Hoe vriendelijk afwijzen internetdaten?

20-07-2008 15:51 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, sinds een paar daagjes sta ik op een datingsite. Ik ken een paar stelletjes die elkaar via internet ontmoet hebben, dus ik dacht ik ga t gewoon eens probren! Maar het is voor mij nogal nieuw allemaal. Ik krijg nu steeds allemaal reacties, voornamelijk van mannen waar ik niet echt op zit te wachten. Wat voor reactie stuur je dan terug? Is daar een etiquette voor? Gewoon zo'n standaard berichtje of stuur je iedereen een persoonlijk mailtje terug. Met of zonder reden?
Lievelente, als de man in kwestie zelf een standaardbericht van belangstelling stuurt, kan jij ook altijd een standaardbericht van afwijzing sturen.

Heeft ie iets meer tekst en is ie toch niet iemand waar je op zit te wachten, dan kan je gewoon meedelen dat je geen belangstelling hebt. Redenen noemen is erg link. Daar wordt soms op ingegaan en dan moet je je ook nog verdedigen. Je hoeft geen redenen te noemen. Als je maar wel duidelijk bent. Zeg je ik heb op dit moment geen belangstelling dan kan je de vraag terugverwachten wanneer dan wel.

Dus: bedankt voor je (leuke, als dat het geval was) reactie. Ik heb geen belangstelling. Ik wens je veel succes hier. Of iets dergelijks.

Niet te veel aandacht aan schenken, anders krijg je het erg druk!
Bij RP kan je ook een gebroken hartje sturen. Dan komt de boodschap ook wel over. Geef iig zo weinig mogelijk redenen want er zitten mensen tussen die een hele discussie met je erover willen aangaan. In nood kan je altijd zeggen dat je iemand hebt ontmoet die je een kans wilt geven en dat je het hierbij wilt houden. Ben je een directer type dan zeg je dat hij waarschijnlijk een geweldig leuke man is maar dat hij niet je type is en zeg vooral dan dat je het contact hierbij wilt houden en dat je hem veel succes verder wenst.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb er geen ervaring meer maar ik zou denk ik gewoon terugmailen: "Bedankt voor je reactie maar van mijn kant geen interesse."

Of gewoon weggooien. Mijn zusje schreef zich een paar maanden geleden, op mijn aandringen, ook in op relatieplanet. Ze had in twee dagen echt honderden reacties. Was ze bezig met het afwijzen van de een, diende de volgende zich alweer aan. Kortom, er was niet tegenop te tikken. Uiteindelijk hebben we maar mapjes aangemaakt met: Leuk! Misschien en Niet. En daar alles ingesleept. Alleen de Leuk!-mannen kregen een reactie terug. Uiteindelijk heeft ze maar met 1 jongen gedate en dat was precies degene die ze zocht. Volgende week gaan ze lekker op vakantie samen! Succes en vooral veel plezier!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Helemaal eens met b&s! Er zijn altijd van die vasthoudende types die overal 'een gaatje' zien ;)
ik zou niet de moeite nemen om iedereen die niet je interesse heeft een keurige afwijzing te mailen. Daar krijg je echt een dagtaak aan straks, maar ik kan me voorstellen dat niet reageren wat onbeleefd aanvoelt. Je kunt in je profiel helemaal onderaan een klein zinnetje neerzetten, dat je niet de tijd hebt om iedereen een persoonlijke reactie terug te sturen. Dat snappen ze heus wel. Concentreer je vooral op de leuke mails!
quote:Carlice schreef op 20 juli 2008 @ 17:32:

Je kunt in je profiel helemaal onderaan een klein zinnetje neerzetten, dat je niet de tijd hebt om iedereen een persoonlijke reactie terug te sturen. Dat snappen ze heus wel. Concentreer je vooral op de leuke mails!No offence maar als ze dat er standaard inzet heeft ze denk ik eerder tijd over. Ik betwijfel namelijk of er dan nog veel reacties binnenkomen want dat komt wel heel arrogant over.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Winterdip schreef op 20 juli 2008 @ 17:40:

[...]

No offence maar als ze dat er standaard inzet heeft ze denk ik eerder tijd over. Ik betwijfel namelijk of er dan nog veel reacties binnenkomen want dat komt wel heel arrogant over.Beetje wel ja. Lijkt mij ook niet zo'n goed plan.
Gewoon een standaardberichtje of niks. Dat deed ik dan. Als je zo'n standaardberichtje krijgt met interesse blablabla, kun je er donder op zeggen dat 'ie dat naar bijna alle vrouwen stuurt. Dus dan hoef je je ook niet erg schuldig te voelen ofzo.
quote:Winterdip schreef op 20 juli 2008 @ 17:40:

[...]

No offence maar als ze dat er standaard inzet heeft ze denk ik eerder tijd over. Ik betwijfel namelijk of er dan nog veel reacties binnenkomen want dat komt wel heel arrogant over.ik heb het zelf ooit in mijn profiel gezet, ik heb er geen reactie minder om gekregen. Ik ben niet lang actief geweest op zo'n site, mede doordat ik me niet heb verdiept in de voor mij niet interessante mails. Ik kreeg zelfs berichten met: ik begrijp je opmerking, als je overal op ingaat houd je geen tijd meer over of he mag ik die zin ook in mijn profiel zetten. Niemand die het arrogant vond, maar juist duidelijk en netjes.
Voel me toch wel een beetje schuldig om een standaardafwijzing terug te sturen... Maar ja wat jullie zeggen.. ik heb echt nu al honderd reacties ofzo! Zo ga ik er inderdaad een dagtaak aan hebben. Heb me voorgenomen om een kort afwijzingsmailtje terug te sturen ipv de standaardmail. In ieder geval voor degene die de moeite hebben genomen zelf ook een mailtje te sturen. Er zit tot nu toe al wel een gozer bij met wie ik al een paar keer leuk over en weer heb gemaild. We hebben dinsdag een msn-date Ben benieuwd!
Spannend!

En anders idd gewoon zelf een mailtje maken en dat sturen naar iedereen die ook de moeite neemt om jou een mailtje te sturen. Ik heb mn huidige vriend leren kennen via RP, en stuurde iedereen die een simpel hartje stuurde en waar ik geen interesse in had gewoon een gebroken hartje terug. (had overigens later op mn profiel er bij gezet dat ik niet reageerde op hartjes)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven