Hoe weet je...
maandag 22 november 2010 om 18:26
Lijkt me moeilijk te zeggen, ben zelf ook wel op zoek naar het antwoord. Door een ex zo erg voorgelogen dat ik ging twijfelen aan alles, maar dan ook echt alles, en hij bleek over bijna alles te liegen.. Zet nu weer voorzichtige stapjes in de dating-scene maar vind het moeilijk om zomaar weer iemand te kunnen vertrouwen en jezelf bloot te geven. Diegene moet toch wel van ver komen wil hij mijn vertrouwen winnen, niet leuk voor hem waarschijnlijk maar vind je iemand die dit voor je over heeft dan zal het wel goed zitten
maandag 22 november 2010 om 18:26
quote:Whatelse schreef op 22 november 2010 @ 18:20:
dat iemand echt te vertrouwen is.
dus iemand waar je jezelf als persoon,lichaam,ziel,karakter en alles aan kan geven in een relatie?
Dat weet je nooit helemaal zeker.
Het is belangrijk om vooral jezelf aan jou te geven. Je lichaam, je ziel, karakter en liefde. Alles wat het nodig heeft. Zodat je altijd op jou terug kan vallen, als iemand je vertrouwen heeft beschadigd. Zo stort de wereld niet ineen als dat gebeurd.
dat iemand echt te vertrouwen is.
dus iemand waar je jezelf als persoon,lichaam,ziel,karakter en alles aan kan geven in een relatie?
Het is belangrijk om vooral jezelf aan jou te geven. Je lichaam, je ziel, karakter en liefde. Alles wat het nodig heeft. Zodat je altijd op jou terug kan vallen, als iemand je vertrouwen heeft beschadigd. Zo stort de wereld niet ineen als dat gebeurd.
maandag 22 november 2010 om 18:29
quote:Whatelse schreef op 22 november 2010 @ 18:26:
Nou ik ben iemand tegen gekomen, weliswaar een week geleden maar we zijn al bezig met elkaar te kennen en een basis te bouwen maar ik ben bang gekwetst te worden of misbruik van gemaakt te worden..
Dus vandaar deze vraag..
waarom in den beginnen wantrouwen ipv te vertrouwen.... er is toch helemaal geen reden tot wantrouwen of wel?
Al je gekwetst wordt, ja shit happens.... en het is onherstelbaar dan stop je het contact en als hij misbruik van je maakt geeft jij hem daar gelegenheid toe en moet jij daar dus mee stoppen
Nou ik ben iemand tegen gekomen, weliswaar een week geleden maar we zijn al bezig met elkaar te kennen en een basis te bouwen maar ik ben bang gekwetst te worden of misbruik van gemaakt te worden..
Dus vandaar deze vraag..
waarom in den beginnen wantrouwen ipv te vertrouwen.... er is toch helemaal geen reden tot wantrouwen of wel?
Al je gekwetst wordt, ja shit happens.... en het is onherstelbaar dan stop je het contact en als hij misbruik van je maakt geeft jij hem daar gelegenheid toe en moet jij daar dus mee stoppen
maandag 22 november 2010 om 18:29
maandag 22 november 2010 om 18:30
quote:Whatelse schreef op 22 november 2010 @ 18:26:
Dus vandaar deze vraag..Wat gebeurd er als hij jou kwetst? Waarom zou jij je laten misbruiken? Dat laatste ben je zelf bij.
Dus vandaar deze vraag..Wat gebeurd er als hij jou kwetst? Waarom zou jij je laten misbruiken? Dat laatste ben je zelf bij.
maandag 22 november 2010 om 18:37
maandag 22 november 2010 om 18:42
quote:Whatelse schreef op 22 november 2010 @ 18:33:
Ja maar hij is nogal snel in het 'relatie aangaan'
vandaar de wantrouwenOm een relatie aan te gaan, zijn twee personen nodig. Dus hij kan dit wel heel snel willen, maar als jij dit niet wil, dan zeg je toch dat je rustig aan wilt doen? Als hij dan niet meer wil, weet je waar je aan toe bent.
vandaar de wantrouwenOm een relatie aan te gaan, zijn twee personen nodig. Dus hij kan dit wel heel snel willen, maar als jij dit niet wil, dan zeg je toch dat je rustig aan wilt doen? Als hij dan niet meer wil, weet je waar je aan toe bent.
maandag 22 november 2010 om 18:46
Ik heb nogal wat schokkende dingen meegemaakt. In mijn laatste 2 relaties, maar ik in mijn omgeving ( een vriendin zou bij mij in huis komen om op mijn honden te passen een midweek, maar kreeg een leuker voorstel...heeft mn honden dag EN nacht alleen gelaten, op zo nu en dan een keertje uitlaten na.... om maar een voorbeeldje te noemen).
Ik was altijd meteen spontaan en goed van vertrouwen. Dat is er nu een beetje af. Ik zeg niet meer 'Goh, die IS aardig', maar tegenwoordig 'Die LIJKT aardig'.
Ik voel mijzelf niet verbittert ofzo, hoor, verre van, maar mn vertrouwen geven doe ik niet snel meer. Een nieuwe relatie? moet er even helemaal niet aan denken. Iig ga ik er niet naar op zoek via internet ofzo. Mss als ik iemand zo spontaan tegen kom en het zou zonder twijfel goed voelen.
Iemand die na een week al hard van stapel loopt zou ik mn vraagtekens bij zetten, al hoeft hij niet perse te betekenen dat ie fout is, hoor. Blijf zelf bij je positieve, en luister vooral naar een eventueel onderbuikgevoel.
Ik was altijd meteen spontaan en goed van vertrouwen. Dat is er nu een beetje af. Ik zeg niet meer 'Goh, die IS aardig', maar tegenwoordig 'Die LIJKT aardig'.
Ik voel mijzelf niet verbittert ofzo, hoor, verre van, maar mn vertrouwen geven doe ik niet snel meer. Een nieuwe relatie? moet er even helemaal niet aan denken. Iig ga ik er niet naar op zoek via internet ofzo. Mss als ik iemand zo spontaan tegen kom en het zou zonder twijfel goed voelen.
Iemand die na een week al hard van stapel loopt zou ik mn vraagtekens bij zetten, al hoeft hij niet perse te betekenen dat ie fout is, hoor. Blijf zelf bij je positieve, en luister vooral naar een eventueel onderbuikgevoel.
maandag 22 november 2010 om 18:50
quote:robdevries schreef op 22 november 2010 @ 18:26:
[...]
Het is belangrijk om vooral jezelf aan jou te geven. Je lichaam, je ziel, karakter en liefde. Alles wat het nodig heeft. Zodat je altijd op jou terug kan vallen, als iemand je vertrouwen heeft beschadigd. Zo stort de wereld niet ineen als dat gebeurd.Hoe kun je nu jezelf aan jezelf geven? Wat je zegt, klinkt leuk, maar je praat onzin.
[...]
Het is belangrijk om vooral jezelf aan jou te geven. Je lichaam, je ziel, karakter en liefde. Alles wat het nodig heeft. Zodat je altijd op jou terug kan vallen, als iemand je vertrouwen heeft beschadigd. Zo stort de wereld niet ineen als dat gebeurd.Hoe kun je nu jezelf aan jezelf geven? Wat je zegt, klinkt leuk, maar je praat onzin.
maandag 22 november 2010 om 18:51
Je hebt pas een relatie met iemand volgens mij als je met die ander wilt delen, niet als je uitspreekt dat je vriendje en vriendinnetje bent. Je ontwikkelt een relatie en je 'neemt' er niet één. Ik denk dat je van een relatie kunt spreken als je in ieder geval sterke vermoedens hebt dat je de persoon genoemd in je OP hebt gevonden.quote:Whatelse schreef op 22 november 2010 @ 18:33:
vandaar de wantrouwen
vandaar de wantrouwen
maandag 22 november 2010 om 18:51
maandag 22 november 2010 om 18:54
maandag 22 november 2010 om 18:55
maandag 22 november 2010 om 18:57
maandag 22 november 2010 om 18:58
Vertrouwen....vanaf dag 1
IK vertrouw namelijk tegenwoordig goed genoeg op mijn eigen gevoel dat ALS er reden zou zijn om iemand te wantrouwen ik dan wel aan de bel trek
Maar iedereen begint bij mij met 100% vertrouwen en 100% respect
En ja, daar ga ik wel eens vreselijk hard mee op mijn bek
Hoort erbij, ga je niet dood aan
Vertrouwen maar wel je koppie blijven gebruiken...
Dus ja ik vertrouw iemand na 1 date goed genoeg voor een tweede date
En nee ik vertrouw iemand niet genoeg na 1 date om gelijk mijn hele hebben en houden op te geven...
IK vertrouw namelijk tegenwoordig goed genoeg op mijn eigen gevoel dat ALS er reden zou zijn om iemand te wantrouwen ik dan wel aan de bel trek
Maar iedereen begint bij mij met 100% vertrouwen en 100% respect
En ja, daar ga ik wel eens vreselijk hard mee op mijn bek
Hoort erbij, ga je niet dood aan
Vertrouwen maar wel je koppie blijven gebruiken...
Dus ja ik vertrouw iemand na 1 date goed genoeg voor een tweede date
En nee ik vertrouw iemand niet genoeg na 1 date om gelijk mijn hele hebben en houden op te geven...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!