hoe weet je het?
zaterdag 14 april 2012 om 17:22
zaterdag 14 april 2012 om 17:35
Ik weet het omdat ik elke keer als Dalman binnen komt lopen, of ie nou een dag gewerkt heeft of een weekend weg is, mijn hart een sprongetje van blijdschap maakt. Mijn streven is om dat nog minstens 50 jaar zo te houden
Het mooie is juist dat onze liefde na meer dan 5 jaar samen en tweede kind op komst, zich verder verdiept, verplaatst, verandert en breder wordt.
Het mooie is juist dat onze liefde na meer dan 5 jaar samen en tweede kind op komst, zich verder verdiept, verplaatst, verandert en breder wordt.
zaterdag 14 april 2012 om 17:35
Mijn man en ik zijn meer dan 15 jaar samen en in plaats van heftige verliefdheid en elkaar bijna continu bespringen, zitten we nu wel in rustiger vaarwater. Maar gewenning wil ik het niet noemen. Mijn hart maakt nog steeds een sprongetje als ik hem het erf op zie lopen en als ik hem een paar dagen niet zie, mis ik hem vreselijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zaterdag 14 april 2012 om 17:38
Tuurlijk treed er gewenning op als je lang bij elkaar bent. Logisch. En dan ga je elkaar een beetje als vanzelfsprekend zien. En dan zit de klad erin. En dan ga je je afvragen of je hier wel mee door wilt.
Herkenbaar. En dat denk ik, stel je voor, hij gaat zo weg, krijgt een ongeluk en gaat dood. Als ik dat het gevoel heb dat ik stik, dat ik in paniek dreig te raken, dan weet ik, ik hou van hem.
En ik wil hem niet kwijt. En dus ga ik weer iets doen wat de sleur doorbreekt.
En zo ga je door. Het leven is natuurlijk geen ponykamp... Niet alle dagen zijn leuk en spannend en avontuurlijk...
Herkenbaar. En dat denk ik, stel je voor, hij gaat zo weg, krijgt een ongeluk en gaat dood. Als ik dat het gevoel heb dat ik stik, dat ik in paniek dreig te raken, dan weet ik, ik hou van hem.
En ik wil hem niet kwijt. En dus ga ik weer iets doen wat de sleur doorbreekt.
En zo ga je door. Het leven is natuurlijk geen ponykamp... Niet alle dagen zijn leuk en spannend en avontuurlijk...
zaterdag 14 april 2012 om 17:46
Mrsstanley walker en Tia.dalma, mooi om te horen dat jullie liefde nog zo duidelijk is!
Met gewenning bedoel ik dat je bij elkaar blijft vanwege het vertrouwde en het veilige maar niet vanwege het houden van... En ja ik weet dat liefde verandert maar hoe weet je dat het nog steeds liefde is? Liefde kan niet zomaar voorbij gaan toch maar ik voel het niet altijd meer zo duidelijk als dat ik het gevoeld heb en tijdens ruzies bv vraag ik me soms serieus af of ik nog wel van hem hou of dat ik er beter mee kan kappen... Of is dat normaal en kennen jullie dat ook in relaties?
Met gewenning bedoel ik dat je bij elkaar blijft vanwege het vertrouwde en het veilige maar niet vanwege het houden van... En ja ik weet dat liefde verandert maar hoe weet je dat het nog steeds liefde is? Liefde kan niet zomaar voorbij gaan toch maar ik voel het niet altijd meer zo duidelijk als dat ik het gevoeld heb en tijdens ruzies bv vraag ik me soms serieus af of ik nog wel van hem hou of dat ik er beter mee kan kappen... Of is dat normaal en kennen jullie dat ook in relaties?
zaterdag 14 april 2012 om 17:50
zaterdag 14 april 2012 om 17:52
Herkenbaar, heb dat ook als ik weer voor de 209786 x hetzelfde moet vragen, zeggen of opmerken.
En ja vraag me ook af of dit ut dan is. Probeer dan wel ook altijd te kijken naar mijn aandeel, in de zin van, waarom moet ik het zo vaak zeggen. Is het dan echt onbelangrijk? Ben ik niet duidelijk?
En soms denk ik inderdaad, het is me de zeik niet meer waard, de hele relatie niet. En dan wacht ik even tot het gefrustreerde gevoel weg is, en voel dan nog eens.
Tja en dan hou ik gewoon van die man die zo slecht luistert..
En ja vraag me ook af of dit ut dan is. Probeer dan wel ook altijd te kijken naar mijn aandeel, in de zin van, waarom moet ik het zo vaak zeggen. Is het dan echt onbelangrijk? Ben ik niet duidelijk?
En soms denk ik inderdaad, het is me de zeik niet meer waard, de hele relatie niet. En dan wacht ik even tot het gefrustreerde gevoel weg is, en voel dan nog eens.
Tja en dan hou ik gewoon van die man die zo slecht luistert..
zaterdag 14 april 2012 om 17:52
Man en ik zijn dit jaar 10 jaar samen. Tuurlijk hebben we wel onze dingetjes, maar ik word er nog steeds erg blij van als hij de deur binnenkomt. Ik vind de gewenning wel zeer prettig. Ik kan lekker mijzelf zijn, ik hoef me niet anders voor te doen.
Wij hebben ook wel eens terugkerende discussies, waarbij je af en toe wel eens diep gaat maar ook dat hoort er bij. Je bent nu eenmaal 2 individuen die samen leven. Dat botst wel eens.
Maar ik hou nog steeds enorm veel hem. En dat merk ik als ik hem weer zie.
Wij hebben ook wel eens terugkerende discussies, waarbij je af en toe wel eens diep gaat maar ook dat hoort er bij. Je bent nu eenmaal 2 individuen die samen leven. Dat botst wel eens.
Maar ik hou nog steeds enorm veel hem. En dat merk ik als ik hem weer zie.
zaterdag 14 april 2012 om 17:54
quote:secondhandsuus schreef op 14 april 2012 @ 17:52:
Herkenbaar, heb dat ook als ik weer voor de 209786 x hetzelfde moet vragen, zeggen of opmerken.
Tja en dan hou ik gewoon van die man die zo slecht luistert..Volgens mij luistert 80% van de mannen slecht dus of je het echt beter krijgt in een volgende relatie is maar zeer de vraag. . Ik heb nl. ook zo'n exemplaar.
Tja en dan hou ik gewoon van die man die zo slecht luistert..Volgens mij luistert 80% van de mannen slecht dus of je het echt beter krijgt in een volgende relatie is maar zeer de vraag. . Ik heb nl. ook zo'n exemplaar.
zaterdag 14 april 2012 om 17:54
quote:RationalCouple schreef op 14 april 2012 @ 17:50:
nog elke dag beseffen en naar elkaar uitspreken hoeveel geluk we hebben gehad in deze liefdeslotto; en na ca. 5000 dagen nog nooit een slechte dag met elkaar hebben gehad; en het ook niet in de verwachting ligt dat die er gaat komen.....tot de dood.....Ben jij mijn vriend?
nog elke dag beseffen en naar elkaar uitspreken hoeveel geluk we hebben gehad in deze liefdeslotto; en na ca. 5000 dagen nog nooit een slechte dag met elkaar hebben gehad; en het ook niet in de verwachting ligt dat die er gaat komen.....tot de dood.....Ben jij mijn vriend?
zaterdag 14 april 2012 om 17:56
Tsja wat is liefde... en waar neem je genoegen mee? Veel mensen verwachten tegenwoordig een continue geluksgevoel, willen dat alles extreem sexy en opwindend blijft zoals in het begin, maar dat is vaak niet zo realistisch. Ik vind het al heel wat als ik samen met mijn vriend oud mag worden op een liefdevolle en respectvolle manier. Dat we naar elkaar blijven luisteren en niet teveel voor elkaar invullen, maar elkaar steeds weer opnieuw leren kennen, met elkaar mee groeien, elkaar stimuleren om het goede te doen. Dat soort dingen.
zaterdag 14 april 2012 om 17:59
Als ik een ambulance hoor terwijl hij onderweg is, slaat mijn hart een slag over...
Als hij zich ´s ochtends verslaapt word ik automatisch wakker...
Als ik ongesteld moet worden krijgt hij puistjes...
Als hij ergens alleen heen gaat weet ik toch wat hij uitvoert, ook al ben ik er niet bij...
Als hij op zijn werk bedenkt wat hij wil eten, doe ik helemaal automatisch de juiste boodschappen (zonder telefoontje dus) ...
Als je hem vraagt naar mijn geboortedatum, onze trouwdatum of de geboortedatum van dochter, kan hij dat zonder nadenken opnoemen... (wat niet wil zeggen dat ie ook automatisch een bloemetje meebrengt ).
Als we iets duurs nodig hebben kunnen we zonder problemen tot een overeenstemming komen...
...
Na 20 jaar hebben we beiden nog vlindertjes, zien elkaar graag thuiskomen en ... nouja, de rest mag je zelf invullen .
Als hij zich ´s ochtends verslaapt word ik automatisch wakker...
Als ik ongesteld moet worden krijgt hij puistjes...
Als hij ergens alleen heen gaat weet ik toch wat hij uitvoert, ook al ben ik er niet bij...
Als hij op zijn werk bedenkt wat hij wil eten, doe ik helemaal automatisch de juiste boodschappen (zonder telefoontje dus) ...
Als je hem vraagt naar mijn geboortedatum, onze trouwdatum of de geboortedatum van dochter, kan hij dat zonder nadenken opnoemen... (wat niet wil zeggen dat ie ook automatisch een bloemetje meebrengt ).
Als we iets duurs nodig hebben kunnen we zonder problemen tot een overeenstemming komen...
...
Na 20 jaar hebben we beiden nog vlindertjes, zien elkaar graag thuiskomen en ... nouja, de rest mag je zelf invullen .
zaterdag 14 april 2012 om 17:59
quote:aambij schreef op 14 april 2012 @ 17:25:
Wat bedoel je met gewenning? Het zou raar zijn dat je in een lange relatie nog steeds aan elkaar moet wennen.
Dat je na 25 jaar nog steeds moet vragen wat hij in zijn koffie wil en of hij augurken lust en zo?
Heel vermoeiend ook, lijkt mij.
Wat bedoel je met gewenning? Het zou raar zijn dat je in een lange relatie nog steeds aan elkaar moet wennen.
Dat je na 25 jaar nog steeds moet vragen wat hij in zijn koffie wil en of hij augurken lust en zo?
Heel vermoeiend ook, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.