Relaties
alle pijlers
Hoe vriendschap opbouwen
zaterdag 30 november 2024 om 23:30
Vorige week heb ik iemand ontmoet waar ik een hele fijne vriendschappelijke klik mee voel. De ontmoeting was heel fijn, we hebben veel gelachen maar ook een heel fijn (wat diepgaander) gesprek gevoerd.
De ander heeft aangegeven ook zeer genoten te hebben van onze ontmoeting. En open te staan voor vervolgcontact.
En nu?
Ik ben zo enthousiast dat ik heel graag snel en regelmatig weer zou willen afspreken om de vriendschap verder uit te bouwen. Maar tegelijk ben ik bang dat ik mezelf te veel opdring. Denk ik dat ik het geleidelijker moet laten ontstaan. Of dat de interesse van de ander toch snel afneemt.
Zit er aan te denken om aankomende week een appje te sturen met de vraag om koffie te drinken. Is dat te snel?
Overigens komt mijn onzekerheid voort uit het feit dat ik al tijden een gemis voel van goede vrienden. Ik heb maar 1 goede vriendin. Zou dit graag uitbreiden. En nu deze persoon op mijn pad komt, waar ik zo’n klik mee voel, ben ik bang dat het op niets uitloopt.
Ik heb al zo lang geen nieuwe vrienden gemaakt, ik ben bang dat ik helemaal niet weet hoe ik dat moet doen haha
Dus tips zijn meer dan welkom!
De ander heeft aangegeven ook zeer genoten te hebben van onze ontmoeting. En open te staan voor vervolgcontact.
En nu?
Ik ben zo enthousiast dat ik heel graag snel en regelmatig weer zou willen afspreken om de vriendschap verder uit te bouwen. Maar tegelijk ben ik bang dat ik mezelf te veel opdring. Denk ik dat ik het geleidelijker moet laten ontstaan. Of dat de interesse van de ander toch snel afneemt.
Zit er aan te denken om aankomende week een appje te sturen met de vraag om koffie te drinken. Is dat te snel?
Overigens komt mijn onzekerheid voort uit het feit dat ik al tijden een gemis voel van goede vrienden. Ik heb maar 1 goede vriendin. Zou dit graag uitbreiden. En nu deze persoon op mijn pad komt, waar ik zo’n klik mee voel, ben ik bang dat het op niets uitloopt.
Ik heb al zo lang geen nieuwe vrienden gemaakt, ik ben bang dat ik helemaal niet weet hoe ik dat moet doen haha
Dus tips zijn meer dan welkom!
zondag 1 december 2024 om 18:01
zondag 1 december 2024 om 18:17
zondag 1 december 2024 om 18:21
Ik las het in deze als: je kan rationeel iets bedenken (vrienden worden, geen bijbedoelingen hebben) maar het hart heeft soms stiekem al iets anders besloten.
zondag 1 december 2024 om 18:36
Ja, maar dat is dus niet wat Blaise Pascal met die uitspraak bedoelde. Off topic verder, maar het is een filosofische uitspraak die in dit topic echt nergens op slaat ook al klinkt ie mooi.
zondag 1 december 2024 om 20:20
zondag 1 december 2024 om 21:14
Nou echt heMurgatroyd schreef: ↑01-12-2024 19:54Nou TO, je hebt dus sowieso andere bedoelingen dan je zelf denkt te hebben en dit wordt een enorm drama, dat kopje koffie.
Ben blij dat in iets meer vertrouwen heb in de manmensheid
zondag 1 december 2024 om 21:29
Wat een flauwekul, je kunt heus wel enthousiast zijn over het ontmoeten van iemand nieuw, man danwel vrouw, zonder daar heimelijk verliefd op te zijn.
Vriendschap m/v is ook niet raar in mijn optiek. En als al besproken is dat dit niet aan de orde is, dan prima. Is een vervelende mythe dat er altijd eentje stiekem zit te wachten tot de ander we beschikbaar is voor de liefde.
Vriendschap m/v is ook niet raar in mijn optiek. En als al besproken is dat dit niet aan de orde is, dan prima. Is een vervelende mythe dat er altijd eentje stiekem zit te wachten tot de ander we beschikbaar is voor de liefde.
zondag 1 december 2024 om 21:40
Ik herken het, al heb ik nog wel mannelijk vrienden hoor ik maak ze gewoon duidelijk dat het niet meer dan vriendschap is, mochten ze het niet begrijpen. En gelukkig snappen ze hetAttraverso schreef: ↑01-12-2024 20:20Zelf vind ik het toch ook wel een heel groot verschil dat dit over een man gaat.
Ik heb het proberen aangaan van een vriendschap met een man al laaaaang geleden opgegeven na meerdere mislukte pogingen.
Gelukkig kom ik heel regelmatig vrouwen tegen waar ik een vriendschappelijke klik mee heb.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 1 december 2024 om 22:40
Er zijn maar weinig mannen die vriendschap niet als een soort troostprijs zien terwijl ze eigenlijk sex hadden gewild. Ik vond het soms heel pijnlijk, dat je jaren met iemand kon omgaan en die vriendschap voor die ander niks voorstelde.
Dan heb ik het niet over serieuze gevoelens, dat kan veranderen of gebeuren, maar echt keihard en bozig afkappen van een vriendschap na een lullig onsympathiek initatief tot sex waar door mij niet gewillig op gereageerd werd. Meerdere keren meegemaakt en dat echt na jaren en jaren vriendschap van mijn kant.
Dat doet pijn en vind ik raar gedrag.
Gelukkig heb ik ook vrienden die mijn idee van vriendschap delen dus ben ik niet helemaal gek, dat denk je soms wel bijna.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
maandag 2 december 2024 om 16:17
Och wat een sneu idee! Dit is wat mij betreft echt een generatiekloof, ik ken dit alleen van mensen van middelbare leeftijd.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
maandag 2 december 2024 om 18:31
Ik zou inderdaad voorstellen om een keer koffie te drinken, en dan tijdens het koffie drinken een voorstel doen tot een andere activiteit. Wel subtiel, passend binnen het gesprek. Bijvoorbeeld stel jullie hebben het over muziek en dat jullie dezelfde muzieksmaak delen kun je vragen: oooh zullen we dan een keer naar een concert gaan van X? Of nog liever: 'ik zag dat X een concert geeft in januari, heb je zin om daar samen heen te gaan?'
Dit voorbeeld geldt natuurlijk net zo goed voor ander activiteiten. Als je een gedeelde interesse of hobby bespreekt kun je er gelijk een volgend uitje aanhangen.
Dit voorbeeld geldt natuurlijk net zo goed voor ander activiteiten. Als je een gedeelde interesse of hobby bespreekt kun je er gelijk een volgend uitje aanhangen.
maandag 2 december 2024 om 19:51
Ik ken zoveel jonge mensen die bevriend zijn met het andere geslacht. Echt niet meer van deze tijd dat er bij vriendschappen tussen man en vrouw altijd iemand is die meer wil.
Leuk dat je hem een berichtje hebt gestuurd! Ik herken het ook wel, iemand ontmoeten (vriendschappelijk) met wie het zo goed klikt dat je er helemaal blij van wordt.
Ik stuur in zo'n geval meestal eerst een berichtje over iets waar we over gekletst hebben, en dan ontstaat er meestal wel een gesprekje over en weer. En bellen, dat doe ik ook maar dat is een beetje zeldzaam geworden geloof ik.
Ik heb het afgelopen jaar nog een hele leuke nieuwe vriendin erbij gekregen en dat liep heel natuurlijk.
Ik hoop dat je er een leuke vriend bij hebt Punk Girl!
Leuk dat je hem een berichtje hebt gestuurd! Ik herken het ook wel, iemand ontmoeten (vriendschappelijk) met wie het zo goed klikt dat je er helemaal blij van wordt.
Ik stuur in zo'n geval meestal eerst een berichtje over iets waar we over gekletst hebben, en dan ontstaat er meestal wel een gesprekje over en weer. En bellen, dat doe ik ook maar dat is een beetje zeldzaam geworden geloof ik.
Ik heb het afgelopen jaar nog een hele leuke nieuwe vriendin erbij gekregen en dat liep heel natuurlijk.
Ik hoop dat je er een leuke vriend bij hebt Punk Girl!
maandag 2 december 2024 om 21:25
Ik ben niet van middelbare leeftijd en herken het (helaas) ook. Niet altijd, ik heb mannelijke vrienden, maar wel vaak.Murgatroyd schreef: ↑02-12-2024 16:17Och wat een sneu idee! Dit is wat mij betreft echt een generatiekloof, ik ken dit alleen van mensen van middelbare leeftijd.
maandag 2 december 2024 om 21:42
Hopelijk! Ik had zelf het idee niet, maar heb wel wat mannen meegemaakt die dit zo zien, inderdaad ben ik wel 50+Murgatroyd schreef: ↑02-12-2024 16:17Och wat een sneu idee! Dit is wat mij betreft echt een generatiekloof, ik ken dit alleen van mensen van middelbare leeftijd.
Maar ook wel mannelijke vrienden die dit niet eens in hun hoofd halen.
Ik hoop zo dat dit veranderd want het is echt geen leuke ontdekking. En het is ook verdrietig, want je moet afscheid nemen van een vriendschap. Waarvan mensen dan ook nog zeggen dat het je eigen schuld is want toch logisch dat zo'n man er wat van denkt.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
dinsdag 3 december 2024 om 17:46
vrijdag 6 december 2024 om 14:05
Ik ook. Persoonlijk zou ik niet te veel appen als het om een man gaat. Bij een vrouw zou ik ook nog wel uit enthousiasme veel appjes kunnen sturen. Maar die man denkt mogelijk dat jij toch bijbedoelingen hebt ondanks dat je zegt van niet. Of hij heeft bijbedoelingen zonder het te zeggen.
Edit: zie dat jullie koffie gaan drinken. Veel plezier.
nadinexxx wijzigde dit bericht op 06-12-2024 23:38
11.73% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in