Huwelijksbedrog

14-08-2019 07:27 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik mijn man na 27 jaar relatie waarvan 17 jaar huwelijk gevraagd te vertrekken. Hij zegt naar zijn ouders te zijn vertrokken, die willen niet met mij praten. Hij (47) heeft al 2 jaar een ‘relatie’ met een collegaatje (30) van kantoor. Zij is met hem vreemdgegaan bij haar vriendin met wie ze al 5 jaar samenwoonde. Vriendin heeft haar buitengekieperd en toen moesten ze elkaar troosten en zijn smoorverliefd geworden. Ze zijn nu samen zielsgelukkig. Ze is spannend, geil, feest veel, ‘gewoon heel erg leuk’. Hij appte me dat het heel goed gaat met hem. De kinderen (17 en 18) weten dit en hebben hem gevraagd met haar te breken en voor hen te kiezen. Dat zou hij doen (...). Hij is al lang heel erg ongelukkig met de laatste jaren depressieve trekjes. Ontkent dit natuurlijk. Het ligt allemaal aan mij, ik toonde geen waardering etc. Rationeel kots ik hem uit, emotioneel hoop ik dat hij wakker wordt, na een periode van boosheid en verdriet merk ik dat ik nog steeds veel voor hem voel. Hij niet meer voor mij zegt hij, hij wil scheiden. Gaat al maanden volledig op in zijn nieuwe leven, al lang voor ik eindelijk de moed had hem te vragen te vertrekken. Ik draai nu naast een drukke baan een volledig huishouden. Hij wil scheiden maar onderneemt geen enkel initiatief hiertoe. Dat mag ik er dus bij doen. Quasi- serieuze vraag: iemand enig idee hoe mijn toekomst eruit gaat zien?
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu al wat praktische zaken aangepakt op financieel gebied? Voor je het weet plundert hij heel de rekening leeg en heb jij het nakijken. Ik snap dat je hoofd er niet naar staat maar vraag dan hulp. Je moet echt nu dingen gaan regelen. Waarvoor ga je trouwens naar de mediator?
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 18-08-2019 16:22
0.71% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Helovi schreef:
17-08-2019 20:06
Wel als ze naast je op kantoor zit 5 dagen in de week met hotel naast de deur...
Nee. Depressie is een ernstige ziekte waar een diagnose voor nodig is dus neem met en korreltje zout dat hij depressief overkomt.
Als je echt depressief bent, heb je totaal geen trek of energie voor/in zo'n affaire.
Fijn dat je in actie komt TO.

Ik zou weer contact opnemen met je financieel adviseur om advies in te winnen over deze bankrekening. Straks zit je helemaal in de schulden. Als hij steeds geld opneemt is er nog wel geld, en straks sta je in de min en draai jij overal voor op.
Kan jij niet een eigen rekening openen, daar je salaris op laten storten en net voor afschrijving hypotheek dit daarop storten?

Hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Haal het anders zelf van het krediet af en zet opzij om straks zelf opnieuw te beginnen.
Dit slaat nergens op hoe het nu gaat.

Snap niet dat je hier niet al veel eerder, veel kwader om bent geworden.
Het is verdorie niet alleen zijn geld! (6)
Alle reacties Link kopieren
Net als sweetfirefly zegt, regel de financiën alsjeblieft beter!!
Morgen ermee aan de slag. Desnoods maar je eigen salaris op een eigen rekening, hij trekt jou mee een afgrond in!
Ik ben bij de verkoop van het huis voor 20.000 getild, maar had geen schulden en kon toch nog mijn eigen huis regelen. Als hij feest viert op jouw kosten, ga je de komende jaren driehoog achter zittend, je niet enorm voor je kop slaan omdat je nu niet voor jezelf bent opgekomen?
In het ergste geval maar een betalingsachterstand met de vaste lasten, echt, kijk eens uitstel van executie, dubbeltje op zijn kant e.d., dan weet je hoe slecht je uit een scheiding kan komen.
Als je dit nog een paar maanden laat gaan, is het geen ondenkbaar scenario.
Ik vermoed geenschap van goederen, gezamenlijk huis? Hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek is dan standaard, kan jij voor de hele hypotheek opdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je zult hier echt NU iets aan moeten doen voor je eigen veiligheid!!!

Dit duurt al veel en véél te lang, hij gaat zijn gang maar lekker op eigen kosten. Kunnen ze meteen merken hoe het is om dat zelf op te hoesten.
Waardeloze vent zeg, sterkte TO :hug:
Er moet echt iets met die rekening gebeuren. Straks zit jij vet in de schulden he!

Lees dit even! https://nieuwestap.nl/voorlopige-voorzi ... scheiding/
Alle reacties Link kopieren
Fijn jullie reacties, om in actie te komen en voor verwerking. Lastige dagen achter de rug. Ex zoekt extreem veel contact met de kinderen waardoor hij afgelopen week di-woe-vrij-zo en gisteren in huis was. Hij heeft gisterenavond boodschappen voor ons gedaan. Hij appte me gisterenochtend ook tijdens werktijd voor iets wat echt geen spoed had. Hij voelt zich vast schuldig maar vooral naar de kinderen en niet naar mij, niet genoeg om na te gaan denken en te stoppen met z’n kwispelhondje. Heb hem gevraagd me met rust te laten en zijn eigen leven te gaan leven. Mediator gebeld, financieel adviseur gesproken en een scheidingsadvocaat gesproken voor back-up van mediator. Zo snel mogelijk rekeningen scheiden en huis verkopen.
Je kunt je echt hier uit komen. Heb je mijn link gelezen?
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
20-08-2019 07:50
Je kunt je echt hier uit komen. Heb je mijn link gelezen?
Zeker, goede tip! Wil graag zo’n voorziening. Over 2 weken gesprek met mediator, stel ik dit voor.
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
20-08-2019 07:35
Fijn jullie reacties, om in actie te komen en voor verwerking. Lastige dagen achter de rug. Ex zoekt extreem veel contact met de kinderen waardoor hij afgelopen week di-woe-vrij-zo en gisteren in huis was. Hij heeft gisterenavond boodschappen voor ons gedaan. Hij appte me gisterenochtend ook tijdens werktijd voor iets wat echt geen spoed had. Hij voelt zich vast schuldig maar vooral naar de kinderen en niet naar mij, niet genoeg om na te gaan denken en te stoppen met z’n kwispelhondje. Heb hem gevraagd me met rust te laten en zijn eigen leven te gaan leven. Mediator gebeld, financieel adviseur gesproken en een scheidingsadvocaat gesproken voor back-up van mediator. Zo snel mogelijk rekeningen scheiden en huis verkopen.

Jammer dat je zo denigrerend over die andere vrouw blijft praten. En als je het zo stelt, is het net of je hem toch weer terug zou nemen, mocht hij niet haar verder willen. Waarom is dat? Geef je toch haar meer de schuld dat je (arme depressieve afhankelijke... .vul maar in..) man? Hij heeft een keuze gemaakt. Zij was er toevallig. En door wat je hier zo schrijft is het net of je hem zo terugneemt, omdat jij er 'toevallig' nog bent.
Later is nu
Dreamer schreef:
20-08-2019 08:27
Jammer dat je zo denigrerend over die andere vrouw blijft praten. En als je het zo stelt, is het net of je hem toch weer terug zou nemen, mocht hij niet haar verder willen. Waarom is dat? Geef je toch haar meer de schuld dat je (arme depressieve afhankelijke... .vul maar in..) man? Hij heeft een keuze gemaakt. Zij was er toevallig. En door wat je hier zo schrijft is het net of je hem zo terugneemt, omdat jij er 'toevallig' nog bent.
Hmmmmja, je hebt gelijk, maar toch begrijp ik de reactie wel. Ik ben ook niet dol op de zoolmeet van mijn ex. Terwijl hij toch echt degene is die mij (en haar trouwens ook) hufterig behandelde, en zij heel blij mag zijn dat ze met een ander verder is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
20-08-2019 08:51
Hmmmmja, je hebt gelijk, maar toch begrijp ik de reactie wel. Ik ben ook niet dol op de zoolmeet van mijn ex. Terwijl hij toch echt degene is die mij (en haar trouwens ook) hufterig behandelde, en zij heel blij mag zijn dat ze met een ander verder is gegaan.

Toch kan die zoolmeet daar niets aan doen, natuurlijk, dat je ex zo vervelend gedaan heeft. Net als dat de nieuwe vriendin van TO's man er op zich niets aan kan doen. Zelfs niet als TO vindt dat ze hem verleidt heeft (want dat is ook maar een mening, natuurlijk en haar ex is daar bevattelijk voor gebleken, al eerder)

Ik heb het gevoel dat je daarmee zelf ook zoveel meer in het negatieve gaat zitten. Bovendien blijft de ex zo een 'onschuldig lammetje' lijkt het wel.
Later is nu
Dreamer schreef:
20-08-2019 09:06
Toch kan die zoolmeet daar niets aan doen, natuurlijk, dat je ex zo vervelend gedaan heeft. Net als dat de nieuwe vriendin van TO's man er op zich niets aan kan doen. Zelfs niet als TO vindt dat ze hem verleidt heeft (want dat is ook maar een mening, natuurlijk en haar ex is daar bevattelijk voor gebleken, al eerder)

Ik heb het gevoel dat je daarmee zelf ook zoveel meer in het negatieve gaat zitten. Bovendien blijft de ex zo een 'onschuldig lammetje' lijkt het wel.
Uiteraard. Allemaal waar. Maar het ook zo voelen is dan weer iets anders. Ik had daar wel even voor nodig. Inmiddels zal het me worst zijn. Maar dat ging niet in één keer.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
20-08-2019 09:14
Uiteraard. Allemaal waar. Maar het ook zo voelen is dan weer iets anders. Ik had daar wel even voor nodig. Inmiddels zal het me worst zijn. Maar dat ging niet in één keer.

Ik zie het ook meer als zonde van de energie, denk ik. En ja, mijn ex ging ooit vreemd en dat heb ik de dame in kwestie nooit aangerekend. Ik weet dus wel een flintertje van hoe het kan voelen.

Maar het triggert me hier ook, omdat de TO schrijft alsof ze hem terug zou willen, zodra de andere vrouw hem niet meer wil. EN aangezien dit al een aantal jaren speelt, vraag ik me af waarom.

TO.. geniet er even van dat hij de kinderen meeneemt, zodat jij dingen kunt regelen. En voor de kinderen is het op zich natuurlijk ook fijn, dat hij ze nu aandacht geeft. Dat het duidelijk is dat hij bij jou weggaat, maar niet bij hen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Deed je maar net zo over je man als over haar. Zij keuzes vergoelijk je al jaren lang en met welk resultaat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap het wel als je de andere vrouw dingen kwalijk neemt. Natuurlijk heb je zelf alleen te maken met je ex, maar ik vind mensen die iets beginnen met een bezet persoon echt respectloos richting (op dat moment nog) partner en diens gezin. Ik word nou ook niet bepaald enthousiast van de minnares en nu vriendin van mijn ex. Ik vind het laag bij de gronds als je willens en wetens iets begint en doorzet met een gebonden persoon.
:hug: wat een rotsituatie.
Maar deze man gaat niet veranderen, aangezien hij dit al jaren met meerdere vrouwen flikt. Ook het kwispelhondje is waarschijnlijk niet de laatste voor hem.
Dreamer schreef:
20-08-2019 09:18
Ik zie het ook meer als zonde van de energie, denk ik. En ja, mijn ex ging ooit vreemd en dat heb ik de dame in kwestie nooit aangerekend. Ik weet dus wel een flintertje van hoe het kan voelen.

Maar het triggert me hier ook, omdat de TO schrijft alsof ze hem terug zou willen, zodra de andere vrouw hem niet meer wil. EN aangezien dit al een aantal jaren speelt, vraag ik me af waarom.

TO.. geniet er even van dat hij de kinderen meeneemt, zodat jij dingen kunt regelen. En voor de kinderen is het op zich natuurlijk ook fijn, dat hij ze nu aandacht geeft. Dat het duidelijk is dat hij bij jou weggaat, maar niet bij hen.
Heel veel dingen die je rationeel weet voelen van binnen toch anders, heb ik gemerkt. En ja, dat kost inderdaad bakken energie. Ik was niet in staat om de knop om te zetten, ook al dacht ik er rationeel echt heel anders over.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat velen van jullie reageren en ik heb echt wat aan jullie reacties. Ik heb wel de indruk dat mijn vraag wat gaat verschuiven en ik nu reacties krijg die ik waardeer maar waar ik niet goed op kan of wil reageren.
Ik ben kwaad op zowel man als kwispelhondje. Ik vind hen beiden normen- en waardeloos. En gemakkelijk want samen op kantoor. Ze hebben twee relaties verziekt en mijn kinderen intens verdrietig gemaakt. Woede en verdriet zullen bij mij in de tijd wel zakken en daar werk ik aan. Ik heb niet voor niets man buiten gezet, dan hoeft hij niet meer tussen ons te kiezen. Ik ben eea aan het regelen voor een scheiding en maak stappen. Minnaressen en hun bezette mannen hebben in hun ogen legitieme redenen om te doen wat ze doen. Wat ook de redenen zijn het is de discussie niet waard wat mij betreft. Il moet verder.
Alle reacties Link kopieren
Sja, ik denk dat je jezelf wat blokkeert als je je (ook) zo op haar richt. Je kunt er niets mee, naar mijn idee.

Maar goed dat je verder gaat! :redrose:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven