

Je moet het hem vertellen! Niet ontwijken, dat maakt het alleen maar vervelender.

Natuurlijk stort zijn wereld in jullie hadden een lange relatie. Maar dat gebeurt vaak bij de andere partner. Kijk naar de vele topics over verbroken relaties hier...

Je stort in en klimt er hopelijk weer uit.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Het is nooit leuk om een punt achter een relatie te zetten maar je wilt toch geen vijftig jaar doortobben met iemand van wie je niet houdt? Het moet wel van twee kanten komen. Medelijden is geen basis voor een relatie.
verba volant, scripta manent.
Ik ben harstikke verdrietig. Vreselijk om iemand pijn te doen. Jullie hebben helemaal gelijk wat jullie zeggen. Er spelen nog wat andere dingen die het nog moeilijker maken. Ik zie zo tegen die puinhoop op die er dan komt. Huis verkopen etc.....heb al 3 dagen bijna niks gegeten.....
Het erge is: hij is overmorgen jarig......Ik zit hier zo mee
Er zal altijd iets zijn waardoor het geen goed tijdstip is, geloof me maar.
Je moet het toch doen, of je dat nu of over een week, maand doet. Wat zou jij andersom willen? Dat diegene het eerlijk zegt of het uitstelt?
Ik weet hoe moeilijk het is, heb het pas zelf ook moeten doen. Ook ik dacht dat hij zonder mij kapot zou gaan - hij heeft zelfs ooit tegen me gezegd: 'het is dat ik jou en mijn dochter heb, anders had ik er een eind aan gemaakt'. Ondertussen had hij geen contact meer met zijn dochter, en ik wilde het uitmaken, je raadt het al... Toch heb ik het gedaan, en weet je wat? Het is nu 6 weken geleden, en 5 weken geleden was hij alweer samen met een ander. Tot zo ver mijn onmisbaarheid.

Het kan zomaar zijn dat het bij jou anders is, maar achteraf besefte ik dat ik dit toch veel te vaak gehoord heb. Vrouwen die ongelukkig bij iemand blijven, en als ze uiteindelijk toch weg gaan lang niet zo gemist worden als ze verwacht hadden. Durf de stap te zetten, zorg dat je het zo snel mogelijk achter de rug hebt - dan kunnen jullie ook allebei eerder door met je leven.
Je gaat samen zitten en je zegt, ik vind dat we moeten praten want ik wil onze relatie beëindigen... en dan is er eventueel ruimte voor gesprek, verdriet en woede.

Niemand heeft gezegd dat het uitmaken geen pijn kan doen, dat doet het, zeker als het voor de ander als een donderslag bij heldere hemel komt.

Maar wat inderdaad al gezegd werd: er is geen goed moment, echt waar, als je begint met smoezen als: dan kan ik dat niet doen want... ben je over 25 jaar waarschijnlijk nog samen...

Sterkte!
Kom gewoon even sterkte wensen!!

knuffel!!
Moeilijk, en herkenbaar.

Weet je, jij bent hem altijd een stap voor. Voor hem komt dit uit het niets, jij bent er al dagen, zo niet weken mee bezig.

Ik heb een paar jaar geleden een korte relatie gehad, zo'n 3 maanden, en ik werd op handen gedragen. Niet mijn ding, dus na wat wikken en wegen toch besloten om er een einde aan te maken. Ex is er nu, na 3 jaar nog kapot van. Heeft geen vertrouwen meer in vrouwen en is het leven beu. Heel cru gezegd sneu voor hem, maar ik heb mijn leven terug. dat klinkt heel zwaar, maar ik kan doen en laten wat ik wil, kan mn leven inrichten zoals ik dat wil. Dat het niet is gegaan zoals hij dat wilde dat is heel erg jammer. Mss moet je in zulke situaties gewoon even heel erg egoistisch zijn, en denken aan jezelf. Wil je jaren doodongelukkig zijn in een relatie, of nu even een paar moeilijke weken en dan je leven leven zoals je dat zelf wilt?

Wil je veel succes wensen, en wees eerlijk. Dat verdienen jullie allebei!
Paul Simon - 50 Ways To Leave Your Lover

Songtekst:

"The problem is all inside your head", she said to me

The answer is easy if you take it logically

I'd like to help you in your struggle to be free

There must be fifty ways to leave your lover

She said it's really not my habit to intrude

Furthermore, I hope my meaning won't be lost or misconstrued

But I'll repeat myself, at the risk of being crude

Fifty ways to leave your lover

You just slip out the back, Jack

Make a new plan, Stan

You don't need to be coy, Roy

Just get yourself free

Hop on the bus, Gus

You don't need to discuss much

Just drop off the key, Lee

And get yourself free

Ooo slip out the back, Jack

Make a new plan, Stan

Just listen to me

Hop on the bus, Gus

And get yourself free

She said it grieves me so to see you in such pain

I wish there was something I could do to make you smile again

I said I appreciate that and would you please explain

About the fifty ways

She said why don't we both just sleep on it tonight

And I believe in the morning you'll begin to see the light

And then she kissed me and I realized she probably was right

Fifty ways to leave your lover

You just slip out the back, Jack

Make a new plan, Stan

Just get yourself free

Hop on the bus, Gus

And get yourself free

Slip out the back, Jack

Make a new plan, Stan

Just listen to me

Hop on the bus, Gus

And get yourself free

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven