Hover kan iemand gaan?

01-02-2012 22:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag zou ik advies willen hebben….

Het zit zo…..

Vorig jaar hebben mijn vrouw en ik besloten te gaan scheiden. Die scheiding is gekomen nadat ervan mijn kant heel veel energie in is gestoken,ik haar steeds heb gewezen op het feit dat als zij zou doorgaan met haar leven zoals ze dat op dat moment leefde ( veel drinken met vriendinnen, elke avond vroeg naar bed gaan waardoor een normaal gezinsleven niet meer mogelijk was en nog veel meer destructief gedrag wat ik verder niet zal toelichten) ons huwelijk niet meer te redden zal zijn. Helaas heeft ze daar niets van aangetrokken en dus zijn we op het punt gekomen dat het gewoon niet meer ging. Voor mij voelt het als een nederlaag, de hele scheiding maar ik zag / zie het kapot gaan. Dit alles na 25 jaar bij elkaar te zijn geweest waarvan 16 jaar getrouwd.

Een week nadat we het besloten hadden had ze wat behoefte aan frisse lucht en besloot een weekend bij vrienden door te brengen. En ..je raad het al, daar was een “vriend” van onze gezamenlijke vrienden en tada….de vonk sloeg over De vriend waar het om gaat is 20 jaar ouder als haar. Niet dat mij dat werd verteld door haar, of onze vrienden,nee, daar heb ik zelf achter moeten komen na een aantal maanden.

Geen enkele eerlijkheid. Op het moment dat ik er om vroeg was het volgens haar net afgelopen en was het haar ook overkomen. ……Maar nee….het gaat nog steeds door. Dat weet ik nu en ze doet er ook net geheimzinnig meerover.

Nu bij de verdeling en het op papier zetten van alle financiële zaken kom ik er achter dat er geen rekeningen zijn betaald, schulden zijn gemaakt bij de bekende online postorder bedrijven…..

Het hele leven lijkt een grote leugen te zijn geweest. We wonen nu noodgedwongen nog samen omdat er in onze stad geen directe huisvesting voor haar is.

Ze loopt de hele dag met een big smile door het huis…..zich voordoen als de perfecte moeder naar de kinderen toe en mij ondertussen met de schulden en ellende opzadeld. Zelf heeft ze geld in haar zak, gekregen door haar nieuwe lover. Ik moet maar zien hoe ik de zaken regel…

Mijn vraag is nu ….hoever moet je dit soort zaken laten gebeuren….mijn geduld raakt op. Wat is het moment dat je gerechtigd bent omhaar het huis uit te zetten…??

Ik kan toch niet alles pikken en dit zo laten gaan?

Misschien heeft iemand een goed advies voor me…

Bedankt alvast…
Advies: kijk eens in je broek of je daar nog wat mannelijkheid kunt vinden.

Zo niet: reddeloos verloren.
Als zij mede-eigenaar of mede-hoofdbewoner is van de woning, dan kun je haar niet zomaar op straat zetten.

Wat je wel kunt doen is de scheiding in werking stellen en een voorlopige voorziening vragen bij de rechter. Of zelf weg gaan.

Ik zou in elk zsm een advocaat inschakelen om je te laten informeren over de mogelijkheden om de financien zsm te scheiden, en zodoende te voorkomen dat zij nog meer schulden kan maken waarvoor jij verantwoordelijk gehouden kan worden.
Misschien een domme vraag, maar waarom gaat ze dan niet bij haar nieuwe vriend wonen? In ieder geval tot ze een eigen huisje heeft.

Wel een rotsituatie: sterkte!
Waarom ga je zelf niet weg?

En laat jouw salaris op een eigen rekening storten, dan heb jij ook weer geld.

Beter een bezemkast voor jezelf, dan tegen heug en meug met een ontrouwe ex-partner in één huis lijkt mij zo.
Waarom ze daar niet gaat wonen....

hij woont niet in dezelfde stad...dus zal ze haar kinderen of moeten opgeven of mee moeten nemen...en dat wil ze niet..

Hier in ons huis blijven wonen, mee teren op mijn inkomen...

Ik kan haar toch niks maken..het huis staat op naam van ons beide...
Nee dan kan ze inderdaad niet bij hem gaan wonen.

Heb je al een advocaat? Die kan je waarschijnlijk het beste adviseren hoe te handelen. Of kan je zelf tijdelijk ergens gaan logeren (bij vrienden of familie)?
En inderdaad zorgen dat ze niet meer bij jouw salaris kan!
Kom uit die slachtofferrol, want daarmee laat je de situatie alleen maar voortduren en kan zij heerlijk haar gang gaan. De dingen gebeuren niet alleen omdat zij een trut is, maar ook omdat jij dat mogelijk maakt. Dus: advocaat en zsm zaken regelen!
quote:flevofries schreef op 01 februari 2012 @ 22:11:

Waarom ze daar niet gaat wonen....

hij woont niet in dezelfde stad...dus zal ze haar kinderen of moeten opgeven of mee moeten nemen...en dat wil ze niet..

Hier in ons huis blijven wonen, mee teren op mijn inkomen...

Ik kan haar toch niks maken..het huis staat op naam van ons beide...

Ja, regel dat dan!

Je belt gewoon die kerel op met de mededeling dat hij haar op kan halen, met een mooie strik er om.
Ik heb ook inderdaad de rekeningen nu allemaal in mijn beheer. Ze kan er niet meer bij. Maaar ja...dan krijg je weer de reactie...Ja maar dat kan ik niet maken! Weer een extra strijd erbij...we zitten deze week voor de tweede keer bij een mediator...hopelijk kan zij een en ander op papier zetten.
hey stout....doe eens normaal man mafkees! ga lekker iemand anders zitten zieken joh...
Een week nadat we het besloten hadden

Denk ik nou heel krom? Dan moet ze het feitelijk gezien toch zelf weten met wie ze tussen de lakens kruipt..? Jullie waren immers samen bij deze beslissing het huwelijk niet voort te zetten? Neemt niet weg dat het erg pijnlijk voor je moet zijn geweest.

Samen noodgedwongen in 1 woning zitten met dergelijke ergernissen lijkt me eerlijk gezegd niet optimaal. Zij blijft er wonen begrijp ik? Wacht je nu een jaar? Is er geen mogelijkheid eerst iets particulier te huren in jullie regio (mits je daar wil blijven)?
eens met nummerzoveel, je laat het zelf ook toe...
Hou op met die mediator en schakel een advocaat in.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:flevofries schreef op 01 februari 2012 @ 22:00:

Een week nadat we het besloten hadden had ze wat behoefte aan frisse lucht en besloot een weekend bij vrienden door te brengen. En ..je raad het al, daar was een “vriend” van onze gezamenlijke vrienden en tada….de vonk sloeg over De vriend waar het om gaat is 20 jaar ouder als haar. Niet dat mij dat werd verteld door haar, of onze vrienden,nee, daar heb ik zelf achter moeten komen na een aantal maanden.

Geen enkele eerlijkheid. Op het moment dat ik er om vroeg was het volgens haar net afgelopen en was het haar ook overkomen. ……Maar nee….het gaat nog steeds door. Dat weet ik nu en ze doet er ook net geheimzinnig meerover.

Nu bij de verdeling en het op papier zetten van alle financiële zaken kom ik er achter dat er geen rekeningen zijn betaald, schulden zijn gemaakt bij de bekende online postorder bedrijven…..

Ik ben vast een beetje raar in dat soort dingen

Maare...jij hebt toch gezegd dat je wilde stoppen met het huwelijk?

Jullie waren toch al overeengekomen dat jullie niet meer samen verder gingen?

En natuurlijk moet je daar zelf achter komen.

Waarom zou ze het moeten vertellen?

Het is toch uit tussen jullie?

En tuurlijk snap ik wel dat het kut is en zo..

Maar technisch gezien heeft ze niet iets gedaan wat niet kan...

Ze was een vrije vrouw...

Dus even diep ademhalen, je zelfrespect en je ruggengraat weer terug pakken, en even doorhalen nu.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:stout1975 schreef op 01 februari 2012 @ 22:03:

Advies: kijk eens in je broek of je daar nog wat mannelijkheid kunt vinden.

Zo niet: reddeloos verloren.

Opvallend dat de eerste reactie vaak nergens op slaat.

Zo ook deze van jou.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Zij doet volgens jou alles verkeerd. En wat zijn jouw minpunten?

Dat een huwelijk niet werkt komt door twee personen.

En die nieuwe vriend daar heb je weinig mee te maken. Jullie relatie was over.

Het is niet goed voor je ego, maar stap daar overheen.
Je noemt wel heel veel dingen op over haar. Maar waarom gaat ze vroeg naar bed, misschien vond ze het wel saai met jou op de bank. De relatie was al niets meer waarschijnlijk toen. En dat kan net zo goed aan dingen van jou gelegen hebben toch.

En dat ze toen jullie hadden besloten uit elkaar te gaan een ander kreeg is dan toch niet erg. Jullie hadden niks meer. En dan hoeft zij het toch niet te vertellen.

Van die schulden dat is altijd wel heel erg. Hoop dat jullie eruit komen.
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
waar twee scheiden hebben twee schuld
http://www.rijksoverheid. ... ij-een-echtscheiding.html

Zie het deel over voorlopige voorziening. Laat de rechter maar beslissen wie er mag blijven wonen voorlopig.
@ Flevofries,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je flink gepakt voelt.

Waar het om draait is eerlijkheid en na 16 jaar huwelijk verwacht je dat dát het minste is waar je recht op hebt.

Helaas werkt het zo dat (veel) mensen die 'verliefd' zijn totaal maling hebben aan hun omgeving of verplichtingen, laat staan respect voor de toekomstige ex partner.

Jullie zijn toch 'uit elkaar', dus dan mag toch alles weer?

Ik zou de financiele stroom stil zetten en haar melden dat je vanaf vandaag tot nader order verwacht dat ze 50% van kosten betaalt.

Jullie zijn namelijk uit elkaar.

Wanneer ze dat niet kan opbrengen leg je haar de voorwaarden en condities voor zolang jullie onder 1 dak wonen.

Doet ze dat niet, dan zet je haar op straat en maakt de afspraak dat ze overdag (eventueel) in huis kan om, met jou, voor de kinderen te zorgen.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:enter schreef op 01 februari 2012 @ 22:46:

waar twee scheiden hebben twee schuldNeu, die gaat niet altijd op hoor! Aan geestesziekte van een van beiden kan de ander niets doen bijvoorbeeld, maar dat lijkt me in deze niet relevant.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:hipslala schreef op 01 februari 2012 @ 22:43:

Zij doet volgens jou alles verkeerd. En wat zijn jouw minpunten?

Dat een huwelijk niet werkt komt door twee personen.

En die nieuwe vriend daar heb je weinig mee te maken. Jullie relatie was over.

Het is niet goed voor je ego, maar stap daar overheen.

Hallo, zolang je bij elkaar woont behoor je respect voor elkaar te hebben.

TO geeft weer dat het hem vooral om de oneerlijkheid gaat.
quote:Summerdance schreef op 01 februari 2012 @ 22:33:

[...]

Ik ben vast een beetje raar in dat soort dingen

Maare...jij hebt toch gezegd dat je wilde stoppen met het huwelijk?

Jullie waren toch al overeengekomen dat jullie niet meer samen verder gingen?

En natuurlijk moet je daar zelf achter komen.

Waarom zou ze het moeten vertellen?

Het is toch uit tussen jullie?

En tuurlijk snap ik wel dat het kut is en zo..

Maar technisch gezien heeft ze niet iets gedaan wat niet kan...

Ze was een vrije vrouw...

Dus even diep ademhalen, je zelfrespect en je ruggengraat weer terug pakken, en even doorhalen nu.

Heb je ooit wel eens in zo'n situatie gezeten, Summer?

Kan je je voorstellen dat je maandenlang met iemand moet samenwonen omdat er geen andere mogelijkheid is?

We hebben het hier over een huwelijk van 16 jaar.

Denk je echt dat je dan 'los' bent van elkaar de dag dat je besluit dat het over is?

Leuk, de theorie die je neerzet, maar in praktijk werkt het echt heel anders.

Daar hebben mensen maandenlang stress door zo te leven.

En dat is niet technisch maar harde realiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven