Huwelijksbedrog

14-08-2019 07:27 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik mijn man na 27 jaar relatie waarvan 17 jaar huwelijk gevraagd te vertrekken. Hij zegt naar zijn ouders te zijn vertrokken, die willen niet met mij praten. Hij (47) heeft al 2 jaar een ‘relatie’ met een collegaatje (30) van kantoor. Zij is met hem vreemdgegaan bij haar vriendin met wie ze al 5 jaar samenwoonde. Vriendin heeft haar buitengekieperd en toen moesten ze elkaar troosten en zijn smoorverliefd geworden. Ze zijn nu samen zielsgelukkig. Ze is spannend, geil, feest veel, ‘gewoon heel erg leuk’. Hij appte me dat het heel goed gaat met hem. De kinderen (17 en 18) weten dit en hebben hem gevraagd met haar te breken en voor hen te kiezen. Dat zou hij doen (...). Hij is al lang heel erg ongelukkig met de laatste jaren depressieve trekjes. Ontkent dit natuurlijk. Het ligt allemaal aan mij, ik toonde geen waardering etc. Rationeel kots ik hem uit, emotioneel hoop ik dat hij wakker wordt, na een periode van boosheid en verdriet merk ik dat ik nog steeds veel voor hem voel. Hij niet meer voor mij zegt hij, hij wil scheiden. Gaat al maanden volledig op in zijn nieuwe leven, al lang voor ik eindelijk de moed had hem te vragen te vertrekken. Ik draai nu naast een drukke baan een volledig huishouden. Hij wil scheiden maar onderneemt geen enkel initiatief hiertoe. Dat mag ik er dus bij doen. Quasi- serieuze vraag: iemand enig idee hoe mijn toekomst eruit gaat zien?
Helovi schreef:
16-08-2019 09:17
Volgens mij wijs ik hem niet als schuldige aan. We zijn idd 50/50 verantwoordelijk voor onze relatie. Zo zie ik dat ook. Therapie hebben we geprobeerd, vond hij onzin dus gestopt.
Waarom heb je geen therapie genomen voor jezelf? Het is toch niet normaal om jezelf zes jaar buitenspel te laten zetten? Alles wat je hem verwijt doe je jezelf aan.

sommige mannen breken niet gauw een huwelijk. Niet omdat zij nog zoveel van hun vrouw houden maar omdat ze veroordeeld worden door de buitenwereld. Daarom gaan ze saboteren in de hoop dat de vrouw breekt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2019 09:20
Waarom heb je geen therapie genomen voor jezelf? Het is toch niet normaal om jezelf zes jaar buitenspel te laten zetten? Alles wat je hem verwijt doe je jezelf aan.

sommige mannen breken niet gauw een huwelijk. Niet omdat zij nog zoveel van hun vrouw houden maar omdat ze veroordeeld worden door de buitenwereld. Daarom gaan ze saboteren in de hoop dat de vrouw breekt.

EN omdat het wel makkelijk is, zo'n hotel waar je je spullen kunt laten. Iemand die voor je zorgt, als het buiten even niet zo makkelijk gaat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-08-2019 09:16
Hij manipuleert je door te dreigen om zichzelf geweld aan te doen.
En geeft mij de schuld van de keuzes die hij gemaakt heeft (ik had geen aandacht en waardering voor hem) waardoor hij nu in de shit zit.

Ik weet het. Waarom zo lang gewacht.
Helovi schreef:
16-08-2019 09:24
En geeft mij de schuld van de keuzes die hij gemaakt heeft (ik had geen aandacht en waardering voor hem) waardoor hij nu in de shit zit.

Ik weet het. Waarom zo lang gewacht.
Jij geeft hem ook de schuld. Lees de OP nog maar eens. Maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2019 09:20
Waarom heb je geen therapie genomen voor jezelf? Het is toch niet normaal om jezelf zes jaar buitenspel te laten zetten? Alles wat je hem verwijt doe je jezelf aan.

sommige mannen breken niet gauw een huwelijk. Niet omdat zij nog zoveel van hun vrouw houden maar omdat ze veroordeeld worden door de buitenwereld. Daarom gaan ze saboteren in de hoop dat de vrouw breekt.
Heb niet kunnen geloven dat hij zou veranderen in een afstandelijke, berekende egoïstische man. Zoveel emoties, woede uitbarstingen, heftige huilbuien, tot aan ik zou je nooit verlaten voor een ander en mag ik nog een kans.

Ik heb een zakelijke coach op werk en bespreek dit ook met hem. Dat helpt enorm. Ben zelf naar bedrijfsarts gegaan en dat helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2019 09:28
Jij geeft hem ook de schuld. Lees de OP nog maar eens. Maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk
Beiden schuld aan situatie.
Helovi schreef:
16-08-2019 09:32
Heb niet kunnen geloven dat hij zou veranderen in een afstandelijke, berekende egoïstische man. Zoveel emoties, woede uitbarstingen, heftige huilbuien, tot aan ik zou je nooit verlaten voor een ander en mag ik nog een kans.

Ik heb een zakelijke coach op werk en bespreek dit ook met hem. Dat helpt enorm. Ben zelf naar bedrijfsarts gegaan en dat helpt ook.
hij is wie hij altijd al was maar hij was klaar met jou. Dat geloofde je niet
Helovi schreef:
16-08-2019 09:34
Beiden schuld aan situatie.
ja bekijk ik dat licht nog eens je reacties want tot nu toe vond jij dat hij moest veranderen
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
16-08-2019 09:32
Heb niet kunnen geloven dat hij zou veranderen in een afstandelijke, berekende egoïstische man. Zoveel emoties, woede uitbarstingen, heftige huilbuien, tot aan ik zou je nooit verlaten voor een ander en mag ik nog een kans.

Ik heb een zakelijke coach op werk en bespreek dit ook met hem. Dat helpt enorm. Ben zelf naar bedrijfsarts gegaan en dat helpt ook.

Dit speelt al vanaf 2013. Zo'n twee jaar terug had jij dus ook een ultimatum kunnen stellen, denk ik.

Maar dat is inderdaad geweest, gebeurd is gebeurd. Fijn dat je een coach hebt, met wie je kunt praten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2019 09:34
hij is wie hij altijd al was maar hij was klaar met jou. Dat geloofde je niet
Ik denk dat je die conclusie niet zomaar kunt trekken. Hij is klaar met het leven dat hij lijdt en daar ben ik een onderdeel van. Denk niet hoofdoorzaak.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2019 09:35
ja bekijk ik dat licht nog eens je reacties want tot nu toe vond jij dat hij moest veranderen
Iemand van 46 willen veranderen werkt niet. Ik had de hoop dat hij zou werken aan zijn ongelukkige gevoel. Hij is erg gepest en buitengesloten vroeger en heeft daar nog steeds last van zegt hij. Carrière is niet wat hij wilde, heeft om de 3 jaar nieuwe baan. Vindt groepen mensen heel vervelend, vielt zich nergens op zijn gemak. Dat kan en wil ik niet veranderen, dat zit in hem en heb ik al die tijd geweten. Is tot tijdje terug noot probleem geweest.
Heb in die jaren nooit indruk gekregen dat hij klaar was met mij. Zijn minnares is 29. Ik heb al die tijd gedacht dat dat geen blijvertje was. Dom van me denk ik achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
16-08-2019 09:48
Ik denk dat je die conclusie niet zomaar kunt trekken. Hij is klaar met het leven dat hij lijdt en daar ben ik een onderdeel van. Denk niet hoofdoorzaak.
En het leven dat hij leidt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
16-08-2019 10:00
Iemand van 46 willen veranderen werkt niet. Ik had de hoop dat hij zou werken aan zijn ongelukkige gevoel. Hij is erg gepest en buitengesloten vroeger en heeft daar nog steeds last van zegt hij. Carrière is niet wat hij wilde, heeft om de 3 jaar nieuwe baan. Vindt groepen mensen heel vervelend, vielt zich nergens op zijn gemak. Dat kan en wil ik niet veranderen, dat zit in hem en heb ik al die tijd geweten. Is tot tijdje terug noot probleem geweest.
Heb in die jaren nooit indruk gekregen dat hij klaar was met mij. Zijn minnares is 29. Ik heb al die tijd gedacht dat dat geen blijvertje was. Dom van me denk ik achteraf.

Maar jij was dus 2 jaar lang bereid te wachten tot hij uitgekeken was op z'n minnares? En dit was niet de eerste, zei je.
Echt jammer.
Later is nu
Helovi schreef:
16-08-2019 09:48
Ik denk dat je die conclusie niet zomaar kunt trekken. Hij is klaar met het leven dat hij lijdt en daar ben ik een onderdeel van. Denk niet hoofdoorzaak.
dat kan, maar is het voor jou zo ondenkbaar dat de van hem liefde over is?
Ga ajb die scheiding in gang zetten. Vanaf dat punt ben je niet meer aansprakelijk voor zijn kosten. Als er nog wat op de spaar staat. Haal dat eraf. Open een rekening op alleen jouw naam.

Ik zou (maar daar zal wel commentaar op komen, maar ik laat mij niet zomaar uitkleden) waardevolle spullen verkopen en dat geld in een sok doen. Het is weg en op. Doei. Maar goed dat moet je zelf weten. Als je straks in de schulden in je flat zit zal je balen dat je het niet gedaan hebt. Hij maakt alles op en jij kijkt toe.

Kan die leasebak opgezegd worden?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-08-2019 10:07
dat kan, maar is het voor jou zo ondenkbaar dat de van hem liefde over is?
Het is voor mij goed om te denken dat het over is zodat ik rationeel acties kan ondernemen.
Je stond erbij en keek ernaar. Ga eens actie ondernemen en handelen. Waarom accepteer je dat hij al jaren jullie huwelijk saboteert met drank auto's sporten geld over de balk smijten en vrouwen. Je kunt toch niet al jaren lang alles afschuiven op midlife crisis depressie en hij is de liefde van je leven en dan ga je geduldig zitten wachten tot hij weer normaal gaat doen?!
Waarom heb je niet gezorgd voor een eigen bankrekening. Waarom heb je niet eerder een stokje gestoken voor zijn excessieve uitgaven en buitensporige gedrag. Kijk of hij nog van jou houdt en met je verder wil daar heb je geen invloed op nee. Maar je laat hem toch niet 6 jaar lang ontsporen van wat ook jouw geld is? In wat ook jouw huwelijk is?
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
16-08-2019 10:12
Ga ajb die scheiding in gang zetten. Vanaf dat punt ben je niet meer aansprakelijk voor zijn kosten. Als er nog wat op de spaar staat. Haal dat eraf. Open een rekening op alleen jouw naam.

Ik zou (maar daar zal wel commentaar op komen, maar ik laat mij niet zomaar uitkleden) waardevolle spullen verkopen en dat geld in een sok doen. Het is weg en op. Doei. Maar goed dat moet je zelf weten. Als je straks in de schulden in je flat zit zal je balen dat je het niet gedaan hebt. Hij maakt alles op en jij kijkt toe.

Kan die leasebak opgezegd worden?
Leasebak opzeggen kan niet. Dank je voor je tip. Kan ik wat mee.
Gelukkig hebben we overwaarde en spaargeld in huis zitten.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft je niet te verdedigen, TO. De zaken zijn zo gelopen en daar verander je nu niets meer aan, ongeacht hoeveel mensen zeggen "Had beter dit of dat maar gedacht/gedaan/besloten". Hij heeft keuzes gemaakt en met de gevolgen daarvan moet jij vanaf vandaag je leven opnieuw inrichten. De eerste stappen ben je nu aan het zetten. Kijk vooruit, veel sterkte!
Met het oog op de toekomst heb jij toch een betere positie dan het kwispelhondje. Of zou je in haar positie willen zitten?

Dat "elkaar troosten" en dan verliefd worden (uit je OP), vind ik ook altijd zo typisch. Alsof dat iets rechtvaardigt.
VivaAnna schreef:
16-08-2019 10:30
Je hoeft je niet te verdedigen, TO. De zaken zijn zo gelopen en daar verander je nu niets meer aan, ongeacht hoeveel mensen zeggen "Had beter dit of dat maar gedacht/gedaan/besloten". Hij heeft keuzes gemaakt en met de gevolgen daarvan moet jij vanaf vandaag je leven opnieuw inrichten. De eerste stappen ben je nu aan het zetten. Kijk vooruit, veel sterkte!
Met het oog op de toekomst is het wel handig als ze zich niet achter excuses blijft verschuilen om niet te hoeven handelen. Ze is namelijk geen willoos slachtoffer van deze man die zich al 6 jaar lang als een lul gedraagt. Van mijn kant is de kritiek niet als inwrijven bedoeld in ieder geval. Weet zelf heel goed hoe het is om te blijven hangen in een huwelijk wat van geen kant klopt
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
16-08-2019 10:27
Leasebak opzeggen kan niet. Dank je voor je tip. Kan ik wat mee.
Heb je de voorwaarden gecheckt en de lease maatschappij gebeld? Opzeggen kost waarschijnlijk geld, maar kan meestal wel.
Alle reacties Link kopieren
VivaAnna schreef:
16-08-2019 10:30
Je hoeft je niet te verdedigen, TO. De zaken zijn zo gelopen en daar verander je nu niets meer aan, ongeacht hoeveel mensen zeggen "Had beter dit of dat maar gedacht/gedaan/besloten". Hij heeft keuzes gemaakt en met de gevolgen daarvan moet jij vanaf vandaag je leven opnieuw inrichten. De eerste stappen ben je nu aan het zetten. Kijk vooruit, veel sterkte!
Eens . Als ik naar mezelf kijk zijn er ook jaren voorbij. Met de kennis van nu, snap ik ook dat ik eerder had moeten handelen. Maar het leven haalt je in doordat het ineens toch beter lijkt te gaan, er bijv ineens andere zeer ernstige zaken spelen enzovoort en ineens ben je jaren verder. En het moment is daar als het moment daar is voor je. Het is gewoon niet makkelijk als je al zo lang samen bent en zeker niet als je kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad stop met jezelf te verdedigen en ga vanaf nu de dingen regelen die je moet regelen . Maak lijstjes en werk die langzaam af en dan zal je merken dat je wat meer rust in je hoofd krijgt . Gedane zaken nemen geen keer. Het is meer dan logisch dat je naar verklaringen zoekt waarom hij zulk gedrag vertoont , maar dat gaat je op dit moment niet helpen . Mensen die depressief zijn hebben een hele andere kijk op het leven. Wees er voor jezelf en de kinderen en je zal zien dat je over een paar maanden heel anders in het leven staat . Succes met alles !
Alle reacties Link kopieren
Wat tot nu toe gebeurd is kun je niet meer veranderen. Het is wel goed dat je er lering uit trekt. Zet je energie nu maar in op de toekomst. Ga praktische zaken regelen, maak kopieën van belangrijke dingen. Of nog beter, stal die even bij familie of een vriendin. Regel een eigen bankrekening. Wees open naar de kinderen toe. Is er iemand met wie zij kunnen praten? Juist niet jij of vader maar een familielid/vrienden die er niet zo emotioneel in zit. Want kinderen zijn loyaal naar beide ouders en zitten nu vol met vragen en misschien ook verwijten en dan is het fijn als er iemand is die naar ze luistert zonder vader een eikel te noemen of moeder blind voor wat er gebeurd. Zorg goed voor jezelf, dat kan ook door hulp te vragen. Iemand die een keer voor jullie kookt omdat jullie hoofden er niet naar staan. Iemand die je tuin doet, helpt met opruimen etc. Die lijstjes maakt met to do dingen en zo. Trek ook grenzen naar je man toe.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 16-08-2019 16:10
0.96% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven