Hoe word ik een Happy Single?

07-01-2009 17:44 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal maar gelijk met de deur in huis vallen..ik vind Single zijn helemaal niet leuk...Lees en hoor overal verhalen van mensen die het héérlijk vinden om single te zijn, maar ik snap ze niet..Vanaf mn 14e tot nu heb ik eigenlijk altijd een vriendje gehad (tussen mn 2 vriendjes wel een jaar vrijgezel geweest), maar sinds een aantal maanden ben ik single (wel mijn eigen keuze), en ik kan nou niet zeggen dat ik er van geniet. Natuurlijk is het lekker om met niemand meer rekening te houden, en te doen waar je zin in hebt, maar ik vind de voordelen absoluut niet opwegen tegen de nadelen. Ik mis een warm lijf om s avonds tegen aan te kruipen, iemand die er altijd is om mee te praten, romantische dingen doen..Ben ik dan zo raar?

Ergens weet ik wel dat het ook goed is om 'alleen' te zijn, voor mn ontwikkeling, en niet afhankelijk te zijn van iemand, maar zo voelt het niet..

Ik doe genoeg leuke dingen met vriendinnen, en kan mezelf prima vermaken, dus daar ligt het ook niet aan..Ik begrijp niet waarom ik zo graag een vriend wil, me zo hard vastklamp aan jongens die ik leuk vind, en zo bang ben dat ik er nooit meer één vind..

Sorry voor mn onsamenhangende verhaal..maar vind het lastig om te omschrijven wat ik voel..

Hebben jullie tips om een Happy Single te worden? Of zijn er meer mensen die 'tegen hun zin in' Single zijn?
Volgens mij moet je er even doorheen...

En je concentreren op inderdaad je ontwikkeling en niet afhankelijk zijn van iemand. Met niemand rekening houden, tijd voor jezelf!

Ga ontdekken wat jíj leuk vindt, en wat jíj wilt!

Lang leve jezelf dus!! :-D
Happy is toch een gemoedstoestand? Daarin heb je zelf een keuze, lijkt mij. Ik zou me richten op zaken waar je óók gelukkig van wordt, buiten dat wat nu even buiten handbereik ligt (die vent dus).
Wat AgentL zegt. Dus.
Eens met AgentL.

Ik krijg het gevoel dat je op een vriend zit te wachten. Dat je de tussentijd wel vult met vriendinnen enzo maar dat het precies dát is: opvulling tot je weer iemand hebt. Als je dat eens loslaat... wat zou je dan écht willen doen? Nieuwe baan, nieuwe studie, nieuwe hobby, op vakantie naar die ene plek waar nooit een vriendje mee naartoe wilde? Als een waarzegster je zou vertellen dat je de komende twee jaar geen relatie zou hebben, hoe zou je dan je leven gaan inrichten?

Dáár zit de happy single. Die zit niet in de wachtkamer.
quote:Haley schreef op 07 januari 2009 @ 17:58:

Als een waarzegster je zou vertellen dat je de komende twee jaar geen relatie zou hebben, hoe zou je dan je leven gaan inrichten?

Wat leuk gezegd!!!

En ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik richt mijn leven in zoals ik het wil en ben daarom Happy!!! enja, toevallig ook single
Hier een single die er nog steeds mee bezig is happy te worden, dus ik herken t.

Ik zie in elke man die interesse toont relatiemateriaal, but for all the wrong reasons...ik vind het opzich niet moeilijk om alleen te zijn hoor, maar samen is leuker....

inmiddels ben ik erachter dat ikzelf t beste gezelschap ben voor mezelf.

Geniet van jezelf, van you-time, van vriendinnen en de mannen komen vanzelf wel weer...dat HOEFT nu niet.
enneh...ja ik heb ook mijn jankmomenten, dan bel ik n vriendin of ga ik op t forum met mij gevoelens leuren en dan voel je je snel weer beter hoor.
Whoehoe!! Wat een goeie reacties!!

En inderdaad, wat Lein zegt: je bent het beste gezelschap voor jezelf. Alleen jij weet wat je aan jezelf hebt. Met een ander erbij heb je altijd onzekerheid want je kan niet in zijn/haar hoofd of hart kijken.

Je moet zorgen dat jij happy bent, dat is de beste basis. Eén ding is zeker: de rest van je leven deel je met jezelf. Zorg dan ook dat je blij met jezelf bent. In welke toestand dan ook: single/verliefd/getrouwd/gescheiden...

En hoe je je voelt heb je zelf in de hand!!
Ik herken het gevoel ook. Ben nu 2,5 jaar single en wil graag weer een vriendje. Maar ook ik weet dat ik mijn gemoedstoestand niet van anderen moet laten afhangen en dat ik van mezelf gelukkig moet zijn. Want er is maar 1 iemand die je hele leven bij je zal zijn en dat ben jezelf
Samen met jezelf ben je nooit alleen...
Ik ben ook alweer een hele tijd single, niet altijd leuk maar ik heb 1 ding geleerd..

Liever alleen dan met de verkeerde..
Behoefte aan een partner is normaal maar als het een NOODZAAK wordt dan heb je volgens mij een probleem. Dan lijk je net een junk die zijn shot moet hebben en wel nu meteen. Misschien een rare vergelijking maar als je zo nodig een vriend wilt en je je aan de eerste de beste vastklampt dan kan dat imo niet gezond zijn.

Ik ben ook single en ik heb ook de behoefte aan een partner in mijn leven maar ik ben ondertussen wel gewoon gelukkig. En wat de rest zegt: als je niet met jezelf door 1 deur kunt, hoe ga je dat doen als je samen met een ander bent?
Bedankt voor al jullie reacties, helemaal waar wat jullie zeggen. Vooral om de waarzegster moest ik even lachen, ik vind het wel een goed uitgangspunt, misschien moest ik dat maar eens mn nieuwe levensmotto maken..Wat Superstar schreef vond ik ook erg mooi...Ik herken ook wat Lalein zegt "Ik zie in elke man die interesse toont relatiemateriaal, but for all the wrong reasons...ik vind het opzich niet moeilijk om alleen te zijn hoor, maar samen is leuker...."maar dan het tegenovergestelde..Ik wil alleen de mannen die géén (of niet genoeg) interesse in mij tonen, die gene die dat wel doen, die wil ik niet..wat me alleen nog maar gefrustreerder maakt..Maargoed, ik zal dus eerst aan mijzelf moeten werken, want ik denk dat ik dan toch wel veel bevestiging uit een man haal..en misschien verklaart mn onzekerheid mn twijfels of ik ooit nog wel een man vind..?

Misschien kan ik wat meer genieten als ik langs de waarzegster ben geweest
Ik herken veel van je verhaal maar heb na 17 jaar ellende in mijn huwelijk en daarna 6 jaar ellende in allerlei foute relaties toch 3 jaar geleden besloten,liever alleen als eenzaam en afhankelijk in een relatie!En ik moet zeggen,het bevalt me prima,natuurlijk is het soms minder leuk en natuurlijk heb je je shit momenten,maar had je die in je relaties niet dan?Ik denk dat je een relatie hebben romantiseerd(schrijf je dat zo?)je besloot zelf met de laatste relatie te stoppen,dus dat zal wel een goede reden gehad hebben toch?

Mijn tip: leer heel veel van jezelf te houden,voor je je liefde aan iemand anders gaat geven!
Ik vind het wel een mooie titel voor een cursus: "Hoe word je happy single in 10 stappen"

Stap 1 is denk ik: Neem de tijd voor je verdriet. Het is ellendig, maar alleen als je het ervaart en het niet wegstopt (door bijvoorbeeld halsoverkop een nieuwe relatie aan te gaan) word je er sterkter van.

Stap 2: Bekijk en ervaar wat JIJ fijn vindt om te doen. Waar word je gelukkig van? Wat zijn dingen die jij graag wilt.

Stap 3 t/m 10 heeft te maken met gelukkig zijn met jezelf en van jezelf te houden.

Cursusdata zijn nog niet bekend ;-P
Happy Single zijn is een keuze denk ik

Ik ben best een happy single maar het is echt niet zo dat ik 7 dagen per week swingend door het leven ga hoor

Op sommige dagen voel ik me echt het allerzieligste meisje op de aardbodem.

Dan jank ik een doos Kleenex weg en dan ga ik weer verder.

Mijn leven is leuk, heb leuke vrienden, doe leuke dingen, mijn job bevalt me prima en een man zou welkom zijn

Maar als ie voorlopig nog even niet komt....ook prima

Ik vermaak me wel.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
als ik sommige relaties om mij heen zie dan denk ik dus echt dat single zijn beter is dan in een ongelukkige relatie te zitten. Hoe vaak ik niet van gesettelde vrienden hoor dat zij jaloers op mij zijn.
quote:boarder schreef op 11 januari 2009 @ 14:53:

als ik sommige relaties om mij heen zie dan denk ik dus echt dat single zijn beter is dan in een ongelukkige relatie te zitten. Hoe vaak ik niet van gesettelde vrienden hoor dat zij jaloers op mij zijn.So hep dus ieder foordeel se nadeel...
Volledig logisch vanuit biologisch perspectief: je behoefte hebt aan een partner.

Je moet je immers voortplanten en dat doe je nu eenmaal niet alleen (even alle kunstmatige acties daarbuiten gelaten)
Nou pop1980, waar kan ik me inschrijven?

Zijn er ook vervolgcursussen zoals 'hoe vind ik als Happy Single de man van mn dromen?'

Ik heb inderdaad zelf de relatie verbroken, dit vooral met reden dat ik nog zo jong ben, we allebei een andere kant op zijn veranderd en ik een beetje het gevoel kreeg is-dit-het-nou-voor-de-rest-van-mn-leven? Dit is 8 maanden geleden, en verdriet over de breuk heb ik niet echt meer (en voor mn gevoel ook niet echt gehad..omdat het al een tijdje sluimerde)..Het enige waar ik dus op dit moment 'verdriet' over heb is dat ik een man mis..Ben er best veel mee bezig, en vind het moeilijk om het van me af te zetten..Er zit altijd wel een man in mn hoofd, en dat vind ik vervelend..afleiding helpt wel wat maar toch blijft het gevoel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven