icq van 2012

16-03-2012 20:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
vroeger... heel vroeger, toen had je nog ICQ als chat programma. Kon je o.a. willekeurige mensen all over the world mee zoeken en mee chatten / ontmoeten. Heel leuk destijds. Tegenwoordig is dat allemaal russisch of zoiets en niet echt leuk meer. Wat is zo'n beetje het ICQ van nu? Windows Live is het niet echt want daar kan je niet op nog onbekende mensen zoeken, alleen je vrienden kan je toevoegen. Op zoek dus naar een leuk chat programma / site waar je een hoop (nederlandse) mensen kan zoeken/vinden/ontmoeten. What is hét chat ding van 2012?
Oh ja icq, hele nachten met de meest vage mensen zitten ouwehoeren. Geweldig was dat.
Het viva-forum!
IM+ ?
Volgens mij kan je daar ook alleen personen toevoegen die b.v. al in je skype, twitter, msn, icq contactenlijst staan. Vond het van icq juist leuk dat je op wat kenmerken kon zoeken, een lijst met online mensen daaruit te zien kreeg en je die een berichtje kon sturen om verder mee te ouwehoeren.
Dus niet dating-gericht maar gewoon zomaar?

(ik heb nooit ICQ gedaan, toen had ik nog niet eens internet...)
ik heb wel van chatroulette gehoord maar geen idee of t in de buurt komt van wat je zoekt
Nou, wat wil je kwijt? Vertel het hier maar!
quote:viva1965 schreef op 16 maart 2012 @ 21:07:

Volgens mij kan je daar ook alleen personen toevoegen die b.v. al in je skype, twitter, msn, icq contactenlijst staan. Vond het van icq juist leuk dat je op wat kenmerken kon zoeken, een lijst met online mensen daaruit te zien kreeg en je die een berichtje kon sturen om verder mee te ouwehoeren.

Das toch helemaal niet leuk.

Op een forum zo groot als dit kom je een enorme hoop verschillende mensen tegen. En dus kun je zelf mooi 'schiften'. Uiteindelijk klets je lekker met mensen die je anders nooit ontmoet had. Veel leuker.
Jaaah, ICQ, dat was wél leuk.

Nu niet meer zo'n behoefte aan, maar heb toen nog wel leuke internationale chats gedaan. Ooit nog eens met een Algerijn haha.

Geen idee of er een 2012-versie is.
quote:ThunderassMan schreef op 16 maart 2012 @ 21:12:

[...]

Das toch helemaal niet leuk.

Op een forum zo groot als dit kom je een enorme hoop verschillende mensen tegen. En dus kun je zelf mooi 'schiften'. Uiteindelijk klets je lekker met mensen die je anders nooit ontmoet had. Veel leuker.Nou, dat is ook eigenlijk de bedoeling. Mensen ontmoeten die ik anders nooit ontmoet had. Of voor mij een leuke meid bijvoorbeeld :-) Vond het destijds wel leuk: zoeken op 'v', leeftijd, interesses en dan chatten, flirten en eventueel ontmoeten. 'People search' kon je daar doen. MSN is dan weer groot, maar daar kan je dus alleen op mensen zoeken die je al kent. Zelfde voor IM+ zo te zien.
haha ja icq, leuk was dat

ik chatte toen met halve gare aziaten die met me wilden trouwen
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Chatroulette is wel grappig, heb ik een keer in de collegezaal met vriendinnen gedaan (in de pauze) wel snel weggeklikt toen er een mastruberende man in beeld kwam, die heb je daar vrij veel. Ook kan je niet op kenmerk zoeken.
Bij Chatroulette kom je voor minimaal 50% geslachtsdelen tegen.
quote:viva1965 schreef op 16 maart 2012 @ 21:07:

Volgens mij kan je daar ook alleen personen toevoegen die b.v. al in je skype, twitter, msn, icq contactenlijst staan. Vond het van icq juist leuk dat je op wat kenmerken kon zoeken, een lijst met online mensen daaruit te zien kreeg en je die een berichtje kon sturen om verder mee te ouwehoeren.Niet helemaal, ik kreeg ook ineens allemaal mensen die ik niet kende (uit Noorwegen, Engeland, Italië) die met mij begonnen te chatten! Wel gezellig, haha!
Juist, en als het nu de goede geslachtsdelen waren haha

Maar tegenwoordig niet meer van dat soort icq programma's? Dat is nu allemaal msn, whatsapp en dergelijke?
quote:framb00sjes schreef op vrijdag 16 maart 2012 21:51 Bij Chatroulette kom je voor minimaal 50% geslachtsdelen tegen.En dat maakt het minstens 10 x hilarischer dan ICQ
quote:linna schreef op 16 maart 2012 @ 21:55:

[...]

Niet helemaal, ik kreeg ook ineens allemaal mensen die ik niet kende (uit Noorwegen, Engeland, Italië) die met mij begonnen te chatten! Wel gezellig, haha!Oh het is een dienst van IM+ en het heet Neighbors
Je hebt ook 'blurrypeople', een beetje het chatroulette idee maar het percentage blote geslachtsdelen ligt iets lager. Je komt het af en toe ook tegen, maar wel echt minder.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik had t laatst nog over icq, dat was geweldig! Veel metalmensen

Leren kennen en daardoor veel gave bands. Zelfs via icq dr achter gekomen

Dat mn man verliefd op me was.

Geen tips verder, op fb kan je mensen toevoegen met dezelfde interesses

Maar das misschien ni wat je zoekt.
Ken je ispq? Dat is ook een soort chatprogramma, waarmee je diverse 'rooms' hebt en profielen kunt bekijken. Als je een leuk iemand ziet kun je hem een berichtje sturen, al dan niet met een foto via je webcam. En als je het helemaal leuk vindt kun je ook live videochatten.

Ook hier geldt natuurlijk weer een hoop geslachtsdelen ongevraagd, maar je kunt wel makkelijk personen blokkeren.

Ik heb al diverse leuke contacten opgebouwd, alhoewel sommige leuke contacten ook opeens nooit meer wat laten horen. Het blijft een vluchtig iets.
Quote: What is hét chat ding van 2012?

ICQ? Nooit mee gechat, wel van gehoord.

Anno 2012 chat ik privé op FB/WA.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Dus ispq komt er nog het dichtste bij? Of is dat net als icq ook al vol met poolse dames als je op 'nederlands' zoekt? :-) FB/WA kan, maar daar kan je natuurlijk enkel contactpersonen toevoegen die je al van tevoren kent. En dat zoek ik juist niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven