Hover kan iemand gaan?

01-02-2012 22:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag zou ik advies willen hebben….

Het zit zo…..

Vorig jaar hebben mijn vrouw en ik besloten te gaan scheiden. Die scheiding is gekomen nadat ervan mijn kant heel veel energie in is gestoken,ik haar steeds heb gewezen op het feit dat als zij zou doorgaan met haar leven zoals ze dat op dat moment leefde ( veel drinken met vriendinnen, elke avond vroeg naar bed gaan waardoor een normaal gezinsleven niet meer mogelijk was en nog veel meer destructief gedrag wat ik verder niet zal toelichten) ons huwelijk niet meer te redden zal zijn. Helaas heeft ze daar niets van aangetrokken en dus zijn we op het punt gekomen dat het gewoon niet meer ging. Voor mij voelt het als een nederlaag, de hele scheiding maar ik zag / zie het kapot gaan. Dit alles na 25 jaar bij elkaar te zijn geweest waarvan 16 jaar getrouwd.

Een week nadat we het besloten hadden had ze wat behoefte aan frisse lucht en besloot een weekend bij vrienden door te brengen. En ..je raad het al, daar was een “vriend” van onze gezamenlijke vrienden en tada….de vonk sloeg over De vriend waar het om gaat is 20 jaar ouder als haar. Niet dat mij dat werd verteld door haar, of onze vrienden,nee, daar heb ik zelf achter moeten komen na een aantal maanden.

Geen enkele eerlijkheid. Op het moment dat ik er om vroeg was het volgens haar net afgelopen en was het haar ook overkomen. ……Maar nee….het gaat nog steeds door. Dat weet ik nu en ze doet er ook net geheimzinnig meerover.

Nu bij de verdeling en het op papier zetten van alle financiële zaken kom ik er achter dat er geen rekeningen zijn betaald, schulden zijn gemaakt bij de bekende online postorder bedrijven…..

Het hele leven lijkt een grote leugen te zijn geweest. We wonen nu noodgedwongen nog samen omdat er in onze stad geen directe huisvesting voor haar is.

Ze loopt de hele dag met een big smile door het huis…..zich voordoen als de perfecte moeder naar de kinderen toe en mij ondertussen met de schulden en ellende opzadeld. Zelf heeft ze geld in haar zak, gekregen door haar nieuwe lover. Ik moet maar zien hoe ik de zaken regel…

Mijn vraag is nu ….hoever moet je dit soort zaken laten gebeuren….mijn geduld raakt op. Wat is het moment dat je gerechtigd bent omhaar het huis uit te zetten…??

Ik kan toch niet alles pikken en dit zo laten gaan?

Misschien heeft iemand een goed advies voor me…

Bedankt alvast…
Palanja heb je zelf nu ook zo iets je reageert zo fel. Maar kijk als er een punt achter gezet word zijn beide vaak niet meer zo verliefd en leven ze miss al jaren in een sleur. Dan kan het heel makkelijk dat je gewoon besluit dat het over is zonder terug te kijken. Want dat is gevoel en dat was er denk ik gewoon al niet meer.
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
quote:sunanda schreef op 01 februari 2012 @ 23:04:

Palanja heb je zelf nu ook zo iets je reageert zo fel. Maar kijk als er een punt achter gezet word zijn beide vaak niet meer zo verliefd en leven ze miss al jaren in een sleur. Dan kan het heel makkelijk dat je gewoon besluit dat het over is zonder terug te kijken. Want dat is gevoel en dat was er denk ik gewoon al niet meer.

Ik heb helemaal niet zo iets.

Ik vind alleen dat er erg oppervlakkig over gedaan wordt.

Beiden hebben het recht om ermee te stoppen en beiden hebben het recht om iets nieuws op te bouwen.

Maar eerst veeg je je straatje schoon en ga je respectvol om met wat je achterlaat.

Een aantal hier gaan in op de achtergrond van de scheiding, daar zit TO niet mee en daar zal hij vast verantwoording voor afleggen.

Hij stelt hier de vraag of het proces normaal verloopt en dan zeg ik; nee, zijn toekomstige Ex is respectloos naar hem toe.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ik ben het met Palanja eens.

Ik heb ook eens door alle op een aanmerkingen door gelezen en ik vind ook dat er behoorlijk harde opmerkingen geplaatst worden.

Een relatie van 25jaar in totaal die sluit je niet zo makkelijk af ook al ben je uit elkaar gegroeid.

En uiteraard waar twee kijven hebben twee schuld, maar je kunt toch op zijn minst proberen respect voor elkaar te hebben na zoveel jaar en elkaar niet onnodig kwetsen ?

Ik wens de TO veel sterkte toe en ik hoop dat er snel een andere woning voor een van beide komt zodat de dingen niet onnodig erger worden als dat ze al zijn.
zo snel mogelijk een advocaat regelen en zorgen dat de scheiding uitgesproken wordt, zodat ze niet nog meer 'schulden' kan aangaan waar jij ook hoofdelijk voor aansprakelijk wordt gehouden voor de helft..!

En idd... dat ze maar ff lekker mee gaat betalen ipv jou met de schulden op te zadelen. Helaas is het hier in NL zo dat je van een kale kip niet plukken kan etc.

Ga zsm advocaat regelen, want zo te horen ga je staks na de scheiding ook nog gruwelijk uitgekleed worden met partneralimentatie voor haar....?! Zorg dat je goed beslagen ten ijs komt!
Ik zou zo snel mogelijk een advocaat raadplegen om de financiën uit elkaar te halen. Het laatste wat je wilt zijn nog meer schulden. En zolang er nog geen formeel eindpunt is vastgelegd, zijn haar schulden ook jouw schulden (en vice versa). Ik ga er tenminste vanuit dat jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn?
quote:palanja schreef op 01 februari 2012 @ 22:40:

[...]

Opvallend dat de eerste reactie vaak nergens op slaat.

Zo ook deze van jou.

Die reactie snijdt dus ontzettend hout.

Hij moet niet hier komen zeuren maar even goede afspraken maken met zijn ex.
Tuurlijk, Stout!

Doen we even!

( Uit welk ei kom jij?)
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Hoe gaat het met Flevofries?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven