Hoe zit dit precies??

21-06-2009 12:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

Ik zal het kort proberen te houden.

Mijn beste vriend is ongelukkig in zijn relatie (al een jaartje of 2).

Sinds 1,5 jaar hebben zijn vriendin en mijn beste vriend een zoontje.

Hij wil niets liever als bij haar weggaan, het werkt niet meer.. dagelijkse ruzies.. en zij heeft nog wel eens losse handjes naar hem toe.

Het enige waar hij nu voor bij haar blijft is zijn zoontje.

Hij heeft mij gevraagd om hem te helpen met uitzoeken hoevaak hij zijn zoontje per week mag zien.

Ze zijn 4 jaar geleden geregistreerd partnerschap aangegaan en hij heeft zijn zoontje erkend.

Mijn beste vriend is altijd goed voor hun geweest.. en nog steeds..

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo'n zelfde situatie, stel dat door de rechter moet worden bepaald hoevaak hij zijn kind mag zien..

Hoe vaak is dit dan per week?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, mijn beste vriend zit compleet aan de grond door alle stress van thuis..

Groetjes,

Goldfishie
Dat kan ie niet. Als het nog een keer gebeurt zou hij eigenlijk meteen aangifte moeten doen. Weet niet of hij er blauwe plekken of iets dergelijks aan overhoudt, maar dat is dan aantoonbaar bewijs.
Maar ik denk dat er dan nog meer ruzie ontstaat..

Waar door het alleen nog maar stroever gaat lopen met eventueel de regeling.. denk ik?
Waarbij zou ik hem eventueel allemaal kunnen helpen?

Ik vind dat zo lastig.. wat ik voor hem kan uitzoeken..
quote:Goldfishie schreef op 21 juni 2009 @ 19:05:

Waarbij zou ik hem eventueel allemaal kunnen helpen?

Ik vind dat zo lastig.. wat ik voor hem kan uitzoeken..Niets. Als je er zelf niet in thuis bent, kun je hem niet meer helpen dan hij zelf al kan doen. Verwijs hem naar een goede advocaat of mediator.

Helpen kun je doen door hem te steunen en er voor hem te zijn. De scheiding en alles er omheen moet hij met zijn vriendin uitzoeken. Hoe minder mensen zich daar tegenaan bemoeien, hoe beter. Ik snap je goede bedoelingen hoor. Maar als je niet weet hoe de wet- en regelgeving in elkaar zit, geef je snel het verkeerde advies. En daar is niemand mee geholpen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Daar heb je gelijk in...

Ik blijf hem hoe dan ook steunen...

Hij heeft alleen mij gevraagd hem te helpen in deze klote tijd..

En hoopte dat mensen hier op het forum er eventueel ervaring mee hebben gehad (zie soms dat er ook wel eens mannen op het forum zitten vandaar )..

Dus mannen? enige ervaring ermee? haha
Waarom gaat hij zelf niet op zoek naar mannen met deze ervaring? Dat hoeft hij toch niet via een vriendin te doen op het Vivaforum!

Of heb jij een relatie met deze man en heb je er zelf mee te maken?

oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven