hoe weet je of je door moet gaan als je twijfelt"?

21-08-2008 18:42 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen :-)

Ik zit de laatste tijd erg te twijfelen of ik wel door wil gaan met de relatie die ik nu heb (bijna 4 jaar) maar wat ik van andere wil weten die ook twijfelde aan hun relatie: wat heeft ervoor gezorgd dat je de stap zette om door te gaan, of om je relatie te beeindigen?
De liefde.
Hoe bedoel je?
Hai,

Ik kan zelf slecht knopen doorhakken, helemaal in relaties...

In de loop van de jaren heb ik wel geleerd dat ik veel beter op mijn intuitie moet vertrouwen. Die heeft me vaak op de goede beslissing gewezen, terwijl ik er met mijn verstand niet naar geluisterd heb. Dus als ik nu zo'n onderbuikgevoel krijg, probeer ik daar heel bewust over na te denken. Waarom speelt dit gevoel nu op? Waar ligt het nu precies aan?. Ik neem nu sneller beslissingen op basis van mijn intuitie...

En heel veel bespreken met vriendinnen. Alleen al als je dingen hardop benoemt helpt mij om het in perspectief te zien...

Succes!
Bij twijfel niet doen, zei mijn oma altijd.
Vaak als ik bepaalde dingen aanvoel (intuitie) klopt het ook wel.. alleen ik vind het zo moeilijk gewoon.. maar ik twijfel gewoon. aan de ene kant wil ik doorgaan, aan de andere kant heb ik zoiets van: het werkt niet...

en met vriendinnen praten gaat lastig omdat ik door bepaalde omstandigheden geen vriendinnen heb in de omgeving, alleen een paar vrienden van mijn vriend...
quote:Zamirah schreef op 21 augustus 2008 @ 18:50:

Bij twijfel niet doen, zei mijn oma altijd.bedoel je dan stoppen of doorgaan? als je twijfelt of je de relatie moet beéindigen
quote:MiracleGirl schreef op 21 augustus 2008 @ 18:48:

Hoe bedoel je?
Bij twijfel niet inhalen zegt mijn vader altijd

Nou ben ik het zelden met mijn vader eens maar met deze heeft hij wel heel erg gelijk!

*edit, was al een beetje mosterd zaf ik*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:MiracleGirl schreef op 21 augustus 2008 @ 18:51:

[...]

bedoel je dan stoppen of doorgaan? als je twijfelt of je de relatie moet beéindigenDan twijfel je dus ook of je ermee door moet gaan....
Zou mezelf voorstellen hoe mijn leven er over 10 jaar uit ziet, zowel als je in deze relatie blijft en als je voor je vrijheid met allemaal nieuwe kansen kies.
ja klopt zamirah
Hoi Miracle,

Goede vraag: wel of niet doorgaan. Zelf houd ik van de regel bij twijfel niet doen. Maar betekent dat dat ik het niet moet gaan uitmaken? Of betekent het dat ik niet moet doorgaan. Bij relaties houd ik een andere regel aan: als ik in mijn relatie minder gelukkig ben dan als ik alleen ben, dan maak ik het uit. Op dit moment is mijn relatie (3,5 jaar) op een punt dat ik even gelukkig ben dan als ik single ben, maar ik weet niet hoe dat in de toekomst zal gaan (we hebben verschillende toekomstbeeld). Dus ik weet niet of de liefde genoeg is (johnny) of dat mijn richtlijn zinnig is. Welk probleem maakt jou aan het twijfelen Miracle?
Waar twijfel jij aan? Bij mij ging het om kinderen (ik wilde wel, hij wilde niet). Dus dat is een vrij duidelijke keuze... Toen dat eenmaal ondubbelzinnig duidelijk was, was het ook gelijk voorbij...
Waarom twijfel je? Graaf eens diep in jezelf. Er is nl iets concreets wat je doet twijfelen. Volgens mij ben je best wel jong?
nou ik heb aan het begin van de relatie aleens op het punt gestaan om het uit te maken, dat wist hij ook, ik heb hem toen een kans gegeven nog. De reden daarvan was: hij reageerde snel boos/chago/geirriteerd als ik dingen niet wilde... (sex)

Toen ging het beter. was leuk enzo, maar hij maakte me met bepaalde dingen onzeker. Ik zei dat en vroeg hem om er rekening mee te houden enzo. hij zei dat hij dat zou doen, maar telkens blijkt van niet. Ik word daar gewoon onzeker van, daar kan ik ook niets aan veranderen helaas, hoewel ik enorm hard aan mezelf werk om tegen die onzekerheid te vechten.

Als ik met hem wil praten over datgene waar hij me onzeker mee maakt, reageerd hij op een manier dat hij er niet over wil praten of dat ik zeur ofzo zegt hij dan. Idem met het onderwerp onzekerheid. Ik ben erg onzeker over mijn lichaam en hij snapt dat niet... omdat hij me mooi, sexy enzovoort vind.. maar ik zie het niet zo. Ik werk nu al meer dan 4 jaar aan mezelf door tegen die onzekerheid te vechten, ik wil echt dat het beter word zodat ik met bepaalde dingen niet meer geremd word.

Als ik dingen vraag (sms ofzo) dan reageerd hij vaak niet (al is het een simpele vraag zoals: moet ik nog iets halen voor morgenavond (zoals een toetje ofzo of zakje ships)

Van de week heeft hij me ook laten zitten omdat hij een dubbele afspraak had gemaakt. hij wist het smorgens al, maar zei het pas 's avonds laat ineens terwijl ik hem smiddags nog had gesproken.

Maar het komt erop neer dat hij me niet echt steunt met de onzekerheid.

Van de week hadden we sex, en ik zei: wil je het wel rustig aan doen, want het doet nogal pijn eigenlijk... hij zei oke.. maar toch deed hij het (onbewust??) te hard (hoewel het niet echt hard was wat hij deed, maar het deed gewoon enorme pijn, terwijl als ik het zelf doe, en heel rustig dat het geen pijn doet)

maar ik twijfel gewoon, vooral omdat ik niet goed met hem kan praten omdat hij vaak boos reageerd met bepaalde onderwerpen, of hij begint over iets anders...
quote:datweetjewel schreef op 21 augustus 2008 @ 19:07:

Waarom twijfel je? Graaf eens diep in jezelf. Er is nl iets concreets wat je doet twijfelen. Volgens mij ben je best wel jong?

ik ben net 20...

Maar ik hou wel van hem... maar toch is er die twijfel...
Eerlijk gezegd klinkt het nogal kansloos. Wat heb je aan 'n man die jouw gevoelens niet respecteert? Dat gaat ie heus niet veranderen. Kies voor jezelf, dan kom je ook wat zelfstandiger in 't leven te staan alvorens je je wellicht weer in 'n vaste relatie stort.
Er zijn lievere mannen dan deze...........

Er zijn betere en begrijpender mannen dan deze.............

Er zijn natuurlijk ook slechtere mannen dan deze...........

Maar je twijfelt al te lang, je bent nog jong en je voelt je onzeker, je werkt daaraan ( die onzekerheid) maar geloof me, als je een knoop durft door te hakken, werk je echt aan jezelf.
Probeer eerst eens te definieren wat 'houden van" eigenlijk inhoudt.
Je vriend klinkt als iemand die zijn zin doordrijft en jou er zo nodig pijn voor doet; als iemand weinig rekening met jou houdt, niet met je gevoelens en niet met je tijd; als iemand die over je heenwalst als hij daar zin in heeft.

Ik zou niet eens twijfelen.
Ik had het wel net met een vriend erover, niet dat ik twijfelde, maar gewoon over hem hadden we het. en hij vond dat hij fout bezig was ofzo. Omdat hij me dus niet echt steunt enzo.
Wat het voor mij ook moeilijk maakt... voordat we iets kregen was hij mijn allerbeste vriend die ik ooit heb gehad en de enige die ik echt kon vertrouwen enzo... dat maakt het voor mij zo moeilijk
Bij mij ging elke keer dat we ruzie hadden, of dat hij me kwetste, een stukje liefde dood.

Toen ging ik een weekend met mijn zus weg, en besefte ik dat ik hem niet miste, ik was zelfs opgelucht om even mijn eigen ding te kunnen doen. Dat gaf mij de doorslag.
Dat eerste wat je zegt herken ik wel ja.

Maar ik ga niet weg ofzo dus ik kan er ook niet echt achter komen of ik hem dan echt mis enzo, en wat ik wil..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven