Hulp/advies bij daten?

10-01-2019 09:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Nooit gedacht dat ik dit zou doen, maar goed, dus toch. Ik ben al een tijd meelezer op dit forum omdat ik veel interessante thema’s voorbij zie komen. Nu zit ik zelf met iets, waarover jullie misschien mij nieuwe inzichten kunnen geven.

In juni 2018 is mijn relatie na 7 jaar over gegaan. Dit was heel lang een leuke en goede relatie, ook 4 jaar samengewoond. Ik ben er blijven wonen. In het kort de redenen dat het uit is gegaan; veel ruzies, niet meer op 1 lijn, hij werd dominanter in zijn gedrag, we liepen op onze tenen. Gunden elkaar beter. Ik word bijna 26.

Nu zijn we ruim een halfjaar verder en het daten valt me erg tegen. Keer op keer word ik afgewezen na een aantal dates. Vaak is het super leuk (de dates), maar dit blijkt dan toch niet voldoende te zijn. Ik krijg vaak te horen dat het gevoel mist en ze mij eerder als een gewone vriendin zouden gaan zien. De klik ervaren ze eerder vriendschappelijk. Ik ben vaak verbaasd want tijdens dates zijn de mannen dan erg leuk aanwezig, aanrakerig, de tijd lijkt heel snel gegaan, gesprekken lopen goed, er wordt veel gelachen. Ik merk dat ik die afwijzingen steeds vervelender ga vinden. Hoe leuk moet het dan wel niet zijn?
Ik ben nooit echt onzeker over mezelf geweest en praat ook makkelijk met nieuwe mensen. Ook qua uiterlijk denk ik dat het wel goed zit maar ik weet ook dat dit uiteindelijk niet het belangrijkste is, het gaat om die ‘klik’ en vonk waar iedereen het over heeft.
Kunnen jullie mij nog nieuwe inzichten geven? Waarom haken mannen steeds af… Ja ik weet dat jullie niet in hun hoofden kunnen kijken haha. Maar dat hele daten, tja, ik ben er niet voor gemaakt lijkt het wel. Ik heb inmiddels Tinder verwijderd, even rust nu. Maar zou in de toekomst wel graag weer een keer wat willen opbouwen met iemand en ja dat begint dus met dat stomme daten, daar kom ik niet onderuit. Nog tips om het anders aan te pakken?
Qua appen en contact tussendoor, dit probeer ik niet te veel te doen en wel gedoseerd te houden. Heb verder mijn eigen leven, leuke baan en ben druk zat.
Het klinkt alsof je te graag en te snel wilt. Je bent pàs een half jaar single na een lange relatie en zelfs als volwassene nog nooit single geweest. Lekker even zelf groeien en hoe cliché ook, dan komt het vanzelf en bij jij kritisch wie bij je past.
Tja hoort een beetje bij daten.
Probeer ook te wennen aan het feit dat je single bent.
Ik werd ook single toen ik 26 was en ook veel gedate in het begin. Na een tijdje ga je ook weer echt je eigen leven opbouwen en dan wen je eraan.
Ik heb nu 4 jaar later weer een relatie, maar je weet het gewoon niet.

Via dating apps is het vluchtig geworden en veel mensen kijken snel weer verder.
Inderdaad, apps zoals Tinder zijn vaak vluchtig. Misschien helpt het wanneer je je aanmeldt bij een betaalde datingsite waar mensen serieus op zoek zijn naar een relatie.
En los van internet; ontmoet je ook mensen tijdens uitgaan/sport/vrije tijd enz.?
Geen idee hoe het daten tegenwoordig gaat, maar ik lees vaak mee en kom tot de conclusie dat daten vluchtig gaat en dat men al snel weer over gaat op de volgende date.

Dat hele Tinder gedoe.. Tsja.. Ik geloof er persoonlijk niet in, ik heb mijn vrouw leren kennen via een website die speciaal ontwikkeld is om te schrijven met mensen.
Van het een kwam het ander, en op een gegeven moment moest die date er maar eens van komen.
Dat was meteen raak.
Voor mij was dit de ideale manier om een leuke vrouw te ontmoeten, aangezien ik geen kroegtijger ben en stil val in grote mensenmassa's.

Je kunt het dus op die manier proberen.
Als iemand enthousiast blijft schrijven en het contact op een nette manier verloopt dan zou het best een potentiële date kunnen worden.
Mijn tip: pak het rustig aan. Een relatie is immers geen pakje boter wat je eventjes koopt. :)

Succes:)
Zie jij het echt bij iedere date wel zitten? Dan lijkt het erop dat je inderdaad te graag wil. Daarbij een leuke date wil helemaal niets zeggen over het verder verloop ook al lijkt dat logisch.
Meeste mensen zijn wel in staat om gewoon een leuke dag/middag/avond met iemand door brengen tenzij het een totaal afwijkend iemand is.
Wat doen jullie op dates en waar praat je over?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik begrijp niet waarom je door middel van daten een nieuwe relatie wilt. Het klinkt zo gedwongen.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het idee dat ik er anders in sta dan anderen, ik zie daten in het begin vooral als iemand leren kennen en lol hebben. Ik vind het bijzonder dat iemand na 2 super leuke dates al weet dat er verder niets in zit. Maargoed, dat zal wel aan mij liggen.

@Sch0rpioen: ja zeker ontmoet ik ook op andere plekken mensen. Maar daar gebeurt dan verder niets mee. Ik ben ook niet handig hierin, om dit aan te pakken. Na zo'n lange relatie ook niet echt ervaring daar mee/nooit gedaan.

@Polderbewoner: Dankjewel. Die ga ik onthouden voor over een tijdje als ik niet meer in deze dip zit.

@Chinue: nou dat blijkt inderdaad. Een superleuke avond kunnen hebben of meerdere en toch wordt het dan niet meer. Ik heb zelf ook meerdere keren gehad dat ik iemand niet leuk vond, maar dan was de date ook een stuk minder gezellig en korter. Ik kap het dan ook af na 1 date. Bij de mannen waar mijn interesse wel blijft, haken zij af naar een altijd dates, zowel als er wel seks is geweest als geen seks.
Laatste dus een eerste date gehad, die duurde 7 uur en was superleuk. Anderhalve week later gingen we sushi eten als 2e date. Was ook weer heel leuk, maar dan toch weer het bericht dat het meer vriendschappelijk is en er wat mist. Voor mij moeilijk om te begrijpen.
@viva-amber: Is heel verschillend. Drankje doen, als het gezellig is dan ook ergens wat eten, wandelen, ijsje halen, poolen. Gespreksonderwerpen: wat iemand in het dagelijks leven doet, familie, vrienden, hobby's, leuke anekdotes/verhalen. Vraag dan wel eens wat iemand in het weekend gaat doen en daar haak je dan weer op in en dan komt er vanzelf wel een gesprek daarover. Krijg wel vaak de vraag hoelang vrijgezel, hoelang was je vorige relatie. Dus daar heb je het dan ook over.

@Shiva: ik vind het ook best geforceerd. Maar wat moet ik anders haha. In mijn bestaande kringen is niet iemand waarin ik op die manier geïnteresseerd ben.
Shiva2001 schreef:
10-01-2019 18:19
Ik begrijp niet waarom je door middel van daten een nieuwe relatie wilt. Het klinkt zo gedwongen.
Maar wat stel jij dan voor? Lang niet iedereen komt automatisch via vrienden- of kennissenkring iemand tegen.
Toen ik er zelf over dacht om op dezelfde manier nieuwe mensen (mannen) te leren kennen, kreeg ik hier een goede tip van iemand. Zij zei me dat over het algemeen mensen met een doel op een datingsite gaan. Iemand zoekt een relatie of iemand zoekt seks. Gewoon vrijblijvend contact en iets gezelligs doen, dat is wat veel mensen in het begin aangeven, maar uiteindelijk is er een achterliggend doel. Als jij zelf niet weet wat dat voor jou precies is, ben jij dus onduidelijk.
Ik denk dat daar veel waarheid in zit.
Gewoon simpel daten voor de gezelligheid werkt om die reden dus niet zo goed ( met het idee dat er evt meer uit voort zou kunnen komen), zolang jij zelf niet duidelijk bent over wat jij zoekt. Tenzij je incalculeert dat het dan bij een of twee keer blijft.
Ik heb zelf ook gemerkt dat het bij mij beter past om iemand te leren kennen vanuit een situatie van spontaan ontmoeten dan om naar een speld in een hooiberg te gaan zoeken op een datingsite.

Heb je vrienden waar je gezellige dingen mee kunt doen? Dan heb je tenminste de teleurstelling niet van het contact wat weer ophoudt elke keer.
Je bent ook nog maar pas uit de verbroken relatie. Zonde om dan dingen te doen waar je je uiteindelijk niet vrolijk door voelt. Dan kun je nu juist beter wel doen. Je kan altijd over een jaar ofzo nog eens kijken of je deze manier van contact leggen weer op wilt pakken.
Catwoman12 schreef:
10-01-2019 18:47
Ik kap het dan ook af na 1 date. Bij de mannen waar mijn interesse wel blijft, haken zij af naar een altijd dates, zowel als er wel seks is geweest als geen seks.
Laatste dus een eerste date gehad, die duurde 7 uur en was superleuk. Anderhalve week later gingen we sushi eten als 2e date. Was ook weer heel leuk, maar dan toch weer het bericht dat het meer vriendschappelijk is en er wat mist. Voor mij moeilijk om te begrijpen.
Dus het ligt allemaal aan de ander?

7 uur is veel te lang voor de eerste paar dates. Leuk en gezellig is niet sexy. Jouw gedrag en het gebrek aan mysterie landt je steeds weer in de friendzone.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zelf vraag ik mij ook wel af wat nou een goede manier van dating is.
Ben zelf momenteel wel actief op Tinder, maar ik vind het best wel vluchtig en onduidelijk ook wel.
Het is leuk om te 'liken', maar wanneer weet je of dit ook wederzijds zo is?
Wellicht moet ik maar iets anders proberen; Lexa bijvoorbeeld.
Maar nogmaals; ben er niet zo'n expert in eigenlijk.
@Viva-amber: dat kan het zijn inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik ben ook niet echt van het flirten ofzo, wat het dus meer sexy kan maken. Ik kan echt niet flirten haha.

@Laverneb: Dankjewel! Zit ook zeker wat in. En klopt ook met wat je zegt qua dingen doen met vrienden. Dit kan zeker meer en haal ik ook voldoening uit. Die dan meer als prioriteit stellen en minder tijd vrijhouden voor dates, want dat werkt tot nu toe alleen maar teleurstellend inderdaad.

Het is gewoon die zekerheid die je jaren ervaart, want ->goede relatie -> samen wonen etc. Het nu er alleen voor staan en niet weten wat er komt.. Dat is helemaal nieuw voor mij.
Mn ex had bijv al na 2 maanden een vriendin via een datingapp. Niet dat het een wedstrijd is, maar al die afwijzingen voelen voor mij wel als falen.
Als ik het zo hoor is daten tegenwoordig voor bijna iedereen moeilijk en ingewikkeld, en niet meer alleen voor de 'afwijkende' mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven