Hoe?
dinsdag 26 januari 2010 om 19:35
Ik heb een advies nodig. Ik (man 28 jaar) heb een relatie van 10 jaar. Ik vind al een tijdje dat de relatie niet meer lekker loopt. We hebben daar vaak over gepraat en ook geprobeerd dingen te veranderen. Maar toch blijf ik het gevoel houden dat dit 'het' niet is. Daarnaast ben ik verliefd geworden op een andere vrouw. Het geheel heeft mij doen besluiten dat ik mijn relatie wil verbreken. Mijn probleem is eigenlijk: hoe doe ik dat? Mijn vriendin weet dat het niet goed gaat, maar ik weet gewoon dat ik haar heel erg ga kwetsen. Ze is heel gevoelig, best onzeker en zij wil dat we samen oud worden. Hebben jullie tips (behalve 'gewoon zeggen')?
woensdag 27 januari 2010 om 10:14
Je geeft jezelf een beetje teveel eer door te zeggen dat je haar kapot zal maken. Sure, ze gaat heel veel verdriet hebben, boos worden zelfs maar kapot gaan? Ik denk dat waar je het meest tegenop zie is geconfronteert te worden met haar verdriet. Heel jammer voor je maar daar zul je echt doorheen moeten. Dat is de consequentie van je besluit.
En haar vertellen dat je inmiddels een ander hebt? Op zich heeft ze recht dat te weten maarja, dan zal ze je een enorme laffe zak vinden en dat recht heeft ze ook lijkt me....
Komop, als je echt van haar gehouden hebt verdient ze te weten waar ze staat. Je kan het
En haar vertellen dat je inmiddels een ander hebt? Op zich heeft ze recht dat te weten maarja, dan zal ze je een enorme laffe zak vinden en dat recht heeft ze ook lijkt me....
Komop, als je echt van haar gehouden hebt verdient ze te weten waar ze staat. Je kan het
woensdag 27 januari 2010 om 10:42
Zo te lezen wil je het echt uitmaken en tja, daar is geen zachte manier voor. Doe het eerlijk, open en respectvol. En idd niet van; het ligt niet aan jou, maar aan mij, hou nog wel veel van je, maar..., ik wil vrienden blijven, enz.
Geef haar ook de tijd wat betreft het huis en zo. Je gaat haar leven behoorlijk op zijn kop gooien, dus wil alle praktische zaken nou niet binnen een maand geregeld hebben.
Sterkte, want ook voor jou is dit niet makkelijk.
Geef haar ook de tijd wat betreft het huis en zo. Je gaat haar leven behoorlijk op zijn kop gooien, dus wil alle praktische zaken nou niet binnen een maand geregeld hebben.
Sterkte, want ook voor jou is dit niet makkelijk.
woensdag 27 januari 2010 om 11:53
Wat iedereen eigenlijk al zegt, gewoon zeggen dus.
Paar tips: ga haar geen verwijten lopen maken, geen negatieve opmerkingen en trap na.
Wees netjes en vooral duidelijk. je houdt niet meer van haar en je wilt niet verder. Persoonlijk zou ik meer op die lijn gaan (dat het jouw weloverwogen keuze is en dat die vaststaat). Ik zou waarschijnlijk het thema verliefd op een andere vrouw niet in dit gesprek doen. Dat vertroebelt namelijk het beeld nogal en kan naast verdriet ook flink wat boosheid bij je vriendin veroorzaken.
Het is wel eerlijk om het aan haar te vertellen, maar ik zou daar nog even tijd voor nemen.
Oh ja, doe niet aan troosten, doe al helemaal niet aan troostsex met de ex.
Bedenk ook even hoe het verder gaat nadat je het gezegd hebt. Jij weet dit al, maar zij nog niet. Stel je doet dit 's avonds na het eten, wie gaat er dan bij vrienden op de bank slapen?
Geef haar even tijd om eea op een rijtje te zetten, kom dus niet meteen met een makelaar voor het huis, een verdeling van spullen, verhuisdozen etc aanzetten maar doe dit in een volgend gesprek wanneer zij ook is voorbereid.
Laatste tip: wacht niet te lang! Zij zal ongetwijfeld voelen dat er 'iets' veranderd is. Get it over with.+
En voor wat betreft het feit dat je haar geen verdriet wilt doen: tja, dat is de consequentie van de keuze die je maakt. En het is heel vervelend om degene te zijn die iemand pijn doet door een relatie te verbreken (ja, voor jou dus...) en de emoties die daarbij horen zul je ook moeten verwerken.
Tot slot nog iets: gooi je niet halsoverkop in een nieuwe relatie. Zorg eerst dat je je eigen leven op orde hebt. Pas daarna kun je je werklijk aan iemand nieuws geven. Laat deze dame op wie je verliefd bent geworden, dus maar even gaan.
Paar tips: ga haar geen verwijten lopen maken, geen negatieve opmerkingen en trap na.
Wees netjes en vooral duidelijk. je houdt niet meer van haar en je wilt niet verder. Persoonlijk zou ik meer op die lijn gaan (dat het jouw weloverwogen keuze is en dat die vaststaat). Ik zou waarschijnlijk het thema verliefd op een andere vrouw niet in dit gesprek doen. Dat vertroebelt namelijk het beeld nogal en kan naast verdriet ook flink wat boosheid bij je vriendin veroorzaken.
Het is wel eerlijk om het aan haar te vertellen, maar ik zou daar nog even tijd voor nemen.
Oh ja, doe niet aan troosten, doe al helemaal niet aan troostsex met de ex.
Bedenk ook even hoe het verder gaat nadat je het gezegd hebt. Jij weet dit al, maar zij nog niet. Stel je doet dit 's avonds na het eten, wie gaat er dan bij vrienden op de bank slapen?
Geef haar even tijd om eea op een rijtje te zetten, kom dus niet meteen met een makelaar voor het huis, een verdeling van spullen, verhuisdozen etc aanzetten maar doe dit in een volgend gesprek wanneer zij ook is voorbereid.
Laatste tip: wacht niet te lang! Zij zal ongetwijfeld voelen dat er 'iets' veranderd is. Get it over with.+
En voor wat betreft het feit dat je haar geen verdriet wilt doen: tja, dat is de consequentie van de keuze die je maakt. En het is heel vervelend om degene te zijn die iemand pijn doet door een relatie te verbreken (ja, voor jou dus...) en de emoties die daarbij horen zul je ook moeten verwerken.
Tot slot nog iets: gooi je niet halsoverkop in een nieuwe relatie. Zorg eerst dat je je eigen leven op orde hebt. Pas daarna kun je je werklijk aan iemand nieuws geven. Laat deze dame op wie je verliefd bent geworden, dus maar even gaan.
woensdag 27 januari 2010 om 19:47
quote:Summerdance schreef op 26 januari 2010 @ 19:48:
Tsja, het blijft toch een gevalletje gewoon zeggen hoor!
Vermijd alleen de zin, maar schatje het ligt niet aan jou hoor
Das zo'n dooddoener.
Gewoon, dat je het niet meer ziet zitten, en dat het beter is dat jullie uit elkaar gaan
Inderdaad, hou het bij jezelf
Oja...en das dan meer voor haar
Stel niet voor om vrienden te blijven, zij heeft verdriet en ze moet zich losmaken van je
Jij bent wat dat betreft al wat verder...geef haar die ruimte
Succes!
Maar ga haar ook absoluut niet vertellen wat er zogenaamd allemaal aan haar mankeert. dat is onnodig natrappen.
Off topic:
Hee Summerdance, kom je ook eens langs bij de Havettes in de strandbar.
Tsja, het blijft toch een gevalletje gewoon zeggen hoor!
Vermijd alleen de zin, maar schatje het ligt niet aan jou hoor
Das zo'n dooddoener.
Gewoon, dat je het niet meer ziet zitten, en dat het beter is dat jullie uit elkaar gaan
Inderdaad, hou het bij jezelf
Oja...en das dan meer voor haar
Stel niet voor om vrienden te blijven, zij heeft verdriet en ze moet zich losmaken van je
Jij bent wat dat betreft al wat verder...geef haar die ruimte
Succes!
Maar ga haar ook absoluut niet vertellen wat er zogenaamd allemaal aan haar mankeert. dat is onnodig natrappen.
Off topic:
Hee Summerdance, kom je ook eens langs bij de Havettes in de strandbar.