Hoeveel tijd geven

24-02-2020 22:44 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft ineens aangegeven dat hij het allemaal niet meer weet.
Nu hoor ik al een paar dagen niets.
Iemand ervaring, waar gaat dit heen?
Wat moet ik doen?
Is hij carnaval vieren als vrijgezel?
Het slechte nieuws; wij weten het ook niet. Mijn glazen bol is in elk geval stuk.

Maar, er is ook ander nieuws. Je mag ml zelf ook kiezen. En dan is de vraag; wil je een relatie met een volwassen man die het ok vindt om zonder uitleg een paar dagen je totaal te negeren als hij twijfels heeft. Die jou in totale onzekerheid en vertwijfeling laat en je negeert alsof jullie 16jarige pubers zijn.

Als je dat prima vindt, dan zou ik wachten.
Als je toch iets meer verwacht van een partner, bv duidelijkheid of een termijn of eigenlijk gewoon een gesprek, dan mag je de relatie zomaar verbreken. Omdat je beter verdient dan dit. Omdat jouw beeld van een relatie is dat je praat en contact houdt.
In dit geval ga je niet smeken, maar volstaat een sms’je. Goh Harry, ik wil niet samenzijn met iemand die mij niet serieus neemt als gesprekspartner en mij negeert. Er wordt niet meer serieus genomen vanaf nu, je kunt volgende week dinsdag om 2015 je spullen komen ophalen.

En dan is het voor jou tijd voor thee, koekjes, huil films en een avond met vriendinnen om dit verdriet te verwerken.
Jullie hebben gelijk.
Ik ga hem vanavond een bericht sturen en een ultimatum stellen.
Zijn woorden met “je bent te goed” zijn natuurlijk niets zeggend 😔
Kj56 schreef:
25-02-2020 08:01

Dat is een variant op de klassieke dump-zin: het ligt niet aan jouuuuuuu, het ligt aan mijjjj

#Lulverhaal
forumfossiel schreef:
25-02-2020 07:34
Dit vind ik altijd zo raar. Wie bepaald na hoeveel tijd iets een relatie is en wanneer mag je iemand je partner noemen?

Alleen Pejeka vind dat je eerst jaren moet daten voordat je mag vinden dat iemand je partner is omdat er stellen zijn die na jaren nog uit elkaar gaan.

Dat geoordeeld over wanneer iemand zijn relatie als serieus mag beschouwen i irritant.

Een relatie waarbij kinderen uit eerdere relaties in het spel zijn, zijn altijd ingewikkelder, en als zijn ex dwars is gaan liggen, of als hij niet zo goed weet hoe hij alles in elkaar moet passen, kan ik me die twijfel voorstellen.

Het is aan jou om te bepalen of en hoe lang je het accepteert om te bungelen. Ik zou wel duidelijk van m willen horen wat het probleem is zodat je kunt meedenken.
Want iemand die niet kan communiceren over wat er precies mis is en zich terugtrekt, daar ga je vaker tegen aan lopen, en dat zou voor mij een dealbreker zijn.
Binnen een half jaar horen die kinderen uit een vorige relatie er niet eens in betrokken te worden.

Voor mij is partner iemand waarmee je je leven deelt. Waar je alles mee deelt en die je door en door kent. Niet iemand waar je net 26 weken mee omgaat. Ik heb collega's die ik beter ken dan zij haar "partner.

Maar ja er zijn mensen die alles snel snel willen doen. En dan is t meestal ook weer snel uit. A la bridget en André. Die mensen zeggen na 2 weken ik hou van je en maken het na zes maanden weer uit. Moet iedereen misschien voor zichzelf weten maar voor mij houdt houden van toch iets anders in...

Ik snap overigens wel dat to liefdesverdriet heeft maar als iemand na zes maandjes al twijfelt... dan heb je er toch geen reet aan. In zes maanden heb me nog niet eens alle verjaardagen meegemaakt, kerst samen gevierd en op zomervakantie geweest met zijn tweeën.
Kj56 schreef:
Jullie hebben gelijk.
Waarom niet persoonlijk het gesprek aan gaan? Even samen praten over wat er nu echt aan de hand is.

Dit soort zaken in je relatie wil ke toch niet alleen via de app bespreken?
Blauwe_Kat schreef:
25-02-2020 08:30
Waarom niet persoonlijk het gesprek aan gaan? Even samen praten over wat er nu echt aan de hand is.

Wat zou je dan doen? Vragen of hij langs komt?
Hij heeft wel persoonlijk aangegeven dat hij het even niet meer wist en even tijd voor zichzelf moest.... maar hoe lang ga ik niks horen....
Een ultimatum?

En dan? Waarom niet denken: ik ben blijkbaar niet wat je zoekt en ik ben meer waard dan misschien?
Blauwe_Kat schreef:
25-02-2020 08:30

Inderdaad!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Kj56 schreef:
Jullie hebben gelijk.
.
Ik zou geen ultimatum meer stellen. Je bent al gedumpt.
Een ultimatum slaat natuurlijk nergens op. Het is namelijk al over, alleen durft die slappe zak dat niet te zeggen.
MariaDeJong schreef:
25-02-2020 08:44
Een ultimatum slaat natuurlijk nergens op. Het is namelijk al over, alleen durft die slappe zak dat niet te zeggen.
Ik heb hem gevraagd of dat is wat hij wilde zeggen.
Nee, hij wilde even tijd om na te denken....
Kj56 schreef:
25-02-2020 08:47
.
Nee hij wil dat jij de knoop doorhakt. Dan is hij tenminste niet de boeman.
Dus ga je wachten op hem? Wat hij wil? Maar wel binnen een max termijn? En dan zegt bij binnen dat termijn dat hij verder wil met jou? Dan is alle twijfel ineens weg? En jij bent dat helemaal gerust?

Dit is gewoon een bommetje en als je slim bent ga je niet ald een hondje opzitten en wachten. Maar jezelf wat beters gunnen.
Heeft hij dat ook allemaal via de app met je besproken?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Kj56 schreef:
Laat je niet zo aan het lijntje houden. Kom je spullen halen en toedeloe.
Kj56 schreef:
25-02-2020 08:36
Wat zou je dan doen? Vragen of hij langs komt?
Hij heeft wel persoonlijk aangegeven dat hij het even niet meer wist en even tijd voor zichzelf moest.... maar hoe lang ga ik niks horen....
Kj56 schreef:
Zeg hem dat jij ook tijd nodig hebt om na te denken over of jij wil wachten tot hij klaar is met nadenken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Luci_Morgenster schreef:
25-02-2020 09:10
Dus ga je wachten op hem? Wat hij wil? Maar wel binnen een max termijn? En dan zegt bij binnen dat termijn dat hij verder wil met jou? Dan is alle twijfel ineens weg? En jij bent dat helemaal gerust?

Dit is gewoon een bommetje en als je slim bent ga je niet ald een hondje opzitten en wachten. Maar jezelf wat beters gunnen.
Dit!
abracadabra schreef:
25-02-2020 07:24
O en na een half jaar is het een date of een prille relatie. Niet je partner.
Eens. En het blijkt ook wel. Je partner verdwijnt niet met respectloze 'ik weet het niet' woorden.
Geloof niet alles wat je denkt.
Kj56 schreef:

Kom op zeg, en jij neemt hier genoegen mee omdat..?
Geloof niet alles wat je denkt.
Sommige OP's lees ik niet vanwege 'veel te lang'.
Deze OP heb ik twee keer gelezen vanwege 'veel te kort'.
En de volgende keer kan je ook zelf aangeven dat je niet heel snel zit te wachten op contact met andermans kinderen.
Het is echt niet in belang van kinderen.
Ik zou niet gaan zitten wachten op zijn beslissing. Hij wil je graag of hij wil je niet. En als het niet graag is, dan is het dus niet.
Marana schreef:
25-02-2020 09:24
Ik zou niet gaan zitten wachten op zijn beslissing. Hij wil je graag of hij wil je niet. En als het niet graag is, dan is het dus niet.

Nóg iets korter dan de OP. Maar wel met veel inhoud. Eens!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Dus. Het is al een halfjaar gezellig, jullie wonen nog niet bij elkaar, er zijn kinderen in het spel, de afgelopen 1,5 week minus een paar dagen was het gezellig en nu heeft hij sinds een paar dagen even rust aan zijn kop nodig omdat hij 'alles' niet weet.

Je weet dus eigenlijk niet eens of dat iets met je relatie te maken heeft.
Het enige dat je weet is dat hij even wat ruimte nodig heeft. Waarom zou je hem dat niet geven?
-jolijn- schreef:
25-02-2020 09:58
Dus. Het is al een halfjaar gezellig, jullie wonen nog niet bij elkaar, er zijn kinderen in het spel, de afgelopen 1,5 week minus een paar dagen was het gezellig en nu heeft hij sinds een paar dagen even rust aan zijn kop nodig omdat hij 'alles' niet weet.

Je weet dus eigenlijk niet eens of dat iets met je relatie te maken heeft.
Het enige dat je weet is dat hij even wat ruimte nodig heeft. Waarom zou je hem dat niet geven?
Ik denk dat het juist niet met de relatie te maken heeft. Daarom weet ik ook niet wat ik moet doen.
Z’n kinderen hebben het moeilijk, willen eigenlijk niet bij hun moeder zijn.
Dat soort dingen steekt hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven