Hoe vind ik DE jurk? Tips?

02-09-2012 13:09 29 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal super blij, want ik ga trouwen! Het duurt allemaal nog meer dan een half jaar, maar er moet natuurlijk veel geregeld worden. Waaronder natuurlijk het misschien wel allerbelangrijkste (bruidegom heb ik immers al) : de jurk!

Maar waar begin je? Wil niet zo'n winkel inlopen en niets weten van wat voor stijl ik wil ofzo. Ik heb al met mijn moeder foldertjes doorgebladerd en van die tijdschriften bekeken en op internet gezocht. Waar begonnen jullie? En wat zijn de dingen waar ik echt op moet letten?

Ik ben bang dat ik te vroeg voor jurken ga kijken en dan later een veel mooiere jurk zie!
Alle reacties Link kopieren
Ik wist algemeen wat ik wilde: geen wit of ivoor, aansluitend op het bovenlijf, lang en niet vol met bloemetjes en tule en frutsels. Daardoor bij een bruidswinkel een keuze uit 6 jurken als eerste selectie en 1 was gewoon helemaal goed.
quote:magnolia81 schreef op 02 september 2012 @ 17:39:

Misschien heel suf, maar heb werkelijk geen idde: wat kost een trouwjurk gemiddeld.Daar zijn hele grote verschillen in, ik denk van 400 tot 7000 euro? Ongeveer he, natuurlijk heb je jurken onder dat bedrag en erboven vast ook wel. Mijn jurk heeft ongeveer 1500 gekost (ex lingerie en schoenen)
Leuke site om leuke dingen te kopen: www.etsy.com Wij hebben er sieraden vandaan gehaald en wat prullen voor de dag zelf. Doen het erg goed, Nederland is wat dat betreft nog erg ouderwets. Dat merkte ik overal, ook bij bijvoorbeeld de bloemenwinkel. Zorg dat je goed laat weten wat je wilt en laat plaatjes zien, mijn boeket was erg lelijk en heb ik op het laatste moment laten veranderen. Was toen nog steeds niet waar ik op hoopte, maar wel wat beter.
Hallo allemaal!

Jullie tips hebben allemaal goed geholpen. Ik heb mijn jurk gevonden! Ik vond het wel heel moeilijk, want er waren er twee die ik super mooi vond. Moeder en zusje adviseerden allebei precies de andere (zonder opdringerig te zijn gelukkig). Ik heb uiteindelijk een prinsessenjurk gekozen, want die kun je echt alleen maar aan als je gaat trouwen! Nu alle accessoires nog. Voor in de kerk moet ik een jasje ofzo om mijn schouders te bedekken en dan moet ik nog bedenken of ik een sluier wil en zo ja, of ik een korte wil of een lange..

Nogmaals bedankt,

Pulcher

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven