Houden van 2 mannen

23-11-2009 08:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen

Pff even mijn verhaal snap er zelf geen donder van haha.

Misschien dat iemand het hier ook herkent. Hopelijk wodt het niet te lang.

Ik ben 8 jr getrouwd met een lieve man en samen hebben we 2 kids. Echter heb ik tja schrik niet al een jaar of 3 een verhouding met een andere man ( een vriend van ons) wat ene moment heel heftig is en andere moment helemaal niks. Hij is vrijgezel maar heeft wel gevoelens voor een andere vrouw wat mij heel onzeker maakt ik ben bang hem kwijt te worden terwijl dit ook niet helemaal eerlijk is van mij om zo te denken. Maar ja ik hou van hem en ook weer veel van mijn man. ik wil beide niet kwijt. Ik vraag mezelf regelmatig af wat moet ik er mee, wat wil en waarom doe ik het. Is het de spanning, de aandacht. De man waar ik een verhouding mee heb ik totaal geen prater, en al helemaal niet over gevoelens terwijl ik zo graag wil weten wat ik daadwerklijk voor hem beteken. Onze relatie als je het zo mag noemen is zo ingewikkeld. Ene moment zeggen we stoppen ermee, gaat dan tijdje goed en dan zoeken we elkaar weer op. We kunnen niet met en niet zonder elkaar. Maar ik denk dat ik meer voor hem voel dan hij voor mij en dat maakt het voor mij zo lastig. Tja en nu de vraag voel ik me schuldig tegenover mijn man. ene moment wel andere moment ook niet. Ook wij hebben diverse dip periodes gekend. pff lastig verhaal denk ik maar wie herkent dit een beetje.

Groetjes Roosje
Weet je man dat je een verhouding met jullie vriend hebt?
één ding lijkt me wel heel duidelijk, je houdt meer van jezelf dan van beide mannen.

Je wilt beiden niet kwijt schrijf je.

Maar je 'hebt' ze allebei niet.
Wat je niet hebt, kun je ook niet kwijtraken!
quote:nell schreef op 23 november 2009 @ 08:39:

één ding lijkt me wel heel duidelijk, je houdt meer van jezelf dan van beide mannen.

Je wilt beiden niet kwijt schrijf je.

Maar je 'hebt' ze allebei niet.Volledig mee eens!
Recept voor veel onnodige pijn voor anderen en hele pijnlijke blaren. Maar dat zijn woorden die toch niet aankomen en heb eigenlijk besloten er geen woorden aan vuil te maken.

Meiske, ervaar het maar. Succes
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 november 2009 @ 08:49:

Recept voor veel onnodige pijn voor anderen en hele pijnlijke blaren. Maar dat zijn woorden die toch niet aankomen en heb eigenlijk besloten er geen woorden aan vuil te maken.Jep.
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 november 2009 @ 08:49:

Recept voor veel onnodige pijn voor anderen en hele pijnlijke blaren. Maar dat zijn woorden die toch niet aankomen en heb eigenlijk besloten er geen woorden aan vuil te maken.

Meiske, ervaar het maar. Succes eens
De zoveelste die zijn partner bedriegt....ik hoop voor je dat je man er achter komt en dan zul je beseffen hoeveel pijn je een mens kan doen (die je dus trouw hebt beloofd). Ik heb absoluut geen medelijden met je..
Speciaal voor dit leuke onderwerp jezelf aangemeld Roos?
quote:Roosje79 schreef op 23 november 2009 @ 08:24:

pff lastig verhaal denk ik

Welnee.

Vertel je man even precies hoe de zaken liggen, en je probleem lost zich automatisch op.

Zo. Nog andere "lastige" kwesties?
Hoe lastig het ook is (of klinkt voor anderen) het kan wel,

http://www.polyamorie.nl/page.asp?index=0

*geen idee of je zo'n link hier neer mag zetten, maar het maakt wel veel duidelijk*

Natuurlijk, hoe ga je om met zoiets? dat is inderdaad iets wat je zelf uit moet zoeken op zo'n moment. Het is voor veel mensen namelijk moeilijk te begrijpen...
quote:chayuz schreef op 23 november 2009 @ 10:07:

Het is voor veel mensen namelijk moeilijk te begrijpen...Het gedeelte dat moeilijk te begrijpen is, is niet "van twee mannen houden", lijkt me. Moeilijk te begrijpen is wel beweren dat je van iemand houdt, en hem dan belazeren.
Tja, je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt, vindt alleen dat er in dit verhaal maar 3 personen het er daadwerkelijk moeilijk mee gaan hebben.

Je kinderen en de man die je trouw hebt beloofd!

Heb maar een advies voor je; vertel je B-lover dat je hem niet meer moet, vertel A-lover dat je hem bedrogen hebt.

**hoe moeilijk kan het zijn...**

LLB
Dat maakt de hele situatie dan ook zo moeilijk.

Tuurlijk, je bent bezig met iemand te belazeren en op een bepaald moment moet je toch keuzes gaan maken.

Vertel je het het? Vertel je het niet? Ga je ermee verder of niet.

Neem maar van mij aan, ik ken iemand die heel dicht bij mij staat in net zo'n situatie, zij houdt ook van 2 mannen, alleen hun waren er allebei van op de hoogte en 1 van hun heeft ervoor gekozen er niet mee verder te gaan.

Het is wat met die liefde, een mooie, maar tegelijkertijd ook een lastige en kwetsbare emotie...
quote:chayuz schreef op 23 november 2009 @ 10:07:

Hoe lastig het ook is (of klinkt voor anderen) het kan wel,

http://www.polyamorie.nl/page.asp?index=0

*geen idee of je zo'n link hier neer mag zetten, maar het maakt wel veel duidelijk*

Natuurlijk, hoe ga je om met zoiets? dat is inderdaad iets wat je zelf uit moet zoeken op zo'n moment. Het is voor veel mensen namelijk moeilijk te begrijpen...Voor zover ik weet is bij polyamorie de partner op de hoogte. En dat is in deze situatie niet zo. Mij zul je niet horen hoor, als afgesproken is dat er naast de relatie nog een andere relatie onderhouden mag worden. Maar dit is simpelweg je partner besodemieteren. En daar heb ik geen goed woord voor over, dus succes er maar mee.
Juist, polyamorie is iets héél anders. Dan gaan de mensen met respect met elkaar om, dan weet de partner het.

Maar het oude spreekwoord: Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel... zal hier ook gaan gebeuren. Of Roos wil even stampij hier maken en heeft voor dit onderwerp (de zoveelste vreemdganger) even een nickname aangemaakt.
Op dit punt is het inderdaad nog belazeren, ik wil het absoluut niet goedpraten hoor! daarom had ik mijn mijn vorige berichtje ook neergezet dat je dan keuzes moet gaan maken, zeg je het wel of niet, dat is op dat punt dan geheel aan jezelf.

Maar goed, mocht Roos werkelijk waar voor de lol zo'n berichtje plaatsen terwijl er niks aan de hand is zou dat wel sneu zijn. Maar daar kun je nooit vanuit gaan.

Ik lees hier wel vaker "en maak je daar een nick voor aan" maar soms willen mensen gewoon ergens hun verhaal aan kwijt. Maar dat is even off-topic
Maar zo'n topic aanmaken...ze kan toch verdorie zélf wel bedenken, dat ze hiermee haar man kwetst??? Wat had ze dan verwacht? Dat we allemaal zouden staan juichen: You go girl!?
quote:chayuz schreef op 23 november 2009 @ 10:12:

Dat maakt de hele situatie dan ook zo moeilijk.

Tuurlijk, je bent bezig met iemand te belazeren en op een bepaald moment moet je toch keuzes gaan maken.

Vertel je het het? Vertel je het niet? Ga je ermee verder of niet.Evev EXACT hetzelfde herformuleren:

Hou je echt van je man, of ben je egocentrisch en misbruik je je man?

quote:Neem maar van mij aan, ik ken iemand die heel dicht bij mij staat in net zo'n situatie, zij houdt ook van 2 mannen, alleen hun waren er allebei van op de hoogte en 1 van hun heeft ervoor gekozen er niet mee verder te gaan.Wat moet ik nu precies van je aannemen?quote:Het is wat met die liefde, een mooie, maar tegelijkertijd ook een lastige en kwetsbare emotie...Nee hoor, als TO haar man belazert is het niks met die liefde, alleen met eigenliefde en een gemankeerd geweten. Als ze er open over is, en man stemt er mee in, DAN kan ze beweren van 2 mannen te houden.
quote:chayuz schreef op 23 november 2009 @ 10:26:

Op dit punt is het inderdaad nog belazeren, ik wil het absoluut niet goedpraten hoor! daarom had ik mijn mijn vorige berichtje ook neergezet dat je dan keuzes moet gaan maken, zeg je het wel of niet, dat is op dat punt dan geheel aan jezelf.Hou je van je man, of ben je een harteloos loeder, dat is inderdaad geheel aan jezelf. Maar dat is wel de keuze hier.
Hoi Roosje,

Het enige juiste wat je kunt doen is stoppen met die ander. Je zegt zelf dat jij waarschijnlijk meer van hem houdt, dan hij van jou. Hij heeft daarnaast ook nog gevoelens voor een ander. Dat gaat je opbreken. Jij zal waarschijnlijk al de keuze hebben gemaakt dat je nooit je huwelijk voor hem zult opgeven. En als hij een andere vrouw tegenkomt is hij weg, zijn eigen leven leiden met die andere vrouw. Heel logisch, dat zou jij ook doen, jullie hebben officieel geen relatie, dus ook geen verplichtingen.

Deze man gaat je naast de leuke mooie verliefde momenten, heel veel pijn bezorgen. Hij is niet van jou en zal dat ook nooit worden.
Meid, er is bij jou iets mis met je referentiekader omtrent "houden van", misschien dat jij denkt van beiden te houden, maar in hun ogen zal dat zeker niet het geval zijn.
Dat polyamorie klinkt heel interessant maar daar is in het verhaal van TO inderdaad geen sprake.

TO, ga in dit geval bij jezelf en niet hier.

Mooi onderwerp voor een eigen topic trouwens, dat polyamorie.
leuk voor je kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven