Hoe weet ik...

23-08-2010 14:16 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
deleted
anoniem_108381 wijzigde dit bericht op 08-08-2011 10:09
Reden: deleted
% gewijzigd
Hij doet dit, hij doet dat..hij voelt misschien zus of zo...wat wil JIJ en wat doet hij daarmee?

6 maanden...volgens mij hebben jullie helemaal geen relatie..
Ik denk dat het bij hem een gevoel van onzekerheid is.

Je schrijft dat hij 2 kinderen heeft.

Het kan zijn dat hij daardoor juist terughoudend is.

Misschien is hij juist bang dat jullie relatie ondanks dat het goed voelt niet lang standhoudt waardoor hij straks weer de alleenstaande vader is en daardoor zijn gevoel voor een deel op slot zet hoe gek die ook met je is.

Heb je al een band kunnen opbouwen met de kinderen?

Ziet hij zijn kinderen vaak?

Hoe is zijn verstandshouding nu met zijn ex?
Als ik jouw verhaal zo lees, is hij erg gekwetst geweest in het verleden en kan dus moeilijk zijn gevoel toe laten. Maar in alles wat hij zegt en doet (familie en vrienden over jou vertellen, zijn kinderen) lijkt me dat hij wél serieus is. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan iemand die constant zégt : ik houd van je, maar in zijn daden dat niet laat blijken.

Jullie hebben "pas" een half jaar een relatie, geen wonder dat hij nog niet wil samenwonen.

Ik vind het heel gezond dat hij naast de relatie met jou ook dingen alleen en met vrienden odnerneemt. Daar zou jij een voorbeeld aan kunnen nemen, want constant bij elkaar (willen) zijn...lijkt mij ook niet gezond!
Ik kan me wel voorstellen dat het ingewikkeld is.

Van de ene kant zou ik zeggen: je projecteert jouw idee over hoe je in een relatie zou moeten doen tegen elkaar, op hem.

En of dat wel terecht is? Iedereen is daar nou eenmaal anders in. De signalen (familie, vrienden, samenwonen) zijn verder veelbelovend idd...dus?

Van de andere kant komt dat gevoel van jou of het wel 'diep genoeg ' zit bij hem natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht vallen. Ben je toch een beetje bang dat hij denkt: zij is zo gek op mij, die laat me niet vallen? Kiest hij voor de zekerheid/veiligheid ondanks dat hij niet zo gek op jou is?

Is dat je angst?

Hiermee heb ik je niet erg geholpen, ben ik bang.....

Ik zou in ieder geval proberen dingen voor jezelf te doen en je geluk niet te erg van hem laten afhangen en niet te snel gaan samenwonen als JIJ niet zeker van de zaak bent.

Verder is het misschien een idee om het allemaal niet te veel te willen analyseren en te proberen het een beetje los te laten en het maar gewoon op je af te laten komen....

Succes!!
deleted
anoniem_108381 wijzigde dit bericht op 08-08-2011 10:10
% gewijzigd
Als ik het zo lees ben jij heel erg bezig met gevoelens van hem, en dat is niet erg, maar waar het vooral om gaat is jouw gevoel. Stel, als hij blijft zoals hij nu is, en dat is zijn 'verliefdheid' die hij jou kan bieden... Neem jij daar genoegen mee?

Volgens mij gaat jouw gevoel veel dieper en wil je meer dan hem. Praat met hem. Een evaluatie op zn tijd is niet slecht in een relatie. Vooral als je onzekerheden tegenkomt. na 6 maanden weet je echt wel of iemand de ware voor je is. Als hij dit nog steeds niet weet, dan moet je hem ben ik bang laten gaan.

En al die acties om hem heen... Zn vrienden, familie, collega's... dat is natuurlijk hartstikke leuk dat hij zo over je praat. Maar misschien probeert hij zichzelf op die manier wel te overtuigen. Je bent misschien wel perfect voor hem in je doen en laten, maar een relatie heeft meer nodig.
deleted
% gewijzigd
Ja maar lieve TO, het is echt geen goed nieuws om zulke twijfels te hebben in zo'n korte tijd....

Het klinkt als een 'misschien'..hoe lang ben jij nog bereid te wachten totdat de 'misschien' en overtuigende 'ja' wordt (dan kan je het nog steeds rustig aan doen..)?
Ik ben het helemaal met marie_liselotte1981 eens.

Je gevoel moet je niet negeren. je kan jezelf wel vertellen en overtuigen dat alles goed zit, maar je gevoel zegt (soms) wat anders. Het zou toch veel fijner zijn als je dat ook opgehelderd hebt. Net als dat ik al eerder zei... na 6 maanden weet hij het zeker wel, hoeft hij nergens meer aan de twijfelen tussen jullie, en dat zou jij in principe ook niet hoeven doen. Praat erover...
deleted
% gewijzigd
hey, ben je er weer

Shit dat je je nog steeds onzeker voelt!

Wat bedoel je eigenlijk met dat hij zich niet verliefd genoeg gedraagt? Wat doet hij dan niet/wel?

Herkenbaar, die van mij uit zich ook niet zo echt. Hebben we goed over gepraat. Heb ik toen ook beschreven in topic "gebrek aan intimiteit". Heb toch besloten het nog een kans te geven, en hij is veel aanhankelijker nu het is uitgesproken.. Maar het stemmetje; voelt hij wel genoeg, herkenbaar dus. Maar tja, misschien is hij gewoon zo en moeten we eens ophouden met malen.

Schiet jij ook niks mee op he Succes in ieder geval!
deleted
anoniem_108381 wijzigde dit bericht op 08-08-2011 10:11
% gewijzigd
deleted
% gewijzigd
hey!

Sja wat ik denk bij jou verhaal?

Ik lees geen andere dingen dan de vorige keer. Geen nieuwe info die je zou moeten verontrusten. Ik lees een man die heel gek op je is maar niet continu op een roze wolk zit van verliefdheid. Een gewone man die in de realiteit leeft en heel nuchter met zuijn gevoelens om gaat. Ik lees ook dat jij iemand bent die wel graag die enorme verliefdheid laat blijken en dat jij meer behoefte hebt aan het uiten van de gevoelens dan hij.

Het kan best zijn dat jouw gevoelens heftiger zijn dan die ven hem, dat denk ik wel. Of dat een probleem is? Dat bepaal jij alleen.

Bij mij gaat het nu eigenlijk heel goed. Mijn vent is wakker geworden lijkt het wel, hij is veel aanhankelijker en opener naar mij toe. Haalt me vaker aan, praat meer, vraagt hoe ik me voel enzo.Maar knalverliefd aan me plakken, dat zal hij ook nooit doen .. Ik heb gewoon een nuchtere vent te pakken. Mijn twijfel is nu wel minder, maar verdwenen, nee dat niet helemaal.
deleted
% gewijzigd
Ik herken het wel, ben zelf ook iemand die veel bevestiging nodigt heeft in de vorm van intimiteit en aanrakingen. Mijn (ook nuchtere) ex had dat een stuk minder dan mij waardoor ik het vaak opzocht en het vaker van mij uit kwam. Mijn nieuwe vriend houdt ook erg van knuffelen en is open in zijn gevoel en daar ben ik zo blij mee! Heerlijk is het. Op dat gebied moet je ook enigzins bij elkaar passen, als jij daar je bevestiging uithaalt kan het best je beïnvloeden als jullie daarin teveel uit elkaar liggen. Rationeel denken helpt dan wel (waaruit blijkt dat hij me wel leuk vindt enzo) maar toch heb jij een grotere behoefte, ook wat betreft het delen van emoties en gevoelens. Tja, denk dat je zult moeten accepteren dat daarin een verschil zit. Misschien is hij stapelverliefd op je maar de ene is de andere niet, hij is waarschijnlijk erg introvert en daardoor lijkt het misschien minder dan het is. Misschien kun je zeggen dat je veel behoefte hebt aan dat soort dingen en dat hij je daarin wat meer tegemoet kan komen? Ik merk wel dat het bij mijn ex in het begin meest van mij uit kwam maar later hij ook knuffeliger werd uit zichzelf, misschien ook omdat hij het toch wel fijn vond.
Hoi Rhodos, ik zit toch ook nog even mee te lezen en ik denk wel te begrijpen wat je bedoeld. Het is af en toe zo frustrerend dat je niet in andermans koppie kan kijken wat er echt om gaat. Ik ken je vorige topics helaas niet, maar heb jij ooit hiervoor iets meegemaakt met een vorige relatie die jou bedrogen heeft, of in ieder geval tegen je gelogen heeft? Waarom ik dat vraag.. het lijkt erop alsof jij je eigen gevoel niet vertrouwt. Klopt dat?
Voor mij klinkt het liefdevol. Wel met een reserve en daardoor niet enorm spetterend maar wel heel voorzichtig verliefd. Ik denk dat bij jullie dat vooral zal groeien naarmate zijn vertrouwen erin groeit, maar goed, da's gissen .

En ik kan me zijn reserve om jou te behandelen als zijn vriendin in de buurt van zijn kinderen goed voorstellen. Ik zou dat zelf ook hebben denk ik. Dat moet ook groeien, je wil als ouder je kind rustig laten wennen aan de nieuwe situatie. Dat icm het verlies van vertrouwen door de vorige relatie, dat wil je je kinderen besparen, nog zo'n ervaring... ik vind het heel logisch klinken.

Ik begrijp je gevoel wel heel goed. Ik vind het ook fijn als ik het gevoel heb dat mijn aanwezigheid op prijs gesteld wordt door mijn partner. Dat ik dat ook kan voehoelen en niet alleen maar rationeel beredeneren . Toch klinkt het heel fijn, voorbij de twijfels en onzekerheid.
deleted
% gewijzigd
deleted
% gewijzigd
Ik begrijp je heel goed denk ik. Ik heb ook geen fijne, veilige jeugd gehad en dat heeft zijn sporen achter gelaten. Ik realiseerde me vorig jaar iets tijdens een gesprek, misschien herken je dit. Ik voel me pas veilig met iemand wanneer ik een connectie ervaar. Ook met mensen die ik al goed en lang ken, als die connectie wegvalt door omstandigheden (bijv druk met werk, afleidende omstandigheden enz, kan vanalles zijn) voel ik me onprettig en onveilig. Dat gaat pas weer weg als die ander er weer echt is, niet alleen fysiek maar ook met het hoofd en hart.

Toen ik dat eenmaal zag, begreep ik wat er gebeurt, waarom het gebeurt, en ook waarom dit toch echt mijn probleem en verantwoordelijkheid is. Misschien gebeurt er bij jou iets anders maar soortgelijks.

Ik heb de afgelopen jaren gewerkt aan mijn ruimte kunnen innemen en me welkom voelen. Zolang je twijfelt en angstig bent, kan niemand dit ooit genoeg bevestigen. Het blijft knagen. Je moet het jezelf geven, voor jezelf leren durven claimen dat jij met een welkom en gewenst gevoel mag rondlopen. Ik ben daarin steeds zelfstandiger geworden en een groot voordeel hierbij is, dat het makkelijker wordt om een relatie objectief te bekijken, de handelingen van de ander binnen zijn eigen context en perspectief te begrijpen. Veel pijn verdwijnt hiermee vanzelf. Je had andere verwachtingen. Toch kan een ander je goede en misschien wel beter dingen geven door zichzelf te zijn ipv door te proberen aan jouw verwachtingen te voldoen .
deleted
anoniem_108381 wijzigde dit bericht op 08-08-2011 10:12
% gewijzigd
Ik heb nu geen tijd om te reageren maar ik kom er vanavond of morgen op terug .
deleted
anoniem_108381 wijzigde dit bericht op 08-08-2011 10:12
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven