Hoe verwerk ik dit?

29-12-2009 16:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

In verband met eventuele herkenbaarheid zet ik niet maar mijn hele verhaal op het forum, maar toch wil ik even tips vragen.

Ik heb een aantal jaar een relatie gehad vol problemen van mijn ex (deels psychisch, deels lichamelijk). De druppel om het uit te maken voor mij was een zelfmoordpoging van hem.. terwijl ik ook in huis was. Ik heb hem dus gevonden..

Dit is nu een paar maanden geleden. Nu ben ik eigenlijk vooral opgelucht dat het uit is en ik voor mezelf heb gekozen. Het kan me niet zoveel schelen dat vrienden en kennissen van zijn kant me allemaal hebben laten vallen omdat ik hem in de steek heb gelaten.. maar ik zie wel vaak 's nachts het beeld van hoe ik hem heb gevonden voor me / droom hierover.

Hebben jullie tips om hiermee om te gaan / dit te verminderen?

Alvast bedankt.
Bestaat er niet zo iets als slachtofferhulp voor wat jij hebt meegemaakt? Zou in ieder geval een verwijzing voor een psycholoog vragen, het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Sterkte..
Heb je er profesionele hulp voor ? Is misschien niet verkeerd. En anders, als je dat niet wilt, praat of schrijf het van je af...

Succes
Aliquando et insanire lucundum est
Wat een heftig verhaal zeg. Lijkt me ontzettend moeilijk om mee te maken. Normaal stuur ik liever niet te snel iemand naar een therapeut, maar het lukt jou blijkbaar niet om dit zelf te verwerken, dus zou ik zeker hulp zoeken.

Wat een moedig besluit trouwens om toch bij hem weg te gaan.
Had er idd even bij moeten zeggen dat ik wel hulp krijg.. maar het ging eigenlijk wel, het is vooral de laatste week weer erger geworden en heb pas in januari weer een gesprek..
Ik heb niet een echte tip voor je, maar wilde je wel even veel sterkte wensen! Ik denk idd dat je er met iemand over moet praten. Je zegt dat je in januari pas weer een gesprek hebt, misschien een goede vriendin in vertrouwen nemen om in ieder geval de tussenperiode te overbruggen? Moedig dat je toch bij hem bent weggegaan!
Ik heb een paar maanden geleden ook iets heftigs meegemaakt. I.v.m. herkenning wil ik er niet teveel over zeggen. Iemand in mijn omgeving klapte neer en overleed kort daarna.

Ik heb daar ook veel over gedroomd en wat angstig en bang, ik ben via het werk bij het bedrijfsmaatschappelijk werk gekomen (het voorval gebeurde op mijn werk) en nu ga ik zelf verder psychotherapie omdat ik nog steeds angstig ben. Ik hoop dat ik het met die hulp kan verwerken. Laatst zag ik op tv een programma waarin artsen en psychologen aan het praten waren over leven en dood, en dat geconfronteerd worden met een (onverwacht) overledene een extreme omstandigheid is. Dat gaf me de geruststelling dat wat ik voel, en dat ik niet lekker in mijn vel zit, normaal is.

Nou ja, ik heb eigenlijk geen tip, want ik kamp dus zelf met iets vergelijkbaars, maar ik hoop dat je misschien steun hebt dat je niet de enige bent.
Ik denk dat je het kunt verwerken door er veel over te praten.

Heftig om mee te maken hoor!

Heel veel sterkte.
Wat naar om dit mee te maken. heel veel sterkte! Ik denk dat ik ook naar een psycholoog zou gaan als ik erover zou gaan dromen... Het is inderdaad niet maarzo iets wat je hebt meegemaakt. Ik vind het trouwens ook erg dapper van je dat je voor jezelf gekozen hebt.
Only dead fish go with the flow
Bedankt voor jullie lieve reacties.. wel raar maar ook wel goed te horen dat het helemaal niet zo raar is dat ik hier last van heb. Je gaat toch aan jezelf twijfelen. Heb besloten morgen maar even naar een goede vriendin te gaan om erover te praten en dan verder maar even afleiding te zoeken.
Lijkt me een goed plan zonnetje. Dit is niet iets wat je dagelijks mee maakt, dus het is logisch dat het er in hakt. Een therapeut lijkt me de beste oplossing. Maar van je af praten tegen een vriendin, op het topic, tegen familie of wat dan ook zal vast ook helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven